تحول آموزش و پرورش در عصر دیجیتال


تعامل قوی، همکاری فعال، شبکه های اجتماعی، رادیو و تلویزیون، و به اشتراک گذاری عظیم عناصر کلیدی ویژگی های وب 2.0 هستند." بارتولومه " نشان می دهد که وب 2.0 یادگیری در هر مکان را قادر می سازد ، ساخت و ساز اجتماعی دانش، تولید برچسب، مفهوم مطالعه "هر مکان، هر زمان"، یادگیری از همسالان و استفاده از آموزش الکترونیکی2.0 به عنوان ارتقاء تجاری استفاده کردند. نقش تغییر یافته معلم و نیازمندی های دانش آموزان، حضور استراتژی یادگیری الکترونیکی جدید و جذب بهینه و موثر آنها، در یک رابطه با زیرساخت های جدید، و با پشتیبانی از مکانیزم و خدمات، منجر به رقابتی تر شدن آموزش و پرورش میشود. این ادغام کامل از پاداش، بهینه سازی و فن آوری یادگیری افزایش یافته را تضمین می کند 

امروزه، زبان آموزان به تکنولوژی عادت کرده اند ، آنها یک سواد بسیار قوی دیجیتالی ، دسترسی فشرده به رسانه های اجتماعی، و به تمام منابع موجود آنلاین از طریق دستگاه های محاسبات تلفن همراه و یا لپ تاپ دارند. این پدیده ی معمول عصر دیجیتال فرصت هایی را برای تعامل، همکاری، و تعامل فعال در ایجاد محتوا و ارتباطات فراهم میکند . بنابراین، آموزش و پرورش باید به تناسب عصر دیجیتال تجدید نظر شود .

این همچنین به آموزش و پرورش اشاره دارد، که باید برای بازساری فعال کردن فرم های فعال یادگیری که در آن یادگیرندگان می توانند به مطالعه و جمع آوری دانش خود کنترل کنند ، تولید ورودی به مخازن دیجیتالی ، و از مزایای استفاده از رسانه های اجتماعی بهره مند شوند. علاوه بر این، رسانه های اجتماعی ایجاد محیط های یادگیری شخصی را تسهیل میکنند، برای یادگیرندگان فرصت استقلال و خود تنظیمی فراهم میکنند.
حضور دائمی دانش آموزان در جوامع آنلاین، تعامل و تبادل تجارب آنان، یک بعد جدید برای آموزش و پرورش به ارمغان آورد. در محیط اجتماعی مجازی، زیمنس درسال 2004 یک نظریه یادگیری جایگزین، به نام مکتب اتصال را اعلام کرد. او هفت اصل مهم این نظریه را اعلام کرد، از جمله توانایی آن به دیدن ارتباط بین زمینه ها، ایده ها و مفاهیم را به عنوان یک مهارت هسته ای معرفی کرد .قصد فعالیت های یادگیری مکتب اتصال ، تقویت دقت و دانش به روز ،حق تصمیم گیری درست چه برای یادگیری و چگونگی تفسیر معنای اطلاعات ورودی؛ و حمایت یادگیری مستمر است. او به طور سیستماتیک مکتب اتصال را با سه نظریه یادگیری مقایسه میکند: رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساخت.

زیمنس همچنین تاکید کرد که با مدل های جدید اجتماعی ارائه شده توسط فن آوری، یادگیری تبدیل به یک پدیده شبکه ای شده است.

در رابطه با این نظریه، در سال داونزدر سال 2006 متوجه شد که ابعاد جدیدی از تکنولوژی و تاثیر آن به جامعه در آموزش و پرورش اجرا گشته که به اصطلاح دانش متصل نامیده شده است. در آموزش الکترونیکی 2.0 محیط زیست متصل، که در آن منابع و خدمات برای ارائه فرصت های یادگیری، یادگیری شبکه سازماندهی میشوند، و به نظر زیمنس، آن است که دیگر یک فعالیت داخلی و فردی نیست. در نهایت، مکتب اتصال دیگر فقط یک روند یادگیری نیست، زیرا می تواند "دانش بکار انداختن در نقطه ای از نرم افزار" باشد.
در اولین مطالعات دانشگاه آزاد با تمرکز بر حل مشکل گروه با استفاده از پلت فرم خودشان برای آموزش از راه دور، آموزش تعاونی، یادگیری مشارکتی مبتنی بر کامپیوتر نامگذاری شد. در هر دو رویکرد آموزشی، دانش آموزان به گروه های کوچک تر و با اشتراک گذاری فضایی همسان برای برقراری ارتباط به منظور حل و فصل یک هدف علمی مشترک قرار گرفتند. پیش نیاز حیاتی برای یادگیری مشارکتی موفق آماده سازی قبلی دقیق و ساختاربندی انجام پنج جزء ضروری است: استقلال مثبت، ارتقای تعامل ، پاسخگویی فردی، مهارت های فردی و گروه های کوچک، و پردازش گروه . آنها آن را از یادگیری مشارکتی مجزا میکنند. در گذشته، هر دو مفهوم در کلاس درس انجام شد. امروزه، توسعه فن آوری، و استفاده از اینترنت بالا در میان دانش آموزان دبیرستانی ،آنها را قادر به حرکت در زمینه های ارتباطی نسبت به محیط مجازی میکند.
ویکیپدیا، یکی از بزرگترین بنیادهای پروژه های ویکی مدیا است که بیش از 15 میلیون مقاله در ده زبان (ویکیپدیا، 2016) منتشر کرده است. این یک مثال فوق العاده از یک پروژه بزرگ مشترک است. بنیاد ویکی مدیا از ویکی دانشگاه حمایت میکند، که برای حمایت از یادگیری و پژوهش (wikiversity.org) و ویکی اجوکیتر ، در میان انان که اهدافشان کار بر روی ساخت منابع آموزشی آزاد است(wikieducator.com). منابع آموزشی آزاد (OER، https://www.oercommons.org/) مواد آموزش و یادگیری هستند، که معمولا تحت مجوز Creative Commons یا مجوز GNU منتشر شده اند. آنها عبارتند از چندین دوره اخلاق با کیفیت بالای دانشگاهی ، برای مثال جایزه برنده درس اخلاق و تکنولوؤی اطلاعات از دانشگاه میشیگان را میتوان نام برد.بسیاری از این سخنرانی آنلاین، همراه با بحث آنلاین فعال برای ایجاد چالش می باشند، و یا کلاس درس یاذگیری معکوس ، که در آن فعالیت های خانه و کلاس درس معمولی به چالش کشیده شده، یک استراتژی برد برد ارائه میدهد.
گیمیفیکیشن روند جالب دیگری ناشی از استفاده فراگیر از اینترنت، رسانه های اجتماعی و وردپرس است. این کار باعث تشویق بازی تفکر و بازی کردن بازی ها در زمینه های غیر بازی میگردد. همراه با شبکه های اجتماعی اجرا شده در محیط های یادگیری الکترونیکی، گیمیفیکیشن برای ارزیابی دانش آموز اجرا شده است. مطالعه اخیر تایید می کند که با گیمیفیکیشن، کسب مهارت های بهتراست، در حالی که عناصر درک و آگاهی نقش بازی میکنند .

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید