امنیت پروتکل اینترنت


(سیارک) با توجه به افزایش تعداد تهدیدها، ارتباطات ایمن بین شبکه ای که همه ی ایستگاه های کاری، ترمینال ها و یا کامپیوترها را در یک شرکت به هم وصل می کند، تجارت و شرکا، شرکت ها و استفاده کننده های شبکه ی بی سیم نسبت قبل اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. نقض و خطای در داده ها، فاش شدن اطلاعات، شبکه های ویروسی و سیستم ها، هزینه ای معادل میلیاردها دلار در سال برای شرکت ها و سازمان های دولتی دارد.

ارتباطات تان را ایمن کنید

یک شرکت آمریکایی متخصص در امر امنیت شبکه به نام Fortinet که تکنولوژی VPN آن، امکاناتی را در اختیار سازمان ها قرار می دهد که به وسیله ی آن بتوانند ارتباطات ایمن و محرمانه بودن داده ها را بین شبکه های متعدد و میزبان هایی که از IPsec و لایه ی سوکت ایمن (SSL) و پروتکل VPN استفاده می کنند، برقرار کنند. هر دو خدمات VPN، از پردازش گر شبکه  ™FortiASIC برای بالا بردن سرعت رمز گذاری و کشف رمز ترافیک شبکه (حجم اطلاعاتی که در شبکه رد و بدل می شود) استفاده می کنند. سابقا ترافیک شبکه رمزگشایی شده است، تهدیدهای متعدد بازرسی شده اند که شامل ضد ویروس، ابزار دیگری برای امنیت شبکه به نام پیشگیری از نفوذ (که فعالیت های این برنامه شامل شناسایی فعالیت‌های مخرب، ثبت اطلاعات در مورد این فعالیت‌ها، اقدام به بلوکه و متوقف کردن این فعالیت‌ها و ثبت گزارش کارهای انجام شده توسط خود سیستم می‌شوند) ، کنترل برنامه، فیلترینگ پست های الکترونیکی و فیلترینگ وب- قابل اجرا و اعمال برای کل محتوا و مضمون گردش اطلاعات کانال VPN می باشند.

گسترش امن و انعطاف پذیر

کانال IPsec VPN به طور معمول در سه لایه، یا پایین تر، از مدل شبکه OSI تشکیل می شود. برای فعال سازی دستیابی به ارتباط به کامپیوتر از در فاصله ای از مرکز سیستم، ®FortiGate ارتباطات رمز گذاری شبکه را بین ارتباط از راه دور با نقطه ی اتصال در یک ساختار یا یک شبکه و شبکه ی داخلی برقرار کرد. روش تنظیم و پیکربندی SSL VPN برای تنظیم و راه اندازی و استقرار راحت تر است هنگامی که آن ها در مدل OSI، مستقل از ساختار شبکه ی زیربنایی، در بالاترین سطح ارتباط برقرار می کنند. از آن جا که قبلا پروتکل SSL در اکثر مرورگرهای وب به عنوان HTTPS ساخته شده هیچ تنظیمات اضافه ای برای نقطه پایانی مورد نیاز نیست. به راحتی می توان گفت هم SSL و هم کانال IPsec VPN ممکن است به صورت همزمان بر روی دستگاه مشترک FortiGate فعالیت کنند.

عملکرد بی نظیر

IPsec و تکنولوژی های SSL VPN مربوط به شرکت Fortinet، در سیستم عامل FortiGate با خصیصه های امنیتی دیگر کاملا یکپارچه شده اند. خصیصه های همچون سیستم امنیتی firewall (دیوار آتشین) ، ضد ویروس، فیلترینگ وب، پیشگیری از نفوذ، ایجاد حفاظت و امنیت کلی تر نسبت به تمهیدات امنیتی که فقط برای VPN استفاده می شود. راه حل های FortiGate VPN مقیاسی برای عملکرد مورد نیاز هر سازمان برای هر سایزی می باشد از SOHO/ROBO و تجارت های کوچک و سازمان های بزرگی که کار یا گروهی از کارهای مربوط به سایر نقاط جهان را انجام می دهند و ارائه دهندگان خدمات. تمهیدات مدیریتی متمرکز یا نرم افزار FortiManager، باعث ایجاد توانایی در مدیریت گسترش VPN بسیار پیچیده شامل هزاران سیستم FortiGate از یک کنسول واحد می شود.این مقاله ادامه دارد........ترجمه  itrans.ir

در سیارک بخوانیم:

چالش‌ها در محاسبه ابری و بررسی موضوعات امنیتی 

در باره رایانش ابری چه می دانید؟

"SaaS" یا "نرم‌افزار به عنوان سرویس" چیست؟

نقش نیروی کار IT در استفاده از محاسبات ابری

شرکت‌ها چگونه می‌توانند از IaaS استفاده کنند

سرویس ابر ترکیبی چیست؟

مزایای سرویس PaaS چیست؟

نقش نیروی کار IT در استفاده از محاسبات ابری

افزایش امنیت ماشین مجازی در محیط های ابر

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام