معرفی ربات آنتی ویروس برای تلگرام

(سیارک)  :اگر شما هم از ان دسته  کاربرانی هستید که بر روی تلفن همراه یا سیستم خود آنتی ویروس ندارید و نگران دانلود فایل های مخربی که از اینترنت به دستگاه شما نفوذ میکنند هستید، ربات های انتی ویروس تلگرامی میتوانند به کمکتان بیایند.

ربات آنتی ویروس Dr.web برای اولین بار توسط کمپانی روسی دکتر وب مخصوص تلگرام عرضه شد.

کاربران با این ربات میتوانند لینکها و فایلها را بررسی کنند. و هنگام تهدیدات هشدار دریافت میکنند.

بعنوان مثال وقتی کاربر یک فایل مشکوک دریافت میکند ان را به ربات میفرستد تا خطرناک بودن ان را بررسی کند.

تروجان میتواند رمز ورود به خدمات بانکی را سرقت کند یا دستگاه را قفل کرده و برای بازکردن مجدد ان باج خواهی کند. لطفا توجه داشته باشید که این ربات است و نمیتواند بطور کامل جایگزینی برای یک انتی ویروس باشد. زیرا نمیتواند یک دستگاه موبایل یا کامپیوتر را بررسی کند،  از دانلود نرم افزارهای مخرب جلوگیری کند. و یا دستگاه الوده را بهبود بخشد. اگر میخواهید بطور کامل از دستگاه خود محافظت کنید، ما آنتی ویروس Dr.web  را برای محافظت از سیستم عامل و پلتفرم تلفن همراه شما پیشنهاد میکنیم. برای ازمایش ربات براحتی میتوانید @Drwebbot را در تلگرام پیدا کنید. و یک فایل را برای بررسی ارسال کنید. ربات از طریق پایگاه داده ای انتی ویروس Dr web تیزهوشانه ان را بررسی و نتیجه را به شما ارائه میدهد. بنابراین شما میتوانید ربات خود را روی هر دستگاه که تلگرام در ان اجرا میشود استفاده کنید.

تلفن همرا، دسکتاپ، حتی از طریق نسخه وب ربات به صورت مستقیم در تلگرام پاسخ میدهد. و در عملکرد سیستم تاثیر نمیگذارد. فایلها  را هم میشود در یک چت خصوصی (با ارسال مطالب مشکوک یا ارسال پیام های دریافتی مستقیما به ربات) یا در چت گروهی ببررسی کنید.

اگر شما ربات را بعنوان یکی از اعضای چت به گروه اضافه کنید، او تمام لینکها و فایلهای این چت را بررسی میکند. برای یادگیری تمام ویژگی های ربات کاربران میتوانند دستور /help را تایپ کنند. ربات dr.web هم در حالت خاموش و هم در حالت عادی کار میکند. بطور پیشفرض وقتی در حالت عادی از ان استفاده میکنیم: پس از چک کردن هر فایل یا لینکی با فرستادن یک پیام مشخص میکند که فایل یا لینک امن است یا خیر.

با این حال اگر در یک چت گروهی ربات اینگونه عمل کند ، ممکن است اعضای گروه تحریک شده و تمام هشدارهای ربات را بخوانند. به همین دلیل وقتی یک فایل خطرناکی وجود داشته باشد ربات پیام را به حالت بی صدا میفرستد. با استفاده از دستور /mode  میتوانید حالت ها را تغیر دهید.

ربات میتواند به زبان های انگلیسی ، المانی، روسی پیام بدهد. با تایپ کلمه /lang میتوانید زبان مورد دلخواه را انتخاب کنید. Dr.webbot عمدتا یک پروژه تحقیقاتی در تلگرام است که کمک میکند حالت های جدید تعامل با کاربران را آزمایش کنیم ، برای دریافت انتقادات، پیشنهادات و ارزیابی عملکرد مورد نیاز است. البته بیشتر در مورد تهدیدات به کاربران هشدار میدهد.

معرفی ربات ایرانی Virus Scanner Robot

همچین شما میتوانید از  ربات دیگری با نام Virus Scanner Robot وجود دارد. که این ربات ایرانی متعلق به تیم برنامه نویسی آی تیم میباشد. این ربات با ایدی @VS_Robot در دسترس میباشد. و به دو زبان انگلیسی و فارسی میتواند صحبت کند.

شما میتوانید فایل ها و لینک های خودتان را برای ربات ارسال کنید تا ربات فوق ان فایل را برایتان بررسی کنید.

ربات @VS_Robot فایل شما را با بیش از 10 انتی ویروس معتبر بررسی میکند تا از سالم بود و فاقد تهدید بودن فایل مطمئن شوید. همیچنید میتوانید ربات را به گروها و کنال های خود اضافه کنید. منبع:news.drweb.com

 

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

حق انتشار مقالاتی که در سایت سیارک ثبت می شود متعلق به سایت سیارک است و امکان انتشار به صورت کلی یا بخشی از آن بدون ذکر نام منبع  (سیارک) ممنوع است. 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام