مدیرعامل فیس بوک هر روز خود را چگونه سپری می کند؟

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک وقت زيادی را به كارهای شرکت اختصاص می دهد، اما همیشه برای ورزش و مطالعه زمان صرف می کند و از خانواده اش غافل نمی شود.

 مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک در هفته 60 ساعت کار می کند، با این حال همیشه زمان زیادی را به خانواده، ورزش و مسافرت اختصاص می دهد.

 وی هر روز کارهای زیادی انجام می دهد. این مدیر 33 ساله فیس بوک، غول رسانه های اجتماعی را به ارزش 547 میلیارد دلاری مدیریت می کند. امسال فیس بوک جایگاه خوبی را در رتبه بندی سالانه Glassdoor به خود اختصاص داد و داوران این سایت حرفه ای به طور خاص اعلام کردند که زاکربرگ خود یک پیروزی بزرگ برای این شرکت است.

 در حالی که این مدیر عامل وقت زیادی را به کارهای شرکت خود اختصاص می دهد، اما هنوز هم زمان برای ورزش کردن، سفر رفتن و صرف وقت با خانواده اش دارد. او با حذف انتخاب های غیر ضروری از زندگی خود و تعیین اهداف بلند پروازانه، کار و زندگی را به طور متعادل پیش می برد.

در اینجا نگاهی به یک روز معمولی از زندگی مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک می اندازیم.

او بعد از بیدار شدن ساعت 8 صبح، بلافاصله فیس بوک، فیس بوک مسنجر و واتس اپ را بر روی تلفن خود چک می کند.

بعد از انجام اینکار وقت ورزش است؛ زاکربرگ حدود سه بار در هفته ورزش می کند. گاهی اوقات او سگش، «بیست» را همراه خود می برد.

«بیست» یک نژاد مجارستانی است که پشم های جالب توجه ای دارد.

معمولا وعده صبحانه مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک خیلی خاص نیست؛ البته این مورد در نوع خود عجیب است. او دوست ندارد وقت خود را برای مسائل کوچک صرف کند.

دقیقا به همین دلیل او تقریبا هر روز یک مدل لباس می پوشد. لباس کار مارک زاکربرگ شامل شلوار جین، کفش ورزشی و تی شرت خاکستری است. وی در مورد کمد لباس هایش در مصاحبه ای که در سال 2014 داشت، گفت:

من واقعا می خواهم زندگی ام را ساده کنم تا در حد امکان نیاز به صرف وقت برای تصمیم گیری نداشته باشم؛ مگر اینکه در مورد کار و نحو خدمت به جامعه باشد.

طبق گفته CNBC، خانه زاکربرگ مجهز به یک دستیار صوتی هوشمند است که توسط خود مارک زاکربرگ طراحی و ساخته شده و به وی اجازه مدیریت هوشمند خانه و صدور فرمان‌های مختلف را می‌دهد.

وی 50 تا 60 ساعت در هفته در شرکت فیس بوک حضور دارد، اما به طور مداوم درباره پلتفرم رسانه های اجتماعی فکر می کند. او در این خصوص می گوید:

من بیشتر وقتم را صرف فکر کردن درباره اینکه چگونه جهان را به هم متصل کرده و بهتر در خدمت جامعه خود باشم، می کنم، اما بیشتر این زمان را خارج از دفتر کار و یا جلسه های کاری ام سپری می کنم.

بر اساس گزارش وب سایت Verge،‌ زاکربرگ به مدیریت برخی کانال ها و صفحات اجتماعی خود کمک می کند. یک تیم 12 نفری از کارکنان، مدیریت صفحات اجتماعی وی را بر عهده دارند که ضمن انتشار پست های جدید، نظرات را هم بررسی و حرف های زننده را حذف می کنند.

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک زمان زیادی را صرف یادگیری می کند. او در اوقات فراغت، زبان ماندارین چینی مطالعه می کند و همواره تلاش دارد کتابهای بیشتری بخواند. در سال 2015، او خود را به چالش یک کتاب جدید در هر دو هفته فراخواند.

مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک همچنین تمایل زیادی به مسافرت دارد و چندین بار در سال این کار را انجام می دهد. وی تاکنون با افراد مشهوری از جمله رهبران جهان مانند پاپ فرانسیس و باراک اوباما دیدار کرده است؛ ضمن آنکه دوست مشهوری مانند وین دیزل (بازیگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی) دارد.

مارک زاکربرگ علی رغم همه مشغله های کاری اش با همسر خود پریسیلا چان و دخترانش، مکس و اوت، زمان می گذراند؛ مدیر عامل فیس بوک هر شب قبل از رفتن به رختخواب، با فرزندان خود نماز سنتی یهودی ها، “Mi Shebeirach” را اجرا می کند.( سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید