بازی Fable 4 در دست ساخت است!

بر اساس اظهارات اخیر آقای دون ویلیامسون، به نظر می رسد استودیوی نامدارپلی گراند گیمز در حال ساخت و توسعه بازی Fable 4 است.

 بر اساس اظهارات اخیر آقای دون ویلیامسون، برنامه نویس ارشد استودیوی «لایون هد»، به نظر می رسد استودیوی نامدار «پلی گراند گیمز» در حال ساخت و توسعه بازی Fable 4 است.

برهیچکس پوشیده نیست سری Fable یکی از بهترین و محبوب ترین بازی های انحصاری کنسول های ایکس باکس محسوب می شود که در گذشته به دلیل ارائه گیم پلی هیجان انگیز و داستانی غنی و درگیرکننده، طرفداران بسیار زیادی به دست آورده است. در این سری شما پادشاه یک سرزمین بزرگی هستید که رهبری جامعه خود را به دست گرفته و تصمیمات مهمی را برای مردم و کشور خود اتخاذ می کنیم. نکته ای که سری Fable را با سایر بازی های مشابه متمایز کرده، این است که تصمیم شما به عنوان پادشاه تمام عیار یک سرزمین در روند بازی تاثیر می گذارد.

تاکنون هر سه نسخه مجموعه فیبل توسط استودیوی «لایون هد» (Lionhead Studios) توسعه یافته که خوشبختانه از نمرات، امتیازات و بازخوردهای مثبت بازیکنان پیداست که این استودیو وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده است. حال که کنسول ایکس باکس وان کماکان با مشکل کمبود بازی های انحصاری مناسب و مهیج رو به رو است، اغلب دارندگان این دستگاه در انتظار معرفی نسخه چهارم فرانچایز Fable هستند.

 

آقای فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت، در نمایشگاه بزرگ E3 2016 رسما اعلام کرد که مایکروسافت هرگز سری Fable را فراموش نمی کند و آینده بسیار خوبی برای این مجموعه در نظر دارد. این صحبت ها امیدها را برای معرفی و عرضه بازی Fable 4 را بیشتر و بیشتر کرد تا اینکه چندی پیش آقای دون ویلیامسون (Don Williamson)، یکی از برنامه نویسان ارشد سابق استودیوی لایون هد، در شبکه اجتماعی توییتر رسما ساخت و توسعه عنوان ویدیویی مورد انتظار فیبل 4 را تایید کرد. (سیارک)

ایشان در صفحه رسمی حساب کاربری شبکه اجتماعی توییتر خود از ساخت و توسعه بازی Fable 4 خبر داد و انتخاب استودیوی سازنده آن از سوی مایکروسافت را انتخابی جالب و مهیج دانست. دون ویلیامسون در این خصوص اعلام کرد: «خوب است! من اطلاعاتم را از منبع مشخص و خاصی دریافت نکرده ام و هم اکنون دقیقا می دانم که چه کسی در حال ساخت و توسعه بازی Fable 4 است. انتخاب جالب و هیجان انگیزی است…»!

در ادامه، وی در جواب به سوال اینکه آیا استودیوی Electric Square در حال توسعه بازی است، پاسخ داد: «در حال حاضر، در شهر برایتون (Brighton) هیچ استودیو و شخصی توانایی خلق و توسعه این دنیای باشکوه، پر ابهت و پر عظمت را ندارد».

همانطور که اطلاع دارید، در حال حاضر استودیوی Electric Square که یکی از زیر مجموعه های شرکت Studio Gobo به شمار می رود، مشغول ساخت و توسعه یک عنوان ویدیویی و انحصاری برای کنسول ایکس باکس وان است. هرچند، این استودیو واقع در شهر برایتون است و از آنجا که طبق گفته های آقای دون ویلیامسون، در این شهر انگلستان هیچ فرد و شخصی قادر به ساخت و توسعه بازی Fable 4 نیست، بنابراین می توان نتیجه گرفت که استودیوی Electric Square بر روی توسعه یک بازی ویدیویی دیگری مشغول به کار است. به عبارت دیگر، وظیفه طراحی و ساخت نسخه چهارم مجموعه فیبل بر عهده این استودیو نیست.

حال که مشخص شد استودیوی Electric Square مشغول ساخت بازی مورد انتظار و پرطرفدار Fable 4 نیست، به نظر می رسد این وظیفه بر عهده استودیوی نامدار و مشهور Playground Games سپرده شده است. فراموش نکنید که استودیوی پلی گراند گیمز یکی از بهترین استودیوی های بازی ساز شرکت مایکروسافت تلقی می شود که با ساخت سری فوق العاده فورزا هوایزن، موفقیت بی نظیری را برای خانواده ایکس باکس به همراه آورد.

این استودیو اخیرا ضمن تاسیس شعبه تازه خود، چندین بازی ساز حرفه ای را به منظور ساخت و توسعه یک بازی جهان باز و نقش آفرینی جدید استخدام کرده است. اگرچه برخی از گزارشات نشان می دهد که استودیوی پلی گراند گیمز به دنبال ساخت یک IP جدید (بازی کاملا جدید) است و قصد ساخت دنباله Fable را ندارد. البته از آنجا که تا به امروز هیچ بازی نقش آفرینی ای در کارنامه استودیو Playground دیده نمی شود، ظاهرا منظور گزارشات از ساخت یک IP جدید همان توسعه بازی جدید Fable توسط پلی گراند گیمز است چرا که این اولین اقدام استودیوی مذکور برای ساخت بازی نقش آفرینی (RPG) خواهد بود. به علاوه، تعجب آقای دون ویلیامسون از اینکه استودیوی پلی گراند گیمز وظیفه ساخت دنباله Fable را برعهده گرفته است، به صحت این صحبت ها و فرضیات قوت می بخشد.

نکته جالب اینجا است که در گذشته استودیوی گوریلا گیمز نیز دقیقا عملکردی مشابه استودیوی Playground Games داشته است. این استودیو نامدار تا پیش از ساخت و توسعه بازی محبوب Horizon Zero Dawn، هیچ اثر نقش آفرینی ای تولید نکرده بود و تمامی عناوین ویدیویی آن به سری Killzone و بازی های شوتر و جنگی محدود می شد. اما بر خلاف تصور، این استودیو با استخدام چند بازی ساز حرفه ای، اقدام به ساخت بازی نقش آفرینی به نام هورایزن زیرو دان کرد که پس از انتشار عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشت و به خوبی انتظارات بازیکنان را از یک عنوان نقش آفرینی برآورده کرد.

همچنین، این بازی ویدیویی با قرارگیری در گروه های «بهترین بازی های سال میلادی 2017»، «بهترین بازی بازی ماجراجویی سال»، «بهترین روایت داستان»، «بهترین عملکرد» و «بهترین استودیوی بازی ساز سال» رویداد The Game Awards 2017 و دریافت چندین جایزه مهم، قدرت استودیوی گوریلا گیمز را به رخ همگان کشید.

شایان ذکر است؛ آخرین نسخه مجموعه Fable تحت عنوان Fable III در روز 26 اکتبر سال میلادی 2010 (4 آبان ماه سال 89) به صورت انحصاری بر روی کنسول نسل هفتم شرکت مایکروسافت یعنی ایکس باکس 360 منتشر شد. سپس پس از گذشت شش ماه از انتشار، نسخه رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز در تاریخ 11 می سال میلادی 2011 (21 اردیبهشت ماه سال 90) به دست طرفداران و بازیکنان رسید.

حال، دیدگاه شما در رابطه با بازی Fable 4 چیست؟ به نظر شما، آیا این عنوان ویدیویی مورد انتظار در جریان نمایشگاه بزرگ E3 2018 معرفی می شود؟ شما چه انتظاری از نسخه چهارم مجموعه فیبل دارید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. (سیارک)

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام