هوآوی روی طرح کلگسی x سامسونگ کار می کند

حالا دیگر چند وقتی است که هیچ شکی وجود ندارد، آینده گوشیهای هوشمند در اختیار صفحات خمیده و انعطاف پذیر خواهد بود و دیگر همه شرکتها مشغول کار بر روی این نوع گوشی هستند.

در حالیکه گوشی انعطاف پذیر سامسونگ موسوم به گلگسی x هنوز حتی به صورت یک طرح واقعی رسمی ارائه نشده است اما در حال حاضز هوآوی مشغول برنامه ریزی روی این موضوع است که چطور روی طرح گوشی خمیده ( انعطاف پذیر) مختص خودش کار کند!

رییس کمپانی هوآوی ریچارد یو در اکتبر گذشته اعلام کرد که این شرکت مشغول کار بر روی یک محصول انعطاف پذیر است در حال حاضر طرحهایی از تلفن خمیده هوآووی در فضای مجازی به نمایش گذاشته شده است که به نوعی ماهیت طرح هوآوی را مشخص می کند و طرفداران این فناوری متوجه می شوند که باید منتظر چه چیزی باشند در واقع هوآوی صاحب پتنت طراحی این گوشی هوشمند است .  (اصطلاح پتنت به معنای حق ثبت یا ثبت اختراع است)

آنچه که در این طرح می بینیم کاملا شبیه تبلتهای تاشو است منتها این بار صفحه نمایش خم می شود. بزرگترین چیزی که در مورد صفحه نمایش انعطاف پذیر هوآوی می توان ذکر کرد این است که این گوشی فاقد خطوط برش احمقانه است و دو صفحه نمایش بزرگ دارد که با یکدیگر ادغام می شود والبته این صفحه نمایش به حدی قابل انعطاف است که می توان آن را مثل یک کتاب باز و بسته کرد.

به هر حال این رقابت بین سه شرکت هوآوی و اپل و سامسونگ وجود دارد و باید دید کدام یک از این سه شرکت قادر خواهند بود اولین گوشی هوشمند انعطاف پذیر را تولیذ کنند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که دو شرکت اپل و سامسونگ هنوز موفق به تولید حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش نشده اند در حالیکه هوآووی با گوشی جدید خود یعنی mate R5 موفق به انجام اینکار شد . آیا ما شاهد شکست اپل و سامسونگ توسط این کمپانی چینی خواهیم بود و اولین گوشی انعطاف پذیر دنیا با برند هوآووی وارد بازار خواهد شد ؟

البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که مدیر عامل سامسونگ در نمایشگاه ۲۰۱۸ MWC  که در بارسلون برگزار شد در پاسخ به خبرنگارانی که سوالات متعددی راجع به زمان رونمایی گلگسی X میپرسیدند پاسخ داد : واقعیت این است که ما به جای اینکه سعی بر اولین بودن در زمینه گوشیهای انعطاف پذیر داشته باشیم تلاشمان را بر بهترین بودن متمرکز کرده‌ایم و تا زمانی که این فناوری کاملا آماده نباشد آن را به بازار عرضه نمیکنیم.

وی در ادمه صحبتهایش اضافه کرد تلفنهای انعطاف پذیر بالاخره خواهند آمد و تنها موضوع زمان ارائه آنها مطرح است.

به هر حال اینطور به نظر میرسد که شرکت سامسونگ به طور فزاینده ای مشغول تبلیغات راجع به این موضوع است و احتمال دارد که در پایان سال میلادی جاری شاهد نسل اولیه این اسمارت‌فونها باشیم. و لذا رقابت اصلی هوآوی با سامسونگ خواهد بود.

سامسونگ حتی برای این محصول اسم هم انتخاب کرده است و گلگسی ایکس نام اسرار آمیزی است که این شرکت برای تلفنهای هوشمند خمیده( انعطاف پذیر) در نظر گرفته است. حالا هر روز شایعات بیشتری از این فناوری به بیرون درز پیدا میکند هر چند پتنتهای هوآوی هم باعث شده است که شکل این تلفنها بیشتر از پیش آشکار شود ولی شایعه استفاده از صفحات شکلپذیر هم همچنان داغ است.

به هر حال گلگسی ایکس نقطه شروع این تلفنها خواهد بود یا هوآوی موفق به تولید گوشی با صفحه تاشو خود خواهد شد، مهم نیست بلکه موضوع اصلی این است که آینده تلفنهای هوشمند همین تلفنهای با صفحات تاشو و انعطاف پذیر خواهد بود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید