ژاپن قصد دارد تا سال 2023 روی ماه نیروگاه درست کند

در

ماه

آژانس اکتشاف هوا فضا ژاپن قصد دارد تا سال 2035 کارخانه سوخت هیدروژن در ماه ایجاد کند. این خبر روز دوشنبه توسط آژانس کیودو گزارش شد.

امکانات تولیدی قرار است در منطقه قطب جنوب ماهواره طبیعی زمین (ماه ) ایجاد شود ، جایی که همانطور که کارشناسان تصور می کنند ، ذخایر قابل توجهی از یخ وجود دارد.

 

از آن آب به دست می آید که سپس به اکسیژن و هیدروژن تجزیه می شود. دانشمندان ژاپنی با استفاده از این عناصر قصد تولید انرژی دارند.

طبق محاسبات اولیه ، این مقدار به 21 تا 37 تن آب نیاز دارد. این نیروگاه هزینه حمل سوخت از زمین را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. علاوه بر این ، اجرای موفقیت آمیز پروژه به تسریع سرعت اکتشاف ماه و فضا کمک خواهد کرد.

 

سال گذشته ژاپن تصمیم خود را برای پیوستن به برنامه ماه ناسا اعلام کرد. در تاریخ 10 ژوئیه ، وزارت آموزش ، فرهنگ ، ورزش ، علوم و فناوری ژاپن و ناسا توافق نامه همکاری در زمینه تحقیق در مورد ماهواره طبیعی زمین را امضا کردند.ما در مورد تعامل با هدف تأمین تجهیزات تحقیقاتی لازم ، تبادل داده ها در سطح ماه ، ایجاد مشترک یک مریخ نورد در ماه و همچنین ارسال احتمالی فضانوردان ژاپنی به ماه صحبت می کنیم.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر 1 در سال 1990 را به روز کرد

در

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر -1 را در سال 1990 به روز کرد
تصویر Pale Blue Dot توسط ماموریت Voyager-1 از فاصله 5.9 میلیارد کیلومتری زمین گرفته شده است. این عکس به عنوان بخشی از مأموریت به سرپرستی دانشمند کارل ساگان گرفته شده است ، در همان زمان کاوشگر عکس هایی از سیارات دیگر را ارسال کرد.

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر -1 را در سال 1990 به روز کر

ناسا تصمیم گرفته است به افتخار سی امین سالگرد این عکس ،آن را به روز کند. عکس اصلی شامل سه عکس گرفته شده توسط یک کاوشگر با استفاده از سه فیلتر رنگی بود. عکس جدید فیلترهای متعادل را بازسازی کرده است که به لطف آنها تصویر واضح تر می شود ، و پرتوی خورشید در اطراف کره زمین، دقیقاً مانند نور خورشید شروع به سفید شدن می کند. 

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر -1 را در سال 1990 به روز کر

Voyager-1 یک ایستگاه بین سیاره ای اتوماتیک است که از 5 سپتامبر 1977 در منظومه شمسی کاوش می کند. ماموریت اصلی برنامه فضایی مطالعه مشتری و زحل بود. Voyager-1 اولین فضا پیمایی بود که تصاویر ماهواره ای مفصلی از این سیارات گرفت. پس از اتمام مأموریت اصلی ، Voyager-1 ماموریت دیگری را برای مطالعه مناطق دور افتاده منظومه شمسی ، از جمله کمربند کوپر و مرز هلیوسفر آغاز کرد. Voyager-1 سریعترین فضاپیمایی است که از منظومه شمسی خارج شده و به  دورترین مناطق منظومه شمسی رفته است.

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر -1 را در سال 1990 به روز کر

عکس زمین ، زحل در پیش زمینه. عکس گرفته شده توسط ماموریت کاسینی در سال 2013.

عکس زمین ، زحل در پیش زمینه. عکس گرفته شده توسط ماموریت کاسینی در سال 2013.

نظرات

در ادامه بخوانید...

همه می خواهند به مریخ بروند

در
نمونه اولیه مریخ نورد برنامه ExoMars
در سال 2020 ، همه می خواهند به مریخ بروند. و ایالات متحده ، اتحادیه اروپا و چین و حتی امارات!
شیدایی بار دیگر سیاره زمین را فرا گرفت. ایالات متحده امیدوار است که هواپیمای بدون سرنشین را به مریخ بفرستد ، اولین هلیکوپتر فرازمینی. سرانجام چینی ها می خواهند وسیله مأموریت پرتاب خود را برای مأموریت مریخ آماده کنند ، و اعراب امارات که می خواهند بدانند از اکسیژن و هیدروژن رودخانه های مریخ بدانند.
در سال 2020 ، پروازهای فضایی اهداف بسیار متفاوتی خواهند داشت ، از کاوش در مریخ گرفته تا حفاظت از زمین.
برای طرفداران مریخ ، سال 2020 سال بسیار هیجان انگیزی خواهد بود. با بهره گیری از همگرایی زمین و مریخ ، که هر دو سال یک بار اتفاق می افتد ، آژانس های فضایی آمریکا ، چین ، اروپا و امارات متحده عربی قصد دارند مریخ نورد های بدون سرنشین را به سیاره سرخ ارسال کنند. هر پرواز به تشنگی دانش دامن می زند. اما همه آرزوهای زمینی بیشتری دارند.
آژانس فضایی ناسا در مریخ در حال حاضر ربات هایی دارد. اما مریخ نورد "مریخ 2020" نیز دارای یک بالگرد بدون سرنشین خواهد بود. در صورت موفقیت آمیز بودن پرواز در فضایی نادر از مریخ ، کشوری که هواپیما را اختراع کرده است ، افتخار بیشتری کسب می کند و اولین کسی خواهد شد که یک هواپیمای فرازمینی را به پرواز درآورد. تصاویر حاصل از این پهپاد بدون شک توجه همه را به خود جلب خواهد کرد.
همه می خواهند به مریخ بروند
آژانس فضایی اروپا (ESA) هنوز در مریخ فرود نیامده است. اولین تلاش وی در سال 2016 با شکست روبرو شد زیرا هواپیمای Skiaparelli سقوط کرد. این بار ایالات متحده و روسیه به اروپایی ها کمک می کنند ، اما ESA به خودی خود درگیر فرود این مریخ نورد خواهد بود. وی به نام دانشمند بریتانیایی Rosalind Franklin نامگذاری شده است ، که مشغول مطالعه ساختار DNA بود. فرمانده مأموریت ، پیترو باگلیونی ، گفت: اروپا باید ثابت كند كه قادر است بخشی از كار را به تنهایی انجام دهد.
 
اولین پرواز چین به مریخ در سال 2012 با ناکامی تمام شد که فضاپیمای روسی که وسیله نقلیه ساخت چینی که به آن وصل شد ، نتوانست مدار زمین را ترک کند. بنابراین ، پرتاب فضاپیمای بعدی به مریخ (آن را HX-1 نامیدند) ، چین به طور مستقل انجام خواهد شد ، همانطور که توسط Lan Tianyi ، رئیس شرکت مشاوره پکن با نام شاعرانه "سحابی نهایی آبی" رهبری می کند.
با این وجود ، چین علاقه خود را به همکاری های بین المللی اعلام می کند. معاون آژانس فضایی چینی Yanhua به طرز حتمی از ایجاد تلاش های بین المللی برای "جامعه سرنوشت مشترک بشر" در فضا "با کمک حکمت چینی" صحبت می کند.
 
کشوری به نام امارات متحده عربی (امارات) نیز با همکاری آمریکایی ها در حال آماده سازی پرواز به مریخ است و آنها یک موشک ژاپنی پرتاب می کنند. با این حال ، این اولین پرواز بین قاره ای است که توسط نیروهای جهان عرب انجام می شود. احمد بن عبدالله حمید بلهول آل فالاسی ، رئیس آژانس فضایی امارات ، پرواز آینده را یک دستاورد تاریخی رای اعراب خواند که "شکوه اجداد ما را بازیابی می کند."
 
در مورد تحقیقات علمی ، کاوشگر امارات متحده عربی با نام Hope از طریق طیف سنجی ماوراء بنفش ، جو مریخ را در تلاش برای درک چگونگی و چرایی هیدروژن و اکسیژن به فضا بررسی می کند. یکی از دستگاه های ناسا که "مانند درخت تنفس می کند" ، دی اکسید کربن را که به وفور در جو سیاره سرخ وجود دارد، می گیرد و اکسیژن وارد می کند ، که در آنجا بسیار کم است. فضانوردان آینده قادر به تنفس یا استفاده از آنها برای تولید سوخت موشکی خواهند بود.
مریخ نورد ESA دارای مته ای است که از عمق دو متری خاک از دهانه رودخانه سابق استخراج می کند که به خودی خود بی سابقه است. در یک کوره دوار ، نمونه های سنگ خرد شده و گرم می شوند تا گازهایی استخراج شوند که ممکن است نشانه هایی از میکروارگانیسم های فعلی یا باستانی باشد.
 
برنامه پرتاب به فضا برای سال 2020 نیز ممکن است شامل اولین پرتاب بزرگترین موشک جهان NASA SLS )Space Launch System) باشد. Virgin Galactic و Blue Origin می توانند پروازهای کوچکتر تجاری را برای ماجراجویان ثروتمند و جویندگان آدرنالین انجام دهند. اما مهمترین واقعه ممکن است پرتاب یک کاوشگر خورشید ی توسط آژانس فضایی اروپا باشد که برای فوریه 2020 برنامه ریزی شده است.
 
مدارگرد خورشیدی در مدار طولی پرواز می کند و هر پنج ماه یک بار به خورشید نزدیک می شود. حفاظت حرارتی آن دارای دهانه هایی برای مشاهده است که از طریق آن تجهیزات موجود ارتباط بین نوسانات در فضای خورشیدی و انتشار ناگهانی شدید دوره ای ذرات باردار را کنترل می کند. این انتشارات ، هنگامی که لایه ازن در بالای زمین ضعیف می شود ، از لحاظ تئوریکی می توانند شبکه های برقی و رایانه های روی زمین را غیرفعال کنند ، به همین دلیل تمام قاره ها می توانند وارد شرایط بحرانی و هرج و مرج شوند.
 
ایان والترز از ایرباس ، یک شرکت اروپایی ، می گوید: مدارگرد خورشیدی باید نوعی "دفاع سیاره ای" محسوب شود. داده های این مدارگرد خورشیدی به توسعه مدل ها کمک می کند تا چند روز قبل از برخورد به زمین ، رویکرد چنین ذرات نابود کننده الکترونیکی را پیش بینی کنند. به گفته وی ، در این حالت ، شبکه های برقی و سایر تجهیزات می توانند به طور موقت خاموش یا محافظت شوند. این مأموریت ممکن است برجسته ترین رویداد در سال 2020 باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ناسا ممکن است بعد از سال 2022 مأموریت های کوچکی را به زهره، آیو و تریتون انجام دهد

در
ناسا ممکن است بعد از سال 2022 مأموریت های کوچکی را به زهره، آیو و تریتون انجام دهد
ناسا نتایج رقابت ماموریت های کوچک فضایی را منتشر کرده است. این برنامه شامل چهار برنامه است. دو ماموریت برای مطالعه سیاره ناهید ، یک ماموریت به یکی از قمر های مشتری به نام ایو (Io)  و ماموریت چهارم به بزرگترین قمر نپتون، تریتون است. این در بیانیه ناسا بیان شده است.
 
به عنوان بخشی از برنامه ماموریت فضایی کوچک Discovery ، ناسا انجام چهار ماموریت را از میان دهها متقاضی انتخاب کرد .این برنامه ها طی پنج سال از زمان تکمیل مرحله قبلی این برنامه در سال 2016 ارسال شده اند. برندگان هر کدام 3 میلیون دلار برای تهیه یک طرح مفهومی مفصل ، که باید در 9 ماه تهیه شود ، دریافت می کنند. در صورت موفقیت ، باید دو مأموریت بعد از سال 2022 به فضا اعزام شوند ، وقتی دو ماموریت Discovery در دست ساخت است ، کاوشگر های فضایی Lucy و Psyche ، در مدار قرار می گیرند.
 
مأموریت ناسا شامل مأموریت DAVINCI + بود ، که قبلاً وارد لیست فینالیست های Discovery شده بود. توسعه دهندگان DAVINCI + پیشنهاد می دهند وسیله نقلیه ای ایجاد کنند که بتواند ترکیب شیمیایی جو  سیاره زهره را طی یک فرود 63 دقیقه ای در سطح زهره(نام های دیگر سیاره زهره، ناهید و ونوس است)  مطالعه کند. این دستگاه همچنین به شما اطلاع می دهد که آیا اکنون آتشفشان هایی در ونوس وجود دارد و واکنش جو با سطح سیاره چگونه است.
 
مأموریت دیگر برای مطالعه ناهید ، VERITAS ، که در این رقابت نیز پیروز شد ، ادامه کاوش ماژلان خواهد بود که در اوایل دهه 1990 این سیاره را مورد مطالعه قرار داد. او تحقیقات مشابه نقشه برداری را با استفاده از رادارهای قدرتمندتر و سایر ابزارهای علمی انجام خواهد داد. به عنوان بخشی از این برنامه ، دانشمندان قصد دارند اولین نقشه سه بعدی ونوس را تهیه کنند.
 
IVO برای مطالعه یکی از بزرگترین قمر های مشتری  یعنی آیو Io ، قادر خواهد بود چندین دهانه نزدیک را بر روی سطح آن آزمایش کند.
 
آخرین پروژه - TRIDENT - بزرگترین قمر نپتون یعنی تریتون را مطالعه خواهد کرد ، همچنین به دنبال علائمی از آب و علائم فعالیت زمین شناسی خواهد بود. در همان زمان ، ممکن است دومین وسیله ای در تاریخ باشد که از نپتون و تریتون پس از وویجر -2 پرواز کرده است. این مطالعه در سال 1989 توسط وویجر -2 انجام شده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

در 29 آوریل یک سیارک بزرگ از نزدیکی زمین عبور می کند

در
در 29 آوریل یک سیارک بزرگ از نزدیکی زمین عبور می کند
محققان ناسا خاطرنشان كردند كه در 29 آوريل ، يك سیارک بزرگ 1998 OR2 از نزديك زمين عبور خواهد كرد. دانشمندان سیارک بزرگ 1998 OR2 را در لیست خطرناک بالقوه قرار نداده اند ، سیارک بزرگ 1998 OR2 به سیاره آسیب نخواهد رساند.
 
محققان گزارش دادند كه سیارك OR2 1998 به سمت زمین در حال حركت است و در پایان ماه آوریل به نزدیكی سیاره زمین می رسد. رویکرد آن را می توان با یک تلسکوپ کوچک یا به صورت آنلاین مشاهده کرد.
 
دانشمندان ناسا خاطرنشان كردند كه در 29 آوريل ، يك سیارک 6.2 ميليون کيلومتر از نزدیک زمين عبور خواهد کرد - اين فاصله 16 برابر فاصله ماه و زمين است. آژانس افزود: "این فاصله مسافت ایمنی برای سیاره زمین است و ما آن را به عنوان یک پدیده آسمانی بالقوه خطرناک علامت گذاری نکردیم."
 
طبق برآوردهای ناسا ، عرض این سیارک از 1.8 تا 4.1 کیلومتر است. این کار به شما امکان می دهد حتی با کمک تلسکوپ های آماتور آن را ببینید ، اما اکنون این سیارک خیلی کم نور است تا بدون کمک تجهیزات حرفه ای آن را تماشا کنید. این پروژه "تلسکوپ مجازی" - رصدخانه از راه دور، توسط متخصص فیزیک نجومی جیانلوکا Masi  تاسیس شد، اجازه می دهد تا به مشاهده جسم آسمانی، که در حال حرکت با سرعت 31 هزار متر / ثانیه، در زمان واقعی است بپردازیم.
 
طبق گفته EarthSky ، سیارک OR2 1998 پیش بینی می شود به بزرگی بصری 10 یا 11 برسد. این بدان معنی است که حداقل در تلسکوپ های 6 یا 8 اینچی قابل مشاهده خواهد بود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ناسا ساخت دروازه مسکونی را برای ایستگاه نزدیک ماه آغاز می کند

در
ناسا

ناسا ساخت دروازه مسکونی برای ایستگاه Moonway Gateway را آغاز کرده است. برای پروازهای طولانی به ماه و مریخ مفید خواهد بود.

ناسا  187 میلیون دلار به نورثروپ گرومن اختصاص داد تا یک ماژول مسکونی برای هواپیمای  آژانس فضایی طراحی کند. این مکان به عنوان ایستگاهی برای فضانوردانی که در مدار ماه قرار دارند خدمت می کند. پیمانکار باید برای واحد مسکونی و لجستیکی ایستگاه طراحی کند. اندازه آن را می توان با یک آپارتمان استودیوی کوچک مقایسه کرد. خدمه پس از رسیدن به مدار ماه در آنجا زندگی خواهند کرد.

 

در سال 2019 ، ناسا برای ساخت دروازه خدمه تحت فشار کابین تحت عنوان "Residential and Logistics Outpost" با Northrop Grumman قرارداد امضا کرد. این شرکت HALO را بر روی فضا پیمای Cygnus نصب خواهد کرد که از سال 2014 به ISS پرواز می کند.

 

جیم براینشتاین ، مدیر ناسا گفت: " این توافقنامه نقطه عطف دیگری در برنامه های عملیاتی قابل اطمینان و پایدار ماه است." "دروازه عنصر اصلی برنامه بلند مدت ناسا برای اکتشاف ماه و آماده سازی برای پروازهای مریخ است . "

 

Artemis برنامه اکتشاف ماه با کمک خدمه ناسا است. همانطور که برایدنشتاین خاطرنشان کرد ، ناسا اطمینان دارد که این مأموریت به ارسال فضانوردان به مریخ در دهه 2030 کمک خواهد کرد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

پرتاب تلسکوپ جیمز وب به دلیل کروناویروس به تعویق افتاد

در

تلسکوپ جیمز وب

پرتاب تلسکوپ جیمز وب به دلیل تاج ویروس به تعویق افتاد . ناسا امیدوار است که آنها بتوانند این کار را قبل از پایان سال 2021 انجام دهند.ناسا دوباره راه اندازی تلسکوپ فضایی جیمز وب را به تعویق انداخت زیرا  koronavirus  مراحل ساخت آن را کند کرد. زمانپرتاب  این تلسکوپ برای مارس 2021 برنامه ریزی شده بود. با این حال ، توماس زوربوخن ، دستیار مدیریت علوم ناسا ، گفت این بیماری همه گیر باعث شده تا کار آنها عقب بماند.

 

زوربوچن گفت: "ما از ماه مارس شروع نمی کنیم." - ما قطعاً موفق به راه اندازی این تلسکوپ در مارس 2021 نخواهیم شد. این به این دلیل نیست که ما کار اشتباهی انجام داده ایم ، این تقصیر کسی نیست و برنامه ریزیاشتباه نبوده است. " وی توضیح داد که تاریخ پرتاب در مارس 2021 قبل از همه گیری کروناویروس از قبل بلند پروازانه به نظر می رسید.

 

در گزارش ژانویه دفتر حسابهای دولت آمریكا گفته می شود كه غیر عملی است - آنها چنین نتیجه گیری را "براساس ارزیابی دقیق ریسكها ، هزینه ها و برنامه ها" تهیه كردند. با این حال ، پس از همه گیری بیماری کروناویروس ، ناسا و پیمانکار آنها ، Northrup Grumman ، تعداد شیفت ها را از دوازده به پنج در هفته کاهش دادند.

 

کار ادامه دارد و زوربوچن امیدوار است که این تلسکوپ هنوز هم می تواند در پایان سال 2021 پرتاب شود. در ماه ژوئن ، ناسا بخش آینه تلسکوپ را آزمایش کرد. این آژانس گفت که این تلسکوپ جدید "رصدخانه مادون قرمز مداری" است که باید جانشین تلسکوپ فضایی هابل در فضا شود. در حال حاضر به دلیل پیچیدگی طراحی ، تاخیرهای زیادی در اجرای این پروژه وجود داشته است.

 

نام "جیمز وب" در سال 2002 به تلسکوپ داده شد ، قبل از آن تلسکوپ فضایی بعدی نسل جدید ("تلسکوپ فضایی نسل جدید") نامیده شد. اگر هابل کیهان را بطور عمده در محدوده نوری بگردد و فقط محدوده های مادون قرمز نزدیک و ماوراء بنفش را ضبط کند ، که با اشعه مرئی مرز دارد ، آنگاه جیمز وب روی قسمت مادون قرمز طیف متمرکز می شود ، جایی که می توانید اجسام قدیمی تر و سردتری را مشاهده کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...