مرسدس بنز جدید

تغییر ظاهر مدل‌های مرسدس بنز با رونمایی از نسل جدید مدل CLS آغاز شد. این ماشین که هفته پیش در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شد، اولین خودرویی است که با الگوی جدید طراحی بنز به بازار عرضه می‌شود و مدل‌های دیگر مرسدس بنز به مرور با تاثیر از این الگو تغییر خواهد کرد.

تغییر بیشتر در جلوی خودرو دیده می‌شود. چراغ‌های تازه با جلوپنجره‌ای ترکیب شده که پیش‌تر در مدل اسپرت AMG GT این کارخانه دیده شده بود. چراغ‌ها که با زاویه به جلوپنجره وصل می‌شود، ظاهر ماشین را نسبت به قبل اسپرت‌تر و خشمگین‌تر کرده است.

کارخانه آلمانی با CLS در سال ۲۰۰۵ مفهوم "کوپه چهاردر" را به صنعت خودرو معرفی کرد؛ ماشینی که مانند یک سدان، کاربردی است و ظاهرش شبیه به یک کوپه است. این ایده با استقبال روبرو شد و کارخانه‌های دیگر به سرعت مدل‌هایی مشابه را به بازار عرضه کردند.

بنز می‌گوید تا الان سیصد و پنجاه هزار دستگاه CLS فروخته است. با توجه به خاص بودن مشتریان CLS، این فروش بسیار خوب است، اما نسل سوم این ماشین در حالی به بازار عرضه می‌شود که توجه مشتریان ماشین‌های لوکس بیشتر به شاسی‌بلند‌ها جلب شده است و فروش سی‌ال‌اس در ماه‌های اخیر به شدت کاهش یافته است.

 

بنز امیدوار است با طراحی جدید، مجموعه‌ای از موتورهای جدید شش سیلندر دیزل و بنزینی و تغییراتی از جمله افزایش گنجایش خودرو از چهار به پنج سرنشین، بتواند بخت سدان کوپه خود را در برابر ماشین‌های رقیب و شاسی‌بلندها بیشتر کند.

CLS جدید از نظر فنی تا حد زیادی به کلاس E مرسدس بنز وابسته است و طراحی داخلی ماشین هم بسیار به کلاس E شبیه است. CLS450 قوی‌ترین مدل است که یک موتور بنزینی ۳۶۷ اسب بخاری و یک موتور الکتریکی ۲۲ اسب بخاری دارد. از نیروی موتور الکتریکی هنگام شتاب گرفتن استفاده می‌شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید