جدید ترین مدل خودرو 2020

شرکت های بزرگ خودرو سازی هیچ گاه از فعالیت دست نمی کشند و در سال 2020 نیز قرار است مدل های جدیدی روانه بازار کنند. صرف نظر از این که این مدل ها، طراحی جدیدی از مدلی به خصوص باشند و یا اینکه خودروی کاملاً جدید، در هر دو صورت شاهد نتیجه فعالیت های چند ساله شرکت های بزرگ خواهیم بود. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که هنوز از نسخه فیزیکی برخی از این مدل خودرو ها پرده برداری نشده است و به همین خاطر امکان ایجاد تغییراتی جزئی تا سال آینده در آن ها وجود خواهد داشت، جدای از این مسئله تمامی اطلاعات دیگری که در خصوص خودرو عنوان می شود و نیز تصویری که از هر خودرو مشاهده خواهید کرد، همه تأیید شده توسط شرکت های سازنده هستند. ناگفته نماند که برخی از شرکت های سازنده این خودرو ها، هنوز تصویری از مدل های جدید خود منتشر نکرده اند و به همین خاطر است که تصویر برخی از موارد ممکن است از مدل های پیشین انتخاب شده باشد. با سیارک همراه باشید تا با جدید ترین مدل خودرو که در سال 2020 از آن ها رونمایی خواهد شد و علاقه مندان به خودرو و خودروسازی بی صبرانه منتظر آن ها هستند بیشتر آشنا شوید.

 

آلفا رومئو جی تی وی

آلفا رومئو جی تی وی

آلفا رومئو جی تی وی، 2020 Alfa Romeo GTV ،‌ وضعیت: کاملاً جدید، تاریخ عرضه به بازار: نا مشخص
برنامه ای پنج ساله در شرکت خودرو سازی آلفا رومئو طرح ریزی شده است که با نام برنامه اف سی اش شناخته می شود و عرضه مدل های کاملاً جدیدی از خودرو جی تی وی، از جمله اقداماتی است که برای پیاده سازی در این برنامه در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند که علاوه بر خودرو معمولی جی تی وی که در تصویر مشاهده می کنید، طراحی شاسی بلند آن نیز قرار است وارد بازار شود. طراحی کلی ساختار ماشین بر اساس مدل Giulia است که هم اکنون در بازار وجود دارد. بنا به آخرین اطلاعات منتشر شده توسط شرکت سازنده، در مدل جدید جی تی وی قرار است از موتور هیبریدی به قدرت ششصد اسب بخار بهره گرفته شود. این خودرو چهار سر نشین خواهد بود و قابلیت کنترل چرخ های عقب نیز توسط راننده وجود خواهد داشت. البته هنوز تاریخ رسمی عرضه خودرو به بازار تعیین نشده است و باید منتظر ماند و دید که شرکت سازنده چه زمانی را برای عرضه آن در نظر گرفته است.

 

اپل آی میبی

اپل آی میبی

اپل آی میبی، Apple iMaybe 2020، وضعیت: کاملاً جدید،‌ تاریخ عرضه به بازار: نامشخص
در ابتدا خبرهایی از پروژه ای با نام تایتان از سوی اپل منتشر شد و بنا به این اطلاعات قرار بود خودروی توسط این شرکت طراحی و ساخته شود که بدون نیاز به کنترل راننده و به صورت کاملاً خودکار حرکت کند. البته طی خبرهای بعدی این پروژه لغو شد و به نظر می رسید که قصد ادامه فعالیت بر آن را نداشتند. با این وجود این گونه به نظر می رسد که هنوز مسئولان و طراحان این شرکت دست از این پروژه نکشیده و با تمام توان در حال کار کردن برای پیاده سازی آن روی مدل جدید خودروشان هستند که نام اپل آی میبی برای آن در نظر گرفته شده است. تصاویر منتشر شده از این خودرو نشان از ظاهر منحصر به فرد آن دارد که شاید خودروهای آینده بیشتر به سمت آن تمایل پیدا کنند. حدود دو سال پیش بود که اطلاعاتی مبنی بر این در اختیار عموم قرار گرفت که حاکی از آن بود که خودرو در سال 2020 منتشر خواهد شد. با این وجود هنوز اطلاعات دیگری از آن پس منتشر نشده است و باید منتظر ماند و دید که شرکت اَپل با این خودرو خود چه خواهد کرد.

 

آئودی اسپورت ای وی

آئودی اسپورت ای وی
آئودی اسپورت ای وی، Audi Sport EV 2020، وضعیت: کاملاً جدید، تاریخ عرضه به بازار: اواخر سال 2020
شرکت مطرح خودرو سازی آلمانی آئودی اخیراً از مدل جدید خودروی که قرار است در اواخر سال 2020 روانه بازار کند، پرده برداری کرده است. نام این مدل جدید، آئودی اسپورت ای وی است و بسیاری از همین حالا برای دیدن این خودرو از نزدیک لحظه شماری می کنند. متأسفانه هنوز اطلاعات جزئی تری از این مدل جدید منتشر نشده است و بیشتر خبرهایی که از سمت این شرکت خودروسازی روی آن تمرکز شده است، در خصوص روند کلی است که مسئولان این شرکت قصد دارند طی یک دهه آینده در پیش گرفته و امکانات جدیدی را برای افزایش کنترل و بهتر شدن رانندگی به طور کلی به مدل های جدید ای وی خود اضافه کنند. نکته دیگر این که بنا به آن چه که تا کنون می دانیم، مطمئن هستیم که خودرو کراس اوور نخواهد بود، اما هنوز مشخص نشده است که دقیقا طراحی مدل اصلی خودرو چگونه خواهد بود (دو در، چهار در و یا...)

 

بی ام و، آی 4

بی ام و

بی ام و، آی 4، BMW i4 2020، وضعیت: کاملاً جدید، تاریخ عرضه به بازار: اواخر 2019
بر خلاف سیستم فنی ای که در مدل های آی 3 و آی 8 شاهد بودیم، قرار است در مدل آی 4 به طور کامل از سیستم الکتریکی استفاده شده و مهمترین فرایند های لازم برای حرکت خودرو با انرژی برقی و الکتریکی تأمین خواهد شد. این گونه به نظر می رسد که در طراحی ظاهری خودرو نیز از سیستم جدید طراحی پویا یا داینامیک استفاده شده است و این به مراتب ظاهری متفاوت و منحصر به فرد به آن خواهد بخشید. بنا به آخرین اطلاعات منتشر شده این مدل نهایی ای است که قرار است شرکت خودرو سازی اش روانه بازار کند و برای تاریخ عرضه آن در حال حاضر اواخر سال 2019 و یا اوایل سال 2020 در نظر گرفته شده است.

 

بی ام و ام 3

بی ام و ام

بی ام و، ام 3، BMW M3 2020، وضعیت: طراحی مجدد مدل قبلی، تاریخ عرضه به بازار: اوایل 2019
در اوایل ماه دسامبر بود که شرکت خودرو سازی بی ام و از آخرین برنامه های خود برای عرضه بیست و شش خودرو مدل ام در سال 2020 به بازار اخباری منتشر کرده و در اختیار عموم گذاشت. قرار بر این بوده است که این بیست و شش خودرو هم شامل طراحی هایی کاملاً جدید باشند و هم شامل طراحی مدل های گذشته این شرکت خودرو سازی. این مسئله باعث می شود خودروهای مدل ام تعدادشان بیش از حد زیاد شود و به همین خاطر دادن اطلاعات جزئی در خصوص آن ها کمی دشوار می شود. به همین خاطر به اطلاعاتی که از خود شرکت خودرو سازی به دست رسیده و مطمئن اند، اکتفا می کنیم. مدل ام 3 که با استقبال بسیار خوبی از سوی علاقه مندان به خودروهای بی ام و روبه رو شد، مطمئناً از اهمیت بیشتری به نسبت سایر مدل ها برخوردار خواهد بود. مدل ام 4 هم مطمئناً مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و طراحی جدیدی از آن روانه بازار خواهد شد. اطلاعات رسمی دیگری که در حال حاضر می توان به آن رجوع کرد، خبر پرده برداری از طراحی جدید مدل ام 3 در بهار سال آینده در نمایشگاه مختص به اتومبیل شهر فرانکفورت است.

 

بی ام و ایکس 3 ای

بی ام و ایکس 3 ای

بی ام و، ایکس 3 ای، BMW X3e 2020، وضعیت: طراحی مجدد مدل قبلی، تاریخ عرضه به بازار: نامشخص
پاییز سال 2016 بود که شرکت خودرو سازی بی ام و خبر از فعالیت های جدیدش در خصوص طراحی یک مدل کاملاً الکتریکی از مدل شاسی بلند ایکس 3 خود داد و بنا به آخرین اخباری که در تابستان امسال منتشر شده است، قرار است کارهای نهایی برای عرضه این خودرو در سال 2020 صورت بگیرد. هنوز اطلاعات چندانی از این طراحی جدید در دسترس عموم قرار نگرفته است و تنها این چند مورد عنوان شده که با هم نگاهی به آن ها خواهیم انداخت: در طراحی جدید ایکس 3 ای که با نام آی ایکس 3 نیز شناخته می شود، از همان پلتفورم یا قاب بدنه مدل ایکس 3 استفاده خواهد شد و بیشتر تجهیزات و امکانات خودرو نیز از لحاظ فنی همان ها خواهد بود. تنها تفاوتی که در این طراحی جدید شاهد آن خواهیم بود سیستم انتقال قدرت مکانیکی کاملاً برقی آن است که پیش از این در سری آیِ خودرو های بی ام و مورد استفاده قرار گرفته بودند.

 

کادیلاک اسکالاد و اسکالاد ای اس وی

کادیلاک اسکالاد و اسکالاد ای اس وی

کادیلاک، اسکالاد و اسکالاد ای اس وی، Cadillac Escalade And Escalade ESV، وضعیت: طراحی مجدد مدل های قبلی، تاریخ عرضه به بازار: اواخر سال 2019
برای مدتی بسیار طولانی است که علاقه مندان این خودرو فوق العاده در انتظار یک طراحی کامل و منحصر به فرد از آن هستند، اما با وجود تأخیر چشم گیری این شرکت خودرو سازی، به نظر می رسد که در این مدت زمان بی کار ننشسته و ایده های بسیار خوبی را عملی کرده اند. در این طراحی جدید اسکالاد بنا به آخرین اطلاعات دریافتی قرار است از یک موتور وی هشت قدرتمند استفاده شود که از سیلندرهایی به ابعاد 4.0 لیتر در آن استفاده شده است. علاوه بر این قرار است یک مدل سفارشی نیز برای کسانی که مایل باشند در نظر گرفته شود که از موتور هیبریدی بهره می گیرد. شایعاتی نیز به گوش می رسد مبنی بر این که قرار است در این طراحی جدید اسکالاد بر خلاف مدل های پیشین، از سیستم تعلیق وابسته به هوا استفاده شود. در طراحی ظاهری بدنه خودرو نیز به احتمال بسیار زیاد به مدل های پیشین وفادار خواهند ماند، با این وجود، این گونه به نظر می رسد که قرار است در طراحی داخلی خودرو و چیدمان اتاقک آن از المان های مورد استفاده در خودروهای بی ام و و مرسدس استفاده شود تا شرکت سازنده اسکالاد قادر به وسعت بخشیدن به دایره مشتری ها و خریداران خود باشد. بنا به تحلیل هایی که در خصوص این طراحی جدید اسکالاد صورت گرفته است، قیمت این خودرو چیزی حدود 78000 دلار خواهد بود.

 

جنسیس جی 70 کوپه

جنسیس جی 70 کوپه
جنسیس جی 70 کوپه، Genesis G70 Coupe، وضعیت: طراحی مجدد مدل های قبلی، تاریخ عرضه به بازار: اواخر سال 2019
تصویری که مشاهده می کنید مربوط به مدل پیشین این خودرو، یعنی جنسیس جی 70 سدان (چهار در) است و موفقیت خوبی که شرکت سازنده از عرضه این خودرو به دست آورد، سبب شد تا اقداماتی در خصوص ساخت یک مدل جدیدتر از آن انجام دهد که اخیراً اطلاعاتی نیز از آن منتشر کرده است. بنا به این اطلاعات، هدف اصلی از طراحی و ساخت این مدل کوپه خودرو جنسیس رقابت با خودروهای دو در لوکس آلمانی است که در بازار علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده اند. امکانات فنی ای که قرار است در این خودرو به کار گرفته شوند، همان موتور وی شش دو زمانه مورد استفاده در مدل چهار در و نیز سایر امکاناتی است که در آن استفاده شده بودند. این گونه به نظر می رسد که قیمت این مدل جدید نیز با مدل چهار در آن برابری کند و اگر پس از عرضه به بازار با بازخورد خوبی مواجه شود و سود کافی برای شرکت سازنده به همراه داشته باشد، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که طراحی استیشن واگن مدل جی هفتاد نیز برای آینده در نظر گرفته شود.

 

جنسیس جی وی 80

جنسیس جی وی 80

جنسیس جی وی 80، Genesis GV80 2020، وضعیت: کاملاً جدید، تاریخ عرضه به بازار: اوایل سال 2019
از مدتی پیش خبری مبنی بر این از سمت این شرکت خودرو سازی مطرح شده بود که قرار است میان سال های 2019 تا 2021، سه مدل جدید از خودرو های کراس اوور طراحی و وارد بازار شوند. این گونه به نظر می رسد که هدف و برنامه اصلی سازندگان و طراحان این خودرو ها افزایش امکانات لوکسی است که در این گونه خودرو ها امکان به کار گیری آن ها وجود دارد. اولین مدلی که از این چند خودرو قرار است وارد بازار شود، جی وی 80 است که از لحاظ اندازه نه خیلی بزرگ است و نه خیلی کوچک و طراحی اولیه ای از آن در نمایشگاه اتومبیل نیویورک به نمایش گذاشته شد که البته نسخه نهایی تفاوت هایی با آن خواهد داشت. مدل بعدی جی وی 70 است که طراحی آن به طور کلی بر اساس جی وی 70 چهار در خواهد بود که همین امسال روانه بازار شده است. بنا به اطلاعاتی که تا کنون در خصوص این مدل جدید به دست رسیده است، قرار بر آن است که از یک سیستم فنی کاملاً جدید مختص خودرو های کراس اوور در آن استفاده شود. همان گونه که پیش تر از این نیز عنوان شد طی یکی دو سال آینده قرار است این مدل های جدید وارد بازار شوند و به احتمال زیاد تاریخ نهایی عرضه در همان سال 2020 خواهد بود. آخرین مدل هم که جی وی 80 است که هم اکنون در سایت شرکت خودرو سازی جنسیس قابل مشاهده است، اما هنوز اطلاعات چندانی از قیمت و دیگر جزئیات مربوط به آن در دسترس نیست.

 

جی ام کراس اوور الکتریکی

جی ام کراس اوور الکتریکی

جی ام، کراس اوور الکتریکی، GM Electric Crossovers 2020، وضعیت: کاملاً جدید، تاریخ عرضه به بازار: نامشخص
در ماه آپریل بود که شرکت خودرو سازی شورولت از مدل جدید اف ان آر-ایکس خود رونمایی کرد که البته بیشتر از این که یک مدل جدید خودرو باشد، طراحی ای است که برای مدل های آتی در نظر گرفته خواهد شد. چند ماه بعد بود که ناظر و طراح اصلی مدل های جی ام این شرکت خودرو سازی، ماری بارا، خبر از برنامه های جدیدشان برای طراحی و عرضه یک خودرو کراس اوور کاملاً جدید در سال 2020 داد. البته عنوان کردن اطلاعات قطعی در خصوص این مدل جدید در حال حاضر کمی دشوار است، با این وجود این گونه به نظر می رسد که پلتفورم یا قاب بدنه مورد استفاده در این کراس اوور جدید همانی خواهد بود که در مدل بولت (Chevy Bolt) مورد استفاده قرار گرفته بود و به همین خاطر این امکان را بیش از پیش محتمل می کند که مکانیسم و سیستم انتقال قدرت نیز از همان مدل به عاریت گرفته شود. موتور که در آن مدل استفاده شده بود چیزی حدود دویست اسب بخار قدرت داشت.

 

جیپ رانگلر

جیپ رانگلر
جیپ رانگلر (با قابلیت استفاده از موتور هیبریدی)، Jeep Wrangler Plug-in Hybrid، وضعیت: طراحی مجدد مدل های قبلی، تاریخ عرضه به بازار: نامشخص
امسال از طراحی جدید این خوروی محبوب علاقه مندان به خودروهای جیپ پرده برداری شد و بنا به آخرین اطلاعات به دست آمده، طولی نخواهد کشید که این مدل جدید نیز در معرض دید عموم قرار داده شود. خودروی که امکان افزودن موتور هیبریدی به امکانات آن اضافه شده است. هنوز اطلاعات چندان جامع و کاملی در خصوص این مدل جدید خودرو جیپ منتشر نشده است، با این وجود، این طور که به نظر می رسد، این خودرو تحول عظیمی در روند کاری برند جیپ و شرکت خودرو سازی اش، به وجود خواهد آورد. ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید