چرا بسیاری از دارندگان آیفون علاقه‌ای به خرید آیفون 10 ندارند؟

در

(سیارک) قبل از هر چیز اجازه بدهید تکلیف نام این گوشی تلفن را روشن کنیم! شاید شما هم برای چندمین بار باشد که این توضیحات را میشنوید ولی تا زمانی که هستند کسانی که به این آیفون نام ایکس میدهند این توضیحات ضروری است. عدد 10 به یونانی مشابه حرف x انگلیسی است. احتمالا شما هم در منزلتان از این ساعتهای دیواری که اعداد را به یونانی نوشته‌اند دارید. x نامیدن آیفون همانقدر اشتباه است که ساعت را x و 5 دقیقه بخوانید.

آیفون 10 درست است!

عدد 10 در زبانی یونانی با نماد X نمایش داده می شود و همین مسئله باعث شده بسیاری از مردم در مورد نام این گوشی دچار اشتباه شوند

لابد می‌پرسید که آیفون 9 چه شد؟ اپل به مناسبت تولد 10 سالگی برند اپل تصمیم گرفت که در یک رویداد خاص آیفون 10 را معرفی کند

خوب با این مقدمه به سراغ بحث اصلی خودمان می‌رویم!

آیفون 10 از خیلی جهات برای اپل یک قمار محسوب میشد. اپل این نسخه را بدون دکمه هوم طراحی کرد تا به عنوان یک مبنای تجربی برای آینده کاربران Ios با بیش از یک دهه سابقه باشد. برای ساخت این مبنای تجربی اپل همچنین حسگر اثر انگشت را با قابلیت شناسایی چهره Face ID جایگزین کرد. اساسا جایگزینی یک طرح قابل اعتماد و امن احراز هویت با یک سیستم جدید و پیچیده و ناشناخته هم یک ریسک دیگر بود.

علاوه بر همه اینها آیفون 10 با یک برش جدید صفحه نمایش موسوم به ناچ معرفی شد که این طراحی صفحه نمایش در هنگام رونمایی به نام بی حد و مرز معرفی شد.

چند ماه بعد از معرفی آیفون 10 به طور کاملا واضح مشخص شد که قمار آیفون جواب داده است و نه تنها کاربران خیلی زود با سیستم شناسایی چهره عادت کردند بلکه تمام نگرانیهایی که راجع به صفحه نمایش جدید اپل و برش خاص آن وجود داشت هم رفع شد.

قیمت بالای آیفون 10 و همچنین عدم وجود یک خاصیت انقلابی و کاملا متفاوت در این گوشی از دلایل عدم استقبال طرفداران اپل از این گوشی بودند

آیفون 10 برای اپل در حکم یک قمار بود

آیفون 10 موفق شد طراحی خودش را به عنوان یک طرح پایه برای مدلهای آینده اپل جا بیاندازد. اما آیا همین کافی است.؟

با وجود همه این موارد مثبت به گفته بسیاری از تحلیگران آیفون 10 نتواند خودش را به عنوان یک نقطه عطف طراحی در تاریخ اپل مطرح کند. حتی اگر آیفون در میان محبوب‌ترین مدلهای آیفون قرار گیرد باز هم نمیتواند جایگاه خودش را به عنوان یک گوشی متفاوت در میان محصولات اپل حفظ کند و به همین دلیل است که در هفته های اخیر گزارش‌هایی از کاهش سفارشات آیفون 10 مواجه شده است.

مایکل اولس تحلیلگر ارشد piper jaffray برای کشف دلایل عدم موفقیت آیفون 10 در شکستن رکوردهای فروش مطابق پیش‌بینی‌های انجام شده، یک نظرسنجی را بین 1500 نفر از دارندگان آیفون انجام داده است و نتایج کار را به عنوان یک کار تحقیقاتی منتشر کرده است.

جالبترین قسمت این نظر سنجیها دلایل صاحبان مدلهای قدیمی آیفون برای نخریدن آیفون 10 و عدم جایگزینی مدلهای قدیمیشان با مدل جدید آیفون است.

یک نظرسنجی بین 1500 نفر از دارندگان آیفون برگزار شد تا دلایل عدم موفقیت آیفون 10 بررسی شود

 

حدود 43 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که چون همین مدل آیفون فعلی آنها به خوبی کار می‌کند نیازی به جایگزین کردن آن با آیفون 10 نمی‌بینند.

 اما 31 درصد از دارندگان آیفون، قیمت بالای آیفون 10 را دلیل نخریدن این گوشی می‌دانند و معتقدند که قیمت 999 دلاری آیفون 10 باعث شده است که آنها از خیر تعویض آیفون خودشان با مدل جدید بگذرند.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که 8 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی دلیل اینکه گوشی خودشان را با آیفون 10 عوض نکرده‌اند این است که آنها یک گوشی با صفحه نمایش بزرگتر را ترجیح می‌دهند.

البته اولسن در پایان یادداشت خودش متذکر میشود که احتمالا در نسخه بعدی آیفون که پاییز آینده رونمایی میشود این مشکلات در نظر گرفته میشود.

آیفون 10  علیرغم خصوصیات خوبش نتوانست رکوردهای فروشی که مد نظر اپل بود را بدست آورد چرا که بیشتر به عنوان یک مدل پایه برای آینده به آن نگاه شد اپل در سال آینده سه مدل آیفون را منتشر می‌کنند و آنها امیدوارند همه آن موفقیتهایی که انتظار داشتند با آیفون 10 بدست بیاورند را طی سال 2018 با محصولات جدیدشان کسب کنند. یکی از محصولات اپل در سال آینده یک گوشی با صفحه نمایشگر 6.5 اینچی OlED خواهد داشت و این یعنی آنها صدای طرفداران صفحات بزرگ را شنیده‌اند. اما خبرهای خوبی برای کسانی که معتقدند قیمت آیفون 10 بالاست هم در راه است، فراموش نکنید که اپل سال آینده سه گوشی جدید معرفی میکند و یکی از آنها یک گوشی 6.2 اینچی با صفحه نمایش LCD است که مطمئنا در قیمت‌گذاری آن به فکر جیب مشتریان هم خواهد بود. ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...