آیفون 8 و آیفون 8 پلاس قرمز شرکت اپل به کمپین مبارزه با ایدز پیوستند

کمپانی اپل دیروز در در یک مراسم غیر رسمی از آیفون 8 و 8 پلاس قرمز رونمایی کرد. این دو مدل از نظر سخت افزاری تفاوتی با نمونه های معمولی نداشته و با قیمتی مشابه آنها عرضه می شوند. اما چیزی که این دو محصول را تبدیل به تولیداتی خاص در سری محصولات کمپانی اپل میکند این است که سود حاصل از فروش این محصولات صرف تحقیقات، مشاوره و درمان افراد مبتلا به بیماری HIV مثبت یا همان ایدز میشود.

که این حرکت اپل مورد تقدیر بسیاری از سازمانهای مبارزه با ایدز قرار گرفته است. اپل فروش محصولات خاص نسخه قرمز خود را به زودی آغاز میکند و درآمد حاصل از فروش این محصولات به کمک هزینه تحقیقات و پیشگیری و درمان ایدز تعلق میگیرد. حرکتی که به گفته فعالان این زمینه بسیار شگفت انگیز است.

اپل سال گذشته هم نسخه قرمز آیفون 7 را ارائه کرد که بسیاری از طرفداران این کمپانی را نا امید کرد چرا که قاب جلویی آیفون 7 نسخه قرمز به رنگ سفید بود و همین موضوع به مذاق بسیاری از کسانی که منتظر این نسخه آیفون بودند خوش نیامد. اما به نظر می رسد که اپل امسال به حرف طرفدارانش گوش کرده است و هر دو نسخه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را با قاب جلو به رنگ مشکی عرضه میکند و همین ترکیب رنگ مشکی و قرمز باعث شده است که یک محصول خیره کننده از لحاظ زیبایی به محصولات اپل اضافه شود ولی جذابیت اصلی این محصولات در این است که کل در آمد حاصل از فروش این دو محصول به صندوق جهانی حمایت از بیماران اچ آی وی مثبت واریز خواهد شد که بودجه لازم   برای تحقیقات، پیشگیری و درمان HIV را فراهم میکند لازم به ذکر است که تمرکز این تحقیقات بر روی جلوگیری از انتقال ویروس ایدز از مادر به  جنین است.

آیفون 8 و 8 پلاس ورژن خاص قرمز در دو نسخه 64 و 256 گیگابایتی ارائه میشوند و قیمت پایه این محصولات از 699 یورو آغاز میشود. این دو محصول قرمز رنگ به رنگهای قبلی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس که خاکستری، نقره ای و گلد بودند اضافه میشوند.

هر دوی این نسخه ها در تاریخ 10 آوریل (دوشنبه) معرفی شدند و از تاریخ 13 آوریل (پنجشنبه همین هفته) در فروشگاههای اپل در کشورهای آمریکا، انگلستان، استرالیا، ژاپن، چین، کانادا، فرانسه،آلمان، نیوزیلند، هنگ‌کنگ، کره جنوبی و سنگاپور به فروش خواهند رسید. این محصولات در سایر کشورها طی روزهای باقیمانده آوریل و یا نهایتا در ماه می موجود خواهند شد.

البته کسانی که منتظر معرفی نسخه قرمز آیفون x بودند هم فعلا باید صبر کنند ولی خوب به هر حال نا امید هم نباشند. دارندگان آیفون x می توانند با خرید کیف چرمی قرمز رنگ برای آیفون x به پروژه مبارزه با ویروس ایدز بپیوندند.

این محصول جدید ( کیف چرمی قرمز رنگ آیفون x) از تاریخ 10 آوریل در سایت اپل و کلیه فروشگاههای اپل موجود خواهد د بود و طرفداران این کمپین ( مبارزه با ایدز) می توانند آن را به قیمت 99 یورو تهیه کنند.

از زمان همکاری اپل با این صندوق بین المللی(RED) یعنی سال 2006 کمپانی اپل بیش از 160 میلیون دلار به این صندوق اهدا کرده است و اکثر این مبلغ را از طریق فروش محصولات نسخه خاص قرمز اپل فراهم شده است.  منبع : t3.com

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید