معرفی گوشی Mi Mix 2s شیائومی، یکی از بهترینها با قیمت عالی

(سیارک)کمپانی شیائومی که طی سال‌های اخیر پله‌های ترقی را به سرعت طی کرده است  دیروز در پاریس چند محصول جدید را معرفی کرد که میتوان از لپ تاپ گیمینگ و اسپیکر هوشمند این شرکت نام برد اما در این بین پرچمدار سری mix این شرکت به نام mi mix 2s هم معرفی شد. این گو‌شی در زمینه سخت افزار و دوربین عکاسی، غولهای حال حاضر بازار را به مبارزه طلبید آن هم با قیمت باورنکردنی 570 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی، که واقعا قیمتی باورنکردنی است

جنس بدنه Mix 2s مثل اکثر پرچمداران خاص شیائومی از سرامیک است، این گوشی از آخرین چیپست شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۴۵ بهره می برد. که باعث میشود در زمینه سخت افزار تبدیل به یک ابر موبایل شود. همانطور که در جریان هستید سامسونگ هم قبلا از این چیپست در پرچمدار جدید خود یعنی s9 و s9 پلاس استفاده کرده بود منتها این نسخه از پرچمدار را فقط در بازارهای آمریکا و اروپا ارائه کرد و ترجیح داد در چین و سایر نقاط دنیا از پردازنده اختصاصی خودش یعنی اگزینوس 9810 استفاده کند به همین خاطر مدیران شیائومی ادعا کردند که برای اولین بار است که چیپست کوالکام اسنپدراگون 845 در بازارهای چین ارائه میشود.

شاید همزمانی ارائه mi mix s2 با ابر گوشی p20 پرو شرکت هوآوی بدشانسی مطلق شرکت شیائومی باشد چرا که در ادامه خواهیم دید که هر گام جدیدی که شرکت شیائومی در پرچمدار جدید خود برداشته است در مقابل ابر موبایل غول نوظهور چینی یعنی p20 و p20 پرو هوآوی تبدیل به یک شکست شده است ولی مقایسه قیمت این گوشیها نشان میدهد که شاید شیائومی در یک رقابت اقتصادی برنده باشد چرا که تفاوتها در بحث فنی بسیار ناچیز است

بهترین خبر ممکن برای طرفداران شیائومی این است که در دورانی که تقریبا تمامی برندها به تاسی از اپل و برش خاص صفحه نمایش آیفون 10 موسوم به ناچ، جوگیر شدند و از این برش عجیب استفاده کردند. آنها در یک اقدام قابل تحسین در صفحه نمایش 5.99 اینچی mi mix 2s نسبت صفحه به کل گوشی بسیار بالایی ( 81.9 درصد) را به نمایش گذاشتند و یک گوشی با کمترین حاشیه ممکن طراحی کردند و تبدیل به یک کپی کار صرف نشدند و اتفاقا در این زمینه بسیار خوش درخشیدند. نمایشگر دستگاه از نسبت ابعاد 18:9 برخوردار شده و رزولوشن 2160x1080 را به تصویر می کشد.

در بخش سخت افزار در مورد mi mix 2s هر چقدر صحبت کنیم کم گفته ایم. این گوشی با چیپست اسنپدراگون 845 با کلاک پردازشی 2.8 گیگا هرتزی در کنار 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی ترکیب بی نظیری را تشکیل داده‌اند به همه اینها پردازنده گرافیگی آدرنو 630 را هم اضافه کنید.

شاید باور نکنید ولی این گوشی در تستهای بنچمارک Antutu نمره بی نظیر 271 هزار را کسب کرده است که حتی از سامسونگ گلگسی اس 9 پلاس هم کمی بیشتر است (264 هزار)

 یک نسخه دیگر با 6 گیگ رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی  دیروز معرفی شد. البته هر دوی این مدلها فاقد درگاه کارت حافظه خارجی هستند که با توجه به حجم حافظه داخلی آنها نیازی هم به آن ندارند.

با این سخت افزار و پردازنده گرافیگی پرچمدار جدید شیائومی از پس هر کاری برمیاید و شاید بازی نباشد که بتواند این گوشی را به چالش بکشد.

دوربین:

امسال را باید نقطه عطف عکاسی در صنعت موبایل نامید از دوربین با دیافراگم دوگانه و پیکسلهای 1.4 میکرومتری پرچمدار سامسونگ s9 گرفته تا دوربین سه گانه هوآوی با پیکسلهای غول آسای 1.55 میکرومتری که دیروز معرفی شد و به یکباره دنیای موبایل را وارد فاز جدیدی کرد.

خوب این دوربین سه گانه p20 پرو شرکت هوآوی همان بدشانسی شیائومی بود که در ابتدا به آن اشاره کردم وگرنه دوربین mi mix 2s یک شاهکار بی نظیر است که مطمئنا می تواند دوربین آیفون 10 را به چالش بکشد و به قول مدیران شیائومی دوربین آیفون x را نابود کند.

در ادامه به بررسی مشخصات دوربین پرچمدار شیائومی که دیروز معرفی شد می پردازیم.

Mi Mix 2s از یک ماژول دوربین دوگانه بهره میبرد که دو سنسور 12 مگاپیکسلی دارد. یک سنسور با لنز واید و دیگر با لنز تله فوتو که کل ماژول دوگانه از لرزشگیر اپتیکال چهار محوره بهره می‌برد. همچنین این دوربین از به قابلیت فوکوس خودکار و کاهش نویز به شکل سخت افزاری مجهز شده است. همچنین ابعاد پیکسلها در این دوربین مانند پرچمدار سامسونگ 1.4 میکرو متری است.

اما آنچه این دوربین را از سایر دوربینهای بازار مجزا می کند آن است که دوربین موبایلش به فناوری هوش مصنوعی مجهز شده است، فناوری که قبلا نمونه‌اش را تنها در یک برند دیگر دیده بودیم و اتفاقا آنها هم دیروز یک گوشی جدید با این تکنولوژی معرفی کردند! بله درست حدس زدید: هوآوی

به هر حال هوش مصنوعی دوربین می میکس 2اس قادر به تشخیص 206 صحنه مختلف از بیست و پنج دسته‌بندی متفاوت است به عنوان مثال دوربین می میکس 2 اس می تواند تصویربرداری از سوژه هایی مانند حیوانات، آسمان، مستندات، گل، ساختمان ها و غیره را از یکدیگر تمیز دهد.

دیروز در طول معرفی این گوشی بارها و بارها این جمله تکرار شد که دوربین می میکس دو اس میتواند دوربین آیفون 10 را نابود کند و البته آنها این عکس را هم برای مقایسه به نمایش دادند که  ما در این مورد قضاوت را به شما واگذار میکنیم.

شما فکر می کنید کدام کیفیت کدام تصویر بهتر است ؟

امروز در سایت dxomark جابجایی های عجیبی رخ داد هوآوی p20 پرو با امتیاز بالای 109 به صدر جدول رفت و بعید است که حالا حالا‌ها صدر جدول را واگذار کند

همانطور که میبینید سه گوشی آیفون 10 و هوآوی میت 10 پرو و می میکس 2اس با امتیاز 97 رتبه پنجم را ازآن خود کرده‌اند. ولی در بعضی موارد مثل افکت بوکه و عکسبرداری در نور کمتر از 20 لوکس گوشی شیائومی برتری محسوسی دارد . لازم به ذکر است که پرچمدار شیائومی در این سایت ر قسمت کلی امتیاز میانگین 102 را کسب کرده است

این گوشی باطری 3400 میلی آمپری دارد که قابلیت شارژ سریع و البته شارژ بی سیم هم دارد. این دستگاه در دو رنگ سیاه و سفید عرضه می‌شود. نسخه ۱۲۸ گیگابایتی این موبایل با قیمت ۵۷۰ دلار عرضه خواهد شد در حالی که نسخه ۲۵۶ گیگابایتی، به همراه شارژر وایرلس ۶۴۰ دلار قیمت خورد.

خوب وقتی شما امکانات و مشخصات این گوشی را با قیمتهای سه گوشی هوآوی که دیروز معرفی شدند مقایسه میکنید حتی یک لحظه هم در اینکه می میکس دو اس یک انتخاب درست و اقتصادی است شک نمیکنید بیخود نیست که مدیران شیائومی تصمیم گرفتند که در تبلیغات این گوشی از اصطلاح "جواهری از چین" استفاده کنند

 یک پد شارژر وایرلس هم با قیمت 15 دلار هم در رویداد دیروز توسط شیائومی معرفی شد تا کاربران را به استفاده بیشتر از این فناوری ترغیب کنند

و درآخر مشخصات کامل این گوشی خوش ساخت را با هم مرور می کنیم :

با توجه به سخت افزار قدرتمند mi mix 2s و دوربین فوق العاده آن و همچنین هوش مصنوعی دوربین آن و قیمت بسیار خوب این گوشی به نظرتان خرید آن نسبت به گوشی 999 دلاری آیفون 10 و یا 1100 دلاری هواوی p20 پرو به صرفه است یا خیر؟  لطفا نظرات خود را ذیل همین مطلب بنویسید .ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید