اپل در حال آزمایش اسکن اثر انگشت از طریق صفحه نمایش آیفون است

در
اپل در حال آزمایش اسکن اثر انگشت از طریق صفحه نمایش آیفون است
اپل در حال آزمایش اسکن اثر انگشت از طریق صفحه نمایش آیفون است و ممکن است این فناوری را اوایل سال آینده معرفی کند. این نوآوری همراه با Face ID کار خواهد کرد 
منابع آگاه به بلومبرگ گفتند كه شركت اپل ممكن است تکنولوژی اسكنر اثر انگشت تمام صفحه را در آیفون های جدید معرفی كند كه سال آینده عرضه می شود . این فناوری در حال حاضر در مرحله آزمایش است ، اگرچه نسخه هنوز هم می تواند به سال 2021 به تعویق بیفتد ، گفتگوهایی که مایل به ناشناس ماندن بودند به آژانس گفتند.
 
منابع بلومبرگ می گویند این اسکنر جدید بر روی "بخش قابل توجهی از صفحه نمایش" تلفن هوشمند کار می کند. آنها گفتند كه این فناوری با Face ID همراه خواهد بود. بلومبرگ تأکید می کند که سنسورهای Face ID در هر صورت برای گرفتن عکس های پرتره بهتر و استفاده از برنامه های واقعیت افزوده مانند Animoji هنوز لازم است.
 
بلومبرگ گفت: همكاران سازنده قبلاً نشان داده اند كه قادر به تكنولوژی در آيفون هستند ، اما اپل هنوز نمی تواند توليد انبوه خود را سامان دهد.سخنگوی اپل حاضر به اظهار نظر بلومبرگ نشد.
 
اپل در سال 2013 استفاده از فناوری Touch ID را برای باز کردن قفل تلفن های هوشمند و تأیید پرداخت و بارگیری برنامه ها آغاز کرد. سال قبل ، او AuthenTec را پیشگام در زمینه توسعه اسکنر اثر انگشت و فناوری های دیگر برای ایمن سازی وسایل موبایل خریداری کرده بود. به گفته بلومبرگ ، معرفی Touch ID به دلیل سرعت و قابلیت اطمینان این فناوری ، برتری اپل را نسبت به رقبای خود ایجاد کرده است.
 
در ابتدا ، یک اسکنر اثر انگشت در دکمه Home در صفحه گوشی های هوشمند ساخته شد. در سال 2017 و با انتشار آیفون X ، این شرکت شروع به استفاده از Face ID به جای Touch ID کرد. این شرکت اعلام کرده است که این روش دستیابی به تلفن هوشمند از اسکن اثر انگشت ایمن تر است. به لطف Face ID ، اپل دوباره توانست در اجرای فناوری قابل اعتماد و ایمن از رقبای خود پیشی بگیرد.
 
هفته آینده ، 10 سپتامبر ، اپل انتظار می رود سه آیفون جدید را معرفی کند .علاوه بر این ، در آستانه بررسی Nikkei آسیایی ، با استناد به منابع ، اپل قصد دارد یک نسخه بودجه آیفون را در بهار آینده برای جذب خریداران جدید منتشر کند. از نظر اندازه ، مدل جدید همان آیفون 8 خواهد بود که توسط این شرکت در سال 2017 منتشر شد و این دستگاه از نظر اندازه با پرچمداران اپل که امسال عرضه می شود ، تفاوت نخواهد داشت.
 
منابع گفتند که صفحه نمایش ارزان تر کریستال مایع در این تلفن هوشمند نصب خواهد شد که باعث کاهش قیمت آن می شود. اطلاعات مربوط به توسعه آیفون ارزان قیمت نیز توسط منابع بلومبرگ تأیید شد. به گفته آنها ، در این دستگاه اپل قصد دارد با تعبیه شناسه لمسی در دکمه Home ، دوباره از فناوری Touch ID استفاده کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

فناوری تشخیص چهره در چین

در

چین هر چه بیشتر فناوری تشخیص چهره را به کار می گیرد، از خرید مرغ سوخاری (KFC) تا دریافت کارت پرواز.
این سیستم که در چین "با لبخند بپرداز" نام گرفته با تشخیص چهره افراد و تطبیق آن با چهره ثبت شده، آن‌ها را از دست در جیب کردن برای پرداخت پول یا استفاده از کارت خرید خلاص می کند.
اکنون در فروشگاه‌های مرغ سوخاری کنتاکی در هانگ‌ژو در شرق چین مشتریان پس از اینکه سفارش خرید خود را به ماشین می‌دهند با استفاده از فناوری تشخیص چهره و وارد کردن یک شماره موبایل پول آن را هم می‌پردازند. (سیارک)
ماشین دریافت سفارش و پرداخت به دوربین سه بعدی و الگوریتم تشخیص زنده بودن صاحب عکس مجهز است، چهره فرد را با چهره‌ای که هنگام ثبت نام و دریافت کارت اعتباری یا کارت خرید ثبت شده مقایسه کرده و سپس مشتری با وارد کردن یک شماره موبایل پرداخت را انجام می‌دهد. به این ترتیب مانع از تقلب برخی افراد می‌شود که ممکن است از عکس یا ویدئوی دیگران استفاده کنند.
یوم چاینا شرکتی که فروشگاه‌های مرغ سوخاری کنتاکی را در چین اداره می‌کند - در کنار بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای غذاهای فوری- مدعی است که برای اولین بار در دنیا از این فناوری برای پرداخت پول مرغ سوخاری استفاده شده است.
یوم چاینا این طرح را همکاری شرکت پرداخت با موبایل چین که الی‌پی نام دارد اجرا کرده است.
چین حتی برای جلوگیری از سرقت دستمال توالت در معبد تاریخی آسمان در پکن از این فناوری استفاده کرده است.
فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار هم هر چه بیشتر به سمت استفاده از فناوری می روند و اکنون خطوط هوایی چین جنوبی برای اولین بار با استفاده از آن کارت پرواز مسافران را صادر می کند.
اخیرا در شهر چینگ‌دائو که آبجوی معروف چین را تولید می‌کنند، ۲۵ مظنون که در جشنواره آبجو شرکت کرده بودند با استفاده از فناوری تشخیص چهره دستگیر شدند.
هجده دوربین که در چهار ورودی جشنواره کار گذاشته شده بودند در کمتر از یک ثانیه این ۲۵ نفر را شناسایی کردند. تعدادی از کسانی هم سابقه اعتیاد داشتند شناسایی شدند و از ورود آنها به جشنواره ممانعت شد. (سیارک)
پلیس چینگ‌دائو می‌گوید دقت این سیستم ۹۸.۱ درصد است و اگر چهره کسی در بانک اطلاعاتی پلیس موجود باشد بلافاصله هشدار می‌دهد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 فناوری که در 2019 نقش مهمی ایفا می کند

در
متخصصان به 10 فناوری که در سال 2019 نقش مهمی ایفا می کنند، اشاره کرده اند.
 

ارز دیجیتالی

نرخ بیت کوین در سال 2018 به حدود 17 هزار دلار افزایش یافت و سپس به 4 هزار دلار کاهش یافت. با این حال، این به این معنا نیست که رمزنگاری ارز پایان یافته است.
 
2018 به ما آموخت که ارز دیجیتالی در پشت کریستوگرام ها - blockchain  و در همه جا قابل استفاده است : در کسب و کار ، بانک و رسانه ها . در سال 2019، میزان استفاده آنها افزایش خواهد یافت. انتظار می رود که این فناوری، مبنایی برای روش های جدید خرید، فروش و حسابداری باشد.
 

زمان صفحه نمایش

ما شبکه های اجتماعی را تحسین می کنیم، اغلب آنها را می بینیم و فقط در حال حاضر متوجه هستیم که آنها به ما آسیب می رسانند . علاوه بر این، در سال 2018، اعتماد ما به پلتفرم محبوب اجتماعی فیس بوک از بین رفت . بدین ترتیب، در سال 2019، با وسواس سایت ها را برای ارتباطات و دلخوشی ها بازبینی می کنیم.
 

جنگ سایبری

تحلیلگران معتقد هستند که ما منتظر جنگ جهانی سوم هستیم، اما نه در جبهه های واقعی، بلکه در فضای مجازی خواهد بود.
 
به تازگی، بسیاری از کشورها شروع به توجه به امکان دستکاری در انتخابات ، Brexit (اشاره به خروج آتی بریتانیا از اتحادیه اروپا ) و ... دارند . خاموش ترين آتش سوزی در جهان در سال جاری به وقوع خواهد پيوست.اولویت بحرانی در سال 2019، آموزش مردم درباره دستکاری در فناوری و شبکه های اجتماعی است.
 

تنظیمات داده

در سال 2018، بسیاری از رسوایی های امنیتی وجود داشته است - همه ما یاد گرفتیم که چگونه شبکه های اجتماعی داده ها و پسوردهای پروفایل ما را به فروش میرسانند.
 
در سال 2019، دولت ایالات متحده قوانین جدیدی را تصویب خواهد کرد که هدف آنها تنظیم رسمی صنعت فناوری پیشرفته است. در نهایت، آنها احتمالا به یک جامعۀ جامع 2019 قانون حفظ حریم شخصی داده می شوند. تنها سوال این است که Trump آن را امضا خواهد کرد؟ اگر چنین اتفاقی بیفتد، شرکت ها سخت تر می توانند از اطلاعات شما بدون رضایت استفاده کنند.
 

اتومبیل های بدون سرنشین

بسیاری از کشورها قوانین را برای تنظیم وسایل نقلیه بدون سرنشین تصویب کرده اند و بیشتر اتومبیل ها برای انجام وظایف رانندگی معمولی اطلاعات کافی دارند. با این حال، توسعه هواپیماهای بدون سرنشین در سال 2018 متوقف شد. امسال می تواند نقطه عطفی برای تکنولوژی باشد.
 
Tesla Model 3 و دیگر تست های وسایل نقلیه بدون سرنشین را در خیابان های شهر انتظار می رود.
 

اپل ممکن است رهبری در بازار تلفن همراه را از دست بدهد

آی فون مدتها پیش سامسونگ، موتورولا، ال جی و دیگر مدل های محبوب خود را از دست داد. پردازنده اپل همیشه قدرتمندتر از پردازنده های Qualcomm Android بوده است.
 
این احتمالا در سال 2019 تغییر خواهد کرد، زیرا اینتل و Qualcomm قول پردازنده های جدید تلفن های مبتنی بر AI را می دهند. چگونه پردازنده های Qualcomm و Intel با اپل A12 Bionic برخورد می کنند، زندگی دیجیتال ما در سال 2019 را تعیین می کند.
 

5G

تولید پردازنده های تلفن همراه، - حداقل در گوشی های آندروید، آماده برای 5G و یک زیرساخت بهبود یافته می تواند به ورود فناوری به بازار کمک کند . با این حال، طبق شایعات، اپل تا سال 2020 از 5G  پشتیبانی نمی کند - و این ممکن است شور و شوق در اطراف تکنولوژی را تضعیف کند.
 

روبات ها

ربات هایی از بوستون نشان می دهد که 2018 می تواند سال C-3PO باشد یا چیزی شبیه به آن. روبات انعطاف پذیر Humanoid در تعداد زیادی از آگهی های بازرگانی و احتمالا در چندین برنامه آزمایشی در دفاتر و کارخانه ها ظاهر می شود . ظاهرا، ما یک نسل جدید از روبات های جنسی را ببینیم.
 

تکنولوژی تشخیص چهره

تکنولوژی تشخیص چهره در سال 2019 حتی بیشتر تکرار خواهد شد، زیرا محبوبیت آن بیشتر می شود. برنامه نویسان فناوری را بهبود خواهند بخشید، و شرکت هایی نظیر آمازون همچنان به ارائه آن به دولت ادامه خواهند داد.
 
اپل در سال گذشته یک کابل USB-C را به رده جدید iPad Pro اضافه کرد.
رشد خدمات OTT در سال 2019 ادامه خواهد یافت
بسیاری از کاربران تلویزیون بجای تلویزیون کابلی فقط به اینترنت متصل می شوند.
با  آزمایش اخیر CRISPR (تولد کودکان با یک ژنوم اصلاح شده) سال 2019 در کشف مهندسی ژنتیک غنی خواهد شد.
بخش فناوری توجه بیشتر به تولید در یک چرخه ی بسته را افزایش می دهد، زمانی که دستگاه بازیابی می شود و برای ایجاد موارد جدید از آن استفاده می شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

در
راهنمای کامل عکاسی با آیفون

به یک مقدمۀ مختصر برای جهان عکاسی آیفون خوش آمدید. این راهنمای سریع شامل یک مجموعه از توصیه ها است که از متخصصان، دوستان و تجربۀ شخصی به دست آمده است. چه بخواهید که عکس های با کیفیت DSLR بگیرید یا فقط بازی اینستاگرام را عمل بیاورید، این راهنمای کامل تمام ابعاد توسعۀ عکس های آیفون را پوشش می دهد.

حساب اینستاگرام بسازید، برای اشتراک گذاری عکس ها و دنبال کردن عکاس های دیگر

 بیشتر عکاسان یک سبک اثر دارند و در لفظ هزاران راه مختلف برای شکل دادن کارتان وجود دارد.مانند عکاسی غذا، مد، سبک زندگی، منظره، طبیعت، شهری، چهره ها، سیاه و سفید، ...

شروع کنید از هر چیزی که فکر می کنید عکس گرفتن،  یک عکس خوب بگیرید، لازم نیست حتماً عالی باشد. این فقط شروع کار است.

تعدیلات محیطی

بسیاری از عکاسان بهترین زمان را برای عکس انداختن در طول زمان طلایی می دانند. زمان طلایی دورۀ کوتاهی بعد از طلوع یا قبل از غروب خورشید است که درطول آن نور روز نرم تر از وقتی است که خورشید در آسمان بالاتر است. اما قبل از آن که زمان بندی تمام عکس هایتان را در طول ساعت طلایی آغاز کنید، عکس انداختن تحت تمام انواع نور را تمرین کنید. نور از طریق لنز دوربین آیفون وارد می شود و یک تصویر در متوسط حساسیت نور ضبط شده است. نور خیلی زیاد یا خیلی کم می تواند عکستان را خیلی درخشنده یا تیره کند و باعث شود وضوح، رنگ ها و آهنگ ها را از دست دهید. در اینجا چند راه برای تعدیل جایگاهتان برای نور طبیعی وجود دارد:

• در طول ساعت طلایی می توانید اساساً در هر جهتی عکس بندازید. می توانید به سمت خورشید، دور از خورشید، یا با خورشید در کنارتان عکس بندازید.

• در طول روز تلاش کنید که مخالف خورشید عکس بندازید. سخت است که بدون خراب کردن قاب تصویر، در زاویه ای عکس بندازید که با خورشید مواجه نشوید. (سیارک)

• در شب نور کم است و عکس ها تیره می شوند. از فلش تلفن همراه استفاده نکنید و یک منبع نور خارجی بیابید.

تعدیلات فنی

آنچه آیفون را محبوب می کند آن است که طراحی فنی جهانی و کاربر دوست است. در اینجا برخی نکات وجود دارد که همه می توانند به کار ببرند که فوراً عکاسی آیفونشان را بهبود دهند.

• در بخش تنظیمات، به سمت تب "عکس ها و دوربین" بروید، حالت شبکه ای را انتخاب کنید بنابراین می توانید عکس هایتان را در حالی بیندازید که دقیقاً نسبت طلایی مارپیچ فیبوناچی آکا را به کار ببرید یا قاعدۀ سومی ها را استفاده کنید.

• فلش را خاموش کنید، همیشه یک منبع نور خارجی یا طبیعی داشته باشید.

• در موقعیت های کم نور، ضربه زدن به قسمت های تاریک تر صفحه نمایشتان پرتودهی و تمرکز را افزایش می دهد.

• از زوم استفاده نکنید، دوربین آیفون واقعاً زوم نمی کند، فقط تصویر را بزرگتر میکند.

• روی جهت تمرکز کنید، برای مثال افق و سوژۀ شما.

• برای داشتن گزینه های بیشتر همیشه عکس افقی و عمودی بیندازید.

• جای راحت پیدا کنید. دست شما باید ثابت باشد. روی میز یا نیمکت بگذارید.

• پایین بروید، روی یک زانو قرار بگیرید. عکس انداختن از یک زاویه ی پایین تر می تواند یک چشم انداز متفاوت نسبت به سطح چشم بدهد. عکس از زاویۀ پایین می تواند سوژه را مسلط جلوه دهد، عکس از یک زاویۀ بالا می سوژه را ضعیف جلوه دهد.

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

• لنز آیفون بخرید. در اینجا یک لنز گران وجود دارد که من اخیراً خریدم. گزینه هایتان را قبل از آن که هر نوع از لنز یا هر لنز گرانی را بخرید بررسی کنید. این همیشه یک ایدۀ خوب است که با یک تجهیز بودجه ی پایین شروع کنید.

ویرایش یا فتوشاپ

یک محصول نهایی 30% گرفتن عکس و 70% ویرایش است. اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که ویرایش عکس ها را مستقیماً روی آیفون پشتیبانی می کنند. من یک تن اپلیکیشن ویرایش عکس روی تلفنم دارم، گاهی اقوات از بیش از 6 اپلیکیشن برای ویرایش یک عکس استفاده می کنم! 2 اپلیکیشن رایگان که من توصیه می کنم VSCO و Priime هستند.

این دو اپلیکیشن مؤثر و راحن برای مبتدیان هستند.

• قبل از هر ویرایشی، روشنایی صفحه نمایش تلفنتان را به 100% افزایش دهید. اگر ممکن است، سعی کنید در یک اتاق تاریک ویرایش کنید و سپس تحت نورهای متفاوت نقد کنید.

• افزایش چند بعد نظیر نور، تیزی، و سایه ها می تواند کیفیت هر عکسی را افزایش دهد.

• تعدیلات کوچک را با آرام و زیرک کار کردن انجام دهید. به یاد داشته باشید که شما می خواهید بهترین کیفیت های عکس را با استفاده ی عناصر در عکس به وجود بیاورید نه با خلق عکس مصنوعی.

• ویرایش مشابهی را برای هر عکسی دنبال نکنید، هر عکس به ویرایش یکتای خود نیاز دارد. 

• از نظر دیگران استفاده کنید و عکس ویرایش شده را به 2 یا 3 نفر نشان دهید.

• کارتان را با عکس ها و عکاسان مورد علاقه تان مقایسه کنید. تشابهات را پیدا کنید. شاید عکس شما بهتر باشد. 

نظرات نهایی دربارۀ عکاسی آیفون

اگر شما یک طرفدار بزرگ آیفون نیستید، در اینجا برخی جایگزین های عالی وجود دارد.

• گالاکسی S7 دوربین 12 مگاپیکسل با عملکرد نور پایین عالی دارد.

• LG G5 دوربین بزرگ 16 مگاپیکسل و لنز زاویۀ باز 135 میلی متری دارد.

همچنان که تلفن های هوشمند به توسعه ی فنآوری دوربینشان ادامه می دهند، پیش بینی می کنم در آیندۀ نزدیک جامعه خیلی به عکاسی و فیلم DIY علاقمندتر می شود. گرفتن عکس های باکیفیت در آیفون یا هر تلفن هوشمند یک کار سختی نیست. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸عکاسی هم دیگه از اون حالت حرفه ایش دراومده با این گوشی ها

در ادامه بخوانید...

شش راه ساده برای ایجاد اعتماد به نفس در دختران

در

آیا نگران این هستید که سپری کردن مدت زمان طولانی پشت گوش‌های هوشمند و لپتاپ برای اعتماد به نفس و روح و روان دخترتان مضر باشد؟ آیا به دنبال راهی برای تشویق او برای رها کردن یا حداقل فاصله گرفتن از فناوری و استراحت و لذت بردن از تابستان هستید؟


شاید به خاطر دارید که زمانی که شهر را ترک می‌کردید و به کمپ‌های تابستانی می‌رفتید چقدر لذت می‌بردید. خوب، دنیا عوض شده است و این روزها کودکان و فرزندان شما به سختی می‌توانند از فناوری و تکنولوژی دل بکنند. اما شاید ارزش تلاش کردن داشته باشد.
رسانه‌های اجتماعی و سیل تصاویر و پیام‌های پر زرق و برق که دختران ما را از طریق گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها بمباران کرده است می‌تواند باعث آسیب زدن به تصور آنها از خود شود. و تصویر "دختر متوسط" و لحظات آنلاین فقط آن را بدتر می‌کند.
ماه مه ماه اعتماد به نفس ملی نوجوانان و جوانان است و زمان مناسبی است که با دخترتان در مورد احساس وی نسبت به خودش صحبت کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که 53 درصد از دختران 13 ساله آمریکایی نسبت به اندام خود ناراضی هستند و 78 درصد از دختران 17 ساله از دیدن تصویر خود در آینه ناراحت می‌شوند.
اگر فکر می‌کنید که به نفع دختر شماست که مدتی از دوستان مجازی و فضای مجازی دور باشد، ممکن است به این فکر بیفتید که او را به کمپ‌های تابستانی بفرستید یا ماجراجویی‌های دیگری ترتیب ببینید. مثلا یک اردوگاه بیابانی، یک اردوگاه تفریحی در نزدیکی، یک مسافرت خانوادگی به اروپا یا یک سفر به آمریکای جنوبی. شاید هم او مسئولیت مشاور کمپ را دوست داشته باشد.(سیارک)  
کارشناسان در بنیاد کمپینگ و آموزش و پرورش معتقدند که اردوهای تابستانی می‌تواند به دختران نوجوان مهارت‌های زندگی را بیاموزد و به آنها کمک کند که نه تنها از نظر بدنی آماده‌تر شوند بلکه احساس قوی‌تر و بهتری نسبت به خود داشته باشند. بنظر می‌رسد که این بهتر از تماشای تلویزیون، پیگیری جشن‌های آنلاین و عکس‌های سلفی است، درست است؟
اگر کمپ و اردوگاه مد نظر شما نیست، می‌توانید به دختر خود در ایجاد تجربه اعتماد به نفس در خانه کمک کنید و او را تشویق کنید که این نکات ارائه شده از سوی این بنیاد را اجام دهد:
یک زمان بازتاب روزانه ایجاد کنید. تکنولوژی حواس ما را در تمام طول روز بمباران می‌کند. دختر خود را ملزم سازید که 30 دقیقه از روز از فناوری و تکنولوژی فاصله بگیرد و احساس خود، نیازهای خود و چگونگی مقابله با آنها را بیان کند. بسته به شخصیتش می‌تواند مجله بخواند، یوگا تمرین کند، پیاده‌روی کند یا بی سر و صدا در اتاق بدون وجود تلفن و سایر فناوری‌ها بماند.
به طبیعت بروید. بسیاری از تجارب بیادماندنی در اردوگاه‌ها و کمپ‌ها مربوط به زمان‌هایی هستند که در فضای بیرون سپری شده‌اند نشستن در اطراف آتش هنگام شب، پیاده‌روی تا بالای یک کوه در طلوع آفتاب، شنا کردن در اقیانوس و یا شناسایی گل‌های وحشی در هنگام یک گشت در طبیعت. حتی اگر در یک منطقه شهری زندگی می‌کنید، دختر خود را تشویق کنید که در ایوان خانه یا نیمکت پارک بنشیند و طبیعت را مشاهده کند. واقعا به طبیعت توجه کند بدون هیچ گونه حواس پرتی.(سیارک)  
یادگیری یک مهارت جدید. فرصت‌هایی برای او ایجاد کنید تا چیزی یاد بگیرد که بتواند برای ایجاد توانایی‌ها و اعتماد به نفس او کمک کند. خواه این کار چمن‌زنی، بازی تنیس، دوخت دامن، تعویض تایر، تعمیر شیر آب که چکه می‌کند، و یا اداره CPR باشد، فرصتی برای وی ایجاد کنید که یک کاری انجام دهد که به نظر چالش برانگیز می‌آید.
داوطلب. فقط چند ساعت کار دواطلبانه در هفته می‌تواند منجر به ایجاد احساس نیاز شود. نوجوانان به این احساس نیاز دارند. سایر داوطلبان و همچنین افراد دیگری که در حال خدمت هستند به منظور تکمیل اهداف مشترک به دختر شما متکی خواهند بود.
تبدیل شدن به یک مدل نقشی. نگهداری از کودکان یا پرورش فرزندان جوان‌تر می‌تواند به ایجاد اعتماد به نفس کمک کند. کودکان جوان‌تر ویژگی‌های دختر شما را تحسین می‌کنند که ممکن است خودش برای آنها ارزشی قائل نباشد، و کودکان جوان‌تر ترسی ندارند که به دختر شما بگویند که چه احساس خوبی در مورد او دارند.
عدم اتصال برای یک روز. با ایجاد یک چالش عدم اتصال خانوادگی از دختر خود حمایت کنید. یک روز در هفته تمامی تلفن‌ها، تبلت‌ها، کامپیوترها و سایر تکنولوژی‌ها را خاموش کنید.

یک ماجراجویی خانوادگی مانند قدم زدن در پارک محلی، یک بازی رقابتی خانوادگی در حایط پشتی، یا تهیه یک وعده غذایی با وظایف تقسیم‌ شده برای هر فرد برنامه‌ریزی کنید. حتی اگر بچه‌ها اعتراض کردند اصرار کنید که همه شرکت کنند. اگر یک روز کامل به نظر غیرممکن می‌رسد از زمان‌های کوچکتر مثل صبح شنبه یا یکشنبه شروع کنید. همزمان که پیشرفت می‌کنید، یک تفرج را برنامه‌ریزی کنید که به همه شما این امکان را می‌دهد که بر روی ماجراجویی تمرکز کنی نه تلفن پیاده‌روی و پیک‌نیک یک روزه، سفر به ساحل یا بازدید از یک موزه. به شکل خانوادگی تصمیم بگیرید اما توافق کنید که همه تلفن‌ها در کل روز خاموش باشد!
این تغییرات به کودکان کمک می‌کند که از جهان‌بینی طبیعی خود فراتر بروند و متوجه شوند که مدل مو، لباس و دیگر جنبه‌های مادی زندگی که خودشان و دوستانشان برای آنها ارزش قائل هستند آنچنان هم که به نظر می‌رسد حیاتی و ضروری نیستند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸چطوری اعتماد بنفس کاذب رو در بعضی ها بیاریم پایین؟؟؟

در ادامه بخوانید...

نبرد چراغ‌ های هدلایت:چراغ‌ های ال‌ای‌دی LED

در

(سیارک) : مطمئنا صنعت خودرو به میزان زیادی تکامل یافته است و به همراه این تکامل ، چراغ‌ های جلوی خودرو نیز به سطح بالاتری رسیده‌اند، خودرو سازان تاثیر چراغ‌ های هالوژن یا HID را بر روی مدل‌های خود تجزیه و تحلیل کرده‌ و به یک گزینه جدید رسیده‌اند: چراغ های LED. حداقل روی کاغذ به نظر می‌رسد که LED‌ ها راه‌حلی برای تولید انبوه خودرو ها باشند اما چندین نقطه ضعف هم وجود دارد که می‌تواند چشم‌انداز جهانی در مورد این نوع تکنولوژی را تغییر دهد.

چراغ‌ های ال‌ای‌دی LED

 توصیف اصول نحوه عملکرد چراغ‌ های ال‌ای‌دی بسیار سخت است اما به شکل خلاصه می‌توان گفت که آنها به حرکت الکترون‌های منفی به سمت "حفره‌های" مثبت در سرتاسر یک نیمه‌هادی متکی هستند. زمانی که یک الکترون ازاد در یک حفره می‌افتد که در سطح انرژی پایین تری قرار دارد، انرژی خود را از دست می‌دهد که باعث آزاد شدن یک فوتون (کوچکترین ذره تشکیل دهندۀ نور) می‌شود، این فرآیند الکترولومینانس  (برق‌درخشی) نامیده می‌شود.(سیارک)

اگر این فرآیند هزاران بار در ثانیه تکرار شود شاهد یک نور روشن مداوم خواهید بود که از سطحی حدود 2 میلی‌متر ساطع می‌شود دیود ساطع‌کننده نور (LED‌).

مهمترین نکته  در مورد چراغ‌ های LED این است که در مقایسه با لامپ‌های هالوژن کلاسیک به توان بسیار پایینی نیاز دارند. به عنوان مثال LED‌هادر تویوتا پریوس و چندین نوع خودرهای هیبریدی که در آنها برق نقش کلیدی ایفا می‌کند مورد استفاده قرار گرفته‌اند لزوما نه برای چراغ‌ های جلو. اولین واحدهای LED در خودروی آئودی R8 مدل 2004 مورد استفاده قرار گرفتند.

به طور کلی چراغ‌ های LED از نظر میزان تابندگی بین لامپ‌های هالوژن و HID قرار می‌گیرند اما پرتوهای متمرکزتری تولید می‌کنند و همچنین در اشکال مختلف تولید می‌شوند.

همچنین  LED‌ها به لطف اندازه کوچک خود امکان دستکاری زیادی دارند، تولید کنندگان قادرند انواع اشکال و مجموعه‌های مختلف را تولید کنند به نحوی که کاملا با مدل‌های خودرو های آنها تطابق داشته باشد و نیاز به رفلکتورهای زشت نیست.

 

چراغ‌ های ال‌ای‌دی LED

 

چراغ‌ های ال‌ای‌دی LED

اما نیاز است که چند مسئله را روشن کنیم. به عنوان مثال اگرچه LED‌ها هنگام روشن شدن همانند لامپ‌های هالوژن حرارت منتشر نمی‌کنند، اما زمانی که جریان برق از آن عبور می‌کند مقدار زیادی گرما در پایین امیتر (عمدتا چیپ یا تراشه) تولید می‌شود و در نتیجه خطر بالقوه‌ای برای قطعات و کابل‌های اتصال مجاور به همراه دارد. به همین دلیل است که چراغ‌ های LED به سیستم‌های خنک‌کننده مانند هیت‌سینک یا فن نیاز دارند تا از ذوب شدن آنها جلوگیری شود.

فراموش نکنید که این سیستم‌های خنک‌کننده در محفظه موتور قرار دارند که محیط خنکی برای سایر سیستم‌ها به منظور حفظ درجه حرارت مناسب و معقول نیست. به همین دلیل طراحی و پیاده‌سازی چراغ‌ های LED برای خودرو ها دشوارتر است و بنابراین گران‌تر از HIDها خواهند بود.(سیارک)

چرا در LED‌های روشن در روز یا چراغ عقب از هیت‌سینک استفاده نمی‌شود؟ ساده است چرا که هیچ کس برای حرکت در تاریکی به آنها متکی نیست. بنابراین نیاز نیست که همانند چراغ‌ های جلو قدرتمند باشند و این بدین معنی است که جریان عبوری از این چیپ‌ها آنقدر نیست که باعث ایجاد مشکلات حرارتی شود.

به طور خلاصه در مورد LED‌ها می‌توانیم بگوییم که:

مزایا:

اندازه کوچک، امکان سفارشی‌سازی در شکل‌های مختلف را فراهم می‌کند.

مصرف انرژی بسیار پایین

روشن‌تر از چراغ‌ های هالوژنی و ارائه نور گرم‌تر نسبت به HIDها

معایب:

هزینه تولید بالا

ایجاد حرارت بالا در اطراف قطعات مجاور

طراحی دشوارتر و کنار آمدن با دمای بالای محفظه موتور

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

نبرد چراغ‌های هدلایت: هالوژن ، زنون ، ال‌ای‌دی ، لیزر و کیت‌های تبدیل در مقابله با هم

در

(سیارک) : آنچه که اکنون برای ما چیزهای رایج و معمولی است زمانی دستاوردهای عمدۀ تکنولوژی و فناوری بودند. زمانی بود که اضافه کردن یک پیچ ساده و یا تغییر شکل اجزای خاص منجر به نوآوری‌های قابل  توجهی می‌شد که سالها بعد این نوآوری‌ها خودشان پایه‌ای برای پروژه‌های پیشرفته‌تر شدند.بیایید در این پست نگاهی به چراغ‌ های جلو خودرو بیندازیم.

هالوژن ، زنون ، ال‌ای‌دی ، لیزر و کیت‌های تبدیل

اگرچه کل صنعت خودرو سازی از ال‌ای‌دی استفاده می‌کند اما تعداد کمی از مردم می‌دانند که چگونه آنها از لامپ‌های ساده استیلنی در دهه 1880 تکامل یافته و بردهای ال‌ای‌دی بسیار پیچیده امروزی تبدیل شدند. علاوه بر این محققان دائما بر روی ایده "چراغ جلو" کار می‌کنند و تلاش می‌کنند که به پیشرفت‌های جدیدی دست یابند که به وضوح باعث برتری محصولات آنها نسبت به رقبا شود. چراغهای لیزری نیز از همین نمونه هستند اما قبل از بحث در مورد آنها باید سیستم‌های رایج که به وفور استفاده می‌شوند را نیز بررسی کنیم.

قصد نداریم که در مورد تاریخچه چراغ جلو صحبت کنیم چرا که قبلا این کار را انجام داده‌ایم، در عوض تلاش می‌کنیم بر روی چهار نوع تنظیمات عمده که امروزه به کار می‌روند تمرکز کنیم و ببینیم آنها چه هستند. بنابراین سعی می‌کنیم در مورد مزایا و معایب هر یک از آنها صحبت کنیم، اگرچه مردم به طور کلی اعتقاد دارند که همیشه جدیدتر بهتر هم است، که اغلب هم همین طور است. ممکن است برخی از شما با این ایده موافق باشید و برخی نیز مخالف باشید، بهر حال هر یک از این چهار نوع چراغ جلو خصوصیات مثبت و منفی خاص خودش را دارد. پس بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

چراغ‌ های جلو هالوژنی

چراغ‌ های هالوژنی در حال حاضر در جهان خودرو ها بیشترین کاربرد را دارند و همانطور که می‌دانید این بخاطر مزیت اصلی آنها است: نصب آسان و ارزان.(سیارک)

 

هالوژن ، زنون ، ال‌ای‌دی ، لیزر و کیت‌های تبدیل

اساسا یک لامپ هالوژن در شرایط عالی عمری حدود 1000 ساعت دارد و هزینه جایگزینی آن در مقایسه با سایر انواع دیگر بسیار پایین است (حدود  دلار30 برای یک مجموعه مناسب). با این حال لامپ‌های هالوژن کم کم در حال تبدیل شدن به گزینه دوم برای شرکت‌های خودرویی در سرتاسر جهان هستند. اما چرا؟ هالوژن دقیقا هم‌معنی با بهره‌وری نیست و برای درک بهتر توضیح خواهیم داد که یک لامپ هالوژن چگونه کار می‌کند.

اول اینکه از یک شیشه ساخته شده است که در مقابل دماهای بسیار بالا مقاوم است، بعلاوه یک گاز که معمولا ترکیبی از آرگون و نیتروژن است و یک عدد رشته تنگستن. به منظور تولید نور، رشته تنگستن از طریق باتری خودرو جریان برق دریافت کرده و تا دمایی حدود 2500 درجه سلسیوس گرم می‌شود و شروع به درخشش می‌کند (فرآیند تابش یا دماشیدگی).

زمانی که لامپ هالوژن به اواخر عمر خود نزدیک می‌شود تنگستن بخار می‌شود و بر روی شیشه آن رسوب می‌گیرد و باعث پارگی رشته تنگستن می‌شود و قابلیت عملکرد آن از بین می‌رود .

 

هالوژن ، زنون ، ال‌ای‌دی ، لیزر و کیت‌های تبدیل

 

هالوژن ، زنون ، ال‌ای‌دی ، لیزر و کیت‌های تبدیل

هالوژن ، زنون ، ال‌ای‌دی ، لیزر و کیت‌های تبدیل

اما این زیاد مسئله مهمی نیست، بزرگترین مشکل این است که در حین تولید نور، این لامپ همچنین مقدار زیادی گرما تولید می‌کند که اساسا به صورت انرژی هدر می‌رود.(سیارک)

یک مشکل بزرگ دیگر که اغلب لامپ‌های هالوژن دارند نحوه واکنش آنها با مواد مختلف است. به عنوان مثال زمانی که لامپ معیوب را تعویض می‌کنید، مراقب باشید که به شیشه لامپ جدید دست نزنید! روغن و چربی روی انگشتان دست شما به شیشه کوارتز می‌چسبد و باعث می‌شود که گرما به طور یکنواخت پخش نشود و عمر لامپ به شدت کاهش می‌یابد.

با این حال لامپ‌های هالوژنی مزایایی دارند که باعث می‌شود تبدیل به گزینه اول برای اکثر خودرو سازان شوند: با حداقل میزان هزینه نور مناسبی تولید می‌کنند، در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند که بدین معنی است که می‌توان این لامپ‌ها را در مدل‌های مختلف خودرو نصب کرد، همچنین خودروسازان می‌توانند نسخه‌های چندتایی از انها بسته به نوع و ابعاد بدنه خودرو تولید کنند.

اگر بخواهیم به طور خلاصه صحبت کنیم می‌توانیم جوانب مثبت و منفی لامپ‌های هالوژن را به شکل زیر بیان کنیم:

مزایا:

- تعویض آسان

- تولید ساده

- ابعاد مختلف

- مقرون به صرفه

معایب:

- به هدر رفتن انرژی

- نیاز به مراقبت اضافی

ادامه در پست  های آینده

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...