باز کردن قفل کامپیوتر با اپلیکیشن Predator


به‌تازگی اپلیکیشن جالبی به Predator برای باز کردن قفل کامپیوتر و ورود به آن طراحی و ایجاد شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تنها با یک فلش مموری قفل کامپیوتر را باز کنند و دوباره آن را قفل کنند.

تعیین رمز عبور برای کامپیوتر یکی از راه‌های تامین امنیت آن است؛ اما همانطور که همه ما می‌دانیم به خاطر سپردن یک رمز عبور قوی و مناسب کار دشواری است و استفاده از رمزعبورهای ساده هم تامین امنیت کامپیوتر را تضمین نمی‌کند. به‌تازگی شیوه جالبی برای تأمین امنیت کامپیوتر ایجاد شده است که کمتر کسی از آن اطلاع دارد. اخیرا اپلیکیشنی به نام Predator طراحی و ایجاد شده است که کاربران از طریق آن و با استفاده از یک فلش مموری می‌توانند وارد سیستم خود شوند و یا آن را قفل کنند.

یکی از مزایای جالب این روش این است که شما نیازمند استفاده از فلش مموری خاصی برای ورود به سیستم خود و قفل کردن آن نیستند و در صورتی که فلش مموری خود را در منزل جا گذاشته باشید، می‌توانید از هر فلش دیگری برای انجام این کار استفاده کنید؛ بنابراین لازم نیست همیشه یک فلش مموری خاص همراه خود داشته باشید.

عملکرد اپلیکیشن Predator به صورتی است که پس از ایجاد یک کد امنیتی آن را در فلش مموری قرار می‌دهد و پس از آن هر چند ثانیه یک بار وجود یا عدم وجود کد در فلش مموری را بررسی می‌کند.

در صورتی که کد امنیتی در فلش وجود نداشته باشد، اپلیکیشن از کاربر می‌خواهد یک رمز عبور وارد کند. چنانچه کاربر رمز عبور را اشتباه وارد کند و یا پس از گذشت بیست ثانیه هیچ رمز عبوری وارد نکند، اپلیکیشن مانع دسترسی کاربر به سیستم می‌شود و حتی بسته به تنظیمات انجام شده می‌تواند با هشدار صوتی به کاربر اخطار دهد. پس از خارج کردن فلش مموری از سیستم، موس و صفحه‌کلید سیستم دیگر عمل نمی‌کنند و نور صفحه‌نمایش به میزان زیادی کاهش پیدا می‌کند.

همچنین در اپلیکیشن Predator امکان تعیین تعداد دفعات استفاده سایر افراد از سیستم شما در یک روز نیز فراهم شده است؛ این اپلیکیشن حتی می‌تواند به هر یک از کاربران یک کد امنیت اختصاصی برای ورود به سیستم با استفاده از فلش مموری اختصاص دهد. والدین می‌توانند از این روش برای محدود کردن تعداد دفعات استفاده کودکان خود از کامپیوتر در هر روز نیز استفاده کنند.

یکی از بهترین مزایای این اپلیکیشن این است که در صورتی که بر روی چند کامپیوتر نصب شود (به‌عنوان‌مثال یک کامپیوتر در خانه و دیگری در اداره)، تنها با استفاده از یک فلش مموری می‌توانید وارد تمام این سیستم‌ها شوید؛ زیرا تمام سیستم‌هایی که به حساب کاربری شما متصل هستند، می‌توانند آن فلش را شناسایی کنند. در ضمن در صورتی که فلش خود را گم کردید، اصلا نباید نگران باشد؛ زیرا با وارد کردن رمز عبور اصلی می‌توانید فعالیت اپلیکیشن را متوقف کنید. هزینه استفاده از این اپلیکیشن (home license) تنها ده دلار است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام