یک باغ‌وحش استرالیایی مردم را تشویق می‌کند تا برایشان عنکبوت سمی گیر بیندازند

(سیارک)  : مسئولین باغ‌وحشی در استرالیا مردم را تشویق می‌کنند تا عنکبوت‌های مرگبار از جمله فانل وب استرالیایی را نکشند و آن‌ها را از حوالی منطقه جمع آوری کنند و به باغ وحش تحویل دهند.


با وجود اینکه تقاضا از مردم برای جمع‌آوری عنکبوت‌های مرگبار عجیب است اما یک دلیل خوب دارد: باغ وحش به عنکبوت‌های بیشتری برای تولید پادزهر نیاز دارد تا مصدومین مورد گزیدگی درمان بهتری دریافت کنند.
مسئولین پارک خزندگان در ولز جنوبی در فیس بوک نوشتند: " هم اکنون فصل عنکبوت فانل وب است اما از مردم می‌خواهیم به جای کشتن؛ آنها را بگیرند تا از آن‌ها در برنامه ساخت پادزهر خویش استفاده کنیم."
این باغ وحش که در حال حاظر تنها تامین کننده پادزهر عنکبوت فانل وب است به تعداد کافی عنکبوت ندارد و سال گذشته هم به تعداد کافی اهدایی نداشته‌اند. (سیارک)
"پارک خزندگان استرالیا تنها باغ وحش در استرالیاست که متعهد شده با برنامه‌های زهر گیری زندگی مردم را برای بیش از نیم قرن گذشته نجات دهد. تا حالا جان بیش از 300 نفر را نجات داده و تنها تامین کننده انواع سم می‌باشد که برای پادزهر تمام مارها، عنکبوت‌های فانل وب در استرالیا استفاده می‌شود." به نقل از سایت باغ وحش.
فانل وب استرالیایی خانواده 35 گونه از زیرخانواده آتراکین می باشد.
این عنکبوت‌ها به شدت برای انسان سمی هستند و علائم سم تقریبا بعد از 28 دقیقه آشکار می‌شوند. این علایم شامل سیخ شدن موی بدن، تعریق، لرزش غیرارادی عضلات و کاهش شدید فشار خون که ممکن است به مرگ بیانجامد.
خبر خوب اینست که علیرغم دو گزارش اخیر از گازگرفتگی در استرالیا، از سال 1981 که برنامه پادزهر آغاز به کار کرده کسی از گاز عنکبوت فانل وب نمرده است.اما با توجه به کمبود اهدایی در سال گذشته، پارک خزندگان دست یاری به سوی مردم دراز کرده تا عنکبوت مورد نیازشان را تامین کنند.
مدیر کل پارک، تیم فاکنر به کلودیا فارهارت خبرنگار رویترز گفت:" ما برای زنده نگه داشتن این برنامه روی کمک‌های مردمی حساب کرده‌ایم. خودمان سعی کردیم به تعداد کافی عنکبوت بگیریم اما نمی‌توانیم."
برای کمک، فاکنر ویدئوی کوتاهی تهیه دید که در آن آموزش میداد چگونه می‌توان این جانور خطرناک را گرفت.
او می‌گوید بهترین کار اینست که یک شیشه مربا با درپوش پیدا کنیم بطری‌های پلاستیکی مناسب این کار نیستند زیرا نیش‌های دراز عنکبوت به راحتی آن را سوراخ می‌کند.(سیارک)
قبل از گرفتن عنکبوت مقداری خاک داخل آن بریزید تا عنکبوت بتواند روی آن بنشیند، مثلا خاک مرطوب یا دانه‌های پنبه. سپس یک تکه چوب یا خط کش بیاورید. وقتی لوازم گرفتن عنکبوت خود را فراهم آوردید، فاکنر می‌گوید بهترین راه برای گرفتن عنکبوت اینست که شیشه را پشتش نگه دارید و با چوب آن را به داخل هدایت کنید.
او اشاره می‌کند که اگرچه عنکبوت بسیار سمی است ولی نمی‌پرد، بنابراین نزدیک شدن به آن (نه خیلی نزدیک) شما را در خطر قرار نمی‌دهد. اما همچنان ریسک نکنید و با دست عنکبوت را نگیرید یا به داخل شیشه هدایت نکنید.
بعد از اینکه عنکبوت را گیر انداختید می‌توانید آن را در هر نقطه ای از پارک بگذارید، کارکنان پارک آن را برمی‌دارند و به آزمایشگاه می‌برند و فرآیند زهرگیری را آغاز می‌کنند. فقط اطمینان حاصل کنید که شیشه حاوی عنکبوت را در دسترس کودکان و یا تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید.
بعد از اینکه زهرگیری در پارک انجام شد، زهر به آزمایشگاه دیگری فرستاده می‌شود تا از آن واکسن ساخته شود که همان پادزهر واقعی است.
و در نهایت فاکنر به رویترز گفت:" با یک شیشه مناسب و یک قاشق چوبی، می‌توانید به راحتی عنکبوت را داخل شیشه بفرستید. 35 سال است که ما این کار را انجام می‌دهم و تابحال کسی آسیب ندیده است."پس اگر در قلمرو فانل وب زندگی می‌کنید، شیشه‌های خود را آماده کنید چون مسئولین باغ وحش روی شما حساب کرده‌اند.

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید