۶ شرط برای گرفتن ویزای آمریکا

مسئولان مرزی و گمرکی آمریکا در اجرای نسخه فرمان منع مهاجرت که به تایید دیوان عالی رسیده نقش اصلی را بازی می کنند. این ماموران که در فرودگاه ها و معابر مرزی با اونیفرم آبی مدارک مسافران ورودی به آمریکا را کنترل می کنند.

پیشتر در ماه فوریه و صدور فرمان اولیه اجرایی ترامپ در منع مسافرت، این ماموران کنترل مرز و گمرک دچار سردرگمی شده و بسیاری از مسافران دارای ویزای آمریکا را راه نداده بودند، هرچند این افراد بعدا توانستند وارد آمریکا شوند.

این قانون در مورد شهروندان ایران، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی اعمال می شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می گوید قانون فوق بیش از همه فرودگاه ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد و اتباع شش کشور تحت تاثیر آن عمدتا از فرودگاه های نیویورک، میامی، لس آنجلس و سانفرانسیسکو وارد آمریکا می شوند.

ویزاهایی که تاکنون صادر شده اند تحت تاثیر قرار نمی گیرند اما وزارت خارجه دستورالعمل جدیدی صادر کرده که می گوید متقاضیان ویزا از شش کشور مورد نظر باید رابطه نزدیک خویشاوندی با فردی در آمریکا را ثابت کنند.

این رابطه شامل والدین، فرزند، همسر، داماد و عروس، و یا خواهر و برادر می شود.

این بند با برخی استثنائات دربرگیرنده پناهجویانی می شود که در انتظار تایید ورودشان به آمریکا هستند.

طبق قوانین جدید مادربزرگ و پدربزرگ، نوه، عمه و خاله، عمو و دایی، خواهرزاده و برادرزاده، خاله- عمه- دایی- و عموزاده، خواهر و برادر همسر، و نامزد جزو روابط نزدیک خویشاوندی قلمداد نمی شود. این قانون از ساعت ۸ شب شرق آمریکا در روز پنجشنبه اجرایی می شود.

دولت ترامپ برای کنترل بیشتر مرزهای زمینی عمدتا با مکزیک، برای کنترل بیشتر افرادی که وارد خاک آمریکا می شوند و همچنین کنترل بهتر بر موارد قاچاق مواد مخدر، به تازگی از ۱۴۰۰ ردیف شغلی جدید برای مراکز ورودی مرزی اعلام کرده است.

استثناها

مأموران کنسولی یا مرزبانی آمریکا براساس فرمان ۱۳۷۸۰ اختیاراتی دارند که براساس آن می توانند آن دسته از اتباع این شش کشور که شامل موارد فامیل نزدیک یا کار و دانشجویی نیستند را مستثنی کنند و به آنها ویزا بدهند. چنین افرادی از ممنوعیت ویزا معاف شده اند:

- افرادی که برای مدتی طولانی قبل مجوز کار، تحصیل و دیگر فعالیت های بلند مدت در آمریکا را داشته اند و اکنون خارج از آمریکا هستند.

- شهروندان این شش کشور که تابعیت یک کشور دیگر را دارند و گذرنامه شان معتبر است.

- شاغلان کسب و کار عمده که جلوگیری از ورود آنها به آمریکا به تعهدات شان ضربه می زند.

- افرادی که برای دیدار با یکی از اعضای خانواده قصد ورود به آمریکا دارند و جلوگیری از ورود شان می تواند ایجاد دشواری کند.

- اگر متقاضی نوزاد، کودک یا افراد نیازمند به مراقبت پزشکی است.

- شهروندان این شش کشور که توسط دولت آمریکا یا از جانب دولت استخدام شده اند و به آمریکا خدمات می دهند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید