زمان ثبت‌نام وام دانشجویان دکتری

ذوالفقار یزدان مهر افزود: مرحله اجرایی وام ویژه دکتری با شرایط جدید آغاز شده است و ثبت‌نام تقاضای وام در سامانه اتوماسیون صندوق رفاه دانشجویان از شنبه 13 خرداد 96 آغاز و دانشجویان تا 15 تیرماه 96 فرصت دارند.

روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری از ذوالقدر نقل کرد: وام ویژه دکتری صرفا به دانشجویان روزانه قابل پرداخت است و شعبه پرداخت‌کننده وام باید از سوی متقاضی تعیین شود. همچنین تکمیل فرم شماره یک و دو توسط متقاضی و بارگذاری در سامانه فاز دو صندوق رفاه دانشجویان توسط کارشناس دانشگاه باید انجام بگیرد.

مشاور وزیر علوم درباره میزان مبلغ پرداختی وام نیز گفت: مبلغ ماهیانه وام مذکورهفت میلیون ریال است که هر سه ماه یک بار از سوی بانک تعاون به حساب دانشجویان واریز خواهد شد.

یزدان مهرافزود: برای آن دسته از دانشجویانی که پایان‌نامه آنها تقاضامحور و کاربردی باشد، علاوه بر وام مذکور، وام دیگری تحت عنوان ضروری پایان‌نامه متقاضی متعاقبا از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: پرداخت وام ویژه دکتری تا مبلغ 150 میلیون ریال با ارائه مدرک یک ضامن امکان‌پذیر است و در صورت افزایش وام بیش از مبلغ فوق معرفی ضامن دوم نیز الزامی است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: دانشجویانی که در سنوات مجاز در فرصت مطالعاتی هستند، در صورت تایید معاون دانشجویی می‌توانند از وام مذکور بهره‌مند شوند.

وی توضیح داد:‌ تحویل فرم‌ها از طرف دانشجویان به منزله ثبت‌نام اولیه محسوب می‌شود، بنابراین دانشجویان پس از تائید وام از سوی دانشگاه به همراه مدارک اعلام شده و شیوه‌نامه به شعبه محل انتخابی مراجعه کنند.

یزدان مهر خاطرنشان کرد: شروع پرداخت مبالغ وام یک سال پس از پایان سنوات مجاز و کارمزد چهار درصد و تعداد اقساط آن به میزان ماه‌های دریافت وام خواهد بود.

چندی پیش طی تفاهم‌نامه بین صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و بانک توسعه و تعاون که با حضور وزیران دو وزارتخانه علوم و کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید، این بانک متعهد به پرداخت وام ویژه دکتری شد.منبع : ایرنا

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام