مهدی قائدی به علت سانحه رانندگی در آی سی یو بیمارستان بستری شد

مهدی قائدی، بازیکن تیم فوتبال استقلال به علت سانحه رانندگی در بوشهر و انجام عمل جراحی، در آی سی یو بیمارستان بستری شد.

یکی از مطالبی که امروز در فضای مجازی و اینترنت بسیار خبر ساز شد، تصادف بازیکن استقلال یعنی مهدی قائدی جوان بود که در این حادثه دچار صدمات نسبتا زیادی شده و سرنشین کناری وی نیز به علت مرگ مغزی، دار فانی را وداع گفت!
البته سوانح رانندگی برای بازیکنان فوتبال، چه داخلی و چه خارجی، امر تازه‌ای نیست اما عوامل بسیار زیادی در حفظ جان سرنشینان نقش آفرینی می‌کنند که به‌طور حتم خودرو، یکی از مهم‌ترین عوامل است.

به عنوان مثال چند سال پیش علی دایی، به همراه برادر و کمک مربی تیمش، دچار یک سانحه شدید رانندگی شد، تصادفی که ظاهرا داری مشابهت زیادی هم با حادثه مهدی قائدی بود. البته در آن سانحه که خودروی تویوتا پرادو مشخصا دارای خسارت زیادی هم گشته بود، هیچ‌کدام از سرنشنیان دچار صدمه زیادی نشدند و شاید خودروی تویوتا، به‌خوبی توانسته بود جان سرنشنیانش را حفظ کند (با آنکه طبق برخی گفته‌‌ها، ایربگ راننده هم دچار نقص شده بود).
اما در حادثه مهدی قائدی، خودروی مورد استفاده یک دستگاه ام‌وی‌ام X33 New (نسخه اتوماتیک) بود که به عنوان یک کراس‌اوور شهری محسوب می‌شود، محصولی از کشور چین که نام اصلی آن چری تیگو ۳ است و توسط مدیران خودرو در ایران مونتاژ و عرضه می‌شود.

خودروی فوق که اولین نسخه فیس لیفت از X33 است، از یک موتور با حجم ۱۹۷۱ سی‌سی و حداکثر توان ۱۳۶ اسب بخار بهره می‌گیرد. جالب است بدانید که مدل اصلی تیگو ۳ که در برخی بازارها با نام J11 شناخته می‌شود، در تست معتبری چون NCAP (کشور استرالیا) تنها ۲ ستاره ایمنی از ۵ ستاره را دریافت کرده است. ضمن اینکه این خودرو از سیستم کنترل پایداری که کمک زیادی به حفظ تعادل خودرو در هنگام بروز حوادث می‌کند، بی‌بهره است.

نمونه‌ای که برای بازار ایران با نام MVM X33 New عرضه شد، تنها دو ایربگ دارد که در تصاویر مشخص است هر دو باز شده‌اند اما صدمات بسیار زیاد به راننده و سرنشین کناری وی که متاسفانه منجر به فوت وی در اثر ضربه مغزی و همچنین پاره شدن طحال و خون‌ریزی داخلی مهدی قائدی شد، نشان می‌دهد تعداد بیشتر ایربگ‌ها، به‌طور حتم در حفظ جان سرنشینان از اهمیت بالایی برخوردار است.
گفتنی است در حال حاضر، فیس لیفت دوم این خودرو با نام ام‌وی‌ام X33S در بازار کشورمان به‌فروش می‌رسد که از نظر ظاهری، با نسخه اول و دوم دچار تغییراتی شده اما از همان موتور مشابه و قاعدتا پلتفرمی یکسان بهره می‌برد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام