تمجید هروه رنار، سرمربی تیم ملی مراکش از رونالدو

هروه رنار، سرمربی فرانسوی تیم ملی مراکش، که درحال آماده سازی تیمش برای حضور در رقابتهای این دوره جام جهانی در روسیه است، به تمجید از ستاره پرتغالی، رونالدو پرداخت. او عنوان کرده که تأثیر رونالدو در دنیای فوتبال چیزی نیست که بتوان نادیده گرفت، دردوران پرفروغی که این بازیکن داشته رکوردهای زیادی به نام خود ثبت کرده و پنج بار نیز توپ طلای بهترین بازیکن جهان را ازآن خود کرده است؛ لیونل مسی هم پنج بار به این عنوان دست یافته. رونالدو در فصل گذشته رقابتهای لالیگا 25 گل به ثمر رساند و 6 پاس گل داد و نقش کلیدی در قهرمانی کهکشانی ها داشت. در جدول برترین گلزنان فصل گذشته سوم شد و بهترین آمار را از این نظر در تیمش داشت. در لیگ قهرمانان اروپای فصل گذشته نیز او دوازده بار دروازه حریفان خود را گشود و شش پاس گل داد (طی 13 بازی) و از این نظر آماری فوق العاده به نام خود ثبت کرد. در دیدار رفت نیمه نهایی مقابل اتلتیکو مادرید هت تریک کرد و در فینال دو گل در مقابل یوونتوس به ثمر رساند و درنهایت برترین گلزن این رقابتها عنوان گرفت. در نهایت مهمترین عنوانی که سال گذشته رونالدو به آن دست یافت، بی شک، توپ طلای بهترین بازیکن جهان است. با این توپ طلا رونالدو توانست به رکورد مسی دست یابد و درکنار او قرار گیرد.

تیم ملی مراکش، به هدایت هروه رنار، در مرحله گروهی رقابتهای جام جهانی با اسپانیا، ایران و پرتغال هم گروه شده است و حالا این سرمربی فرانسوی به مناسبت دیدار تیمش با پرتغال به تمجید از این بازیکن پرداخته است. او درگفتگویی که با سایت «گل» داشت گفت: «رونالدو؟ بازیکن بی نظیری است. شاید تنها بتوانم نام مسی را کنار او قرار دهم.  البته هربازیکنی قابلیتهای ویژه ای دارد که در نوع خود قابل احترام است اما من رونالدو را یکی از بهترین بازیکنانی می دانم که دنیای فوتبال تاکنون به خود دیده است. شایسته نیست قابلیتهای اورا زیر سوال ببریم. بهتر است با دقت بیشتری عملکرد اورا بررسی کنید تا متوجه صحبتهای من شوید.»

سرمربی تیم مراکش، با تیمی قدرتمند پا به این مسابقات می گذارد؛ کسانی چون مهدی بن عطیه، که اکنون در باشگاه یوونتوس توپ می زند و حکیم زیک، که به تازگی با قراردادی یازده میلیون یورویی به آژاکس آمستردام پیوسته است. اما کسی که دراین میان توجه بیشتری را به خود جلب کرده، اشرف حکیمی، هم بازی کریستیانو رونالدو در رئال مادرید است. این بازیکن 19 ساله جوان و آتیه دار مراکشی، پانزده بازی با پیراهن رئال انجام داده و درکنار رونالدو در ترکیب تیم قرار گرفته است و یکی از بازیکنانی است که رنار حساب ویژه ای روی او می کند. رنار در رابطه با او گفت: «بله. او واقعا عملکرد بی نظیری داشته است. در نوزده سالگی به رئال مادرید پیوسته و بازی در این سطح فوتبال جهان، اورا به پیشرفت چشمگیری خواهد رساند. باور دارم در آینده نام اورا بیشتر خواهیم شنید. در چندبازی برای تیم ملی به ترکیب اصلی رفته و عملکرد خوبی داشته است. من از اینکه یک بازیکن نوزده ساله به این خوبی است شگفت زده می شوم. یکی از نکات مهمی که باید در رابطه با او خاطرنشان کنم این است که با وجود موفقیتهایی که کسب کرده است، همان انسان متواضعی باقی مانده که بود. خود را گم نکرده و به خود به چشم یک ستاره نمی نگرد. این برای من ارزش زیادی دارد و قابل احترام است.

تیم ملی مراکش در نخستین دیدار خود در چهارچوب رقابتهای جام جهانی به مصاف تیم ملی ایران می روند و سرمربی فرانسوی مراکش امیدوار است بهترین نتیجه ممکن را در این بازی به دست آورد. پس از این دیدار آنها به مصاف پرتغال و اسپانیا خواهند رفت. باوجود اینکه مراکش در یکی از دشوارترین گروه های این دور از رقابتها قرار گرفته، سرمربی این تیم، امیدوار است و قصد دارد تیم را با تمام توان به رقابتها بفرستد. او گفت: «اینکه در ابتدا در مقابل کدام تیم قرار بگیریم اهمیتی ندارد، مهم این است که با تمام توان وارد این رقابتها شویم و تلاش کنیم از دور گروهی مسابقات صعود کنیم. با تجربه و شناختی که طی این چند سال از بازیکنانم به دست آورده ام، می توانم بگویم که گاهی ما در شروع بازیها دچار مشکل می شویم. اما کمی که می گذرد شرایط کاملا تغییر می کند و عملکرد بازیکنان بهتر می شود. البته گاهی هم برعکس این ماجرا اتفاق افتاده است. بنابراین می توان گفت که یک قاعده کلی یا چیزی که بتوان روی آن حساب کرد در فوتبال وجود ندارد. مهمترین مسئله برای بازیکنانم این است که با تمام توانشان در دو رقابت ابتدایی بازی کنند و سپس به بازی بعدشان فکر کنند. بهتر است زیاد خیال پردازی نکنیم و بیشتر تمرین کنیم. راستش را بخواهید فکر اینکه در دور گروهی مسابقات حذف شویم مرا بسیار غمگین می کند. ما تنها برای بودن در این مسابقات، تمرین نمی کنیم. ما می خواهیم به مرحله بعدی صعود کنیم و برای کسب پیروزی به میدان برویم. امیدوارم اینگونه باشد.»

تیم ملی مراکش در آخرین دیدار گروهی خود به مصاف اسپانیا خواهد رفت. زمانی که از او در رابطه با این رویارویی سوال شد، او درجواب گفت: «اسپانیا تیم فوق العاده خوبی دارد. تمامی بازیکنانش در تیم های باشگاهی سطح اول جهان بازی می کنند و بی شک یکی از تیمهایی است که شانس قهرمانی در این رقابتها را دارد. آلوارو موراتا و دیگو کاستا هر دو در ترکیب اصلی تیمها باشگاهیشان بازی می کنند و مهاجمان خوبی هستند. بنابراین مشکلی در خط حمله نخواهند داشت و مطمئنا یکی از تیمهای محبوبی هستند که همیشه در جام جهانی حضور دارند. اما اینها تأثیری روی ما نخواهد گذاشت و با تمام توان در مقابل آنها صف آرایی خواهیم کرد.(سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید