کدامیک از بازیکنان منچستریونایتد عازم روسیه خواهند شد؟

(سیارک) لیگ برتر انگلیس، این فصل درحالی به پایان خود نزدیک می شود که منچسترسیتی با 90 امتیاز قهرمان بی چون و چرای این رقابتها شده است. پس از منچسترسیتی، منچستریونایتد با 74 امتیاز و لیورپول با 71 امتیاز به ترتیب رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند. شیاطین سرخ در این فصل رقابتها عملکرد بدی نداشته اند و به جز نایب قهرمانی در لیگ جزیره توانسته اند به فینال جام حذفی انگلستان نیز صعود کنند. حال که به پایان لیگهای اروپایی در سال جاری نزدیک می شویم، اکثر بازیکنان باشگاه های بزرگ، به جای استراحت یک ماهه باید خود را برای بزرگترین رقابتهای فوتبال دنیا با پیراهن تیم ملی شان، آماده کنند. منچستریونایتد نیز از این قاعده مستثنا نیست و اکثر بازیکنان آن باید در این رقابتها حضور پیدا کنند.

به بهانه نزدیک بودن جام جهانی نگاهی به آن دسته از بازیکنان منچستریونایتد خواهیم انداخت که باید در این رقابتها حضور پیدا کنند.

روملو لوکاکو و مروان فلاینی

لوکاکو در این فصل متقدانی داشته و همه آنگونه که باید از او راضی نیستند، اما آمار نشان می دهد که او در فصل جاری و با پیراهن منچستریونایتد، گلهای بیشتری نسبت به فصل گذشته که در اورتون توپ می زد به ثمر رسانده است، البته این را هم نباید نادیده بگیریم که او فرصتهای بیشتری برای بازی با پیراهن یونایتد داشته است و در بازیهای بیشتری برای این تیم به میدان رفته است. لوکاکو برای تیم ملی بلژیک یک بازیکن کلیدی به حساب می آید. بلژیک در این دوره از رقابتهای جام جهانی مطمئنا توجهات زیادی را به سمت خود جلب خواهد کرد. بازیکنانی چون ادن هازارد از چلسی و کوین دی بروین از منچسترسیتی در این تیم جضور خواهند داشت و باید دید عملکرد این بازیکنان جوان در این دوره از مسابقات چگونه خواهد بود. مروان فلاینی بازیکن دیگری است که از منچستریونایتد راهی روسیه خواهد شد و در تیم ملی بلژیک بازی خواهد کرد. هرچند اخبار رسیده حاکی از آن است که این جوان آینده دار باشگاه یونایتد در فصل آینده از این تیم جدا خواهد شد.

کریس اسمالینگ، فیل جونز، لوک شاو، اشلی یانگ، جوزه لینگارد و مارکوس راشفورد

تصور اینکه تیم ملی انگلیس در رقابتهای جام جهانی هیچ بازیکنی از ترکیب منچستریونایتد را در اختیار نداشته باشد، کمی دشوار است. در  حقیقت با نگاهی به گذشته درمی یابیم که تنها سالی که این اتفاق افتاد، یعنی هیچ بازیکنی از منچستریونایتد در تیم ملی انگلیس حضور نداشت، به جام جهانی 1974 در آلمان غربی برمی گردد. اما حالا آنچیزی که فکر مارا به خود مشغول داشته این است که، چندبازیکن منچستریونایتد از سمت سرمربی انگلیس مورد تأیید قرار خواهند گرفت و در ترکیب اصلی جایی خواهند داشت.

با نگاهی به عملکرد بازیکنان منچستریونایتد و اخباری که از دور و نزدیک به دستمان می رسد می توانیم بگوییم که جوزه لینگارد و مارکوس راشفورد به طور قطع جایی در ترکیب تیم ملی انگلیس خواهند داشت. این درحالی است که با این اطمینان نمی توانیم از حضور دو بازیکن دیگر این تیم یعنی اشلی یانگ و فیل جونز در ترکیب اصلی صحبت کنیم. کریس اسمالینگ در هفته های اخیری که با پیراهن یونایتد به میدان رفته عملکرد بهتری داشته پیشرفت او نسبت به اوایل فصل را نمی توان نادیده گرفت، این پیشرفت ممکن است اورا به ترکیب اصلی انگلیس ببرد. اما عملکرد لوک شاو به گونه ای بوده که شانس او برای حضور در ترکیب به حداقل رسیده است. رقابت در خط حمله تیم ملی انگلستان به اوج خود می رسد. مارکوس راشفورد نمایش بسیار خوبی در بازیهای این فصل شیاطین سرخ از خود نشان داده است و یکی از بازیکنانی است که به طور قطع در ترکیب جایی خواهد داشت. اما در آنسوی میدان ماشین گلزنی تاتنهام، یعنی هری کین را داریم که بی شک مهاجم نوک انگلیسیها خواهد بود. هرچند تاتنهام در این فصل لیگ جزیره ناکام بوده و اکنون در رتبه چهارم جدول رده بندی است، اما این چیزی از ارزشهای هری کین کم نمی کند. کین در میان مطبوعات و مردم و طرفداران نیز بسیار محبوب است و اینها کار را برای جوزه لینگارد دشوارتر از همیشه می کند. اما امیدواری به عملکرد خوب لینگارد در این دور از رقابتها خیلی دور از ذهن نیست. باید دید کدام یک از این دو بازیکن خواهند توانست عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

داوید دخیا، خوان ماتا و آندر هررا

نام تیم ملی اسپانیا، به عنوان یکی از تیمهای مدعی برای کسب قهرمانی در این دور از رقابتهای جام جهانی در کنار تیمهای بزرگ دیگری چون آلمان و فرانسه مطرح می شود. داوید دخیا، دروازه بان شماره یک منچستریونایتد، که مهره ای کلیدی در دروازه تیم ملی اسپانیا به حساب می آید و سرمربی اسپانیا، لویتگی، حساب ویژه ای روی این دروازه بان، برای بسته نگاه داشتن دروازه اش در مقابل حریفان، باز خواهد کرد. این فرصت بی نظیری برای دخیا خواهد بود تا درکنار خط دفاعی قدرتمند اسپانیا، به عملکرد خوبش ادامه دهد و خود را بدل به بهترین دروازه بان حال حاضر فوتبال جهان کند.(سیارک)

برای دو اسپانیایی دیگر منچستریونایتد اما، اوضاع به گونه ای دیگر است. خوان ماتا و آندر هررا، به احتمال غریب به یقین، هردو درخانه هایشان نظاره گر بازی خواهند بود و جایی در کنار سایر بازیکنان اعزامی به روسیه نخواهند داشت. بخصوص ماتا که از نوامبر 2016 با سرمربی اسپانیا، خولن لویتگی، به مشکل برخورد و به نظر می رسد که هنوز هم کدورتی که میان آنها به وجود آمده بود، برطرف نشده است.

نمانیا ماتیچ

ماتیچ بازیکن دیگری است که بدون شک جایی در ترکیب تیم ملی صربستان خواهد داشت. از سال 2012 تاکنون همیشه به تیم ملی دعوت شده و جایی در ترکیب اصلی تیم داشته است. تغییر چندانی نیز در عملکرد او به وجود نیامده و بهتر هم شده. با این اوصاف به نظر نمی رسد که تا چند ماه آینده اتفاق غیرمنتظره ای بیفتد و او نیز راهی روسیه خواهد شد. حالا اینکه تیم ملی صربستان چگونه در این دور از رقابتها ظاهر خواهد شد، خود بحث دیگری است.

پل پوگبا و آنتونی مارسیال

جام جهانی برزیل در سال 2014، برای هیچ کس به اندازه پل پوگبا خاطره انگیز نیست. او در حالی با پیراهن تیم ملی فرانسه پا به این رقابتها می گذاشت که تنها سابقه حضور در یازده بازی تیمش را در کارنامه خود ثبت کرده بود. اما با این وجود سرمربی آن دوران فرانسه به این بازیکن جوان و باانگیزه خود اطمینان کرد و به او میدان داد. در دور یک شانزدهم نهایی این رقابتها  و در مقابل تیم ملی نیجریه بود که او فرصت بازی با پیراهن فرانسه داده شد و به خوبی از پس آن برآمد و توانست در آن بازی برای تیم ملی کشورش گل بزند. در آن دوره از رقابتها نهایتا عنوان بهترین بازیکن جوان این رقابتها، افتخاری بود که نصیب پل پوگبا شد. با عملکرد این فصل پوگبا، انتظارها از او بیشتر شده است و به نظر می رسد این دور از رقابتها عملکرد بهتری نسبت به پوگبای جوان و بی تجربه سال 2014 خواهد داشت. همین چند هفته پیش بود که با دو گلی که درمقابل رقیب دیرینه شیاطین سرخ، منچسترسیتی، و در دربی شهر منچستر به ثمر رساند، تیمش را به برتری رساند.

آنتونی مارسیال نیز جایی در ترکیب تیم ملی فرانسه خواهد داشت. هرچند عملکرد او برای فرانسه تاکنون خیلی خوب نبوده است و در هجده بازی که با پیراهن کشورش به میدان رفته تنها یک گل به ثمر رسانده است.

سرخیو رومرو و مارکوس روخو

با عملکرد فوق العاده داوید دخیا، جای تعجبی باقی نمی گذارد که چرا سرخیو رومرو بدل به دروازه بان دوم شیاطین سرخ شده است. در فصل جاری، رومرو، تنها فرصت سنگربانی دروازه تیمش را در چهارچوب رقابتهای جام حذفی انگلستان داشته است و در این چند بازی نیز نمایش قابل قبولی از خود ارائه داده است. بازیکن دیگری که از آرژانتین در منچستریونایتد حضور دارد مارکوس روخو، مدافع بیست و هشت ساله این تیم است که برخلاف رومرو فرصت بازی در لیگ جزیره را داشته است، اما تنها هشت بار. با تمام این تفاسیر حضور این دوبازیکن در ترکیب تیم ملی آرژانتین قطعی به نظر می رسد. باید دید تیم ملی آرژانتینی که امسال بازیکنانش کمی پا به سن گذاشته اند و میانگین سنی تیم کمی بالاتر آمده است چه عملکردی خواهد داشت.

ویکتور لیندلف

لیندلف در این فصل رقابتها نمایش قابل قبولی با پیراهن یونایتد نداشته و فرصتهای گلزنی زیادی را از دست داده است. با این حال از حضور در تابستان روسیه در کنار هم وطنانش در سوئد لذت خواهد برد.

در پایان نام آن دسته از بازیکنانی را عنوان خواهیم کرد که به طور قطع در این دور از رقابتهای جام جهانی که در روسیه برگزار می شود، به دلیل عدم عملکرد خوبشان، حضور نخواهند داشت. نام آنها از این قرار است:

اریک بیلی از ساحل عاج که این فصل مدام در معرض انتقادهای جوزه مورینیو و هواداران تیم قرار داشت. الکسیس سانچز یکی از کسانی است که نامش در این لیست کمی تعجب آور است، با این حال گریزی نیست، او در این دوره از رقابتها بازی با پیراهن شیلی را از دست خواهد داد. دالی بلیند هلندی که تا پایان 2018 با منچستریونایتد قرارداد دارد نیز در این لیست حضور دارد. آنتونیو والنسیا دفاع راست شیاطین سرخ نیز به تیم ملی اکوادور دعوت نشده است. متئو دارمیان از هلند و تیموتی فوسو منساه از ایتالیا نیز به دلیل عدم حضور تیمهای ملی شان در این دور رقابتها تابستان امسال را به استراحت خواهند پرداخت، هرچند به تیم ملی کشورشان نیز دعوت نشده بودند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید