آیا پروتئین آب پنیر، سبب آکنه می شود

آیا پروتئین آب پنیر، سبب آکنه می شود؟ یک مطالعه جدید نشان می دهد که ممکن است.
ماه اوت گذشته، دکتر نانسی سیلوربرگ، متخصص پوست نیویورکی، مطالعه ای را در مجله کوتیس منتشر کرد که نشان می دهد مکمل های پروتئین آب پنیر ممکن است آکنه را در نوجوانان (مرد) تشدید کند. (سیارک)  

برخی از مطالعات نسبتا جدید نشان می دهد که آب پنیر در برخی از نوجوانان پسر ، بطور بالقوه جوش زا (گرفتگی-منافذ) است. در ادامه ی این مطالعات، دکتر سیلوربرگ، پنج نفر نوجوان پسر که در آنها آکنه های کروی شکلی در حال شکل گرفتن بود و همچنین از مکمل های آب پنیر برای افزایش وزن استفاده کرده بودند، را مورد بررسی قرار داد. زمانیکه پسران استفاده از مکمل ها را قطع کردند آکنه ی آنها خیلی بیشتر، به درمان ها واکنش نشان می داد. یک مرد جوان که دو دوره از ایزوترتینوئین (آکوتان) استفاده کرده بود، تا زمانی که مصرف مکمل های آب پنیر را در دوره ی دوم قطع نکرده بود، بهبودی مشاهده نکرد.
دکتر سیلوربرگ فکر می کند که پزشکان باید از بیماران مرد و زن نوجوان، که به دنبال افزایش وزن هستند، در مورد مصرف مکمل های آب پنیر بپرسند، و در صورت مصرف به آنها توصیه کنند که متوقف کردن آن می تواند به بهبود آکنه کمک کند.
در ادامه ی مطالعات، او قصد دارد که با بررسی گروه های سنی خاص و مقدار مصرف پروتئین آب پنیر، چگونگی برانگیختگی آکنه توسط پروتئین آب پنیر را مطالعه کند. از آنجا که بسیاری از بیماران برای متوقف کردن مصرف مکمل های پروتئین آب پنیر مقاوم بودند، او همچنین علاقه مند به مطالعه روی خاصیت اعتیادآوری این مکمل ها شد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید