آیا عسل مانوکا با عفونت مبارزه می کند

آیا عسل مانوکا با عفونت MRSA (استافیلوکوک اورئوس (طلایی) مقاوم به متی سیلین) مبارزه می کند؟
من همیشه سپتامبر را دوست داشتم. عاشق خشکی هوا، صدای بازی فوتبال، حس کتاب های برندهای جدید، هستم. خوب، پس من بنوعی خوره دارم. اما وقتی جوان بودم، مدرسه آسان تر بود. بخاطر یک چیز، هیچ عفونت MRSA برای نگرانی وجود ندارد.


MRSA یک باکتری استاف است که مقاوم به آنتی بیوتیک است. این باکتری، وقتی دیواره ی حفاظتی پوست ما توسط خراش های کوچک یا دیگر آسیب ها خراب می شود، سرایت می کند. هنگامیکه جای ثابتی پیدا کرد، می تواند بشدت گسترش یافته و منجر به عفونت های دردناک، و حتی خطرناک شود.  (سیارک)                                   
وزشکارانِ در سن مدرسه، بخصوص به MRSA آسیب پذیر هستند زیرا باکتری دوست دارد در رخت کن ها و در تجهیزات ورزشی آلوده گسترش یابد (اما نه در بالن های شیمی، بنابراین حدس می زنم که ایمن شده ام).
از آنجا که باکتری ها به بسیاری از آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند، درمان آن دشوار است. در موارد نادر، می تواند خطری برای زندگی باشد، و با همه درمان های پزشکی مقابله کند.
یکی از راه هایی که می توانیم خطر مقاومت در برابر داروی باکتری هایی نظیرMRSA را کم کنیم، کاهش استفاده از آنتی بیوتیک هاست. محققان در دانشگاه موسسه ولز روی این مسئله کار کرده اند و به بررسی یک درمان خانگی قدیمی برای درمان عفونت پرداخته اند: عسل. عسل دارای خواص ضدباکتری طبیعی است و برای کمک به بهبود زخم استفاده شده است. اما، آنها می خواهند بدانند که، چگونه عسل با MRSA، استاف (مقاوم به آنتی بیوتیک) مقابله می کند؟ (سیارک
آنها دریافتند که در آزمایشگاه، عسل مانوکا، باکتری MRSA را از بین می برد. اگر معلوم شود که برای بیماران واقعی هم کار می کند، پس ممکن است قادر به استفاده از عسل دارویی برای درمان بریدگی ها و خراش های جزئی و یا برای درمان عفونت های سطحی استاف، بدون توسل به آنتی بیوتیک باشیم. با این حال، آنرا در خانه امتحان نکنید، هنوز به یک درمان تاییدشده، امن برای عفونت های استاف تبدیل نشده است.
عفونت های استاف، بویژه عفونت های MRSA، می تواند جدی باشد. اگر تصور می کنید که شما و یا فرزند شما دارای عفونت استاف است، پس به پزشک مراجعه کنید.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید