میخواهید مرگ را با انجماد بدن خود فریب دهید؟ این چیزیست که باید منتظر آن باشیم

آینده ،اکنون است.
 به گزارش (سیارک) یک کودک 14 ساله ی درحال مرگ  ، اخیرا حق این که با فرایند سرماداری منجمد شود را بعد از مرگش به دنبال یک جنگ دادگاهی  در انگلستان،برده است.


درنامه ای به قاضی،کودک نوشت: "من فکرمیکنم به صورت منجمد نگه داری شدن شانسی برای مداوا و بیدار شدن به من میدهد،حتا پس از صدها سال زمان.من نمیخواهم زیرزمین دفن شوم.من میخواهم زندگی کنم و طولانی تر زندگی کنم و فکرمیکنم در آینده ممکن است مداوایی برای سرطان من پیدا و من را بیدار کنند."
مرگ زودرس یک جوان تراژدیی خاص است و نمیتوان تحت تاثیر آن قرار نگرفت.براساس گزارشات روزنامه،تعداد زیادی از کودکان ،برخی به جوانی هفت سال نیز،برای آنکه بعد از مرگشان منجمد شوند،ثبت نام کرده اند.(سیارک
آمار و ارقام دقیقی از اینکه چه تعداد مردم با روش سرماداری نگه داری شده اند به سختی به دست می آید چرا که سیستم ثبت این اطلاعات وجود ندارد.احتمالا حدود چند صد تا در آمریکا و روسیه که تسهیلات را دارند،وجو د دارد.
قانونی که این عمل را کاملا ممنوع کند وجود ندارد،اما ممکن است مشکلات قانونی برای سرمازیستی باشد چرا که بیشتر کشورها دقیقا طریقه دفع جسد مرده را مشخص میکنند-و نگه داری طولانی مدت این چنینی را منع میکنند.
اما مشکلات اخلاقی و معنوی عمیق ترِ متوجه این عمل چیست؟و رواج سرما داری چه پیامد هایی را به دنبال خواهد داشت؟
سرمازیستی یک فرایند سردسازی عمیق بدن با هدف نگه داری بافت ها در دمای بسیار پایین است.درواقع،این شکلی از مومیایی سرد است.
افرادی که به سرمازیستی روی میاورند معمولا گرفتار احتمال نگه داری بدنشان تا یک اینده نامعلوم هستند که در آن تصور میشود علم و تکنولوژی توانایی درمان هر علت مرگی را دارد،بافت های اسیب دیده شان را ترمیم کرده ، و ازهمه مهمتر،آن ها را به زندگی باز میگرداند.
اما ایا چنین چیزی محتمل است؟بافت های انسان و دیگر حیوانات البته میتوانند نگه داری شوند.اجساد ماموت ها،نگه داری شده در لایه منجمد دائمي اعماق زمین،نشان داده اند که بعد از هزاران سال تکه هایی از DNA زنده دارند.
مهم تر از این،اسپرم و جنین انسان نیز میتواند برای چندین سال نگه داری شود و همچنان قابلیت زندگی را حفظ کند.
اگرچه دانشمندان در اینکه بتوان جسدی که با روش سرماداری منجمد شده را زمانی،زنده کرد، بسیار تردید دارند،تنها یک نفر که بگوید هیچگاه نگو هیچگاه کافیست تا به برخی افراد الهام چسبیدن به آینده وعده داده شده را بدهد که در آن درمانی تکنو-علم برای رفع فناپذیری انسان وجود دارد.
کشمکش وجودی با فناپذیری انسان به طولانی زمانی که اندیشه ها قابل ثبت در هنر یا کلمات نوشتاری بودند،بخشی از فرهنگ بوده است.مردم به دین با آرزوی معاد و جاودانگی روی اوردند همانطوری که برخی اکنون به سمت علم آمده اند.
فیلسوف یونانی اپیکور تلاش کرد تا ما را تشویق کند ک "مرگ برای ما نباید مساله ای باشد". او در اینکه نگرانی عمیق انسان در مواجهه با فناپذیری را ارام کند شکست خورد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام