داروهایی که باعث از دست رفتن استخوان می شوند

چند دارو می تواند به از دست رفتن استخوان کمک کند. برای مثال، استفاده طولانی مدت از گلوکوکورتیکوئیدها (داروهای تجویز شده برای رنج گسترده ای از بیماریها، شامل آرتروز، آسم، بیماری کرون، لوپوس و دیگر بیماری های شش، کلیه ها و کبد) می تواند منجر به از دست رفتن تراکم استخوان و شکستگی شود.

از دست رفتن استخوان همچنین می تواند از درمان طولانی مدت با برخی داروهای ضد حمله عصبی مانند فنیتوئین ها و باربیتورات ها؛ داروهای هورمون محرک جنسی رها شده (GnRH) مورد استفاده برای درمان آندومتریوزیس؛ استفاده بیش از حد از داروی ضد ترش کردن معده حاوی آلومینیوم؛ برخی درمان های سرطان و هورمون تیروئید بیش از حد ناشی می شود.

 

مهم است که در مورد استفاده از این داروها با پزشکتان مشورت کنید و دوز دارویتان را به میل خودتان متوقف نکرده و یا تغییر ندهید.تمام داروها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند. برخی داروها و عوارض جانبی در این نشریه اشاره شده اند. برخی عوارض جانبی ممکن است شدیدتر از بقیه باشند. شما باید بسته الحاقی که همراه دارویتان است را بررسی کنید و اگر سوالی در مورد عوارض جانبی احتمالی دارید از ارائه دهنده مراقبت های سلامت یا داروساز بپرسید.  (سیارک)

- پیشگیری

- علائم پوکی استخوان

- راه های تشخیص پوکی استخوان

- راه های درمان پوکی استخوان

یشگیری از سقوط در مردان و زنان مبتلا به پوکی استخوان

 - بررسی اجمالی پوکی استخوان ارثی 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید