واکسن هروئین تولید شد

دانشمندان یک انستیتوی تحقیقاتی در ایالت کالیفرنیای آمریکا، واکسنی را روی حیوانات آزمایش کرده‌اند که می‌تواند هروئین را در خون خنثی کند. اکنون این امید افزایش یافته که روزی بتوان با این دارو به کمک معتادان هروئین شتافت.

سالانه ده‌ها هزار نفر در پی اعتیاد به هروئین جان می بازند.

اعتیاد به هروئین معضلی جهانی شده است. سالانه ده‌ها هزار نفر در پی اعتیاد به هروئین جان می بازند. هروئین ماده‌ای است که مصرف‌اش ابتدا سرخوش می‌کند و بعد وجود معتاد را به نابودی می‌کشاند و با هر تزریق، این نابودی جسم و روح گسترده‌تر می‌شود.

اکنون یک گروه تحقیق به رهبری پل برمر و کیم جاندا، در انستیتوی تحقیقاتی "اسکرایپ" در ایالت کالیفرنیای آمریکا موفق به تهیه واکسنی شده که می‌توان از آن برای ترک اعتیاد در میان معتادان هروئین استفاده کرد.

آزمایش روی انسان

یکی ازمهم‌ترین اثرات استفاده از این واکسن این است که قبل از رسیدن اثرات هروئین به مغز آن را ناکارا می‌کند و هروئین نمی‌تواند به منطقه سد خونی مغزی راه یابد و به مایع نخاعی مغزی برسد و این مناطق حساس بدن را تحت تاثیر قرار دهد.

شمار تقریبی معتادان به هروئین در ایالات متحده آمریکا در ۱۰ سال اخیر با رسیدن به رقم ۸۰۰ هزار نفر دوبرابر شده است.

نتایج به دست آمده از این واکسن اکنون این امید را افزایش داده که این واکسن در باره انسان نیز کارایی داشته باشد و معتادان بتوانند با استفاده از آن اعتیاد خود را ترک کنند. در چنین شرایطی دیگر مصرف هروئین هیچ علامتی در بدن ایجاد نمی‌کند و تاثیری بر بدن نمی‌گذارد.
البته محققان بر این نظرند که در چنین شرایطی این خطر ایجاد می‌شود که معتادان وقتی ببینند که مصرف هروئین تاثیری بر بدن‌شان نمی‌گذارد، دوز هروئین خود را افزایش دهند یا به مواد مخدر دیگری روی آورند.
مرحله بعدی گروه تحقیق به رهبری پل برمر و کیم جاندا، در انستیتوی تحقیقاتی "اسکرایپ" در کالیفرنیای آمریکا آزمایش این واکسن در کلینیک‌هاست. کیم جاندا در این باره می‌گوید: «ما اعتقاد داریم که این واکسن در ارتباط با انسان هم تاثیرگذار است.»

شمار تقریبی معتادان به هروئین در ایالات متحده آمریکا در ۱۰ سال اخیر با رسیدن به رقم ۸۰۰ هزار نفر دوبرابر شده است. در چنین شرایطی وجود چنین واکسنی در بهبود شرایط جوامع بشری بسیار ضروری است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید