پزشکان خواص ضد پیری را در این ماده غذایی یافتند

در

دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا کشف کردند که آنتی اکسیدان ارگوتیونئین آمینو اسیدی است که توسط بدن تولید نمی شود.قارچ سفید حاوی موادی است که می تواند روند پیری را در بدن کاهش و ضد پیری عمل کند. این نتیجه گیری توسط دانشمندان از دانشگاه پنسیلوانیا (ایالات متحده آمریکا) کشف شده است.

مطالعه آنها نشان داده است که قارچ سفید یکی از سبزیجات با منبع یون هیدروژنی است که به تنهایی در بدن تولید نمی شود.

شخص این ماده را تنها از رژیم غذایی دریافت می کند، در حالی که در قارچ سفید ergotionein حداقل 10 برابر بیشتر از هر محصول دیگری است.

علاوه بر این، قارچ ها حاوی  یکی دیگر از آنتی اکسیدان مهم به نام گلوتاتیون  می باشند.

مواد آنتی اکسیدانی توانایی کنترل سطح اکسیژن واکنشی، از جمله رادیکال های آزاد در سلول ها را دارند. از این جهت، آنها از آسیب DNA که برای زندگی سلول های مولکول ها و غشاهای سلولی ضروری است جلوگیری می کنند.

فرآیند پیری در بدن بوسیله تجمع آسیب در سلول ها به علت اکسیداسیون ایجاد می شود. بنابراین اثر محافظتی آنتی اکسیدان ها می تواند باعث کند شدن روند پیری شود.

"مهمترین مواد مغذی موجود در قارچ ها سلنیوم، ویتامین D، گلوتاتیون و ارگوتیونئین است. همه آنها به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند که می توانند استرس اکسیداتیو را کاهش دهند. "

مطالعه اثر خواص قارچ بر بدن، توسط دانشمندان سنگاپور و ژاپن صورت گرفته است. در اولین مورد، کارشناسان نتیجه گرفتند که با کاهش ارگوتیونئین در بدن ، تعداد اختلالات شناختی افزایش می یابد - افراد مسن که از قارچ استفاده می کنند دچار زوال عقل نمی شوند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین روش پخت قارچ

در

 

محققان در ده سال اخیربه این نتیجه رسیده اند که  غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان( موادی  که سلول ها را در مقابل مواد شیمیایی مضر محافظت می کنند) و برای بدن مفید می باشند در بسیاری از سبزیجات، میوه‌ها، مغزدانه‌ها و غلات سبوس‌دار (یا محصولات آن مثل نان سبوس‌دار)  وجود دارد. ویتامین سی، ویتامین ای، سلنیوم و بتا کاروتن  که جزو آنتی اکسیدان ها به شمار می آیند و از  ویتامین سی، ویتامین ای، سلنیوم و بتا کاروتن جلو گیری می کنند البته در رژیم های غذایی علاوه بر آنتی اکسیدان ها ، باید از پنج گروه غذایی در کنار ورزش، پرهیز از سیگار و  مصرف الکل را باید مد نظر قرار دهیم.(سیارک)

یکی از سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان قارچ می باشد که به تازگی بهترین روش پخت قارچ توسط پژوهشگران اسپانیایی استفاده از مایکروویو یا کباب کردن عنوان شده است.محققان معتقدند که آب پز یا سرخ کردن قارچ به علت طولانی تر بودن زمان پخت نسبت به استفاده از مایکروویو یا کباب کردن باعث از دست رفتن مقدار بیشتر آنتی اکسیدان این ماده غذایی ارزشمند ( حاوی پروتئین (و اسیدهای آمینه ضروری)، فیبر و ویتامین‌های زیادی مثل بی، سی، دی و ای می باشد و چربی و کالری کمی ) می گردد.در سرخ کردن و آب‌پز کردن قارچ با وجود خوشمزه تر شدن آن ، اما  آنتی‌اکسیدان، پروتئین و کربوهیدرات آن در روغن از بین می رود  و ارزش غذایی آن کم می شود.
 پژوهشگران اسپانیایی در آب پز کردن قارچ به این نکته پی بردند که در آب باقی مانده از آب پز شدن قارچ مقدار زیادی  گلوکان که در پیشگیری از بیماریهای قلبی موثر است ، وجود دارد .

نتیجه کلی : بهترین روش برای حفظ خواص سبزیجات این است که زمان پخت را تا حد امکان کم کنیم. و نگذاریم مواد مفید قارچ وارد روغن و یا آب شود.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان برای داشتن سلامتی در دوران پیری

در

اگرچه تبلیغات فراوانی را روی مجله ها درباره ی لوازم آرایشی حاوی مواد "ضد پیری" می بینیم، اما ناچار هر روز صبح که بیدار می شویم یک روز پیر تر شده ایم.احتمالاً هدفی دست یافتنی تر از "ضد پیری" شدن، "سالم پیر شدن" است. یعنی روح و جسم خود را طوری تغذیه کنیم که زوال جسمی و ذهنی خود را از 30 به 40، از 40 به 50 و ... برسانیم.(سیارک)  


به جای رویا پردازی درباره ی به عقب برگرداندن زمان، می توانید به بدن خود کمک کنید که باتری های بیولوژیکی خود را تجدید کند. "چرا باید با پیری مبارزه کنیم اگر سالم پیر شویم؟" این سوال را دکتر Barbara Shukitt-Hale محقق فیزیولوژیست و عصب شناس مرکز تحقیقات تغذیه پیری در دانشگاه Tufts در بوستون می پرسد. مهم نیست در حال حاضر چند ساله هستید اما این سوال تنها یک سوال تئوریک نیست.
کم کردن ریسک با هر لقمه
استرس اکسیداتیو، کشتار روزانه ای است که سلول های ما با آن مبارزه می کنند. هر چه بیشتر عمر کنیم، بدن های ما استرس اکسیداتیو بیشتری را تجربه می کنند. دکتر Shukitt-Hale و همکارانش غذاهای متعددی را مورد آزمایش قرار دادند که نشان می دهد خسارات ناشی از این استرس را کاهش می دهد و از تخریب بیشتر جلوگیری می کنند. این غذا ها همچنین تعداد سلول های مغذی را افزایش داده و باعث بهبود کارکرد آن می شود.
می توان از این مزیت استفاده کرد. دکتر Shukitt-Hale میگوید: "هرچه مسن تر می شویم، بدن ما توانایی کمتری برای مقابله با استرس اکسیداتیوی که با آن مواجه می شود خواهد داشت". ما همچنین به واکنش های التهابی دستگاه عصبی مرکزی خود نیز حساس تر می شویم. (سیارک)  
در حالی که نشان داده شده است که بعضی غذاها سلامت، انرژی و قدرت ذهنی ما را در حین پیری افزایش می دهند، مکانیزم عملکرد آن ها هنوز کاملاً شناخته شده نیست. بسیار از محققان بر این باورند که این مزایا به علت وجود برخی اجزاء مغذی در مواد غذایی واقعی، در ترکیب با یکدیگر به دست می آیند.
این بدین معنی است که باید از مواد غذایی، و نه از مکمل ها، برای تامین مواد لازم بدن استفاده کنید. دکتر Martha Clare Morris، مدیر مرکز تغذیه و پیری در مرکز پزشکی دانشگاه Rush می گوید: "بهبودی بیماری ها و سلامت به ندرت از مصرف مکمل های ویتامینی به دست می آیند". او همچنین ذکر کرد: "پوکی استخوان و کمبود ویتامین B12 جزو معدود شرایطی است که تحقیقات نشان داده که مصرف مکمل های دارویی می تواند موثر باشد."
در مقابل، مزایای زیادی در مصرف ویتامین ها و سایر ترکیبات با خوردن غذاهای خاصی وجود دارد. دکتر Shukitt-Hale می گوید: "ما فکر میکنیم که خوردن میوه ها و سبزیجات تازه، حتی یخ زده، بهتر از مصرف مکمل ها است زیرا مکمل ها همه ی اجزا را شامل نمی شوند." آن ها در آزمایشگاه خود هر ترکیب را جدا کرده و به این نتیجه رسیده اند که ترکیبات بدون همدیگر موثر نخواهند بود.
شما می دانید که میوه ها، سبزیجات، دانه های کامل و مواد غذایی مشابه برای شما بسیار مفیدند اما بعضی از غذا ها به طور شاخص در کم کردن مشکلات مربوط به افزایش سن دخیل هستند. می توانید بعضی از این ها را به لیست خرید خود اضافه کنید: (سیارک

 
"Brainberries": این نام مستعاری است که دکتر Shukitt-Halle و همکارش دکتر James A. Joseph به بلوبری و هم خانواده های آنان-مانند تمشک سیاه، کران بری و توت فرنگی داده اند. میوه های بری سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان پلیفنولیک هستند که در مقابل زوال عملکرد های شناختی و حرکتی ناشی از پیری مقابله می کنند. خوردن یک فنجان بری روزانه-تازه یا یخ زده-استرس اکسیداتیو شما را کاهش می دهد (برای همین نام آنتی اکسیدان را بر روی آن ها گذاشته اند)، التهاب را کاهش داده و به گیرایی سیگنال ها توسط مغز کمک می کند.
بلوبری در بالای لیست بری های مفید است اما اگر سلیقه ی خاصی دارید-آیا نام توت منجمد شمالی خاردار را شنیده اید؟-بیشتر بری ها حجم قابل توجهی از انرژی را بر خلاف سایزشان حمل می کنند. ممکن است بخواهید برچسب را با دقت بیشتری بخوانید: مطالعه ی USDA بر روی بری های رشد یافته در نیوجرسی نشان داد که آن هایی که به صورت ارگانیک و برای فروش تجاری کشت شده اند نسبت به آن هایی که با روش های سنتی کشت شده اند، حاوی مقدار بیشتری phytonutrient (مواد مفید) هستند.


فلفل قرمز، پرتقال، دانه های کاج، تخم آفتابگردان بوداده، روغن گلرنگ: میوه ها و سبزیجات مقادیر زیادی ویتامین C دارند که باعث جلوگیری از تغییر ظاهری پوست در اثر پیری می شوند. دانه ها و روغن هایی که مقادیر بالا لینولئیک اسید دارند نیز دارای کارکرد مشابهی هستند. جدا از سن، در معرض آفتاب قرار داشتن و امثال آن ها، زنانی که مواد غذایی حاوی ویتامین C و لینولئیک اسید بیشتری مصرف می کنند چروک های کمتر، پوست مرطوب تر و لاغری پوست (نازک شدن تدریجی لایه های پوستی) کمتری خواهند داشت.(سیارک

 
کاکائو: دیگر تنها برای کودکان نیست! ممکن است برای خواص آنتی اکسیدانی به چای سبز روی بیاورید اما کاکائو شامل مقدار بیشتری از فیتوکمیکال های فنولیک است که از آسیب اکسیداتیو جلوگیری می کند. کاکائو در صدر لیست آنتی اکسیدان ها قرار دارد-بالاتر از شراب قرمز، چای سبز و چای سیاه. اگر آن را با شیر بدون چربی درست کنید، به قوی شدن استخوان های شما نیز کمک خواهد کرد.


اسفناج، کلم و کلم پیچ: دلیل دیگری برای خوردن سبزیجات بیشتر: مصرف زیاد سبزیجات باعث کمتر شدن سرعت زوال شناختی می شود. دکتر Morris و همکارانش بیش از 3700 فرد 65 ساله یا بالاتر را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند آن هایی که در روز سه تا چهار وعده سبزیجات مصرف می کردند-مخصوصاً برگ های سبز- زوال بسیار کمتر در حافظه، به یاد آوری و سایر فعالیت های مغزی نسبت به کسانی که کمتر از یک وعده در روز سبزیجات مصرف می کردند نشان دادند. (سیارک)  


گردو: این مغز پرطرفدار باعث بهبود عملکرد حرکتی (مانند راه رفتن) و مهارت های فکری می شود. با استفاده از این نتایج، محققان بر این باورند که گردو برای بهبود شناختی بسیار مفید خواهد بود.


ماهی: برای دهه ها از آن به عنوان "غذای مغز" یاد می کردند اما شواهدی دال بر این موضوع وجود دارد که ماهی به توانایی های ذهنی شما در حین افزایش سن کمک می کند. کسانی که در طول هفته یک بار یا بیشتر ماهی مصرف می کردند، نسبت که کسانی که کمتر از یک بار در هفته ماهی میخوردند، نرخ زوال توانایی های شناختی کمتری را از خود نشان دادند.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱Most help articles on the web are inaccurate or intrheoenc. Not this!

در ادامه بخوانید...

روغن نرولی چیست

در
روغن نرولی
7 خاصیت آرایشی روغن نرولی
 
روغن اسانس نرولی، بهار نارنج یکی از گران ترین روغن های مورد استفاده در محصولات آرایش  و بهداشتی است. روغن نرولی عطر دلپذیر دارد ، یادآور پرتقال و نارنج است. روغن نرولی قادر به از بین بردن علائم افسردگی است ، خاصیت ضد پیری دارد ، به پوست درخشندگی می بخشد ، برای تولید عطر استفاده می شود.

 

خواص روغن نرولی

از دیرباز روغن اسانس نرولی در آروماتراپی مورد استفاده قرار گرفته است. گفته می شود که روغن گل بهار نارنج دارای گلهای تلخ (Citrus aurantium) برای سلامتی روحی و جسمی فواید زیادی دارد .
 
روغن اسانس نرولی با رایحه ای شیرین و تند نیز گاهی به عنوان ماده ای در عطرها ، ادکلن ، خامه ، لوسیون ، روغن ماساژ و شمع ها استفاده می شود.
 
1. روغن نرولی را به تنهایی برای زخم ها ، علائم کشش ، ترک ، چین و چروک ، روزاسه استفاده می کنند. روغن نرولی نتیجه عالی در مبارزه با آکنه نشان دارد و در ترمیم سلولهای پوستی نقش دارد. با استفاده منظم ، درخشش پوست ، خاصیت ارتجاعی ، سوزش و خشکی از بین می رود. چهره سالم می شود ، آکنه و سایر مشکلات جزئی از بین می روند.

 

نحوه استفاده از روغن نرولی

در ترکیب با روغن حامل (مانند جوجوبا ، بادام شیرین یا آووکادو) ، روغن نرولی را می توان مستقیماً روی پوست بمالید یا در مقادیر کمی به آب وان در حمام ها اضافه کنید.
 
روغن اسانس نرولی همچنین می تواند بعد از اعمال یک قطره یا دو  قطره بر روی بافت ، استنشاق شود یا با دیفیوزر یا بخار ساز آروماتراپی اسپری شود.
 
این روغن اغلب با روغن های گیاهی دیگر مانند ریحان و نارنگی ترکیب می شود

 

ماسک صورت روغن نرولی

2. برای حل چنین مشکلاتی یک دستور العمل شگفت انگیز وجود دارد: 10 قطره روغن نرولی ، 10 میلی لیتر روغن هلو یا آووکادو را به 10 میلی لیتر روغن هسته انگور اضافه کنید. مخلوط حاصل را به مدت 10 دقیقه روی پوست مرطوب بمالید و باقیمانده را با دستمال خیس کنید.

 

ماسک میوه روغن نرولی

3. اگر ماسک های میوه ای را ترجیح می دهید ، می توانید از این دستور العمل استفاده کنید. به 2 قطره روغن نرولی ، پوره موز و 3 عدد توت فرنگی متوسط ​​احتیاج دارید. این ماسک به مدت 20 دقیقه اعمال می شود و سپس با آب گرم بشویید.

 

ماسک چین و چروک روغن نرولی

4- برای تهیه ماسک برای چین و چروک ، 2 عدد زرده را مخلوط کنید ، 5 قطره روغن نرولی، بهار نارنج را به آنها اضافه کنید. بعد از مخلوط کردن ، ماسک را روی صورت بمالید و 20 دقیقه نگه دارید. پس از گذشت زمان ، با آب گرم بشویید.

 

تقویت کرم ضد پیری با روغن نرولی

5- برای تقویت عمل کرم برای پیری پوست لازم است 2 قطره روغن نرولی و روغن چوب صندل را به محصول آرایشی اضافه کنید. اگر صاحب یک کرم برای پوست طبیعی هستید ، می توانید 2 قطره روغن گلاب و روغن نرولی را به یک دوز کرم اضافه کنید. اگر این کرم برای پوست چرب در نظر گرفته شده است ، پس در یک وعده کرم اضافه شود ، 2 قطره روغن نرولی ، 1 قطره روغن اکالیپتوس ، 2 قطره روغن لیمو اضافه کنید.

 

حمام روغن نرولی

6. حمام با روغن های اساسی می تواند خواب را عادی کند ، علائم کشش پوست را برطرف می کند. برای این کار می توانید 100 گرم نمک دریایی را با 2 قطره روغن نرولی و روغن مورد علاقه خود اضافه کنید. 15 دقیقه تمام اجزای آن را در یک ظرف قرار دهید. بعد از این مدت ، مخلوط را در وان حمام حل کنید.

 

تهیه عطر روغن نرولی

7. در خانه می توانید عطر خود را تهیه کنید. برای این کار می توانید 1 قطره روغن وانیل ، روغن نرولی ، وتیور گراس را روی پایه 1.5 میلی لیتری تهیه کنید. همچنین می توانید از روغن نعناع ، ترنج ، روغن چوب صندل نیز استفاده کنید.
وتیور گراس:از Vetiver برای تولید عطر ، کرم و صابون استفاده می شود. این گیاه خاصیت ضد عفونی کننده دارد و از وتیور گراس برای درمان آکنه و زخم ها استفاده می شود.
 

 

چرا مردم از اسانس نرولی استفاده می کنند

در آروماتراپی ، روغن نرولی معمولاً برای مشکلات بهداشتی زیر استفاده می شود:
 
نگرانی
سرما خوردگی
سردرد
فشار خون بالا
سوء هاضمه
بی خوابی
 
گفته می شود که روغن اسانس نرولی باعث کاهش التهاب ، تسکین استرس ، تحریک گردش خون و بهبود خلق و خو می شود.
 
روغن اسانس نرولی که در محصولات مراقبت از پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد برای درمان پوست های چرب ، کاهش علائم پیری و کاهش ظاهر زخم ها و علائم کششی استفاده می شود.
 

 

روغن نرولی چگونه کار می کند

با استنشاق عطر روغن نرولی (یا جذب روغن از طریق پوست) ، از طریق آن پیامهایی را به ناحیه مغز مرتبط با کنترل احساسات ارسال می کنید. این ناحیه از مغز که به سیستم لیمبیک معروف است بر سیستم عصبی نیز تأثیر می گذارد.
 
طرفداران استدلال می کنند که روغن های اساسی می توانند بر تعدادی از عوامل بیولوژیکی از جمله ضربان قلب ، سطح استرس ، فشار خون ، تنفس و عملکرد سیستم ایمنی تأثیر بگذارند .
 

 

روغن نرولی برای چه استفاده می شود

اگرچه مطالعات در مورد تأثیرات سلامتی روغن نرولی محدود است ، اما برخی از آزمایشات اولیه نشان می دهد که روغن ممکن است مزایای خاصی داشته باشد.
در اینجا چندین یافته کلیدی از یک مطالعه موجود آورده شده است:
 

1) اضطراب

مطالعات نشان می دهد که روغن نرولی می تواند به کاهش اضطراب کمک کند. در مطالعه‌ای که در سال 2014 منتشر شد ، برای مثال ، در پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد ، محققان تأثیر روغن آروماتراپی نرولی را بر علائم یائسگی ، استرس و استروژن در زنان یائسه بررسی کردند.
 
پس از استنشاق روغن نرولی (1/0٪ و 5/0٪) به مدت 5 دقیقه دو بار در روز به مدت پنج روز ، شرکت کنندگان در بهبود کیفیت زندگی همراه با علائم یائسگی ، افزایش میل جنسی و کاهش فشار خون شرکت کردند.
 
مشخص شد که در یک مطالعه سال 2013 که در پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد منتشر شده است ، یک ترکیب آروماتراپی حاوی اسانس نرولی اضطراب را کاهش داده و مشکلات خواب را در گروهی از بیماران مبتلا به آنژیوپلاستی عروق کرونر در بخش مراقبت های ویژه کاهش می دهد.
 

2) فشار خون بالا

طبق یک مطالعه کوچک که در سال 2012 و بر اساس پایه شواهد داروی مکمل و جایگزین انجام شده است ، روغن اسانس نرولی می تواند به تنظیم فشار خون کمک کند.
 
برای مطالعه ، 83 نفر مبتلا به فشار خون بالا یا فشار خون بالا قبل از 24 ساعت از عطر معطر داروی دارونما یا مخلوط آروماتراپی که حاوی روغنهای نرولی ، اسطوخودوس ، یلانگ یانگ و مرزنجوش استنشاق شده بود. نتایج نشان داد که افرادی که برای درمان آروماتراپی تجویز شده اند ، کاهش معنی داری در فشار خون و همچنین سطح هورمون استرس کورتیزول نشان دادند.
 

 

عوارض جانبی روغن نرولی

اگرچه در صورت استفاده صحیح از آروماتراپی بی خطر است ، اما مطالعات کافی در مورد روغن نرولی وجود ندارد.
 
در صورت بلع این روغن ها می توانند سمی باشند. علاوه بر این ، ممکن است برخی افراد هنگام استفاده از روغن نرولی برای پوست خود تحریک شوند. خطر حساسیت تماس با هر روغن وجود دارد. قبل از استفاده از هر نوع اسانس جدید ،تست توصیه می شود.
 
روغن را هرگز نباید با فشار کامل روی چشم ها ، غشاهای مخاطی یا پوست بمالید. روغن از طریق پوست جذب می شود ، بنابراین برای جلوگیری از سمیت نباید بیش از مقادیر بسیار کمی و توصیه شده استفاده کنید. همیشه این روغنها را دور از دسترس کودکان قرار دهید.
 
توجه به این نکته مهم است که خوددرمانی یک بیماری مزمن (مانند فشار خون بالا) و اجتناب یا تأخیر در مراقبت های استاندارد می تواند عواقب جدی داشته باشد. اگر قصد استفاده از آن را دارید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا انگور را باید با هسته بخوریم

در
انگور

خواص هسته انگور

هسته انگور حاوی آنتی اکسیدان های قدرتمند ، به ویژه توکوفرول است. آنها به قدری قوی هستند که می توانند از ابتلا به برخی انواع سرطان (انکولوژی) جلوگیری کنند.
 
همچنین هسته انگور رگ های خونی را تقویت کرده و خون را از مواد مضر تصفیه می کنند. به خصوص برای افرادی که از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند توصیه می شود از دانه های انگور غافل نشوند.
 
هسته انگور با مقدار زیادی ویتامین E و همچنین کلسیم و پتاسیم همراه است. از دانه های انگور برای تولید روغن هسته انگور، روغن گیاهی با ارزش ، آرد و پودر هسته انگور استفاده می شود.
 
با استفاده منظم از انگور با هسته ، بدن از استرس محافظت می شود. علاوه بر این ، دانه های انگور به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی عمل می کنند و روند پیری را مهار می کنند.
 
بسیاری از تولید کنندگان مکمل های غذایی در فرآیند تولید محصولات خود از عصاره های بدست آمده بر اساس هسته انگور استفاده می کنند.در مورد موارد منع مصرف پزشکان خوردن هسته انگور را به مقدار زیاد توصیه نمی کنند. این می تواند باعث بروز آپاندیسیت و همچنین مشکلات معده و روده شود.
 
کارشناسان دریافته اند که میوه ای که اصلاً به آن توجه نمی کنیم برای پیشگیری از سرطان بسیار مفید است.
دانشمندان استرالیا دریافتند که محصولی که بسیاری از افراد به سادگی آن را دور می اندازند برای پیشگیری از سرطان بسیار مفید است. اینها هسته های انگور هستند ، خواص فوق العاده ای که مدت هاست شناخته شده اند ، اما به دلایلی محبوب نیستند.
 
محققان معتقدند که خوردن دانه انگور هیچ آسیبی ندارد - آنها کاملاً هضم می شوند. در عین حال ، مواد موجود در دانه انگور به طور کامل در پیشگیری از سرطان به ویژه تومورهای معده کمک می کند.
 
کارشناسان توصیه می کنند که در زمان تغذیه و در رژیم غذایی، انگور را با هسته بخورید ، این به ویژه در بیماران سرطانی که تحت معالجه قرار می گیرند سودمند است - خواص درمانی نه تنها به مبارزه با تومور کمک می کند بلکه از بدن نیز پشتیبانی می کند.
 
علاوه بر این ، خود انگور می تواند به بیماران سرطانی کمک کند. انگور حاوی مواد خاصی است که در جلوگیری از سرطان پوست مؤثر است ، اما همچنین می تواند روند پیری را کند کند. انواع انگور ها حاوی فلاونوئیدهایی هستند که در برابر فرآیندهای ناشی از عمل اشعه ماوراء بنفش از پوست محافظت می کنند.
 

 خواص روغن هسته انگور چیست

دانشمندان آمریکایی دریافتند که فواید روغن هسته انگور چیست. به نظر می رسد که این محصول تأثیر مفیدی بر عملکرد سیستم قلبی و عروقی دارد. روغن هسته انگور حاوی لینولئیک اسید است که عملکرد طبیعی سیستم قلبی عروقی انسان را تضمین می کند. 
 
خاطر نشان شده است که لینولئیک اسید به طور فعال در زیبایی شناسی مورد استفاده قرار می گیرد. اما برای سلامتی بدن انسان از اهمیت چندانی برخوردار نیست. 80 درصد ، از اسیدهای چرب امگا 6 مفید است ، که می تواند مقاومت بدن در برابر انسولین را کاهش دهد. دانشمندان براساس مطالعات بیشمار ادعا می کنند که سطح بالای لینولئیک اسید به معنای داشتن یک سیستم قلبی و عروقی کاملاً سالم است.
 
روشن است که مصرف منظم روغن هسته انگور به جلوگیری از بروز دیابت و بیماری های قلبی کمک می کند. استفاده از روغن همچنین به عنوان یک مجموعه درمانی برای بیماریهای موجود فوق العاده مفید خواهد بود. این مزایا برای افرادی که در سن بالا هستند ، و همچنین برای افرادی که اضافه وزن دارند یا از چاقی رنج می برند ، فواید کمتری نخواهد داشت. اگر از روغن در دوزهای مناسب استفاده کنید ، به کاهش وزن و بهبود وضعیت عمومی بدن کمک می کند. 
 
دانشمندان خاطرنشان كردند كه روغن ديگری خاصيت مشابهی با روغن هسته انگور دارد. این در مورد روغن ذرت است. ترکیب دو نوع محصول قادر به ایجاد معجزات واقعی است.
 
روغن هسته انگور به دلیل ترکیب بیوشیمیایی دارای خواص مفید بسیاری است. این گیاه برای اهداف دارویی در داروهای گیاهی ، آرایشی و بهداشتی ، ساخت رنگ و لاک و صابون مورد استفاده قرار می گیرد.  اما ، اکنون پیشنهاد می کنم با 7 خاصیت آرایشی روغن هسته انگور آشنا شوید.

خواص روغن هسته انگور برای پوست

1. روغن هسته انگور کاملاً در پوست جذب می شود ، درخشندگی روغنی و حس چسبندگی وجود ندارد. روغن هسته انگور نرم کننده و مرطوب کننده عالی است و از پوسته پوسته شدن و خشکی پوست جلوگیری می کند. به لطف ویتامین های A و C ، رسوراترول که باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین می شوند ، به همین دلیل   با کمک این روغن ، پوست به طور فعال تقویت می شود ، تجدید می شود ، خاصیت ارتجاعی و استحکام آن افزایش می یابد.
 
2. با استفاده منظم از روغن هسته انگور ، روند بازیابی سطح پوست افزایش می یابد ، ساختار و بافت پوست بهبود می یابد ، به لایه برداری از  مناطق کراتینیزه کمک می کند . از خواص مفید این محصول می توان به تغییر در رنگ پوست اشاره کرد. این روغن قادر به روشن شدن پوست و از بین بردن لکه های مربوط به سن است.
 
3. همچنین لازم به ذکر است که روغن هسته انگور مورد نظر به ترمیم تعادل چربی پوست کمک می کند ، که در اثر استفاده فعال از شامپوها ، صابون ها و ژل ها مختل می شود.  
 
 
4- روغن هسته انگور قادر به تحریک متابولیسم و ​​گردش خون در لایه های فوقانی پوست است. همچنین اغلب برای تقویت مویرگهای زیر جلدی مورد استفاده قرار می گیرد ، به عادی سازی میکروسیرکولاسیون خون کمک می کند.
 
5- روغن هسته انگور به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از افزایش چربی پوست  عمل می کند ، ترشح غدد سباسه و عرق را تنظیم می کند. این ماده به عنوان سپر در برابر سوزش ، التهاب و به عنوان   آرام بخش عمل می کند و به کوچک شدن منافذ پوست نیز کمک می کند. اغلب از آن به عنوان یک ماده آرایشی در برابر آکنه استفاده می شود.
 
6. روغن هسته انگور همچنین به عنوان ابزاری در برابر پیری زودرس پوست مورد استفاده قرار می گیرد و به افزایش عملکرد سد پوست کمک می کند.
 
7. علاوه بر این ، روغن هسته انگور برای موهای سالم از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر موهای شما بی حالت و شکننده است ، در این صورت به تقویت و ترمیم ساختار کمک خواهد کرد. اگر موهای چرب دارید ،  این روغن توانایی کاهش سبوم را دارد.

نظرات

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن هسته انگور یک آنتی اکسیدان قوی با اثر جوان کننده و بازسازی کننده، رنگ پوست و خاصیت ارتجاعی را بهبود می بخشد، چین و چروک ها را صاف می کند، در درجه اول برای لوازم آرایشی ضد پیری در نظر گرفته شده است، پس از 35-50 سالگی، مرطوب کننده، التیام دهنده زخم ها، التیام سلولیت، دارای اثر ضد عفونی کننده، بازسازی ساختار موهای شکننده و ضعیف شده

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن هسته انگور یا روغن انگور یک روغن گیاهی است که از استخراج از دانه های انگور به دست می آید. دانه انگور سیاه حاوی 6٪ روغن، سفید - تا 20٪ است. روغن با کیفیت بالا با استخراج سرد به دست می آید که امکان حفظ تمام مواد فعال بیولوژیکی و خواص مفید را فراهم می کند. با این حال، مقدار بسیار کمی از محصول نهایی را به دست می‌دهد و بنابراین بیشتر از روش استخراج گرم استفاده می‌شود. این روغن حاوی کلسترول نیست.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن انگور دارای رنگ مایل به سبز است و تقریباً بی بو است و قوام بسیار سبکی دارد. ماندگاری - تا 1 سال در یک ظرف تیره محکم بسته شده است. بعد از باز کردن در یخچال نگهداری شود.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن انگور از نظر ترکیب شبیه روغن آفتابگردان است. حاوی اسیدهای چرب - لینولئیک، اولئیک، پالمتیک، استئاریک، پالمیتولئیک، لینولنیک، آراشیدیک، ویتامین‌های A، B، C، PP، E، مواد معدنی، پروتئین، کلروفیل طبیعی و پروسیانیدها است. یکی از ویژگی های روغن محتوای بالای ویتامین E (تا 135 میلی گرم) است - یک قاشق غذاخوری روغن نیاز روزانه فرد به این ویتامین و همچنین اسید لینولئیک را تامین می کند. ویتامین E در ترکیب با آنتی اکسیدان های پروسیانیدها، بهتر از ویتامین C با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. علاوه بر این، روغن انگور دارای بالاترین میزان اسید لینولئیک در بین روغن های شناخته شده است (تا 76%) که پوست را مرطوب کرده و بازسازی آن را تقویت می کند. 20 میلی لیتر روغن حاوی نیاز روزانه ویتامین A است.

۱۴۰۰/۹/۲۱این روغن سبک با قدرت نفوذ بالا می باشد. از این نظر، اغلب به عنوان روغن انتقال اسانس ها عمل می کند. علاوه بر جذب بالا، پخش پذیری خوبی نیز دارد، روغنی مایع و قوام آبکی است. مناسب برای انواع پوست از جمله پوست های چرب. روغن انگور به طور گسترده ای در پزشکی و زیبایی استفاده می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۱ دارای خواص آنتی اکسیدانی، مقوی، بازسازی کننده، مغذی، نرم کننده، مرطوب کننده، ضد عفونی کننده، التیام بخش، لایه بردار، ضد سلولیت است. از خواص درمانی روغن انگور در موارد زیر استفاده می شود: - برای کاهش سطح کلسترول خون - برای درمان بیماری های پوستی - برای جلوگیری از تصلب شرایین - برای کاهش خطر تومورهای وابسته به هورمون - برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی - با رگ های واریسی - برای بهبود گردش خون - به عنوان روغن رژیمی برای افراد چاق و دیابتی ها

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن انگور بخشی از محصولات آرایشی و بهداشتی متعدد است - کرم های صورت، به ویژه کرم های احیا کننده پوست های بالغ و پوست های چروکیده، کرم های دور چشم، کرم های دست و بدن، ماسک ها، رژلب ها، محصولات مو و همچنین در زیبایی خالص استفاده می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن انگور به طور قابل توجهی تن، کشش و ساختار پوست را بهبود می بخشد، توانایی پوست را برای بازسازی فعال می کند. اثر ضد پیری قوی دارد. پوست را صاف می کند. چین و چروک های ریز را از بین می برد. به طور قابل توجهی چین و چروک های عمیق را کاهش می دهد و باعث می شود کمتر دیده شوند.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن انگور محصول مراقبتی بسیار موثر برای پوست بالغ، پیر و چروکیده. مناسب برای مراقبت از پوست بعد از 35-40 سال. ایده آل در ترکیب با روغن یا عصاره سبزه گندم. روغن انگور ایده آل برای مراقبت از پلک ها و اطراف چشم. شبکه های چروک شده، چین و چروک های بیان را از بین می برد.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن انگور به طور موثر خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد، طراوت می بخشد، گردش خون را بهبود می بخشد. برای حفظ حالت ارتجاعی و سینه و زیبایی گردن و دکلته استفاده می شود. یک درمان عالی برای پوست شل

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن انگور پوست خشک را کاملاً مرطوب می کند، رطوبت پوست را تنظیم می کند و تعادل رطوبت پوست را حفظ می کند. پوست را بعد از آفتاب سوختگی کاملاً مرطوب می کند. روغن انگور پوست را نرم و تغذیه می کند و آن را صاف و مخملی می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن انگور برای مراقبت از لب استفاده می شود که در بالم لب موجود است. روغن انگور خاصیت قابض و شفابخش دارد به سرعت ترک های کوچک، زخم ها، بریدگی ها، ساییدگی ها، سوختگی ها را بهبود می بخشد.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن انگور درماتیت، استرپتودرما، آکنه را درمان می کند. با تسکین التهاب پوست را تسکین می دهد. فعالیت غدد چربی را تنظیم می کند، از ترشح بیش از حد سبوم و بزرگ شدن منافذ جلوگیری می کند. تعادل چربی پوست را حفظ می کند. بدون انسداد منافذ و ایجاد "جوش های سیاه" به سرعت جذب پوست می شود. منافذ را کوچک می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن انگور مناسب برای مراقبت از پوست های چرب و مشکل دار و همچنین برای پوست های حساس. روزاسه را درمان می کند ، خاصیت ارتجاعی رگ های خونی را افزایش می دهد. سلولیت را درمان می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن انگور برای ماساژ به صورت خالص به عنوان پایه و همچنین در ترکیب با سایر روغن های پایه (10-15٪) استفاده می شود. با این حال، درصد روغن انگور ممکن است محدود نباشد. اغلب به عنوان پایه با افزودن روغن های ضروری استفاده می شود. به ویژه برای ماساژ عمقی پوست، استحکام و سلولیت (به ویژه در ترکیب با روغن جوجوبا و آووکادو) موثر است. به دلیل قدرت نفوذ بالایی که دارد، خیلی سریع جذب پوست می شود.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن انگور برای مراقبت از مو به خصوص برای موهای خشک، شکننده و نازک استفاده می شود. ساختار مو را بازیابی می کند و آن را با رطوبت و مواد معدنی و ویتامین های ضروری پر می کند. به مو استحکام و خاصیت ارتجاعی می بخشد. درخشش سالم را بازیابی می کند. موها را نرم و ابریشمی می کند.

۱۴۰۰/۹/۲۱روغن انگور مورد استفاده در پخت و پز و فرآوری مواد غذایی . مناسب برای سس سالاد

در ادامه بخوانید...

دانشمندان این میوه را خون ضد پیری می نامند

در
محققان چینی در مورد میوه ای صحبت کردند که خواص ضد پیری دارد و نه تنها می تواند خون را دوباره جوان کند ، بلکه روند پیری را نیز کند می کند.مقاله ای در صفحات ژورنال آمریکایی طب چینی گزارش می دهد که خوردن میوه های arhat ،Lat. Siraitia grosvenorii ، ( نام دیگری برای میوه راهب ) به جوانسازی بدن کمک می کند.
 
دانشمندان آزمایش ویژه ای را انجام دادند که طی آن به مدت ده ماه موش ها را با arhat یا میوه راهب تغذیه کردند.کارشناسان دریافته اند که میوه های arhat عملکرد سلول های بنیادی خون ساز در مغز استخوان قرمز را که پیشرونده سلول های خونی هستند تقویت می کنند و در بهبود آنها نقش دارند.
 
محققان معتقدند كه به طور مشابه ميوه S. grosvenorii بر انسان تأثير مي گذارد. طبق گفته دانشمندان ، خوردن میوه های arhat می تواند به ماندگاری کمک کند ، زیرا عملکرد سلول های بنیادی بهبود می یابد.
 
Arkhat - تاک علفی چند ساله (رشد می کند از 3 تا 5 متر طول ) متعلق به خانواده Cucurbitaceae است. در چین و تایلند رشد می کند. میوه های arhat به شکل کروی شکل هستند و قطر 5-7 سانتی متر دارند . در داخل میوه دانه های کوچک زیاد و یک خمیر نسبتاً شیرین وجود دارد که مانند مزه خربزه است.
 
به هر حال ، عصاره به دست آمده از میوه های S. grosvenorii تقریباً 300 برابر شیرین تر از قند است ، بنابراین میوه های arhat به عنوان شیرین کننده طبیعی برای نوشیدنی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.
Arhat در جهان بسیار شناخته شده نیست ، زیرا فقط در آسیا رشد می کند و از نظر صادرات سریعا خراب می شود مگر بصورت خشک شده و پودر صادر شود. اما این میوه به طور فعال در صنعت و طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد.
 
Arhat در چین و تایلند رشد می کند. آن را "میوه راهبان" نیز می نامند. میوه ها دانه های بسیار زیادی دارند و یک خمیر بسیار شیرین که مزه آن مانند خربزه است. معمولاً از arhat به صورت خشک استفاده می شود ، زیرا مدت زمان بسیار کمی به صورت تازه ذخیره می شود. از زمان های بسیار قدیم ، از خواص این میوه بعنوان دارو گیاهی به عنوان درمانی برای مشکلات گوارشی استفاده می شود. علاوه بر این ، عصاره arhat به عنوان یک جایگزین قند استفاده می شود - کاملاً طبیعی است و برای بیماران دیابتی مجاز است.

اعتقاد بر این است که استفاده از arhat اثرات مضر سیگار و نوشیدن الکل را کاهش می دهد و باعث پاکسازی ریه ها و تقویت کبد می شود.

 
دانشمندان چینی به این نتیجه رسیدند که میوه های arhat، میوه راهب به "جوانسازی" خون کمک می کند و روند پیری را کند می کند. به مدت ده ماه ، متخصصان از arhat موش ها تغذیه می کردند. در نتیجه مشخص شد که استفاده منظم از این میوه‌ها عملکرد سلولهای بنیادی خونساز در مغز استخوان قرمز را که پایه سلولهای خونی هستند تقویت می کند. تجدید سلول خون سریعتر انجام شد. علاوه بر این ، اثر مثبت بر سایر سلولهای بنیادی نیز مشاهده شد. یعنی می توان گفت که تغذیه با این میوه به کاهش سرعت پیری بدن کمک می کند.دانشمندان این میوه را خون ضد پیری می نامند.
 
همانطور که دانشمندان خاطرنشان کردند ، arhat حاوی ویتامین های زیادی است و در جلوگیری از چاقی مؤثر است.
 

مزایای میوه راهب 

 
شیرین کننده Arhat یا میوه راهب نسبت به قند چندین مزیت دارد:

کالری صفر.

عصاره میوه راهب حاوی کالری نیست ، که برای افرادی که رژیم هایی با کالری مصرفی را محدود می کنند مفید است.

کربوهیدراتهای صفر.

این عصاره همچنین حاوی کربوهیدرات نیست ، که می تواند آن را برای افرادی که در رژیم های کم کربوهیدرات یا رژیم کتو قرار دارند ، ایده آل کند.

قند صفر.

در عصاره میوه راهب خالص قندی وجود ندارد ، به این معنی که مصرف آن بر قند خون تأثیر نمی گذارد.

عوارض جانبی مضر ندارد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) معتقد است که شیرین کننده های arhat بی خطر هستند. به نظر می رسد هیچ مدرکی مبنی بر اینکه شیرین کننده های میوه راهب باعث عوارض جانبی مضر می شوند وجود ندارد.

در دسترس بودن به چند شکل.

شیرین کننده های میوه راهب به عنوان گرانول ، پودر و مایعات به فروش می رسند. بعضی از محصولات به راحتی در طول روز قابل حمل و استفاده هستند.
شیرین کننده های میوه راهب نیز ممکن است برخی از مزایای سلامتی را داشته باشند:
 
آنتی اکسیدان ها برخی از مطالعات حیوانی نشان می دهد که مرطوب کننده های حاصل از arhat می توانند خاصیت آنتی اکسیدانی قدرتمندی داشته باشند. تحقیقات بیشتر برای درک اثرات در انسان مورد نیاز است. علاوه بر این ، مشخص نیست که شیرین کننده های فرآوری شده همان مزایایی را برای arhat طبیعی دارند یا خیر.

دیابت قندی.

مطالعات حیوانات همچنین نشان می دهد که مگروسیدها (مکروزیدها) در کنترل قند خون نقش دارند. نتایج یک مطالعه دیگر نشان می دهد که عصاره موتروزاید می تواند به جلوگیری از عوارض دیابتی کمک کند. با این حال ، دانشمندان هنوز این اثرات را در انسان بررسی نکرده اند.
 

به دلایل زیر ، شخص قبل از استفاده از شیرین کننده های میوه راهب برای جایگزینی قند باید موارد زیر را در نظر بگیرد:

در دسترس نبودن و هزینه بالا.
میوه راهب برای رشد دشوار است ، به این معنی که آنها به اندازه سایر شیرین کننده ها در دسترس نیستند و می توانند گران باشند.
 
طعم شیرین کننده های عالی Monk با قند معمولی موجود در جدول متفاوت است و برخی از آنها طعم غیر معمول یا ناخوشایند را می یابند.
سایر مواد تشکیل دهنده برخی از تولید کنندگان با مخلوط کردن آنها با قندهای دیگر مانند مالتودکسترین یا دکستروز ، طعم arhat را متعادل می کنند. این می تواند باعث تغییر مشخصات غذایی شیرین کننده شود و آن را برای برخی از افراد بی خطر یا نامطلوب کند.
 

چای گیاهی میوه راهب

کم هان گو (میوه Arhat) - چای گیاهی چینی 
این میوه ها به طور عمده در جنوب چین ، یعنی در استان های گوانگشی ، گوانگدونگ ، گویژو ، هونان و جیانگشی کشت می شود. همچنین محصول زیاد از کوه های گیلین به دست می آید.
 
میوه راهب خود یک میوه سبز گرد با طعم شیرین دلپذیر است. هنگام خشک شدن ، تیره می شود و تمیز کردن آن آسان است. قرن هاست که لوو هان گوو به دلیل داشتن طعم و مزه شگفت انگیز و قدرت شفابخش ، در سراسر آسیای جنوب شرقی مورد تقاضای زیادی بوده است.
 
اولین ذکر میوه راهب از راهبان امپراتوری سونگ بود که 800 سال پیش در چین وجود داشته است. در آن روزها ، میوه های تشکیل دهنده ی Arhat به منظور درمان و جلوگیری از بیماری های مختلف به سوپ ها و غذاهای دیگر اضافه می شدند. امروز ، کم هان گوو به عنوان یک مکمل درمانی چای ، و به عنوان یک چای گیاهی مستقل محبوبیت زیادی کسب کرده است. وجود گلوتن ، مقدار کم قند و کربوهیدرات در هنگام دم کردن چای از میوه های Arhat می تواند از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا گوجه فرنگی برای همه مناسب نیست

در
گوجه فرنگی حاوی ویتامین های زیاد و آنتی اکسیدان های ارزشمندی است که خواص اثربخشی آن در مبارزه با فرآیندهای التهابی قبلاً اثبات شده است.
 

چرا این محصول مفید برای همه مناسب نیست

گوجه فرنگی به درستی یکی از محصولات غذایی فوق العاده محسوب می شود. گوجه فرنگی ها ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های قدرتمند زیادی دارند. یکی از آنها لیکوپن است. این یک آنتی اکسیدان است که به شکست فرآیندهای التهابی ، مبارزه با سرطان و همچنین محافظت از عروق خونی و قلب کمک می کند و سطح کلسترول بد و رادیکال های آزاد را کاهش می دهد.
 
در عین حال ، بیشتر از لیکوپن موجود در گوجه فرنگی های فرآوری شده نسبت به غذاهای تازه وجود دارد. بنابراین ، به ویژه استفاده از رب گوجه فرنگی توصیه می شود. اما در اینجا متخصصان تغذیه یک موضوع مهم را یادآوری می کنند - باید به ترکیب محصول توجه کنید. مقدار زیادی قند و نمک به رب گوجه فرنگی اضافه می شود و همین امر آن را از محصول سالم به مضر تبدیل می کند.
 
به گفته متخصصان تغذیه ، رب گوجه فرنگی تهیه شده به تنهایی فواید زیادی خواهد داشت. برای این کار کافی است خمیر گوجه فرنگی را روی حرارت کم قرار داده و ادویه های مورد علاقه خود را اضافه کنید. چنین ربی یک سس خانگی عالی یا پایه ای برای یک غذای خوشمزه خواهد بود ، به عنوان مثال ، می توانید گوجه فرنگی را با گوشت ، ماهی یا سایر سبزیجات استفاده کنید.
 
با وجود تمام فواید گوجه فرنگی ، موارد منع مصرف دارد. از آنجا که میوه ها حاوی اسیدهای آلی زیادی هستند ، به ویژه در هنگام تشدید برای افرادی که مبتلا به گاستریت یا زخم معده هستند توصیه نمی شود. افراد مبتلا به بیماری کلیوی نیز باید مراقب باشند که از گوجه فرنگی زیاد استفاده نکنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...