زن انگلیسی به دلیل ویروس کرونا کاملاً فلج شد

در

کرونا

 

این زن قبل از عفونت با ویروس کرونا  سالم بود اما ویروس کرونا باعث از بین رفتن اعصاب محیطی وی شد.عایشه حسین ، ساکن کمبریج انگلیس ، از هیچ بیماری مزمن رنج نمی برد و در دسامبر سال گذشته به ویروس کرونا مبتلا شد. عایشه 55 ساله است و با آسیب شدید ریوی در بیمارستان بستری شد.

 

این زن تحت حمایت تنفسی و تهویه مکانیکی قرار گرفت. آزمایشات در ماه فوریه نشان داد که ویروس کرونا بر ساقه مغز تأثیر گذاشته و بسیاری از اعصاب محیطی از بین رفته اند. پزشکان به دختر عایشه حسین پیشنهاد کردند که در مورد قطع ارتباط مادرش با دستگاه های پشتیبانی کننده زندگی فکر کند.

 

با این حال ، دختر از این کار امتناع ورزید. بیمار بیش از سه ماه روی تهویه مکانیکی صرف کرد و سپس به هوش آمد. تمام بدنش فلج است. تنها چیزی که عایشه می تواند حرکت دهد چشم هایش است.

 

او به کلمات واکنش نشان می دهد و با چشمان خود ارتباط برقرار می کند. پزشکان نمی توانند بگویند که آیا فعالیت بدنی بهبود می یابد - امید چندانی نیست ، اما به احتمال زیاد عایشه تا پایان روزهای عمرخود فلج خواهد بود. او بدون دستگاه نمی تواند نفس بکشد ، صحبت کند و غذا بخورد.

 

همانطور که دختر بیمار به دیلی میل گفت ، او به بسیاری از افراد خانواده ، بستگان و بازماندگان که با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند سر زد و اطلاعات پزشکی آنها را پرسید ، اما هیچ کس چنین عوارضی را نداشته است. او می خواهد مادرش را از بیمارستان به خانه ببرد ، اگرچه مجبور خواهد شد هزینه زیادی را صرف تجهیزات پزشکی كند ، اما در آنجا مادر او می تواند در كنار فرزندان و نوه هایش باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمان کرونا

در

همانطور که مشخص است این مقاله علمی نیست و در بخش بهداشت و درمان نیز قرار ندارد، بیشتر موارد ذکر شده هیچ پایه علمی ندارند. اگر علائم ویروس کرونا را دارید به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

 

از زمان شیوع ویروس کرونا، درمان های خانگی زیادی برای آن معرفی شده است، ما در این مقاله به 10 + 1 مورد ویژه درمان ویروس کرونا می پردازیم.

 

سیر

برخی در چین اعتقاد دارند که سیر جوشانده شده در آب می تواند ویروس ها را بکشد.

 

پیاز

در ورودی یکی از هتل ها در کرایكودی هندوستان روی تابلو نوشته شده "برای جلوگیری از کرونا پیاز کوچک بخورید"

 

پیاز کوچک

در طب باستان هندی ذکر شده که پیاز برای درمان آنفولانزا یا حداقل بیماری با علائم آنفولانزا موثر است.

 

جوشانده پیچ امین‌الدوله (سرده)

بر طبق یک اعتقاد باستانی چینی جوشانده سرده نیز موثر است، جالب است که مردم چین پیگیر داستان شدند ولی به نظر این معجون به سرعت اثر نمی کند.

 

Shuang Huang Lian

بعد از انتشار خبری در مورد موثر بودن این دارو در برابر ویروس توسط Chinese Academy of Sciences ملت به داروخانه ها حمله کردند، البته شباهت شیشیه دارو به نمونه ای در فیلم "شیوع" نیز بی تاثیر نبوده است!

 

ادرار گاو

سوامی چاکراپانی روز جمعه اعلام کرد ادرار گاو برای درمان بیماری ویروس کرونا موثر است. 

 

 

Arsenicum album-30

مصرف این دارو به همراه مالیدن روغن های گیاهی نیز توسط فردی در هند توصیه شده بود که بعدا توسط منابع علمی رد شد.

 

 

 

داروهای سنتی اونانی شامل انواع دمنوش های Musta, Parpat, Usheer, Chandan,Udeechya & Nagar که در یک لیتر آب جوشانده و در هنگام تشنگی نوشیده شود

 

دالایی لاما از پیروانش خواست دعا کنند. به نظر این روش از تمامی روش های بالا موثر تر است.

 

چایی نبات

بله و در نهایت یکی از بهترین داروها برای تمامی دردها، چایی نبات خودمان است که با کمی زعفران حتی ویروس کرونا را نیز از پای در خواهد آورد.

 

 

ویروس کرونا بسیار خطرناک است اگر هریک از علائم این بیماری را دارید یا حتی شک دارید که ممکن است در خطر باشید به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنید و حتما پرستار و پزشک معالج را از وضعیت خود مطلع سازید. تا این لحظه ویروس کرونا جان بیش از 600 نفر را گرفته و هیچ درمان قطعی یا واکسن قابل اطمینانی برای آن ساخته نشده است.

 

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا ماسک تاثیری در جلوگیری از کرونا دارد؟

در

بعد از همه گیری ویروس جدید کرونا در چین و چند کشور دیگر، یکی از اصلی ترین راه ها برای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا استفاده ماسک اعلام شد، ولی "آیا ماسک تاثیری در جلوگیری از کرونا دارد؟"

 

خیر، متاسفانه ماسک بالا معروف به ماسک جراحی یا همان ماسک دندان پزشکی که به معمولا ارزان قیمت است و در همه جا پیدا می شود تاثیری در جلوگیری از سرایت ویروس کرونا ندارد.

دکتر ویلیام شافنر متخصص بیماری های عفونی از دانشگاه تنسی امریکا تاکید کرد ماسک جراحی به شما کمکی نخواهد کرد. ماسک های تخصصی تر مانند N95 در برابر کرونا مقاوم هستند. البته دکتر شافنر استفاده عمومی از این ماسک را درحال حاضر توصیه نمی کند. شاید در مراحل بعدی...

استفاده از ماسک های تنفسی N95 برای همه کار آسانی نیست، این ماسک ها گران قیمت هستند، تنفس از داخل فیلتر آن ها دشوار است و زمان زیادی نمیتوان آن را روی صورت نگه داشت. پیشنهاد می شود هر نیم ساعت استفاده از این ماسک به یک فضای تمیز بروید و چند نفس عمیق بکشید سپس دوباره ماسک را بگذارید و در محیط آلوده وارد شوید. پوشیدن صحیح ماسک نیز بسیار مهم است، باید تمامی منافذ را بپوشانید و فقط از طریق فیلتر ماسک نفس بکشید. 

 

در انتها دکتر شافنر متذکر می شود اگر مبتلا به سرماخوردگی یا انفلانزا هستید و می خواهید با استفاده از ماسک جلوی سرایت بیماری خود به دیگران را بگیرد، این کار را نکنید، بهتر است تا زمان بهبودی در منزل استراحت کنید و دیگران را در خطر ابتلا قرار ندهید.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

شرایط ایده آل برای گسترش کروناویروس

در
شرایط ایده آل برای گسترش کروناویروس
دانشمندان چینی ، که بدون شک بهترین متخصصان در مورد مطالعه کروناویروس هستند ، گفتند که دمای مطلوب برای انتقال coronavirus COVID-19 دمای 5 تا 8.72 درجه و رطوبت 35 تا 50 درصد است. 
 
قبل از چنین نتیجه گیری، متخصصان داده ها را از20 ژانویه تا 4 فوریه 2020 تجزیه و تحلیل کردند. بنابراین در اوایل بهار، می تواند شرایط تقریباً ایده آل برای توزیع COVID-19 ایجاد کند.
 
فرضیه این بود که درجه حرارت های مختلف می توانند به طور قابل توجهی در انتقال میعانات ، که شامل coronaviruses است ، تأثیر بگذارد.عملکرد مشابهی در عفونت های قبلی با ویروس مرس MERS و سارس SARS مشاهده شد.
 
بنابراین ، آزمایشگاهی که در سال 2011 با SARS انجام شد ، ثابت کرد که این پاتوژن می تواند به مدت 5 روز بر روی یک سطح صاف در محیط با دمای 22 درجه سانتیگراد و رطوبت 40-50٪ باقی بماند. به محض اینکه دما به 38 درجه سانتیگراد افزایش یافت و رطوبت آن به 95٪ افزایش یافت ، فعالیت ویروس متوقف شد.
 
براساس این مطالعه ، coronavirus جدید  به محض اینکه دما به 8.72 درجه سانتی گراد رسید ، فعالیت آن بلافاصله شروع به کاهش کرد. و در دمای 30 درجه سانتیگراد ، میزان آلودگی آن صفر بود.
 
این امر با داده های مربوط به سایر ویروسهای تاج تأیید شده است ، زیرا مشهور است كه در كشورهایی كه دارای آب و هوای معتدل هستند ، عمدتا از دسامبر تا آوریل گسترش می یابند. 
 
با این حال ، همه کارشناسان موافق نیستند که دمای جوی با توانایی انتشار پاتوژن جدید ارتباط دارد. عفونت در 99٪ موارد در داخل خانه با جمعیت زیادی از افراد رخ می دهد و فرقی نمی کند درجه حرارت آن چقدر باشد.
 
ویروس بی سر و صدا در بدن ما با دمای 36.6 درجه و رطوبت زیاد زندگی می کند. به طور معمول ، هرچه رطوبت بیشتر باشد ، میزان عفونت نیز بیشتر است. در اتاقهای با تهویه مطبوع ، همانطور که می دانید میزان عفونت احتمالی پایین است. حجم زیادی از هوا در خیابان وجود دارد ، آلودگی در آنجا بسیار سخت تر است. "

طبق آمار 14 مارس ، تعداد آلوده ها NV سراسر جهان از 145 هزار نفر فراتر رفته است. پرتنش ترین وضعیت در ایتالیا است ، جایی که این ویروس در 17760 نفر تشخیص داده شده است. همچنین بالاترین میزان مرگ و میر که بیش از 1000 مورد است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

یکی از شایع ترین علائم جدید کروناویروس

در
درد معده ، حالت تهوع: چگونگی سوء ظن کروناویروس برای علائم معده
به گفته دانشمندان چینی ، یکی از شایع ترین علائم کروناویروس coronavirus جدید COVID-19 به همراه تظاهرات تنفسی اختلالات دستگاه گوارش است. 
 
مطالعه اول مبتنی بر مشاهدات در بیمارستانهای ووهان است که به کانون عفونت تبدیل شده است. دانشمندان علائم 204 بیمار مبتلا به کروناویروس را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که تقریبا نیمی از آنها از اختلالات دستگاه گوارش شکایت دارند: اسهال ، کمبود اشتها ، تهوع ، استفراغ و درد شکم.
 
یک واقعیت این است که بیماران دارای علائم گوارشی فاصله بیشتری بین شروع اولین علائم بیماری و بستری شدن نسبت به افرادی که فقط از مشکلات تنفسی (علائم تنفسی) سرفه شکایت کرده اند فاصله بیشتری داشتند. علاوه بر این ، درمان آنها دشوارتر بود.
 
به گفته پزشکان ، علائم شدید تنفسی در بیمارانی که موج اول را تشکیل می دهند ، خود را نشان می دهند. 
 
در همان زمان ، نویسندگان موارد متعددی را پیدا کردند که آلوده به اختلال گوارشی می باشد ، اما علائم تنفسی به هیچ وجه ظاهر نشده است. به گفته پزشکان ، چنین بیمارانی باید در گروه خطر اولیه قرار گیرند.
 
به گفته دانشمندان ، باید توجه ویژه ای به بیماران مبتلا به بیماری های التهابی روده شود که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می کنند. این بیماران باید سختگیرانه تر از بقیه رژیم رژیم قرنطینه و اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

فروشنده میگو در بازار اولین کسی بود که با کروناویروس بیمار شد

در
فروشنده میگو در بازار اولین کسی بود که با COVID-19 بیمار شد
دانشمندان چینی اولین شخصی را یافتند که را در ووهان ، مرکز اپیدمی کورو ویروس دریافت کرد.
اولین تشخیص COVID-19 توسط زنی به نام "وی " انجام شد که در بازار هوانا مشغول تجارت میگو ی زنده بود ، که مرکز این بیماری شد. هنوز مشخص نیست که این زن ویروس را از کجا گرفته و تحت چه شرایطی آن را مبتلا شده است.
 
رسانه ها ادعا می کردند که اولین مورد ابتلا به کروناویروس در چین در 17 نوامبر 2019 کشف شد. سپس ویروس SARS-CoV-2  ناشناخته در 17 نوامبر در فرد 55 ساله ساکن استان چین هوبی کشف شد. بعداً ، پزشکان چینی روزانه یک تا پنج مورد جدید از عفونت را ثبت کردند ، اما تنها در پایان ماه دسامبر مشخص شد که آنها با یک نوع جدید از کروناویروس سر و کار داشتند.
 
با این حال ، زنی به نام "وی" اولین بیمار بود که به تازگی عفونت کرونا ویروس در او تایید شد. مشخص نیست که چگونه او با اولین حامل کروناویروس در کشور ارتباط داشته ، با این حال "وی" آپارتمانی را در نزدیکی این بازار اجاره کرده و اولین کسی شد که با این علائم با کلینیک تماس گرفت.
 
تا پایان سال 2019 دانشمندان 27 نفر دیگر را با علائم مشابه کشف کردند که در این خانه زندگی می کردند و با بازار هوانا ارتباط داشتند. 11 نفر از گروه اول که پس از شروع علائم آلوده شده اند ، به کلینیک های کوچک نزدیک این بازار ، واقع در ساختمان های مسکونی قدیمی ، مراجعه کردند. اکنون همه این کلینیک های خصوصی بسته شده اند.
 
اکنون در 175 کشور جهان بیش از 472 هزار مورد آلودگی به این عفونت وجود دارد. 90٪ از این موارد در هفت کشور - چین ، ایتالیا ، ایالات متحده ، اسپانیا ، آلمان ، ایران و فرانسه رخ می دهد. در عین حال ، در چین ، که ویروس از آن ناشی شده است ، کاهش چشمگیر اپیدمی مشاهده می شود. از اواخر سال 2019 ، 21 هزار نفر در اثر ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست داده اند ، بیش از 114 هزار نفر درمان شده اند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

محتمل ترین راه برای ابتلا به کروناویروس

در
محتمل ترین راه برای ابتلا به کروناویروس
متخصصان دانشگاه آلمان، بن ، محتمل ترین مسیر انتقال عفونت کروناویروس را تعیین کرده اند.
 
برای آزمایش ، ویروس شناسان نمونه هایی از دستگیره درب و سایر موارد استفاده مکرر را از آنها گرفت. سپس آنها سعی کردند ویروس را در آزمایشگاه پرورش دهند اما علائم ویروس زنده را در نمونه ها مشاهده نکردند. دانشمندان نتیجه گرفتند که سناریوی انتقال عفونت از طریق تماس با اشیاء بعید است.
 
در صورت سرفه بیمار در دست می توانید آلوده شوید و بلافاصله عفونت را بگیرید و بلافاصله توسط شخص دیگری که او نیز به سرعت چشم خود را لمس می کند ، لمس کنید. کارشناسان می گویند که چنین سناریویی بعید است.به گفته آنها ، شیوع جدی coronavirus پس از وقایع گسترده ثبت شد.
 
نتيجه گيری: محتمل ترين راه انتقال بيماری از طريق تماس نزديك با بيماران است.
 
از نظر تجربی مشخص شد که بیماران مبتلا به COVID-19 بیشترین آلودگی را در زمان اوج بیماری ندارند ، بلکه در دوره یک تا دو روز قبل از شروع علائم هستند.
 
به گفته کارشناسان ، دوره نهفتگی عفونت از دو تا 14 روز و به طور متوسط ​​پنج تا هفت روز است. معاینه آزمایشگاهی برای همه افرادی که علائم عفونت حاد تنفسی دارند ، توصیه می شود.

 

مشخص است که احتمال ابتلا به عفونت بستگی به تعداد ویروس هایی دارد که وارد بدن انسان می شوند. لازم به یادآوری است ،  افرادی كه در نزدیكی درب اتاقهایی با تهویه مطبوع ضعیف از یك منطقه كوچك قرار دارند ، وارد منطقه خطر می شوند. 
 
در عین حال ، اگر هوای تنفس شده توسط حاضران با گازها یا ذرات معلق در هوا مخلوط شود ، ابتلا به عفونت از طریق انتشار در هوا افزایش می یابد. به همین دلیل لیست مکانهایی که "حداکثر احتمال دریافت دوز بالای عفونی ، احتمالاً مرگ در آن وجود دارد" به ریاست بخش های بیمارستان ها مربوط است.
در صورت داشتن هوای خشک ، تهویه بسیار فشرده ای وجود ندارد و یک منطقه کوچک یک روش ایده آل برای دیدار با 10 دوز عفونی به طور همزمان است.این با تأثیر عوارض شدید و مرگ کارمندان پزشکی تأیید شده است.
 
 "دوز عفونی" کروناویروس چیست؟ برای عفونت و ابتلا لازم است که مقدار مشخصی از ویروس ها بر روی ملتحمه چشم یا غشاهای مخاطی دستگاه تنفسی وارد شوند. به حداقل تعداد عوامل بیماری زا که باعث عفونت می شوند ، "دوز عفونی" گفته می شود.
 
در اواخر سال گذشته ، مقامات چینی از سازمان بهداشت جهانی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در ووهان خبر دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری - نوع جدیدی از کروناویروس 2019-nCoV - را شناسایی کرده اند. در 11 مارس ، WHO شیوع این بیماری را یک بیماری همه گیر دانست.

نظرات

در ادامه بخوانید...