مقایسه اسنپ (snapp) با Tap30

هر 2 شرکت اسنپ و Tap30 اپلیکیشن (نرم افزار) را در بازار ارائه کرده اند. نسخه snapp با حجم 3.1 مگابایت و Tap30 با حجم 7.2 مگابایت، یعنی نصب Tap30 دو برابر بیشتر طول میکشد.

جالب اینجاست که هر 2 شرکت، نسخه های متفاوتی برای راننده و مسافر تهیه کرده اند. البته اولین نقص در همین جا خود را نشان می دهد. مثلا اگر شما با یک شماره به عنوان مسافر ثبت نام کنید دیگر نمی توانید با همان شماره به عنوان راننده مشغول به کار شوید. (البته از آنجایی که ما همه حداقل 2 سیم کارت داریم از این نقص چشم پوشی می کنیم.)

کاربری هر 2 نرم افزار بسیار ساده است. (البته شاید اولین بار در انتخاب مبدا و مقصد کمی گیج شوید.)

با انتخاب مبدا، تعدادی ماشین اطراف شما نمایش داده می شود و با انتخاب مقصد، کرایه و دکمه مخصوص درخواست سفر نمایش داده خواهد شد.

ما برای مثال در هر 2 نرم افزار مبدا، میدان ولیعصر و مقصد میدان ونک را انتخاب کردیم.

 اسنپ  Tap30
 
 

 

کرایه تاکسی این مسیر در هنگام انتشار این مقاله 2500 تومان می باشد. جالب اینجاست که نرخ کرایه Tap30 کمتر از نصف اسنپ می باشد! (این تصاویر دقیقا در یک روز و یک ساعت تهیه شده است.)

شاید در این تصویر مشخص نباشد ولی تعداد تاکسی هایی که snapp نشان می دهد بیشتر است. البته این به معنی قبول رانندگان برای رساندن شما به مقصد نیست.

زمان رسیدن تاکسی ها تقریبا 10 دقیقه است. از آنجایی که قبلا مبلغ کرایه طی شده است دیگری نیازی به چانه زدن های معمول نیست و شما به مقصد خواهید رسید.

معمولا در آخر مسیر برای بررسی مجدد مبلغ کرایه، گوشی خود را بازبینی می کنید پس گوشی شما در تاکسی جا نمی ماند. اگر وسیله ای هم فراموش کردید می توانید بسرعت با راننده تماس بگیرید.

نکته ضعف خیلی مهم در این سیستم عدم بررسی صلاحیت رانندگان است. صلاحیت هایی مانند مسیریابی، رانندگی و ...

تجربه من نشان داده در مسیریابی هیچ کدام از شرکت ها توانایی رقابت با رانندگان تاکسی را ندارد و راننده معمولا به حرف مسافر گوش می دهد. شاید در بهترین حالت از نرم افزارهای مسیریابی مرسوم استفاده کنند.

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید