رویکرد علمی ورزش به اسکولیوز SEAS

SEAS مخفف "رویکرد علمی ورزش به اسکولیوز "، یک نام مربوط به تغییرات مداوم رویکرد، بر اساس نتایج منتشر شده در آثار گذشته است.
 SEASیک برنامه ورزشی فردی سازگار با تمام شرایط درمان محافظه کارانه اسکولیوز است: منحنی مستقل در حد پایین تا متوسط در طول دوره رشد برای کاهش خطر بستن بریس ؛ مکملی برای بستتن بند در منحنی های درجه متوسط به بالا در طول دوره رشد، با هدف افزایش اصلاح، آماده کردن برای از شیر مادرگرفتن، و جلوگیری /کاهش عوارض جانبی؛ برای بزرگسالان یا در حال پیشرفت و یا ترکیبی از همه، برای کمک به ایجاد ثبات در منحنی و کاهش ناتوانی. SEAS بر اساس یک روش خود اصلاحی فعال خاص بدون انجام کمک خارجی ، و ثبت شده در تمرین های عملکردی است. آزمون های ارزیابی، انتخاب مناسب ترین تمرینات برای فرد بیمار را مدیریت می کند. در تمرین خود اصلاحی فعال، هدف اصلی SEAS بهبود ثبات ستون فقرات است. تمرینات SEAS عملکرد عصبی حرکتی را تمرین داده بنابراین توسط رفلکس یک وضعیت خود اصلاحی در طول فعالیت های روزمره زندگی تحریک می شود.
SEAS را می توان به صورت سرپایی (دو / سه بار در هفته به مدت45 دقیقه) و یا به عنوان یک برنامه اصلی 20 دقیقه ای در روز انجام داد. در آخرین مورد، جلسات فیزیوتراپی 1.5 ساعته توسط کارشناس هر سه ماه پیشنهاد می شود.
نتایج بدست آمده از جمله یک آزمایش تصادفی کنترل شده (2014)، که در طول چند سال گذشته منتشر شده است، اثربخشی روش درمانی SEAS در مراحل مختلف درماناسکولیوز در کاهش پیشرفت زاویه کاب را اثبات می کند و طبق آن بیمار نیاز به پوشیدن بریس یا بند(بست) دارد.


SEAS روشی برای درمان اسکولیوز از طریق ورزش با اساس فیزیولوژی عصبی مدرن قوی است، که به منظور کاهش الزامات مورد نیاز برای بیماران و احتمالا هزینه های مرتبط با تعداد و شدت درمان و ارزیابی ها برای خانواده ها پیشنهاد می شود.

بنابراین، SEAS ، درمان تعداد زیادی از بیمارانی که از دور می آیند را مقدور می سازد. حتی اگر SEAS نیاز به نظارت کمتر فیزیوتراپیست داشته باشد و با استفاده از تمرین های خانگی کمتر تجویز شده با دوز پایین تر از برخی از دیگر روش های ورزشاسکولیوز خاص انجام شود، تخصص واقعی در درمان اسکولیوز، تمرین ها، و مدیریت بیمار و خانواده مورد نیاز است. این برنامه دارای حق انحصاری نیست، و معلمان در سراسر جهان برای این کار آموزش می بینند.

 در واقع، یک ویژگی این علم این است، که آنچه شناخته شده است و امروز هم به آن معتقدند تغییر زمان است. در نتیجه، صفت علمی که به عنوان رویکرد استفاده شده است در حال حاضر از زمان معرفی آن تکامل یافته است و در آینده تغییر خواهد کرد زیرا که دانش علمی جدید مرتبط وجود خواهد داشت.(سیارک)

تاریخچه روش SEAS

روش SEAS مدتها پیش در اوایل 1960 آغاز شده است ، زمانی که در Vigevano (ایتالیا)
آنتونیو نگرینی و نویا ورزینی یک مرکز اسکولیوز تاسیس کردند که بعد تبدیل شد به " Centro Scoliosi Negrini" (CSN). بنیانگذاران CSN یک روش درمانی در تمریناتی که به سمت اهداف درمانی تمایل داشتند را توسعه دادند به ویژه تمرینات حاصل از اطلاعات ارائه شده توسط روش های پژوهش علمی: به همین دلیل، آنها یکی از بنیانگذاران گروه مطالعه ایتالیایی اسکولیوز بودند که از سال 1978 شروع به جستجوی نظام مند آثار بین المللی جهت پیدا کردن بهترین مقالات علمی مرتبط به درمان نگهدارنده اسکولیوز کرد. آنها اطلاعات و تجربیات خود را با مراکز مختلف اسکولیوز در کشورهای مختلف اروپا(سوئیس،سوئد، فرانسه) رد و بدل می کردند. به طور خاص، CSN شروع به کارهای مشارکتی در مطالعه و تحقیق اسکولیوز با "مرکز DES Massues" در لیون، فرانسه کرد، که آن روزها یکی از معتبرترین مراکز درمان اسکولیوز در اروپا به حساب می آمد. در آن سال ها، اعتبار بر اساس تعداد بیمارانی که از خارج از کشور آمده بودند و شواهد علمی درمان محافظه کار بر اساس استفاده از بستها و جراحی بود. شواهدی از درمان فیزیوتراپی هنوز در دسترس نمی باشد، حتی زمانی که اولین مطالعه که نشان دهنده اثربخشی تمرینات برای AIS بود که توسط مدرسه لیون تولید شد و همچنین شامل اطلاعات بیش از 100بیمار CSN بود.
روش SEAS از رویکرد لیون سرچشمه می گیرد، برخی از ویژگی های پایه که قبلا برای رویکرد لیون منتشر شد در روشSEAS حفظ شده است:
• افزایش آگاهی از تغییر شکل بیمار
• تاکید بر تصحیح خودکار مستقل توسط بیمار
• استفاده از تمریناتی که در آن واکنشهای تعادلی استخراج می شوند
• تضمین این که بیمار بندّ را حداقل برای برخی از تمرینات می پوشد ، بخاطر این که از ارتز به عنوان یک وسیله ژیمناستیک استفاده کند؛ برای مثال، برای کنترل خود اصلاحی در مواردی که بیمار قادر به انجام این کار به درستی و بدون کمک در هنگام انجام تمرینات نمی باشد ، و برای داشتن اثر بیشتری بر مدل سازی زیبایی شناسی.
مهمترین تفاوتهای به تدریج توسعه یافته توسط AEAS، که آن را از رویکرد لیون متفاوت ساخته است ، عبارتند از:
• خود اصلاحی فعال سه بعدی به جای افزایش طول خودکار قبلی
• مفهوم ثبات ستون فقرات با توجه به آثار گذشته واقعی فیزیوتراپی 
• جستجوی پاسخ خودکار رفلکس درست ، یعنی، یک خود اصلاحی ناخودآگاه که باید به دستیابی به یکپارچگی بهتر در زندگی روزمره کمک کند.
• تمرکز بر رویکرد شناختی رفتاری بیمار برای افزایش انطباق با درمان 
• تنوع تمرینات محرک به جای دقت تکراری مطلق حرکات، با توجه به دانش مدرن فیزیولوژی عصبی 

هدف اصلی از SEAS

برگرداندن چرخه معیوب استوکس است ، بنابراین، بارگذاری غیر طبیعی ایجاد شده توسط اسکولیوز با رشد نامتقارن منجر به بدتر شدن منحنی می شود که به رشد نامتقارن بیشتر منجر خواهد شد که به دلیل افزایش نامتقارن بارگذاری است .
SEAS با یک تفاوت خاص با بست کار می کند؛ در واقع، در حالی که یک ابزار ارتوتیک می تواند وضعیت بیمار را بطور مستمر تغییر داده و آن را به نحوی ثابت کند ، تمرینات فقط می تواند تغییرات رفتاری و خودکار حرکت و وضعیت را از طریق استراتژی های متفاوت کنترل حرکت تعیین کند.(سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید