آیا تا به حال نام سولکترون را شنیده اید

آیا تا به حال نام سولکترون را شنیده اید؟ سولکترون یک تولیدکننده ی عمده است، اما نام آن را روی هیچ محصولی نخواهید یافت. سولکترون یک تأمین کننده ی مجازی برای تعداد زیادی از شرکت های دیگر است. این شرکت کامپیوتر، پرینتر، تلفن های سلولی (موبایل) و کالاهای الکترونیکی دیگری تولید می کند. این تولیدکننده محصولاتی "خارج از نام تجاری (برند)" تولید نمی کند؛ مشتریان آن عبارتند از IBM، هیولت پاکارد و سیستم های سیسکو . سولکترون یک شرکت خارج از مرزهای کشور نیست؛ این شرکت یک شرکت تولیدی ایالات متحده با بیش از 5600 کارمند در کالیفرنیا است.
سولکترون به قدری کارآمد است که HP، IBM و ابزارآلات تگزاس در حال تفویض کارخانه های خود به شرکت از جمله کارکنان خود می باشند. شرکت های اروپایی مانند AB تلفن، ال. ام. اریکسون و نوکیا برخی از محصولات خود را به ایالات متحده برون سپاری می کنند. حتی میتسوبیشی برخی از خطوط تولید خود در جورجیا را به سولکترون فروخت و برای ساخت تلفن های سلولی در این خطوط با این شرکت قرارداد منعقد کرد. (سیارک
برون سپارهایی مانند سولکترون می توانند برای مواجهه با تقاضاهای به سرعت در حال تغییر بازار، محصولی را به تولید برسانند. شرکت اینگرام میکرو یکی از توزیع کننده های محصولات کامپیوتری است؛ این شرکت اخیراً سولکترون را برای توسعه و اجرای 11 طرح در سراسر جهان به منظور ساخت کامپیوترهای شخصی اجیر کرد. درآمد سالانه ی سولکترون حدود 5 میلیارد دلار است. درحالیکه سولکترون تولیداتی در خارج از کشور دارد، در کارخانه هایی که از IBM، HP و ابزارآلات تگزاس خریداری کرده است کارکنانی را اضافه کرده و محصولاتی را توسعه داده است.
این شرکت مطالعه ای در شیوه های تولیدی کارآمد محسوب شده و سرمایه گذاری سنگینی برای آموزش کارکنان خود حتی ارائه ی کلاس های زبان برای کارگران مهاجر خود انجام می دهد. درحالیکه دستمزدها خیلی بالا نیستند، پیشرفت به سرعت رخ می دهد؛ در یک سال 25 درصد از کارکنان کالیفرنیایی شرکت ترفیع گرفتند. این شرکت به ارزش 3 میلیارد دلار قطعات خریداری کرده و آن ها را به بهترین قیمت عرضه می کند. همچنین حاشیه های عملیاتی را آموخته و 90 سنت برای یک دلار درآمد صرف می کند. سولکترون بر حجم بالا و کنترل سربار خود برای تولید یک محصول تکیه می کند.
این شرکت نسبت به کیفیت وسواس نشان داده و نمی تواند از دست دادن یک مشتری را موجب شده یا زمان زیادی را برای بازسازی محصولات عیب دار صرف کند. هر هفته 150 مشتری این شرکت را از نظر کیفیت درجه بندی می کنند. امتیاز زیر B- نیازمند این است که مدیران ظرف سه روز یک طرح اصلاحی را به مدیران ارشد و مشتری ارائه دهند.
ما اغلب در مورد شرکت های مجازی بحث می کنیم، اما فراموش می کنیم که آن ها باید دارای برون سپارهایی برای ارائه ی خدماتی باشند که مجازی محسوب می شوند. سولکترون مثال بسیار خوبی از یک شرکت به شمار می رود که به عنوان یک برون سپار در صنعت تولیدی بسیار رقابتی، موفق عمل کرده است. ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید