کلاهبرداری با پیامک

 

همه ما با پیامک واریز وجه آشنا هستیم، لبخندی که بعد از دریافت این پیامک بر لبان شما می نشیند ممکن است به سرعت محو شود.

اگر شما هم کسب و کاری دارید یا از شخصی به هر نحو طلبکار هستید یا درحال معامله هستید این مقاله می تواند شما را نجات دهد

دریافت پیامک از بانک با مبلغی که انتظار دارید همیشه خوشایند است. معمولا افراد شماره حساب بانکی خود را حفظ نیستند یا تعداد حساب انقدر زیاد است که اصلا امکان حفظ کردن این همه شماره وجود ندارد.

بعد از دریافت پیامک واریز وجه کالا را به خریدار تحویل می دهید ولی بعد از مراجعه به بانک خبری از پول نیست! شما پیامک را به مسول باجه نشان میدهید که ایشان متوجه مغایرت شماره حساب داخل پیامک با حساب شما می شوند. بله به همین سادگی از شما کلاه برداری شد.

این شگرد جدید کلاه برداران است. با مراجعه به یکی از شعب بانکی که در ان حساب دارید و درخواست افتتاح حساب، شماره تلفن شما را اعلام می کنند. پول را به حساب خود می ریزند و شما پیامک را دریافت می کنید.

 

چگونه در دام کلاهبرداران پیامکی نیفتیم؟

اگر می توانید شماره حساب خود را حفظ کنید، روش دیگر نصب نرم افزار بانک روی موبایل است تا هر لحظه بتوانید موجودی و گردش حساب خود را ببینید، روش سوم و راحت ترین روش مقایسه شماره حساب با پیامک های قبلی بانک است، گوشی های تلفن لیست پیامک های یک مخاطب خاص (مثلا بانک) را پشت هم نمایش می دهند و شما می توانید شماره حساب را مقایسه کنید.

اگر با این گونه کلاه برداران مواجه شدید بدون جلب توجه ایشان با پلیس 110 تماس بگیرید و تا رسیدن پلیس، ایشان را سرگرم کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید