رکورد گینس 2019

رکوردهای جهانی گینس یا کتاب رکوردهای جهانی، کتابی مرجع و دارای مجموعه ای از رکوردهای بین المللی است. کتاب رکورد های جهانی 2019 گینس در پنجم سپتامبر 2018 روانه بازار شد و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت. در این کتاب جدید، شاهد کارهای خارق العاده افرادی بوده ایم که توانسته اند به واسطه فعالیت ها شان، نام و نشانی برای خود به ارمغان بیاورند. در این مقاله قصد داریم شما را با چند مورد از فعالیت های افراد یاد شده آشنا کنیم که نام شان در کتاب منتشر شده اخیر به چشم می خورد و توجهات بیشتری نسبت به سایرین به خود جلب کرده اند. با سیارک همراه باشید.

رکورد بیشترین سرعت ثبت شده توسط چهار چرخه موتوری

تام باگنال انگلیسی در پنجم سپتامبر 2017 بود که به وسیله چهار چرخه منحصر به فرد خود (یک موتور بسیار قدرتمند به آن متصل کرده بود که در تصویر مشاهده می کنید) توانست سرعتی معادل با 112.29 متر بر ساعت (معادل با 180.72 کیلومتر بر ساعت) را به ثبت برساند که در نوع خود بی سابقه بوده و توانست رکورد گینس بیشترین سرعت به دست آمده به وسیله چهار چرخه موتوری را به نام خود به ثبت برساند.

رکورد بلندترین جهش معکوس (مربوط به ورزش پارکور)

این رکورد در تاریخ بیست و دوم ژوئن 2016 و توسط رایان لونی به ثبت رسیده است. رایان ورزشکار پارکور اهل انگلستان است و توانست حرکت جهش معکوس را به گونه ای انجام دهد که ارتفاع اش از سطح زمین به چیزی حدود چهارده پا (معادل با 4.2 متر) برسد و نام خود را کتاب رکوردهای گینس سال جاری به ثبت برساند.

رکورد سریع ترین طی کردن مسافتی ده متری بر طناب معلق بر روی نوک انگشتان پا

الگا هنری، که پدری روسی و مادری آمریکایی دارد و در حال حاضر در آمریکا ساکن است، در تاریخ شانزدهم آگوست 2017 توانست در شهر کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا مسافتی ده متری را روی طنابی معلق در مدت زمان دو دقیقه و سی و سه ثانیه طی کند و از این حیث رکورد دار سریع ترین مسافت طی شده بر روی طناب معلق شود و نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند.

رکورد بیشترین پرش معکوس پی در پی بر روی یک دست

زاما موفوکنگ، اهل آفریقای جنوبی است (در شهر تمبیسا ساکن است) و در تاریخ چهارم مارچ 2017 با سی و چهار پرش معکوس پی در پی ای که بر روی یک دست خود انجام داد، توانست از این حیث رکورد دار شده و نام خود را در کتاب رکورد های گینس به ثبت رساند.

رکورد طولانی ترین زمانی که یک فرد توانسته با شش حلقه پلاستیکی (هولا هوپ) به طور همزمان حرکت انجام دهد

بروکلین بلی، در فورت وین ایندیانای آمریکا زندگی می کند و در تاریخ یکم دسامبر 2017 توانست در آن واحد با شش حلقه پلاستیکی برای مدت زمانی معادل با 70.35 ثانیه حرکت انجام داده و از این حیث رکورد دار شود. نام بروکلین نیز در کنار سایرین در کتاب رکوردهای گینس سال جاری مشاهده می شود.

رکورد بیشترین تعداد تاسی که بر روی پنجه گربه بر روی هم قرار داده شدند

نام گربه ای که این رکورد به نام اش به ثبت رسیده است، بیبلی است و توسط فردی به نام ال سی سیو، اهل مالزی نگه داری می شود. تعداد تاسی که بر روی پنجه این گربه قرار گرفت، ده عدد بود و در تاریخ هجدهم ژوئن 2017 و در شهر سلانگور مالزی بود که این رکورد به ثبت رسید.

رکورد بیشترین تعداد بیرون دادن آتش از دهان در یک دقیقه، به هنگام انجام حرکت پرش معکوس

رایان لونی اهل کشور انگلستان است و کسی است که این رکورد را به نام خود به ثبت رسانده است. رایان ظرف مدت یک دقیقه و در حالی که پرش معکوس انجام می داد (همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید) توانست چهارده بار از دهان خود آتش بیرون دهد (کاری که در سیرک ها برای سرگرمی مردم انجام می دهند) و از این حیث رکورد دار شود. این رکورد در تاریخ بیست و سوم ژوئن 2017 و در شهر آنتریم انگلستان به ثبت رسید.

رکورد بیشترین تعداد طناب زدن انسان به همراه یک گربه

راشل گریلز در انگلستان زندگی می کند و گربه ای به نام جسیکا دارد. راشل مدت ها با گربه خود برای ثبت این رکورد تمرین کرده و حرکت را به او آموزش داد و در نهایت این دو توانستند با یکدیگر پنجاه و نه بار متوالی طناب بزنند. این رکورد در یازدهم دسامبر 2016 و در شهر لوتون انگلستان به ثبت رسید.

رکورد بیشترین تعداد مشعل پرتاب شده (از حرکات شعبده بازی) بر روی تخته متحرک

جاش هورتون آمریکایی نام شخصی است که توانست این رکورد را به نام خود به ثبت رساند. در تاریخ سوم نوامبر 2017 بود که جاش، در حالی که بر روی یک تخته متحرک قرار گرفته بوده و باید تعادل خود را نگه می داشت (تخته ای که در تصویر مشاهده می کنید)، توانست در آن واحد این حرکت را با پنج مشعل شعله ور انجام دهد و از این حیث رکورد دار شود.

رکورد بلندترین پرش به ثبت رسیده در حالت ایستاده (بدون استفاده از هیچ وسیله به خصوصی)

اوان اونگار کانادایی نام شخصی است که توانسته این رکورد را به نام خود به ثبت برساند. در سیزدهم می 2016 و در شهر اونتاریوی کانادا بود که اوان اونگار موفق شد به روی وزنه هایی بپرد که 5.3 پا (معادل با 1.62 متر) از سطح زمین فاصله داشتند و نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند.

رکورد مسن ترین شخصی که بند بازی می کند

بتی گودهارت آمریکایی، نام شخصی است که این رکورد را به نام خود به ثبت رسانده است. در حال حاضر هشتاد و چهار سال و 249 روز از عمر این پیرزن آمریکایی می گذرد. در یکم جولای 2017 و در شهر سن دیگوی (کالیفرنیا) ایالات متحده آمریکا بود که این رکورد به ثبت رسید.

رکورد بیشترین تعداد دونات آغشته به خاک قند خورده شده در سه دقیقه

رکورد بیشترین تعداد این نوع به خصوص از دونات که ظرف مدت سه دقیقه خورده شده است، به نه عدد می رسد و کوین استارهل آمریکایی نام شخصی است که این رکورد در کتاب رکوردهای جهانی گینس به نام اش به ثبت رسیده است. در دوازدهم ماه می 2012 بود که در دفتر فعالیت های سازمان گینس در نیویورک آمریکا این رکورد به طور رسمی به ثبت رسید.

رکورد بزرگترین واگن اسباب بازی

طول این واگن اسباب بازی که نام اش در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده به 8.05 متر می رسد؛ بلندی آن معادل با 3.55 متر بوده و 3.59 متر عرض دارد. این واگن اسباب بازی به رابرت پسون تعلق دارد که در ایلینویز، شیکاگوی آمریکا زندگی می کند و در تاریخ بیستم سپتامبر 2016 بود که نام واگن اسباب بازی اش به طور رسمی برای لحاظ شدن در کتاب سال جاری به ثبت رسید.

مسن ترین دی جی حرفه ای باشگاه های شبانه

مسن ترین دی جی حرفه ای باشگاه های شبانه سومیکو وامورو نام دارد و اهل ژاپن است. در حال حاضر هشتاد و سه سال و صد و هجده روز از عمر این دی جی می گذرد و طی روندی ماهانه در یکی از باشگاه های شبانه توکیوی ژاپن فعالیت می کند. نام او به عنوان مسن ترین دی جی حال حاضر در بیست و پنجم می 2018 به ثبت رسید.

رکورد بیشترین تعداد تغییرات و تزئینات انجام شده بر روی بدن

بیشترین تعداد تغییرات و تزئیناتی که تا کنون بر روی بدن یک فرد انجام گرفته است، به پانصد و شانزده عدد می رسد. رولف بوشهولز آلمانی نام شخصی است که این رکورد را به نام خود به ثبت رسانده است. در شانزدهم دسامبر 2012 بود که این رکورد در دورتموند آلمان به طور رسمی به ثبت رسید.

رکورد طولانی ترین مسافت طی شده به وسیله اسکیت (اسکیت پوشیده شده در دست)

میرکو هانسن آلمانی نام شخصی است که پس از به دست کردن یک جفت اسکیت، توانست مسافتی پنجاه متری را در این حالت طی کند. در تاریخ شانزدهم نوامبر 2017 و در شهر راین شمالی آلمان بود که این رکورد به طور رسمی به ثبت رسید.

رکورد طولانی ترین زمان کنترل یک توپ فوتبال (به وسیله کف پا)، در حالی که فرد بر روی سقف یک خودروی متحرک قرار گرفته باشد

آش راندال انگلیسی نام شخصی است که توانست این رکورد را به نام خود به ثبت برساند. پانزدهم دسامبر 2014 بود که راندال در فرودگاه کاردیف انگلستان بر روی سقف یک خودرو قرار گرفته و پس از به حرکت در آمدن آن، به حالتی که در تصویر مشاهده می کنید، اقدام به زدن روپایی کرد و این روند برای مدت نود و سه ثانیه ادامه یافت و نام راندال را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسانید.

رکورد بیشترین تعداد سوسیس آماده شده در یک دقیقه

بری جان کرو، اهل ایرلند است و توانست این رکورد را به نام خود به ثبت برساند. او ظرف مدت یک دقیقه توانست هفتاد و هشت سوسیس آماده کند. سوم آپریل 2017 بود که او توانست این رکورد را در شهر کاوان ایرلند به طور رسمی به ثبت برساند.

رکورد طولانی ترین زمانی که فردی قادر به نگه داشتن گیتار بر روی پیشانی خود بوده است

جاش هورتون آمریکایی شخصی است که توانست این رکورد را به نام خود به ثبت برساند. او برای مدت زمان هفت دقیقه و 3.9 ثانیه توانست گیتار را، همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید، بر روی پیشانی خود نگه دارد. این رکورد در ایالت تگزاس آمریکا و در تاریخ هفدهم نوامبر 2017 به طور رسمی به ثبت رسید.

رکورد بزرگترین قلاب های بافتنی

قلاب های بافتنی ای که در تصویر مشاهده می کنید، طول شان به 4.42 متر می رسد و قطر آن ها نیز 9.01 سانتیمتر است. الیزابت باند انگلیسی این قلاب های بافتنی را ساخته است و به واسطه آن نام خود را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رساند. این قلاب های بافتنی در تاریخ سیزدهم ژوئن 2017 و در ویلت شایر انگلستان اندازه گرفته شده و به طور رسمی در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیدند.

رکورد بزرگترین ربات شش پایی که قابلیت راندن آن وجود دارد

نام این ربات شش پای غول پیکر مانتیس است و بلندی آن به 2.8 متر می رسد و پنج متر قطر دارد. این ربات توسط یک فرد انگلیسی به نام مت دنتون ساخته شده است. مت در همپشایر انگلستان زندگی می کند و در تاریخ پانزدهم نوامبر 2017 بود که به طور رسمی، نام ربات ساخته شده توسط او به کتاب رکوردهای گینس راه یافت.

رکورد سریع ترین زمانی که طی آن فردی قادر بوده پانزده بار پیاپی از روی موانعی به وسیله دوچرخه اقدام به پرش کند

زمان ثبت شده برای این رکورد معادل با 13.88 ثانیه است و جو اوکلی انگلیسی نام فردی است که قادر بوده این رکورد را به نام خود به ثبت برساند. نوزدهم آگوست 2012 بود که مسابقات خیابانی دوچرخه سواری در نیو کاسل انگلیس برگزار شده و طی آن جو اوکلی توانست به طور کاملا اتفاقی این رکورد را از آن خود کند و نام اش را وارد کتاب رکوردهای گینس کند.

رکورد بیشترین تعداد پرش یک سگ از روی طناب هایی که توسط دو نفر هدایت می شوند، در مدت یک دقیقه

سامانتا واله، اهل آمریکا است و سگی به نام جرونیمو دارد که توانست صد و بیست و هشت بار پیاپی (ظرف یک دقیقه) از روی طناب هایی که توسط دو نفر هدایت می شوند بپرد. این رکورد در تاریخ هفتم آپریل 2014 و در ایالات متحده آمریکا به طور رسمی به ثبت رسید.

رکورد بلندتری پرش ثبت شده توسط یک سگ

نام سگی که این رکورد به نام اش به ثبت رسیده، فردریک است. این سگ توانست از مانعی به ارتفاع یک متر و نود سانتی متر بپرد که در نوع خود بسیار قابل توجه است. در چهاردهم سپتامبر 2017 و در مری لند ایالات متحده آمریکا بود که به طور رسمی این رکورد به ثبت رسید.

بزرگترین مجموعه اسباب بازی های ساخته شده توسط آجرهای پلاستیکی (آجرهایی شبیه به لوگو که به یکدیگر متصل می شوند، این مجموعه اختصاصی است و اسباب بازی ها فروشی نیستند)

فرانک اسموز، نام شخصی است که این رکورد را به نام خود به ثبت رسانده است. او در استرالیا زندگی می کند و سه هزار و هشتصد اسباب بازی متفاوت دارد که به وسیله این آجرهای پلاستیکی ساخته شده اند. نهم می 2017، تاریخی است که به طور رسمی نام این مجموعه اسباب بازی ها برای کتاب گینس در نظر گرفته شد (در ملبورن استرالیا).

رکورد بزرگترین مجموعه وسایل و امکانات مربوط به دلقک ها

اف ام کان، اهل آلمان است و 4348 عدد وسیله جداگانه در مجموعه خود دارد که همگی متعلق به امکانات و وسایل مربوط به دلقک ها هستند. یازدهم آپریل 2017 و در هلند بود که این رکورد به طور رسمی برای ثبت در کتاب رکوردهای گینس سال جاری مستند شد.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید