انواع مختلف عکاسی

ترکیب انواع مختلف تکنیک های عکاسی به بیننده یک پیام در قالب هنر می دهد. تمام آن در مورد زاویه درست، نوردهی درست و لنزهای بزرگ است. برای انواع مختلف عکس ها، لنزها باید بر طق آن تغییر کند. اگر جزئیات بیشتری در عکس خود می خواهید، پس لنز ماکرو را انتخاب کنید.


شما می توانید تعداد زیادی از مردم را در حال گرفتن عکس با دوربین ها و تلفن های همراه خود ببینید، اگر شما می-خواهید عکس های شما نسبت به بقیه برجسته تر باشد، یادگیری برخی از کارهای رتوش، با استفاده از فتوشاپ و غیره مهم و ضروری است. برخی از افراد عکاسی زیبا را با عکاسی گلامور اشتباه می گیرند. عکاسی گلامور مانند عکاسی فانتزی و عکاسی زیبا مانند عکاسی پرتره است. اجازه دهید انواع مختلف سبک های عکاسی را برای الهام بخشیدن به شما بررسی کنیم. (سیارک)  
انواع عکاسی:
-  عکاسی از طبیعت
-  عکاسی اجسام بی جان (عکاسی از طبیعت خاموش)
- عکاسی انتزاعی
- عکاسی پرتره
-  عکاسی مد
- عکاسی تبلیغاتی
-  عکاسی حیات وحش
-  عکاسی مجالس ، عروسی و ... 

1. عکاسی مد
در دنیای عکاسی، عکاسی مد یکی از محبوب ترین عکاسی های بعد از شغل است زیرا یکی از پردرآمدترین شغل ها محسوب می شود. عکاسان مد به دنبال ایجاد پورتفولیو برای رشد و شکوفایی، و مدل های آزمایش شده هستند. عکاسان مد مانند دروازه ای گلامور هستند. 
2. عکاسی زیبایی
عکاسی زیبایی مشابه با عکاسی پرتره است چنانچه عکاس زیبایی واقعیِ مدل های خود را از طریق استعدادش به ارمغان می آورد. بهترین عکاسی زیبایی زمانی اتفاق می افتد که یک ترکیب مناسب از اعتماد، روشنایی و مهارت-های تخیلی از هر دو مدل و عکاس وجود داشته باشد.
3. عکاسی از طبیعت
عکاسی از طبیعت تنها شامل گیاهان و درختان نیست. این عکاسی شامل مناظر طبیعی ای که از طریق چشم عکاس دیده شده، می باشد. که می تواند مناظر، تپه ها، آبشارها و یا هر چیزی که می تواند در خارج از منزل بدست آید، باشد. 
4. عکاسی حیات وحش
عکاسی حیات وحش یک سبک چالش برانگیز از عکاسی است بطوریکه عکاس باید دارای تخصص میدانی خوب باشد. صبر زیاد، زاویه صحیح و حس زمان سنجی، برای شات کامل و بی عیب مورد نیاز است. (سیارک)  
5. سیاه و سفید
بیشتر سبک های عکاسی سیاه و سفید کلاسیک هستند طوریکه زیبایی اولیه ی اشیاء را ارائه می دهد. کنتراست و سایه ها نقشی مهم در واقعی کردن و زیبایی عکس های شما دارد.
6. عکاسی عروسی
بهترین لحظات زندگی خود را می توانید توسط عکاسان عروسی بدست آورید. با استفاده از لنزهای سریع و نوردهی خلاق، شما از نتایج نهایی شگفت زده خواهید شد.
7. عکاسی اچ دی آر (HDR)
تمام عکاسی اچ دی آر در مورد گرفتن سه نوع مختلف از تصاویر و ادغام آنها باهم است که کنتراست شگفت انگیزی در عکس های شما بوجود آورد. در حالیکه در عکسبرداری اچ دی آر بهتر است از عکس گرفتن خودکار استفاده شود، در غیر اینصورت دوربین خود را بر روی سه پایه تنظیم کنید و مطمئن شوید که حرکت نمی کند. این یکی از نکات مهم هنگام گرفتن عکس در اچ دی آر است.
8. عکاسی سفر
کسانی که عاشق سفر کردن هستند می توانند به عکاسان شگفت انگیزِ سفر تبدیل شوند. موقع سرگرمی و تفریح تنها به عکس گرفتن ادامه دهید و همچنین به جزئیات هم توجه کنید. سنت های مختلف کشور را می توان از طریق عکاسی در سفر مشاهده کرد. 
9. عکاسی تایم لپس یا زمان گریز (سیارک)  
عکاسی تایم لپس بهترین راه برای عکس گرفتن از حرکت است. که شامل عکاسی پی در پی از شیء خاص در فواصل زمانی مختلف است.
10. عکاسی ماکرو
عکاسی ماکرو جزئیات ریز شئ انتخاب شده را فراهم می کند. چیزهایی که بطور معمول از دید چشم انسان مخفی می ماند در عکاسی ماکرو، شگفت انگیز به نظر می رسد.
11. عکاسی در زیر آب
12. عکاسی با سرعت بالا
13. عکاسی پانوراما (وسیع)
14. عکاسی حرکت (motion)
15. عکاسی مادون قرمز
16. عکاسی نوزاد
17. عکاسی گذشته و حال
18. عکاسی از طلوع خورشید
19. عکاسی از باران
20. عکاسی از طوفان
22. عکاسی از پرنده
23. عکاسی در شب
24. عکاسی از منظره(سیارک)  
این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید