نمونه ای منحصر به فرد از بال و پر دایناسوری حفظ  شده در کهربا

در

واقعا باور نکردنی است.
(سیارک) : دم دایناسور با پر و بال که هنوز هم به زیبایی در کهربا حفظ شده و به استخوان متصل است پیدا شده است و این یکی از جالبترین چیزهایی است که ما تا کنون دیده ایم.این اولین  پرهای به دام افتاده است در کهربا نیست، اما اولین بار است که محققان قادرند قطعا آنها را به یک دایناسور پیوند دهند.این کشف ارزشمند بینش ما را که چگونه  دایناسورها تکامل یافته اند را توسعه می دهد.

قطعه کهربا ی مذکور ، بطرز شگفت انگیزی ، در بازاری در میانمار سال گذشته، به عنوان یک تکه کهربا که حاوی مواد گیاهی است پیدا شد. با استفاده از میکروسکوپ دقیق و یک اسکنر CT به ساختار پرها و استخوانهای متصل به آن پرداختند، این تیم پیش بینی کرد که دم متعلق به یک coelurosaur جوان، یک خانواده از دایناسورها ی گوشتخوار پرنده مانند که حدود 99 میلیون سال پیش دردوران کرتاسه زندگی می کرده است می باشد.

 

                                  "بهترین جزئیات قابل مشاهده در سه بعد است."

تا آنجا که محققان آگاه هستند، این اولین پرهای دایناسور غیر پرنده پیدا شده در کهربا می باشد.

 

 تجزیه و تحلیل از پر نشان می دهد که دم سطح بالایی قهوه ای بلوطی و سطح زیرین رنگ پریده یا سفیدبوده است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا می توانیم یک دایناسور را با استفاده از تکنولوژی امروزی از رشته کامل DNA به وجود آوریم

در

در صورتی که رشته کامل DNA را داشته باشیم با تکنولوژی موجود می توانستیم یک دایناسور را به وجود آوریم؟ نه نمی توانستیم. ما ژنوم ماموت پشمالو را توالی یابی کردیم. و هنوز ماموت را احیا نکرده ایم گرچه گونه هایی از آن زنده هستند. در این مورد، فیل آسیایی می تواند بعنوان مادر جانشین جنین فیل به کار رود تا ژنهای ماموت را با ویرایش ژن CRISPR تولید کند . در حال حاضر چنین تلاشی در حال انجام است اما به نظر من با اینکه امکان پذیر می باشد اما احتمالش کم است. و این یک مورد ایده آل می باشد چرا که یک حیوان بسیار مشابه با ژنوم مشابه هنوز زنده است.(سیارک)  

در مورد دایناسور، نزدیکترین گونه های زنده، پرندگان هستند که همنژاد آنها هستند و بعد از پرندگان، تمساح ها می باشند. اما دایناسورها حدود 65 میلیون سال پیش نسلشان منقرض شد. این برای واگرایی، مدت زمانی طولانی است. حتی اگر هم DNA دایناسور را داشته باشیم که بسیار بعید است چون DNA برای چنین مدت طولانی دوام نمی اورد (توالی یابی قدیمی ترین DNA کمتر از 1 میلیون سال می باشد) ما مجبور خواهیم بود تا از جنین پرندگان یا تمساح استفاده کنیم تا ژنهای دایناسور را ویرایش کرده در نهایت چیزی که حاصل می شود بیشتر پرنده یا تمساح است تا یک دایناسور. البته هرگز نمی توانیم بگوییم که هیچ وقت امکان پذیر نیست: برخی از بافت های نرم شامل کلوژن و سلول های خونی بالقوه از دایناسوری 75 میلیون سال پیش بازیابی شده است. از آنجایی که نمونه های موزه ای بسیاری تجزیه و تحلیل می شوند شاید بتوانیم برخی توالی پروتئین ها را بدست آوریم و تلاش کنیم تا جوجه یا جنین تمساح را بدست آوریم و حداقل یک یا دو پروتئین دایناسور را بدست آوریم. اما در حال حاضر این فقط یک تخیل علمی سرگرم کننده است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

مکانی منحصر به فرد روی زمین که شبیه به مریخ است

در
A-Shi-Sle-Pa (در نسخه دیگری ، Ah-Shi-Sle-Pah) یک بیابان عظیم است که در آن هیچ حیوان ، آب و گیاهی وجود ندارد و مطمئناً برای بسیاری از کیلومترها اطراف آن سکونت گاه های انسانی وجود ندارد. اما مناظر کاملاً عجیب غریب و خیره کننده ای از صخره های مخروطی و قارچی شکل ، هرم های سنگی ، فسیل های انواع صدف و حشرات و همچنین استخوان های دایناسور دارد.
 
بیابان های کرتاسه.  عکس
بیابان در نیومکزیکو شبیه به مریخ.
 
این جنگل سنگی مسحور کننده در شمال غربی ایالت نیومکزیکو واقع شده است ، شما می توانید با ماشین به آنجا بروید ، بهتر است این کار را در هوای خوب انجام دهید. کل منطقه با  خاک پوشانده شده است ، به همین دلیل مسافر در معرض خطر باران و سقوط از یکی از صخره ها است.
چشم انداز شگفت انگیز.  عکس
اما همین رسوبات سنگ آهک است که دلیل منحصر به فرد بودن این مکان است. در این نهشته ها می توان بقایای کاملاً حفظ شده ای از حیوانات و گیاهان ماقبل تاریخ پیدا کرد.  در زمان گردشگری، یافته های کوچک ، مانند فسیل های صدف را اجازه دارید (به مقدار معقول) به عنوان سوغات به خانه ببرید ، اما به هیچ وجه اجازه ندارید استخوان حیوانات بزرگ را بردارید.
 
در بیابان می توانید ترکیبی از چندین سایه متضاد از سنگ را مشاهده کنید. رنگهای سفید رس ، رنگهای سیاه به رنگ خاکستری آتشفشانی ، رنگهای قهوه ای و مایل به قرمز  و از جمله درختان کوچک شده ماقبل تاریخ را ببینید. گاهی اوقات در اینجا می توانید شاخه هایی از گیاهان را پیدا کنید که در زمان دایناسورهای ماقبل تاریخ ، ماهی ها و پرندگان رشد کرده اند.
 
کل دره A-Shi-Sle-Pa در بیش از 26 کیلومتر مربع امتداد دارد ، اما معروف ترین قسمت آن - با بدترین ، در حاشیه واقع شده است. Hoodoos (انگلیسی hoodoo) صخره های مرتفع سنگهای زمین شناسی نرم هستند که با گذشت سالها توسط آب و باد "نازک" شده اند. در همین زمان ، در بالای این صخره ها یک سنگ مستحکم تر وجود دارد که کمتر تحت تأثیر فرسایش قرار گرفته و درنهایت ظاهر "کلاه قارچ" در این صخره را ایجاد می کند. چنین تشکل هایی به طور معمول در مناطق گرم و بی آب شکل می گیرند و A-Shi-Sle-Pa مکانی ایده آل برای این امر است.
 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه طبیعت پس از انقراض دایناسور ها زنده شد

در
چگونه طبیعت پس از انقراض دایناسور ها زنده شد
دانشمندان دوباره دنباله ای از حوادث را که در محل حاضر کلرادو در طول هفت صد هزار سال اول پس از ناپدید شدن دایناسور های غول پیکر روی زمین رخ داده است، مطالعه کرده اند. به گفته دیرین شناسان ، در حال حاضر بعد از 100 هزار سال ، تقریباً به عنوان نمایندگان بزرگی از پستانداران در دوره های پایانی کرتاسه در آنجا ظاهر می شوند. دویست هزاره بعداً سه برابر شدند و بعد از 700 هزار سال وزن آنها به 50 کیلوگرم رسید.
 
در طی این بازه زمانی ،  گیاهان "رشد" یافتند - تکه های سرخس توسط گیاهان و حبوبات تکمیل می شدند.

چگونه طبیعت پس از انقراض دایناسور ها زنده شد؟

تیمی از متخصصان به سرپرستی تایلر لیسون حیوانات فسیلی و بقایای گیاهی را که در ذخایر طبیعی Corral Bluffs (کلرادو) یافت شده است ، مورد مطالعه قرار دادند .
چگونه طبیعت پس از انقراض دایناسور ها زنده شد
 
تجزیه و تحلیل مقدمات به متخصصان این امکان را می دهد که در طی فرآیند انقراض ، در وهله اول نمایندگان پستانداران با وزن بیش از 8 کیلوگرم ناپدید شوند. با این حال ، پس از صد هزار سال ، حیوانات با وزن متوسط ​​6 کیلوگرم به اینجا بازگشتند.
 
بعد از 200 هزار سال دیگر ، پستانداران تعداد گونه ها را از نه به بیست و یک افزایش دادند و وزن آنها 25 کیلوگرم شد.
 
پس از حدود 400 هزار سال ، گیاهان و حبوبات پدید آمدند. جمجمه گیاهخوار که حدود 35 کیلوگرم وزن داشت ، به این زمان می رسد. بقایای یک پستاندار دیگر ، به وزن حدود 50 کیلوگرم ، در این نزدیکی یافت شد.
 
داده های جمع آوری شده ثابت می کنند که سیستم زیست محیطی پس از فاجعه ای که موجب انقراض دایناسور ها شد ، کاملاً متفاوت از گذشته شروع به رشد کرد.

نظرات

۱۴۰۰/۱۰/۷سال‌های پس از برخورد سیارک که دایناسورهای غیر پرنده را نابود کرد، به معنای واقعی کلمه دوران تاریکی بود. یک مطالعه جدید نشان داد که دوده ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی، آسمان را پر کرده و نور خورشید را مسدود کرده است. این به موج بعدی انقراض کمک کرد.

۱۴۰۰/۱۰/۷ پس از سقوط سیارک در حدود 66 میلیون سال پیش، بسیاری از اشکال حیات فورا نابود شدند. اما این تاثیر باعث تغییراتی در محیط شد که منجر به انقراض دسته جمعی در آینده شد. یکی از این عوامل انقراض ممکن است ابرهای متراکم از خاکستر و ذراتی باشد که پس از آتش سوزی در اتمسفر بودند و در سراسر سیاره پخش شدند. آنها قسمت هایی از زمین را در تاریکی قرار دادند که می تواند تا دو سال باقی بماند.

۱۴۰۰/۱۰/۷ دانشمندان همچنین پیشنهاد کردند که تاریکی جو ناشی از سنگ خرد شده و اسید سولفوریک ناشی از تصادف تبدیل به ابر در آسمان، کاهش دمای جهانی و تشکیل باران اسیدی است که منجر به آتش‌سوزی‌های جنگلی شد.

۱۴۰۰/۱۰/۷به گفته دانشمندان، این امر فتوسنتز را مختل کرد و منجر به فروپاشی اکوسیستم شد. حتی پس از بازگشت نور خورشید، کاهش فتوسنتز برای چندین دهه ادامه داشت.

۱۴۰۰/۱۰/۷ برای تایید نظریه ای که در گذشته مطرح شده بود، دانشمندان شبیه سازی هایی را انجام دادند. معلوم شد که پس از برخورد سیارک، تاریکی خیلی سریع - در عرض چند هفته - فرا رسید. محققان همچنین دریافتند که اکوسیستم ها می توانند پس از یک دوره تاریکی که تا 150 روز به طول انجامید، بهبود یابند. دانشمندان گفتند اما پس از 200 روز، همین جامعه زمانی به نقطه اوج رسید که "برخی گونه ها منقرض شدند و الگوهای تسلط تغییر کردند." در شبیه سازی هایی که دوره تاریکی از 650 تا 700 روز (حدود دو سال) طول کشید، نرخ انقراض بین 65٪ تا 81٪ رسید. پس از رفع تاریکی، 40 سال طول کشید تا شرایط اکوسیستم شروع به بهبود کند.

در ادامه بخوانید...

خطرناک ترین مکان روی زمین

در
خطرناک ترین مکان روی زمین
یک تیم بین المللی از دانشمندان دریافتند که کدام مکان خطرناک ترین مکان در تاریخ زمین بوده است. معلوم است که در جایی که اکنون صحرا واقع شده است ، حدود 100 میلیون سال پیش ، زندگی کاملاً در جریان بوده است.100 میلیون سال پیش ، ساکنین صحرا دایناسور ها بودند.
دانشمندان بر این باورند که در مکانی که صحرا واقع شده است ، قبلاً یک سیستم بزرگ رودخانه در جریان بوده است. میلیون ها سال پیش ، صحرای ساکن با دایناسورها و شکارچیان مختلف پرنده ، یادآور تمساح های جدید بودند.
 
دیرینه شناسان در نتیجه مطالعه فسیل هایی که در جنوب شرقی مراکش یافت شده به این نتیجه رسیدند.
 
دانشمندان گفتند: "این صحرا  100 میلیون سال پیش خطرناک ترین مکان در سیاره ما بود. در این مکان ماهی های زیادی وجود داشتند که به عنوان غذای شکارچیان، صید می شدند 
محققان معتقدند که گرم شدن کره زمین منجر به افزایش بیشتر بارش می شود که در نهایت بیابان را تحت تأثیر قرار می دهد. دانشمندان بر این باورند که ساختار آن به حدی تغییر خواهد کرد که به جای شن و ماسه و سنگ ، فضای سبز ظاهر خواهد شد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

پدیده غیر طبیعی که هنوز توضیح دقیق علمی ندارند 6 پدیده

در
این شش پدیده غیر طبیعی هنوز توضیح دقیق علمی ندارند. شاید در قرن XXI ، مردم بتوانند پاسخ همه سؤالات را پیدا کنند؟
 

1. معمایی از دوران دایناسورها

پدیده غیر طبیعی که هنوز توضیح دقیق علمی ندارند
با توجه به اینكه در كشورهای مختلف بین لایه های زمین شناسی دوره های مزوزوئیك و سنوزوئیك یك لایه غیرمعمول از رس یافت شد (در این دوره زمانی كه دایناسور ها منقرض شدند). این ماده حاوی مقدار ایریدیم است که بیش از 300 برابر از حد طبیعی است.
 
سؤال: علت ناهنجاری زمین شناسی چیست و آیا مربوط به انقراض دایناسور ها است؟
 
پاسخ های احتمالی: فعالیت زیاد آتشفشان در آن دوره منجر به افزایش سطح فلز نادر در خاک شده و به انقراض دایناسور ها کمک کرده است. برخورد این سیاره با یک سیارک غول پیکر بر ترکیب شیمیایی خاک تأثیر گذاشت و موجودات ماقبل تاریخ را نابود کرد.
 

2. ناپدید شدن آب در شیلی

پدیده غیر طبیعی که هنوز توضیح دقیق علمی ندارند
با توجه به: شیلی ، 2016. عصر ، دریاچه ریسکو (14 کیلومتر مربع) چشم ساکنان محلی و گردشگران را خوشحال کرد. صبح به جای دریاچه ، مردم کویری را دیدند. هیچ موجود زنده (ماهی ، دوزیستان و ساکنان دیگر) نیز یافت نشد.
سوال: چه اتفاقی افتاد؟
پاسخ های احتمالی: این دریاچه در اثر حرکات زمین ناپدید شد (یک مورد مشابه در چین رخ داد).
 

3. بقایای گیاه از ماقبل تاریخ

پدیده غیر طبیعی که هنوز توضیح دقیق علمی ندارند
بازمانده از گیاه ماقبل تاریخ
 
با توجه به اینكه : در استرالیا گیاهانی یافت شد كه 145 میلیون سال پیش در سیاره زمین رشد می كردند. تعداد این مخروط های منحصر به فرد همیشه سبز (کاج) چند ده تا است. کسانی که مایل هستند می توانند نهال "دایناسورها" را خریداری کنند و به گسترش و افزایش جمعیت آنها کمک کند.
 
سؤال: گیاهان چگونه تا به امروز زنده مانده اند و چرا تعداد کمی از آنها وجود دارد؟
پاسخ های ممکن: هنوز گزینه ای وجود ندارد.
 

4- هنر لاکچری از زمان بدوی

پدیده غیر طبیعی که هنوز توضیح دقیق علمی ندارند
هنر لاکچری از زمان بدوی
 
با توجه به اینكه: مردم باستان كه در جایی كه بیابان بود زندگی می كردند ، چگونه نقاشی های سنگی ساخته شده اند. این اثر هنری به لطف ترکیبی از آهن ، خاک رس و منگنز که روی آن تصاویر خراشیده می شود ، حفظ شده است. همچنین در نقاشی ها میکروارگانیسم ها وجود دارند. بیش از همه ، پوشش غیر معمول شبیه لاک الکل است.
 
سوال: چگونه این ترکیب غیرمعمول ظاهر شد؟
پاسخ های احتمالی: این مخلوط نتیجه محافظت از میکروارگانیسم های موجود در آن از عوامل محیطی نامطلوب است.
 

5- تله های شنی

پدیده غیر طبیعی که هنوز توضیح دقیق علمی ندارند
با توجه به اینكه در یكی از تپه های ماسه ای آمریكا (کوه بولدی) سوراخ های عمیقی ناگهان ظاهر می شود. این تله های غیر منتظره برای بازدیدهای توریستی از تپه ها خطرناک است. خود این تپه سالانه 1 تا 2 متر در اثر باد حرکت می کند.
 
سوال: دلیل ظهور این قیف های شنی چیست؟
پاسخ های احتمالی: این ممکن است یک پدیده ناشناخته و مرتبط با زمین شناسی باشد.
 

6.باران ماهی

پدیده غیر طبیعی که هنوز توضیح دقیق علمی ندارند
با توجه به اینكه: در تاریخ جهانی موارد سقوط از بهشت ​​به زمین ،بارش موجودات زنده (تازه یا یخ زده) شرح داده شده است. معمولاً اینها موجودات آبزی یا دوزیستان هستند.
 
سؤال: علت باران های غیرمعمول چیست؟
پاسخهای احتمالی: این به دلیل گردبادها است که به همراه ساکنانش مقدار زیادی آب را در هوا جمع و پخش می کنند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

این مرغ چینی تخم عجیب غریب شبیه تخم دایناسور گذاشت

در

 مرغ
حتی حیوانات عادی مزرعه هم گاهی باعث شگفتی می شوند. یکی از ساکنان چین زمانی که رنگ آمیزی تخم مرغ تخمگذار خود را دید بسیار شگفت زده شد . این تخم مرغ عجیب غریب بیشتر با تخم دایناسور و یا ، با برخی از پرندگان گرمسیری شبیه بود.

پرندگان تخم های رنگارنگ را از دایناسور ها به ارث برده اند ، بنابراین اگر منظور از تقلب و غذا خوردن نباشد ، جلوه ای از یک ویژگی وراثتی وجود دارد.

حال ببینیم دقیقا جریان چه بوده است. مرغی در منطقه شهر سوکیان واقع در شرق چین در استان جیانگ سو صاحب خود را با تخمهایی از نوع غیر معمول شگفت زده کرد.

 

خانم گائو هفت مرغ و یک خروس دارد ، او مدت هاست که مرغ پرورش می دهد اما این اولین بار است که با چنین چیزی روبرو می شود. او تخم مرموز عجیب غریب  را به گزارشگر تلویزیون محلی نشان داد و بلافاصله مورد توجه مطبوعات قرار گرفت.هنوز توضیحی در مورد ظاهر عجیب غریب تخم مرغ یافت نشده است - به گفته صاحب مرغ ها ، ظاهراً همه چیز از وزن و اندازه شبیه تخم مرغ های معمولی است ، تنها تفاوت در رنگ آمیزی عجیب غریب  تخم مرغ است.

 

 تخم مرغ

 

به گفته دامپزشکان ، دلیل این امر ممکن است نوعی تغذیه باشد ، اما این نظریه توسط خانم گائو رد می شود. او ادعا می کند که همه پرندگان را یکسان و مثل همیشه تغذیه کرده است: ذرت ، سبزیجات و گیاهان.

 

تخم مرغ غیرمعمول ، که شبیه چیزی کتاب کودکان "تخمهای سبز و ژامبون" دکتر سئوس بود ، توسط خانم گائو در خانه اش در شهر سوکیان ، استان جیانگ سو در شرق چین کشف شد .


حتی مشخص نیست که تخم مرغ عجیب غریب چه چیزی در داخل خود دارد ، زیرا صاحب مرغ جرات نمی کند آن را بشکند ، اما فقط حس کنجکاوی را به خبرنگاران و تماشاگران نشان می دهد. امکان کلاهبرداری را نمی توان رد کرد - کشاورز می تواند به راحتی به دنبال "پانزده دقیقه شهرت" محصول خود را رنگ کند.

با این حال ، ژانگ ونچنگ ، ​​دامپزشک ارشد در دامداری و ایستگاه دامپزشکی Suqian ، گفت که ممکن است تخم مرغ توسط چیزی از خارج تحریک شده باشد در حالی که هنوز در لوله تخم بر مرغ است. انقباض غیرطبیعی می تواند باعث ترشح نهایی لایه پروتئین به شکل سبز شود.

 

لازم به ذکر است که پرندگان غالباً تخم هایی با رنگهای عجیب غریب می گذارند که از مشخصات آنها نیست. این اغلب به دلیل تغییرات رژیم غذایی یا ناهنجاری های ژنتیکی است. بسیاری از عوامل دیگر می توانند بر خصوصیات تخمها تأثیر بگذارند - از وضعیت سلامتی حیوان گرفته تا خصوصیات ژنتیکی یک نمونه خاص.

 


پیش از این اعتقاد بر این بود که پوسته چند رنگ مکانیسم سازگار شدن پرندگان جدید است که در طی تکامل مستقل آنها ایجاد شده است. با این حال ، در سال 2018 ، دیرین شناسان آمریکایی تخم های پرندگان جدید را با بقایای تخم های دایناسور در سراسر جهان تجزیه و تحلیل و مقایسه کردند. با توجه به آنهانتیجه گیری، منتشر شده در مجله Nature ، تخم های چند رنگ متنوع در بسیاری از گونه های خزندگان باستانی که 70-100 میلیون سال پیش زندگی می کردند ، یافت شد. به عبارت دیگر ، پرندگان رنگ تخم را از اجداد خود به ارث برده اند.

نظرات

در ادامه بخوانید...