پنج میوه نادر و بسیار خوشمزه

تمام میوه هایی که در خواربارفروشی ها می بینیم، خصوصیات قابل توجهی دارند. با این حال، برخی میوه عجیب و غریب  بندرت در قفسه فروشگاه ها دیده شده اند.

Cherimoya (چری مویا)


چری مویا گیاهی است که میوه معطر وبسیار خوشمزه ای دارد. این میوه، ترکیبی از طعم برخی میوه های خوشمزه همچون توت فرنگی، موز، هلو، آناناس و حتی پاپایا می باشد. نام این میوه، بصورت "میوه سرد" ترجمه می شود گونه ها در آمریکای جنوبی، در آند رشد می یابند که دما نسبتا پایین است. گوشت میوه، برای آماده کردن بستنی و سالاد میوه استفاده می شود. اگر بطور منظم استفاده شود، چری مویا می تواند سموم بدن شما را دفع کند. همچنین در مواردی که نیاز به کنترل و توازن ضربان قلب و فشار خون دارید، خوردن آن بسیار مفید است.


میوه جادویی (میراکل)


در غرب آفریقا، مردم میوه های مختلفی را می خورند که شما نیز می خورید. آنها میوه قرمز و کوچکی دارند که گونه آنا شبیه توت با یک دانه درون آن می باشد. آنها آنرا میوه جادویی می نامند چون مزه ترش و شیرین دارد. گیاه حاوی miraculin می باشد، ماده تشکیل دهنده ای که ترفند غیرعادی دارد. miraculin باعث انسداد گیرنده های ترش دهان شما شده و گیرنده های شیرین را فعال می کند. تاثیر آن احتمالا نیم ساعت طول بکشد. گیاه در جنگلهای استوایی رشد می کند و بسیار شیرین است. توسط پزشکان و برای برگرداندن اشتهای بیماران خود استفاده می شود. اگرچه میوه شیرین است، اما کالری بسیارکمی دارد.


خیار خاردار یا خربزه شاخدار آفریقایی


تقریبا هیچکدام از ما طعم خربزه شاخدار آمریکایی را نچشیده ایم. این میوه، قدیمی ترین میوه دراین سیاره می باشد. این میوه 3000 سال پیش پرورش داده می شده است. چندین نام مختلف برای این گیاه وجود دارند کدو یا ملانو، برخی از این اسامی می باشند. میوه دارای برآمدگیهایی در پوست خود است، در حالیکه گوشت آن شبیه بافت خیار است. اندازه آن 10-5 سانتی متر است. بخش میوه این گونه، مزه خربزه و خیار می دهد. آب میوه آن را می توان رای درمان اگزما و سوزش معده بکار برد. پوست آن نیز قابل مصرف است. از نظر ویتامین ث و فیبر غنی است. کیوانو (که در آفریقا به این نام گفته می شود)، را می توان برای توازن فشار خون و درمان مشکلات ادراری بکار برد.


فیسالیس


فیسالیس مربوط به آمریکای جنوبی است. این میوه متعلق به خانواده گوجه فرنگی است. میوه های فیسالیس توسط پوسته شفاف پوشش داده می شوند. گونه ها کوچکتر از گوجه فرنگی می باشند. با این حال، اسیدیته آن همانند گوجه فرنگی است. مردم به خاطر مزه شیرین و خصوصیات خاص این میوه که در داروسازی استفاده می شود، آنرا دوست دارند. فیسالیس سالم است چون حاوی مقادیر زیادی آهن و ویتامین ث و ب می باشد. به خاطر اهداف داروسازی متعدد، برای کمک به افراد مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف استفاده می شود.


میوه  آکی


آکی نام عجیب و غریبی برای میوه  است. این میوه از غرب آفریقا به کشورهای دیگر آورده شد. این میوه استوایی، میوه ملی جامائیکا تلقی می شود. مزه آن شبیه غذاهای گیاهی است. بیرون این میوه، یادآور شکل مغز است. شما می توانید آن را پخته و یا اینکه خام میل کنید. هیچ اسید چرب یا کلسترولی در این گونه ها وجود ندارند. گوشت آکی سفید و زرد است و حاوی دانه های سیاه می باشد. از آنجاییکه دانه ها حاوی هیپوگلیسین می باشند، که یک ماده سمی است، در خواربار فروشهای آمریکا قابل دسترسی نیست.

5 میوه‌ای که زیبایی طبیعی شما را تقویت می‌کند

میوه هایی که نباید با هم بخورید.

 

برای دیدن این میوه با شکل عجیب و زیبا که  در بابلسر شاهد فروش آن بودم مقاله  پسته دریایی را بخوانید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید