آیا نحوه ی راه رفتن شما مناسب است

همه ی ما می دانیم که پیاده روی برای سلامتی مفید است و باعث جلوگیری از بیماری های مزمن و حادی مثل ناراحتی قلبی، دیابت و سکته می شود. آیا ما به میزان کافی پیاده روی می کنیم؟ انجمن بین المللی قلب، حداقل میزان پیاده روی را 150 دقیقه در هفته( معادل روزانه 30 دقیقه) توصیه کرده است. میزان کالری که می سوزانید، بستگی به وزن شما و سرعت پیاده روی تان دارد. نحوه ی راه رفتن شما هم باید درست باشد. گام های تند بردارید، شانه هایتان را عقب کشیده و دست هایتان را تاب دهید اما سرتان را تکان ندهید. هنگامی که گام بر می دارید، اجازه دهید تا اول پاشنه ی پایتان به زمین فشار بیاورد، سپس این فشار به پنجه ی پا و در آخر هم به انگشتانتان منتقل شود.
6 شیوه ی راه رفتن و فواید آنها:
1.پیاده روی تند: رایج ترین شیوه ی پیاده روی است که برای کاهش وزن هم مفید می باشد. همچنین، قلب را تقویت کرده و ریسک ابتلا به دیابت را برطرف می کند. (سیارک)
2.گام های بلند: سطح بالاتر پیاده روی تند است. در این شیوه، راه رفتن عادی را با سرعت بیشتری انجام دهید و دست هایتان را بیشتر تاب دهید. این شیوه برای سوزاندن چربی، تنظیم متابولیسم و بالا بردن انرژی مفید است.
3.بالا و پایین رفتن از پله ها: بالا و پایین رفتن از پله ها هم روش خوبی برای سوزاندن کالری است( ساعتی 175-200). عضلات بزرگ و اصلی بدن را تقویت می کند. در بین تمرین هایتان، استراحت را هم فراموش نکنید.
4.بالا رفتن از تپه( سربالایی): معمولاً در طول های تعطیل و سایر فعالیت های تفریحی انجام می گیرد. برای تقویت ساق پا، ران و زردپی پشت زانو مفید است.
5.راه رفتن روی تردمیل: جزء تمرینات کاردیو در باشگاه ها است که برای هر کسی مناسب است و هر کسی می تواند از سرعت متناسب با توانایی خود استفاده کند. همچنین، یکی از آرامش بخش ترین شیوه های پیاده روی است زیرا موانعی در طول مسیر وجود ندارد که حواسمان را پرت کند.
6.راه رفتن در استخر: می توان این پیاده روی را در ساحل دریا هم انجام داد. تمای آب استخر با بدن باعث برطرف شدن استرس و فشار از مفاصل می شود. برای بیماران مبتلا به ورم مفاصل، پشت درد و پوکی استخوان بسیار مفید است.

فواید پیاده روی

آسیب های ورزشی چیست

نکاتی برای شروع یک برنامه ی ورزشی صبحگاهی

میخواهید بهترین عملکرد را در ورزش داشته باشید

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام