دستمال توالت مخصوص گوشی های هوشمند نصب در سرویسهای بهداشتی فرودگاه ژاپن

در

(سیارک): فرودگاهی در ژاپن قرار است برای افزایش شهرت این کشور برای سطح بالای بهداشت ، کاغذ توالت مخصوص، برای تمیز کردن گوشی های هوشمند ، در سرویسهای بهداشتی تعبیه نماید تحقیقات نشان می دهد که میزان آلودگی گوشی های تلفن همراه به انواع باکتری ها و میکروب ها 500 برابر کاسه توالت می باشد و تعداد کمی از کاربران ، به تمیز و ضد عفونی کردن گوشی خود اقدام می نمایند.

تا کنون، 86 کابین در هفت توالت  فرودگاه بین المللی ناریتا نصب شده است . رول کاغذ مورد نطر شبیه یک نسخه کوچکتر از کاغذ توالت طبیعی می باشد. علاوه بر تمیز کردن گوشی اطلاعات سفر وخدمات Wi-Fi به زبان انگلیسی روی آن چاپ شده است.البته با توجه به تحقیقی که توسط سازمان گردشگری این کشورانجام شده است بازدید کنندگان خارجی بزرگترین مشکل در این کشور را پیدا کردن یک اتصال Wi-Fi اعلام کرده اند.

 

ژاپن در مقایسه  با سایر نقاط جهان در حال حاضر دارای  سرویس های بهداشتی عمومی بهتری می باشد.بسیاری از سرویس های بهداشتی در این کشور مجهز به صندلی، آب داغ ، هواکش و ابزارهایی برای تولید صدای موسیقی برای سرپوش گذاشتن روی هر سر و صدا و اخیرا حتی  مکانیسم بوزدایی برای از بین بردن بوی سرویس های بهداشتی می باشند.

 

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۹واقعا آفرین...فکر همه چیزو کردن

در ادامه بخوانید...

تنوع رنگ در مراسم های کشورژاپن

در

(سیارک)  : نمایش رقص گیشا در کیوتو که از سال 1873 هر ساله در سالن نمایش تاریخی Kaburenjo برگزار می گردد. نمایش رقص گیشا یکی از زیبا ترین نمادهای ژاپن محسوب می شوند. قبل از شروع نمایش از میهمانان در مراسم با چای سنتی ژاپنی پذیرایی می شود. تنوع رنگ را در تصاویر زیر ببینید.

 

مراسم فستیوال عروسک ها به منظور روز دختر در ژاپن برگزار می گردد و از فراگیر ترین فستیوال های این کشور می باشد. ژاپنی ها در این روز هزاران عروسک سنتی را در آب دریا رها می کنند. ژاپنی ها معتقدند که با این روش انرژی های منفی و بدشانسی از دخترانشان به عروسک ها منتقل شده و در طول سال پیش رو  مشکلی برای دخترها پیش نمی آید.

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

 

نظرات

۱۳۹۵/۱۱/۱کیمونو تو ایران پیدا می شه ؟

۱۳۹۵/۱۰/۲۹واقعا دنیای رنگی خیلی قشنگه

۱۳۹۵/۱۰/۲۸وای چقدر تنوع رنگ!!!

در ادامه بخوانید...

تاریخ انتشار بازی روح سوشیما Ghost of Tsushima

در

یکی از اتفاقاتی جالب و هیجان انگیزی که در هفته بازی ها 2017 (مراسمی که در پاریس برای نمایش بازی های جدید در نظر گرفته شده است) در پاریس افتاد، رونمایی سونی از بازی جدید اش «Ghost of Tsushima (روح سوشیما)» بود و نکته ای که همه را شگفت زده کرد دانستن این نکته بود که استودیوی بازی سازی Sucker Punch عهده دار تهیه و تولید این بازی شده است. تریلر اصلی ای که در آن زمان منتشر شد، ایده کلی و داستان بازی را مطرح کرد: داستان بازی در قرن سیزدهم میلادی می گذرد و روایت گر حمله مغول ها به جزیره ای به نام سوشیما در ژاپن است. شخصیت اصلی بازی که گیمر کنترل آن را به عهده خواهد داشت، یک سامورایی است که به واسطه این حمله نقش یک نینجا را به خود گرفته و هدف اش دفاع از سرزمین و مردم اش است. این تریلر کوتاه همگان را بی تاب کرد تا خبرهای جدیدی از بازی به دست شان برسد و در نهایت در نمایشگاه E3 2018 بود که این اتفاق، با نمایش یک تریلر فوق العاده از گیم پلی بازی افتاد و برای نخستین بار شاهد طراحی فوق العاده لوکیشن های بازی و گیم پلی خلاقانه و زیبای آن بودیم. پس از انتشار این تریلر بود که استودیوی سازنده بازی، به طور رسمی و به مرور زمان، اقدام به انتشار اطلاعاتی جدید از بازی خود کرد. در این مقاله قصد داریم تا تمامی این اطلاعات رسمی از بازی را (چگونگی درگیری ها، حال و هوای جزیره ای که بازی در آن جریان دارد و وقایع در آن رخ می دهد، ساکنان جزیره و ...) در اختیار شما قرار دهیم. با سیارک همراه باشید.

شخصیت ها، داستان و فضای بازی

موقعیت و مکان اصلی ای که بازی در آن جریان دارد، جزیره ای است به نام سوشیما (Tsushima) در ژاپن؛ این جزیره در سال 1274 میلادی توسط مغول ها مورد حمله و تاراج قرار گرفت. Sucker Punch، استودیوی سازنده بازی، تحقیقات جامعی را در خصوص این جزیره در دنیای واقعی انجام داده و جای جای آن را مورد بررسی قرار داد؛ از جمله نقاطی که به دقت مورد بررسی قرار گرفت، ساحل اصلی این جزیره بود که برای نخستین بار مغول ها از طریق آن پای به سوشیما نهادند. بنا بر این تیم سازنده تمامی تلاش خود را به کار بسته است تا گونه های جانوری و گیاهی و نیز فضای کلی بازی، دقیقاً همانند جزیره سوشیما در آن سال باشد (طبق اطلاعات تاریخی موجود).

نام شخصیت اصلی بازی که گیمر کنترل آن را به عهده خواهد داشت، جین ساکای است و او باید تمامی تمرین ها و آموزه های خود را که طی سالیان تلاش و زحمت به دست آورده است، به کار بسته تا قادر باشد مقابل نیروهای مهاجم به وطن اش که از لحاظ تعداد، بسیار بیشتر از مردم و جنگجویان سوشیما هستند، ایستادگی کرده و از خود و مردم اش محافظت کند. کریس زیمر من یکی از سازندگان اصلی بازی و شاغل در استودیوی بازی سازی Sucker Punch است و فضای کلی بازی را بسیار خشونت آمیز توصیف کرده است، اما این نکته را نیز عنوان کرد که بر خلاف بیشتر بازی های این سبک، هر دو نیروی حاضر در درگیری (مغول ها و ژاپنی ها) گاه به گاه از خود انسانیت نشان خواهند داد و بازی به گونه ای نیست که نبرد مطلق خیر و شر باشد. ماساکو یکی از شخصیت های مغولی بود که در تریلری که در نمایشگاه E3 به نمایش در آمد وجود داشت و گواه خوبی بر این ادعا است.

درگیری ها

یکی از نکاتی که در خصوص درگیری ها در بازی روح سوشیما، نظر ها را به خود جلب کرده این است که جین، شخصیت اصلی بازی، به مرور زمان تکنیک های جنگی مورد استفاده در نبردهای نینجا ها و مهارت های مربوط به آن ها را به کار می بندد. برای نمونه مخفی کاری ها و استفاده از ادواتی که معمولاً توسط نینجا ها به کار گرفته می شد (طناب های قلاب دارد و این گونه وسایل) و البته هنوز نمی توان به طور دقیق در خصوص آن اظهار نظر کرد و نکات کوچک و جزئی ای در این خصوص در تریلری که به نمایش درآمد، قابل مشاهده بود. گذشته از این مسئله، سایر درگیری های بازی به طور عمده، متمرکز بر درگیری به وسیله شمشیر است، حال می خواهد این درگیری ها یک در مقابل یک باشند و یا این که نبرد جین در برابر گروه کوچکی از دشمنان اش. نکته ای که در خصوص درگیری های این بازی حائز اهمیت است، این است که با وجود این که سعی شده تا جای امکان بازی واقع گرایانه بوده و از اضافه کردن اِلِمان های بازی های تخیلی به آن خود داری شود، همانند دنیای واقعی، تنها یک ضربه شمشیر کشنده، برای از پای در آوردن دشمنان کافی نخواهد بود و به احتمال بسیار زیاد، این مسئله به خاطر دشوار تر نمودن و چالش بر انگیز تر بودن آن است. زیمرمن نیز در این خصوص عنوان کرده که هدف از پیاده سازی این سبک برای درگیری ها این است که بازی فراتر از این باشد که برای مدتی افراد لحظات خوشی را داشته باشند. البته این نکته را نیز باید عنوان کرد که در ویدئو هایی که تا کنون از گیم پلی بازی در دسترس قرار گرفته است، مشاهده کرده ایم که جین برخی از دشمنان خود را (دشمنان معمولی که ضعیف تر از سایرین هستند) با ضربات سریع خود از پا در آورده و حتی بعضاً عضوی از بدن آن ها را قطع می کند. در سوی دیگر هم دشمنان قدرتمند تر جین هستند که به چند ضربه شمشیر او احتیاج خواهد بود تا از پای در آیند.

استودیوی بازی سازی Sucker Punch از متخصصان فن شمشیر زنی و سایر افراد ماهر در این زمینه بهره گرفته است تا بتواند تا حد امکان، درگیری ها و حرکات مربوط به شمشیر زنی را در بازی، به طور واقعی و به زیبایی پیاده کند، با این وجود، این نکته نیز توسط سازندگان بازی تأیید شده است که تکنیک هایی نیز به کار گرفته شده که امکان عملی شدن آن ها فقط و فقط در بازی های ویدئویی وجود دارد و این مسئله صرفاً به خاطر جذاب تر نمودن بازی و فضای کلی آن است؛ به هر حال بیش از هر چیزِ دیگر، روح سوشیما یک بازی ویدئویی است و نه یک مستند جنگی. زیمرمن در این خصوص عنوان کرد: «جین گاهی اوقات ضربات چرخشی ای به وسیله شمشیر خود می زند که بسیار هیجان انگیز به نظر می رسند. مطمئناً از انجام این گونه حرکات لذت خواهید برد. این حرکات... شما به هیچ عنوان در دنیای واقعی قادر به انجام چنین کارهایی نخواهید بود. هیچ کس پشت خود را به دشمن اش نمی کند. حرکات و انیمیشن های دیگر این چنینی نیز برای جین (و البته سایر شخصیت های بازی) در نظر گرفته ایم که هم چنان در حال کار کردن بر روی آن ها هستیم تا بتوانیم تا جایی که برایمان مقدور است، تعادلی میان دنیای واقعی و دنیای بازی های ویدئویی به وجود آوریم. اگر بخواهم ایده کلی مان در خصوص این بازی را عنوان کنم، باید بگویم که قصد داریم بهترین عناصر ممکن در دنیای واقعی و دنیای بازی های ویدئویی را پیدا کرده و با ترکیب آن ها یک بازی منحصر به فرد به وجود آوریم.»

بازی تا چه حد به وقایع تاریخی ای که در جزیره سوشیما رخ داده پایبند خواهد بود؟

یکی از جذاب ترین بحث هایی که پس از به نمایش در آمدن بازی در نمایشگاه E3 میان همگان مطرح می شد و همه در خصوص آن صحبت می کردند، این بود که فلسفه و طرز فکر سازندگان بازی، از طرح ریزی یک داستان جذاب، بر پایه وقایع تاریخی ای که در جزیره سوشیما رخ داده بود، چیست و این که در حقیقت آن ها تا چه حد به این وقایع تاریخی پایبند خواهند بود. در خصوص این مسئله هم زیمرمن اطلاعاتی در اختیار ما گذاشت که بسیار حائز اهمیت اند و به خوبی مطلب را روشن می کنند. در حقیقت تیم سازنده بازی، اطلاعات دقیق و کاملی در خصوص تاریخ وقایعی که در جزیره سوشیما رخ داده، جمع آوری کرده است و تقریباً نقل قول های تمامی مورخان معتبر در خصوص وقایع آن سال ها در جزیره را بررسی کرده اند، اما تمامی تلاش تیم سازنده بر آن خواهد بود که بخش هایی از این وقایع به کار گرفته شود که انتظار همگان را از آن چه فرهنگ سامورایی می نامند، بر آورده کنند. بازی ها و فیلم های بسیار زیادی تا کنون روانه بازار شده و در دسترس قرار گرفته اند که ایده کلی ای در خصوص سامورایی ها به واسطه آن ها در ذهن افراد شکل گرفته است و به همین خاطر است که باید تا حدودی به آن تصویری که از سامورایی و فرهنگ اش در ذهن افراد شکل گرفته پایبند بود.

زیمرمن در این خصوص عنوان کرد: «ما کمی از آن چه در عالم واقع و در حقیقت ماجرا در قرن سیزدهم میلادی در جزیره سوشیمای ژاپن رخ داده است، فاصله گرفته ایم و از این کار نیتی و هدفی داشته ایم. دوستانمان که در زیرمجموعه های سونی در ژاپن شاغل هستند، اطلاعات زیاد و مفیدی در اختیارمان قرار دادند و حمایت بسیاری از ایشان شامل حال مان شد. همینطور از جانب دوستان ژاپنی مان در زیرمجموعه های سونی در آمریکا. البته در کنار این اطلاعات، مشاوران فرهنگی و تاریخی زیادی نیز به کار گرفتیّم تا در دست یابی به این مهم کمک حالمان باشند و زمانی که قرار بود به اصطلاح تحریفی در وقایع تاریخی رخ داده در آن سالیان صورت دهیم، کاملاً هدفمند و تعیین شده باشد و در خدمت داستان بازی باشد و این گونه تحریفات به هیچ عنوان تصادفی نباشند. مطمئناً اتفاقاتی هستند که قصد داشته ایم آن ها را متفاوت از آن چه در واقع در جزیره سوشیما، در حین حمله مغول ها رخ داد، روایت کنیم و تمامی تلاش خود را به کار بسته ایم که این گونه تفاوت ها، هوشمندانه انتخاب شده باشند.».

زیمرمن در ادامه صحبت های خود در این خصوص عنوان کرد: «مطمئناً تا کنون همگی ذهنیتی کلی از طرز فکر، رفتار و شکل و شمایل سامورایی های ژاپنی در ذهن داریم و تمامی تلاش خود را به کار گرفته ایم تا این ذهنیت در کسی دچار تزلزل نشود. نکته ای که در این خصوص حائز اهمیت است، این است که ایده کلی افراد از زندگی و شکل و شمایل سامورایی ها، بیشتر به سامورایی هایی مربوط می شود که در قرن های شانزدهم، هفدهم و هجدهم میلادی می زیسته اند و ما نیز همان را به عنوان اساس کار خود قرار داده ایم، چرا که سامورایی های قرن سیزدهم، کمی متفاوت از آن چیزی هستند که ما از سامورایی ها می شناسیم و در ذهن داریم. در حقیقت پوشش و جنگاوری سامورایی های قرن سیزدهم، متفاوت است از آن چیزی که همگان از سامورایی ها انتظار دارند و ذهنیتی که در خصوص آن ها پیدا کرده اند. به همین خاطر است که ما دقیقاً تاریخ و وقایع مربوط به دوران سامورایی های دوران کاماکورا را نقل نخواهیم کرد و داستان و فضای بازی کمی متفاوت از حال و هوای واقعی آن روزگار خواهد بود. برای نمونه زره ای که جین به تن کرده است، پوشش قرن سیزدهم سامورایی ها نیست و همان قرونی تعلق دارد که پیش از این نیز توضیحاتی در خصوص آن دادم. علت این مسئله هم آن است که زره متعلق به قرن سیزدهم، خیلی از لحاظ ظاهری چنگی به دل نمی زند و مطمئناً کسانی که بازی را تجربه خواهند کرد، از مشاهده آن لذت نخواهند برد و انتظار چنان پوششی را نخواهند داشت. تمامی تلاش ما این بوده و هست که کسانی که این بازی را تجربه می کنند، رؤیای بی نظیری از گشت و گذار با یک سامورایی تمام عیار در جزیره سوشیما داشته باشند و این لذتی است که تنها یک بازی ویدئویی قادر به آفریدن اش است و هدف اصلی ما، بازگویی وقایع تاریخی نیست، چرا که ما سازنده بازی ویدئویی هستیم و نه مورخ.».

گزینه های متفاوتی که برای زبان بازی در اختیار گیمر ها قرار خواهد گرفت

در تریلری که در نمایشگاه E3 از این بازی به نمایش در آمد، تمامی صحبت هایی که در ابتدا برای عنوان کردن داستان اولیه بازی و وقایعی که رخ داده بود عنوان شد، به زبان انگلیسی بود و این مسئله، باعث شد تا بسیاری نگران این موضوع باشند که شاید زبان کلی بازی انگلیسی خواهد بود. اما بنا به اطلاعاتی که سازندگان در اختیارمان گذاشته اند، جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود، چرا که گزینه های متفاوتی برای انتخاب زبان بازی وجود دارد و می توان زبان پیش فرض را به گونه ای قرار داد، که هر شخصیت، بسته به ملیت اش (ژاپنی یا مغولی) به زبان خود سخن گوید و گیمر ها به وسیله زیرنویس های انگلیسی از چند و چون ماجرا و صحبت هایی که توسط شخصیت ها نقل می شود، آگاهی یابند. بنا بر این کسانی که دوست دارند هر شخصیت به زبان اصلی خود اش سخن گوید، نباید نگران باشند.

درجه دشواری بازی

بنا به صحبت هایی که در این خصوص با زیمرمن شده است، استودیوی بازی سازی Sucker Punch، درجه دشواری های متفاوتی برای بازی در نظر گرفته است تا هر گیمر بسته به مهارت و تمایل خود، یکی از این درجه سختی ها را برگزیند. زیمرمن در این خصوص عنوان کرد: «البته درجه دشواری های متفاوتی برای بازی در نظر گرفته ایم و این مسئله برای ما، بسیار اهمیت بیشتری نسبت به سایر بازی های متفاوت پیدا می کند، چرا که این یک بازی اُپن وُرد (open world، بازی هایی که آزادی عمل بیشتری در اختیار فرد می گذارند و هدف کشف دنیای بازی است؛ بازی هایی چون جی تی اِی و world of warcraft) است و هر گیمری هدفی به خصوص و منحصر به فرد از انجام این گونه بازی ها دارد. برای نمونه افرادی هستند که خواهند گفت که بله این واقعاً بازی زیبایی است و تنها قصد دارند از تجربه کردن بازی لذت ببرند، ولی در سوی دیگر افرادی هستند که به دنبال یک چالش واقعی هستند و می خواهند ببینند نبرد با کاتانا چه احساسی خواهد داشت؛ رؤیا و هدفی که آن ها از انجام بازی در سر خواهند داشت این است که به چالش کشیده شوند و با تمرین و دقت و نظمی که به کار می گیرند، به مرور در بازی پیشرفت کنند؛ این چیزی است که این گونه گیمر ها از یک سامورایی انتظار دارند و مطمئناً بازی به گونه ای خواهد بود که این خواسته آن ها را بر آورده کند؛ بنا بر این نمی توان به یک درجه دشواریِ تنها اکتفا کرد.

تاریخ انتشار بازی

متأسفانه در حال حاضر نه استودیوی بازی سازی Sucker Puch و نه شرکت سونی، اطلاعاتی در خصوص تاریخ عرضه دقیق بازی منتشر نکرده اند، با این وجود انتظار می رود که در اواخر سال 2019، خبر هایی در خصوص انتشار آن بشنویم.ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 چیز که فقط در ژاپن می بینید، حتی اگر در سراسر جهان سفر کنید

در
تعداد زیادی از عناصر فرهنگ ژاپن وارد زندگی ما شده است. بسیاری از ایرانی ها انیمیشن  ها و درام های ژاپنی را تماشا می کنند، سوشی و رشته فرنگی می خورند، به آهنگ های خوانندگان آسیایی گوش می دهند.  با این حال، مواردی در سبک زندگی ژاپنی ها وجود دارد که تا به امروز جز سرزمین خورشید در جای دیگری دیده نشده و منحصر به کشور ژاپن است.
 
ما در  sayarak.com آموخته ایم که ویژگی های فرهنگی، ژاپن را از بقیه جهان متمایز می کند.
 
1
10 چیز که فقط در ژاپن با آن روبرو می شوید، حتی اگر شما در سراسر جهان سفر کنید
به کودک یاد داده ایم که "اگر یک مرد سبز را دیدی، باید از خیابان عبور کنی" - ما این قانون را در دوران کودکی یاد گرفتیم. اما در برخی از خیابان های ژاپن، عابر پیاده های توسط خرگوش Miffi دوست داشتنی قهرمان کتاب های کودکان توسط دیک برونا، هنرمند هلندی هدایت می شوند.حال این سوال پیش می آید که  این شخصیت چگونه به فرهنگ ژاپن مهاجرت کرد؟ پاسخ ساده است: Miffi ژاپنی Hello Kitty را یادآوری کرد.
 
2
10 چیز که فقط در ژاپن با آن روبرو می شوید، حتی اگر شما در سراسر جهان سفر کنید
دستگاه های وندینگ مدت زمانی است که دیگر غیر معمول نیستند، ما برای خرید قهوه و تنقلات در آنها استفاده می کنیم. اما در ژاپن، ماشین محبوب نیز برای فروش لباس زیر و لباس شنا استفاده می شود. مکانیزم پیچیده به شما امکان می دهد اندازه دلخواه را از طریق کنترل پنل انتخاب کنید. و مهمتر از همه، بدون سر و صدا - خرید انجام می شود . شاید تنها نکته سیستم ناتوان بودن در مورد جنس محصول است.
3
10 چیز که فقط در ژاپن با آن روبرو می شوید، حتی اگر شما در سراسر جهان سفر کنید
ما عادت کرده ایم به طور گسترده در صندلی ها در کافه ها بنشینیم. اما ژاپنی ها به طور سنتی برای راحتیبیشتر، در هر کجا که باشند، تلاش می کنند. بنابراین، صندلی ها در موسسات پذیرایی ژاپنی بیشتر شبیه به ناهار خوری هستند. در میان اروپایی ها، این قطعه از مبلمان  izakaya نامیده می شود.
 
4
10 چیز که فقط در ژاپن با آن روبرو می شوید، حتی اگر شما در سراسر جهان سفر کنید
برای از بین بردن استرس و خلاص شدن از سردرد، ما اغلب از ماساژور نقطه ای استفاده می کنیم، که به طور عمومی به نام "goosebump" شناخته می شود. این دستگاه طرح های پیچیده ای ندارند. در ژاپن، یک نسخه خلاقانه معمول است - ماساژورهای برقی به شکل هشت پا با چند رنگ .
 
10 چیز که فقط در ژاپن با آن روبرو می شوید، حتی اگر شما در سراسر جهان سفر کنید
در زمان معرفی Pringles از عبارت افسانه ای "وقتی بازش کنی دیگه نمیتونی بس کنی!" استفاده شد و در ژاپن با چنین نام تجاری تولید رشته فرنگی 
 
6
10 چیز که فقط در ژاپن با آن روبرو می شوید، حتی اگر شما در سراسر جهان سفر کنید
رفتن به نزدیکترین کافه تریا برای یک فنجان قهوه، یا تنها در یک میز در یک رستوران در هنگام ناهار، چیزی شایع برای ماست. اما در کافه های ژاپنی، برای جلب بازدید کنندگان تنها، به منظور خسته نشدن، روبروی آنها یک ترول قرار می گیرد .
 
7
10 چیز که فقط در ژاپن با آن روبرو می شوید، حتی اگر شما در سراسر جهان سفر کنید
اکثر قهوه سازان در سراسر جهان شبیه به هم هستند: همه آنها دارای چند دکمه برای انتخاب یک نوشیدنی و فنجان های سنتی هستند. در ژاپن، همان سرویس محبوبیت بیشتری به دست می آورد ، که به شما امکان می دهد قهوه را در یک پیام رسان خاص سفارش دهید و به جای فنجان، در اینجا بطری با برچسب های چند رنگی انتخاب می شود که می توانید آن را امضا کنید.
 
8
10 چیز که فقط در ژاپن با آن روبرو می شوید، حتی اگر شما در سراسر جهان سفر کنید
چه کسی در میان ما کوکی های مشهور "باغ وحش" را به یاد نمی آورد؟ در ژاپن یک کوکی ظریف به شکل Pokemon تولید شده است .
 
9
10 چیز که فقط در ژاپن با آن روبرو می شوید، حتی اگر شما در سراسر جهان سفر کنید
به طور کلی برای کریسمس و سال نو پذیرفته شده است، که یک میز شیک و غذای جشن را بخورید - این چیزی است که در تعطیلات غذا متمایز است. به طرز عجیب و غریب، در ژاپن، چنین جشن هایی با رفتاری متفاوت انجام می شود: در شب کریسمس، آنها دوست دارند با کی اف سی KFC یا مرغ کنتاکی جشن بگیرند  ، که جایگزین بوقلمون کریسمس سنتی می شود.
 
10
10 چیز که فقط در ژاپن با آن روبرو می شوید، حتی اگر شما در سراسر جهان سفر کنید
اگر شما سوشی خورده باشید، ممكن است متوجه شده باشید كه برنج اغلب از ماهی جدا شده و  می افتد. با این حال، در ژاپن چنین مشکلاتی وجود ندارد و موضوع در یک دستور ویژه است : برنج مخلوط با یک سس است که شامل سرکه برنج، شکر و نمک است.
 
آیا شما می دانید چه تفاوت هایی از سبک زندگی در ژاپن، به دیگر فرهنگ ها وارد نشده است؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

زن ها در ژاپن چگونه زندگی می کنند

در
زندگی  زنان ژاپنی  در سرزمین طلوع خورشید در اسرار و شایعات پوشیده شده است. نقش زنان در ژاپن مدرن چند وجهی است. و حتی نظام پدرسالاری مستقر در کشور به تدریج در حال تغییر است و زن و مرد در حقوق برابر می شوند. اما هنوز هم ، برای   زنان ژاپنی  برخی از قوانین و ممنوعیت هایی در سبک زندگی ژاپنی   وجود دارد که درک آن برای بیگانگان دشوار است.
ما در sayarak.com  می بینیم که   زن های ژاپن   چگونه زندگی می کنند ، و حتی نمی دانیم به  زن های ژاپنی  حسادت کنیم یا با  سبک زندگی ژاپنی ها   همدردی کنیم.

1. ممنوعیت عینک

10 واقعیت در مورد زندگی زنان ژاپنی که بعید است در غرب بدانند

 

ژاپن یک لباس فرم بسیار دقیق دارد. لباس کار   زنان زاپنی   ، به طور معمول ، یک ژاکت مشکی ، پیراهن سفید ، دامن و کفش با پاشنه کوتاه است. به تازگی ، بسیاری از شرکت ها شروع به ممنوعیت ورود زنان ژاپنی برای کار با عینک کرده اند .
 
اول از همه ، اینها سازمان هایی هستند که مربوط به بخش خدمات هستند: رستوران و تجارت در هتل ، آرایش و زیبایی ، سالن های زیبایی. دلایل اصلی ممنوعیت عینک برای   خانم های ژاپنی   این است که عینک زیبایی چشم را نشان نمی دهد ، عینک آرایش را پنهان می کند و به طور کلی ظاهر را خراب می کند.
 
مدیران شرکت بر این باورند که بدون عینک ، دختر بسیار زنانه تر به نظر می رسد و این امر بر اعتبار شرکت و کیفیت کار تأثیر می گذارد. این قانون مردان را تحت تأثیر قرار نداده و زنان از مزاحمت کارفرمایان شکایت می کنند.
 

2. حمل و نقل زنان در ژاپن

10 واقعیت در مورد زندگی زنان ژاپنی که بعید است در غرب بدانند

 

در حمل و نقل عمومی ژاپن ، موارد مکرر آزار و اذیت مردان نسبت به  زنان ژاپن  وجود دارد. این پدیده حتی نام خود را دارد ( آزار جنسی در ژاپن چیکان (chikan) نام دارد). هنگامی که تعداد شکایات در مورد مردان بیشتر شد ، دولت دست به اقدام زد و واگن های اختصاصی برای  زن ژاپنی   در متروی ژاپن ظاهر شد . چنین واگن هایی معمولاً در انتهای قطار قرار دارند و ورود آقایان به آن کاملاً ممنوع است که با جریمه تنظیم می شود. پرسنل مترو نیز موظف هستند مسافران را تحت نظر داشته باشند و از حضور مرد ها در واگن زنان جلوگیری کنند. البته استثنائات برای کودکان و مردان معلول وجود دارد.
دولت همچنین مواظب زنانی بود که تا دیر وقت کار می کنند و در تاریکی به خانه باز می گردند. در این حالت تاکسی با رانندگان  خانم های ژاپنی   وجود دارد و فقط برای زنان و کودکان در نظر گرفته شده است.
 

3. اماکن مخصوص زنان در ژاپن 

اما اتومبیل های زنانه تنها جایی در ژاپن نیستند که با مردی روبرو نشوید: کافه ها و حتی کتابخانه هایی برای  دختران ژاپنی   وجود دارد. در پرداخت کالاها و خدمات نیز تفاوت هایی وجود دارد. به عنوان مثال ، خدمات پزشکی و برخی کالاها برای آقایان گرانتر است. علاوه بر این ، بسیاری از مؤسسات دولتی روزی برای خانم ها را دارند - روزهایی که تخفیف های بزرگی برای زنان در نظر گرفته می شود. برای آقایان چنین سیستمی ارائه نشده است.
 

4- تبعیض در استخدام در ژاپن

10 واقعیت در مورد زندگی زنان ژاپنی که بعید است در غرب بدانند

 

برای  زنان در ژاپن  دریافت شغل نسبت به مردان دشوارتر است . حتی اگر یک زن دانش و تجربه بیشتری داشته باشد ، کارفرمایان همچنان مردان را ترجیح می دهند. بله ، و کار شایسته بیشتر به مردان داده می شود. اما اگر برای  دختر ژاپنی  شانس و این امکان وجود داشته باشد که او در یک موقعیت مشابه با همان مسئولیت استخدام شود ، حقوق کمتری نسبت به همکار مرد خود دریافت می کند. و به جای مرخصی زایمان ، یک زن باردار می تواند منتظر یک اخراج اجباری باشد.
 

5- در ژاپن زن بودجه خانواده را مدیریت می کند

بیشتر اوقات ، پس از ازدواج،   زنهای ژاپنی  کار خود را ترک می کنند. و یکی از دلایل آن عدم تمایل کارفرمای  ژاپنی   به خانم هایی است که وضعیت تأهل آنها اجازه تسلیم کامل در تجارت را نمی دهد. اما در خانواده ، زن یک معشوقه تمام عیار است: زندگی ، والدین و تمام امور مالی در دستان اوست. و حتی اگر زن کار بیرون داشته باشد باز هم ، تمام مسئولیت های خانه داری بر عهده اوست.
 
بیشتر اوقات ، همسر بودجه خانواده را در زوج های ژاپنی مدیریت می کند . حتی با وجود این واقعیت که در بیشتر موارد فقط مرد کار می کند و خانواده خود را تأمین می کند. علاوه بر این ، گاهی اوقات همسر به هیچ وجه پول خود را نمی بیند ، زیرا حقوق وی بلافاصله به حساب بانکی همسرش منتقل می شود و او قبلاً از او پول تو جیبی دریافت می کند.
 

6. وضعیت مادران مجرد در ژاپن

10 واقعیت در مورد زندگی زنان ژاپنی که بعید است در غرب بدانند
قوانین جداگانه ای نیز برای مادران مجرد اعمال می شود. درصد طلاق ها و حاملگی های خارج از ازدواج بسیار ناچیز است ، اما با این حال وجود دارد و حتی افزایش می یابد. اگر یک زن به علت فوت شوهرش در اثر تصادف (یا به دلایل دیگری به گفته ژاپنی ها) تنها مانده باشد ، در این صورت شاید به او کمک های خوبی انجام شود.
 
اگر زن مطلقه باشد یا به راحتی نفهمد پدر فرزند کیست ، با محاکمات شدیدی روبرو خواهد شد. در چنین مواردی ، یک مادر مجرد بعید است که بتواند شغل عادی خود را بدست آورد و غالباً یک زن دارای فرزند دچار پریشانی می شود . با این حال ، شما می توانید برای دستیابی به یارانه های ایالتی تلاش کنید: پرداخت ها اندک است ، اما زندگی با آنها کاملاً امکان پذیر است.
 
مادر و کودک با داشتن کمک هزینه ، قادر به خریدهای گران قیمت نیستند (تلفن های مدل های معتبر ، رایانه ، مسافرت): احتمال از دست دادن پرداخت وجود دارد. همچنین مادران نباید هدایای گران قیمت دریافت کنند: ژاپنی ها بر این باورند که به این معنی است که شخصی برای حمایت از مادر و فرزند وجود دارد.

7- آداب توالت رفتن زنان در ژاپن

رفتن به توالت  موضوعی حساس برای دختران ژاپنی است. شرم آور است اگر کسی درک کند که خانم برای چه اهدافی به دستشویی می رود. و ایجاد هر صدایی کاملاً غیرقابل قبول است. برای این مورد توالت های مخصوصی در ژاپن درست شده است : آنها نه تنها می توانند نقش یک خوشبو کننده هوا را بازی کنند ، عملکردهای گرم کردن صندلی و خشک کردن را نیز دارند ، بلکه یک رادیوی داخلی نیز دارند و می توانند هر سر و صدایی را پوشش دهند. و شرم آور ترین چیز برای یک دختر ژاپنی این است که کسی حدس بزند که در دوران قاعدگی است.
 

8- زن باید از مرد ضعیف تر باشد ، حتی اگر در واقع اینگونه نباشد

10 واقعیت در مورد زندگی زنان ژاپنی که بعید است در غرب بدانند
 دختران در ژاپن نمی توانند باهوش تر ، قوی تر یا سریع تر از یک پسر باشند. حتی اگر در واقع اینگونه باشد ، باید نسبت به مرد حساس باشید: تسلیم شوید یا تظاهر کنید. همچنین دختران نباید با صدای بلند صحبت کنند ، بسیار کمتر فریاد بزنند ، متکبرانه یا بی ادبانه ارتباط برقرار نکنند و به نوعی موقعیت رهبری خود را نشان ندهند.
 
همچنین شرم آور است که با ظاهر یا اعمال خود توجه یک مرد را به خود جلب کرده و به طور کلی هر گونه علائم توجه به جوانی را که دوست دارند ، نشان دهند. شما نمی توانید او را در یک کافه در آغوش بگیرید و یا ببوسید (حتی بر روی گونه).
 

9- یک زن در ژاپن نمی تواند در مسابقات کشتی سومو شرکت کند

اگرچه شواهد تاریخی وجود دارد مبنی بر اینکه زنان قبلاً در دوران باستان و قرون وسطایی کشتی می گرفتند ، اما در حال حاضر زنان ژاپنی مجاز به شرکت در مسابقات حرفه ای سومو نیستند .
 
علاوه بر این ، زنان مجاز به شرکت در فعالیتهای مربوط به این ورزش نیستند ، حتی به عنوان یک داور . و به معنای واقعی کلمه 100 سال پیش ، خانمها حتی از تماشای این رقابت ها ممنوع بودند: اعتقاد بر این بود که نگاه "مسموم" آنها می تواند به کشتی گیران آسیب برساند. اکنون به زنان اجازه داده می شود که تماشاگر سومو باشند ، آنها همچنین می توانند در یک نوع آماتور از این نوع کشتی گیری شرکت کنند ، اما این مورد توسط انجمن سومو تایید نمی شود.
 

10. در ژاپن یک زن نمی تواند آشپز سوشی شود

10 واقعیت در مورد زندگی زنان ژاپنی که بعید است در غرب بدانند
ژاپنی ها می گویند که زنان مناسب آشپزی سوشی نیستند. و این در شرایطی است که طبق گفته سرآشپزها ، دست خانم ها بسته به تغییرات هورمونی مرتبط با چرخه قاعدگی ، می تواند گرمتر یا سردتر شود و این باعث از بین رفتن طعم سوشی می شود.
 
اما در ژاپن یک نوار سوشی وجود دارد که همه آشپزها زن هستند. این نادشیکو سوشی در آکیهابارا ، توکیو است. یوکی چیزوی ، سرآشپز رستوران با مردسالاری و تعصب در کشور مبارزه می کند.
 
ما حتی نمی دانیم خوشحال باشیم که در ژاپن زندگی نمی کنیم ، یا اینکه ناراحت باشیم. و آیا می توانید در کشوری با چنین آداب و رسومی زندگی کنید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه ژاپنی ها حمام را راحت و کاربردی کرده اند

در

حمام ژاپنی

این واقعیت که در حال حاضر ژاپن کشوری مرفه است ، مزیت فوق العاده ای برای مردم ژاپن است. ژاپنی ها دو ویژگی متمایز دارند: اقتصادی فکر می کنند و بسیار زحمتکش هستند. آنها به هر کاری بسیار متفکرانه و از همه مهمتر مسئولیت پذیر برخورد می کنند. به نظر می رسد چنین مسئله روزمره ای مانند طراحی حمام شاید اهمیت چندانی نداشته باشد اما ساکنان ژاپن ،  سرزمین طلوع خورشید طراحی حمام را بسیار جدی انجام می دهند. برای شروع ، مسکن های اینجا کوچک هستند ، به این معنی که فضا محدود است. بنابراین ، ژاپنی ها از همه تخیل ، نبوغ و البته دستاوردهای علمی و فناوری مدرن خود در طراحی حمام و سرویس بهداشتی  استفاده می کنند.


1. سرویس بهداشتی سفارشی

حمام ژاپنی
صرفه جویی در آب و فضای  حمام

احتمالاً در هیچ جای دنیا نمی توان این روشویی را دید که در بالای مخزن سیفون قرار گرفته است. اما در ژاپن ، این کاملاً طبیعی است. اولا ، صرفه جویی در فضا ، که بدیهی است  و ثانیاً ، آب نیز ذخیره می شود ، زیرا بعد از اینکه شخصی دستان خود را شست ، درون مخزن سیفون جمع می شود ، پس از آن برای هدف دیگری استفاده می شود. شیر آب بالای روشویی قابلیت گسترش دارد. شما می توانید نه تنها طول آن ، بلکه خم را نیز تنظیم کنید. یک راه حل بسیار مناسب برای گسترش دامنه استفاده از شیر. شما نه تنها می توانید دستان خود بلکه کودک کوچک را نیز در روشویی بشویید یا ....

 

2. روش حمام گرفتن ژاپنی

حمام ژاپنی

ممکن است این روش را برای استحمام  عجیب بدانیم ، اما در این کشور شگفت انگیز این یک هنجار است. هیچ ژاپنی قبل از استحمام کامل داخل آب گرم نمی نشیند. پیش از این ، او مطمئناً دوش خواهد گرفت ، با تمام وسایل لازم خود را می شوید. بنابراین ، آب جمع آوری شده در حمام می تواند برای سایر اعضای خانواده مفید باشد ، زیرا تمیز مانده است.

 

حمام ژاپن
آب در حمام می تواند گرم شود یا در یک اتاق دیگر

اما آب به سرعت خنک می شود ، و درست است - در همه جای دنیا ، اما در این کشور این گونه نیست. سیستمی وجود دارد که دمای آب را کنترل می کند. با استفاده از کامپیوتر ، حتی در اتاق بعدی می توان آب را به میزان دلخواه گرم کرد.

 

3.  برخی از نوآوری های فنی دیگر

توالت فرنگی

 ژاپنی ها دستاوردهای فن آوری را کاملاً در همه زمینه های زندگی به کار می گیرند. حتی در توالت چنین  دستاوردهای  فن آوری وجود دارد. این پنل دارای کنترل جالب با عملکرد غیر استاندارد است ، یعنی "همراهی صدا". برای اینکه شرمنده چیزی نباشید ، می توانید هر ملودی یا صدایی را برای مثال Birdsong قرار دهید.

 

4- عدم وجود دوش

حمام ژاپنی
Caption

شستشوی بدن به روشی که ما عادت کرده ایم اتفاق نمی افتد. در اینجا شخص به سادگی روی زمین  یا روی یک سکوی کم ارتفاع می نشیند. نظافت در این اتاق همیشه رعایت می شود. حتی در هنگام استحمام ، ژاپنی ها نیز مشغول تمیز کردن هستند. رطوبت آنها را آزار نمی دهد ، زیرا در همه جا سیستم تهویه مطبوع و تخلیه  با کیفیت بالا وجود دارد.

نظر شما در باره حمام ژاپنی چیست ؟ روزگاری در ایران هم حمام کردن مانند الان زیر دوش کاملا باز انجام نمی شد، قبل از استفاده از دوش  با میزان کمی آب(داخل لگن و یک کاسه کوچک برای برداشت آب) کاملا تمام بدن را می شستند و بعد با آب دوش  در مرحله آخر آبکشی را انجام می دانند.(مقدار زیادی آب صرفه جویی می شد) چرا تمام عادات خوب خود را از دست داده ایم؟ 

به گونه ای با فرهنگ قدیم خودمان با مطالعه این مقاله (چرا ژاپنی ها در خانه هایی بدون مبلمان زندگی می کنند) آشنا شویم

نظرات

در ادامه بخوانید...

سبک زندگی در ژاپن که برای گردشگران عجیب است

در

سبک زندگی

ژاپن کشوری بی نظیر است که دارای سنت ها و سبک زندگی خاص خود است. اروپایی ها همیشه انگیزه برخی اقدامات ژاپنی ها را نمی فهمند. اما مواردی وجود دارد که ما برای اتخاذ و تقلید این سبک زندگی از  آنها ضرری نخواهیم کرد.

 

1.صرفه جویی درمصرف آب

صرفه جویی درمصرف آب

لوله کشی برای صرفه جویی در مصرف آب.

بسیاری از آپارتمان ها و دستشویی های عمومی در ژاپن دارای مخزن ذخیره هستند که به صرفه جویی در مصرف آب کمک می کند. به جای آن دکمه تخلیه روی مخازن ، سینک ظرفشویی دارند. آب مورد استفاده برای شستن دستها داخل مخزن می شود و برای فلش تانک استفاده می شود.

2. بلندگوها

سبک زندگی در ژاپن

بلندگوها در شهرها.

در تمام شهرهای ژاپن ، یک سیستم پخش رادیویی برای جمعیت نصب و تنظیم شده است. به طور معمول ، بلندگوها اطلاعات مربوط به تغییرات جدی در شرایط آب و هوایی و قریب به اتفاق بلایای طبیعی و آلودگی هوا را منتقل می کنند. در روزهای معمولی هنگام غروب آفتاب ، موسیقی دلپذیر از بلندگوها پخش می شود. به هر حال ، کودکان اغلب از یک سیگنال موسیقی استفاده می کنند و آن را به عنوان علامتی می دانند که زمان رفتن به خانه است.


3. تاکسی با درب اتوماتیک در ژاپن

تاکسی با درب اتوماتیک در ژاپن

تاکسی با درب اتوماتیک

با استفاده از تاکسی ژاپنی ، دیگر لازم نیست نگران اظهار نظر راننده در مورد محکم بستن درب ها شوید. و نکته این نیست که رانندگان تاکسی در این کشور خیلی مودب هستند ، بلکه این است که تمام اتومبیل ها با درب اتوماتیک هستند. درها به طور مستقل باز و بسته می شوند!


4- نودل و آب جوش در ژاپن 

نودل و آب جوش در ژاپن

نودل: رشته فرنگی فوری

تقریباً همه فروشگاه ها و سوپر مارکت ها که رشته فرنگی فوری می فروشند دارای دستگاه های آب جوش هستند. بسیاری از ساکنان از آنها برای طبخ شام ، به اصطلاح ، بدون عزیمت به صندوق پول استفاده می کنند. این ممکن است برای گردشگران عجیب به نظر برسد ، اما زمان ژاپنی ها بسیار شلوغ است. آنها به ندرت در خانه پخته و پز می کنند ولی  اغلب در حال خوردن هستند.


5- سوخت گیری در ژاپن

سوخت گیری در ژاپن

پمپ بنزین های فانتزی در ژاپن

 

توریست های بی تجربه در سوخت گیری در ژاپن ممکن است غیر عادی به نظر برسند. با این حال ، در واقع ، آنها بسیار راحت هستند. بر خلاف پمپ های ما ، شما نیازی به رانندگی به سمت پمپ خاصی ندارید ، فقط در زیر بلوک متوقف شوید. شیلنگ ها بسیار طولانی هستند و همچنین در قسمت بالا قرار دارند.


6. حمام های عمومی در ژاپن

حمام های عمومی در ژاپن

وان های داغ عمومی در ژاپن 

 

حمام های عمومی یک اتفاق تقریباً رایج در ژاپن است. آنها را می توان در مناطق مختلف یافت. آب موجود در این وان ها همیشه داغ است و آنها بعد از کار نوعی آرامش بخش هستند.


7. منوی الکترونیکی در ژاپن

منوی الکترونیکی در ژاپن

منوی الکترونیکی در ورودی رستوران های ژاپن 

 

در ژاپن بسیاری از کافه ها دارای چنین نمایشگرهای الکترونیکی در ورودی هستند. شما می توانید یک ظرف غذا را انتخاب کنید و درست در ورودی بنوشید ، بدون اینکه منتظر باشید که پیشخدمت به شما نزدیک شود ، و سپس آن را به آشپزخانه منتقل کنید. این یکی دیگر از ویژگی های سرزمین طلوع خورشید است که برای صرفه جویی در وقت اختراع شده است.


8. گوزن های اهلی در  در ژاپن

گوزن های اهلی در پارک ژاپن

گوزن های اهلی در پارک ها ی ژاپن

 

در یکی از شهرهای مرکزی ژاپن گوزن های زیادی وجود دارد. آنها مدتهاست که از وحشی شدن دست برداشته و با مردم دوست می شوند. بسیاری از ساکنان و گردشگران برای تغذیه حیوانات ناز به پارک ها می آیند و در عین حال به تماشای آنها می پردازند. به هر حال ، نوشیدنی های دوستان چهار پا را می توانید در کیوسک های بیشماری که در پارک ها در هر بخش از پارک قرار دارند خریداری کنید.


9. صندوق های پستی در ژاپن

صندوق های پستی در ژاپن

صندوق پستی در هر نقطه در ژاپن

برای ارسال بسته در ژاپن ، نیازی به مراجعه به اداره پست و ایستادن در صف نیست. می توانید از یکی از صندوق های پستی که در خیابان ها و در نزدیکی سوپر مارکت ها نصب شده اند استفاده کنید. قابل توجه است که از این طریق شما می توانید چیزها و نامه ها را نه تنها در داخل کشور مبادله کنید بلکه می توانید ارسال به خارج از کشور را نیز انجام دهید.


10. ورزش در ژاپن

ورزش در ژاپن

سبک زندگی سالم در ژاپن

 

یک سبک زندگی سالم معرف یک جسم ژاپنی ها است. بیشتر افراد مرتباً ورزش می کنند و ورزش می کنند یا به دنبال دویدن هستند. به هر حال ، مسئولان از عشق به ورزش حمایت می کنند. بنابراین ، در بسیاری از پارک ها ، فیلمبرداری از افرادی که مشغول گرم کردن هستند انجام می شود تا نمونه آنها الهام بخش و تحریک کننده کسانی باشد که در خانه می مانند.


11. کمد های لباس ورزشی در پارک ها

سبک زندگی در ژاپن

کمدهای تحویل لباس

در ادامه موضوع ورزشی ، شایان ذکر است که بسیاری از ژاپنی ها نه تنها ورزش می کنند بلکه بعد از کار نیز ورزش می کنند. برای راحتی این دسته از شهروندان ، کمد های قفل داری در نزدیکی پارک هایی نصب شده که می توانید کفش ورزشی و  لباس ورزشی را در آن برای روزهای آینده نگهداری کنید.

   
12. نشانگرها برای رعایت فاصله اجتماعی در ژاپن

رعایت فاصله اجتماعی در ژاپن

حفظ فاصله در ژاپن مدتها قبل از بیماری همه گیری کرونا آغاز شد. در این کشور نوارهای مخصوص تقسیم بر روی زمین در مترو و دفاتر دولتی مشاهده می کنید. به هر حال ، بیشتر مردم به علائم می چسبند و با نظم و انضباط  از هدر رفتن زمان جلوگیری می کنند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...