کدام اشیا در هتل ها پر از آلودگی و میکروب هستند

 (سیارک) : با توجه به تحقیقات ، خدمتکاران هتل بعد از تحویل اتاق توسط مسافر ، چرخی سریع در اتاق‌ها زده و به ندرت بعضی موارد مانند سطل یخ ، تلفن و کنترل یلویزیون را ضدعفونی می‌نمایند . احتمال دارد میکروب‌ها و احتمالا یک بیماری در اتاق هتل منتظر شما باشد. موقع ورود به هتل گول ظاهر زیبای اتاق‌ها را نخورید و به اشیا داخل اتاق دست نزتید چون باکتری و میکروب‌های مخفی فقط با ضد غفونی شدن ، از بین می روند. بنابر این اتاق یک هتل متوسط کثیف‌تر و غیر بهداشتی تر از یک خانه معمولی، مدرسه ، اتوببوس و یا حتی هواپیما می باشد.

در پژوهشی با عنوان بهداشت هتل، مناطق پرباکتری در هتل‌ها مشخص شده است ، که حمام ، کنترل از راه دور و ليوان شيشه‌ای از پرباکتری‌ترین‌ مکان‌ها  و اشیا به حساب می آمدند.

این موارد می‌توانند یک خطر بسیار جدی برای سلامتی شما باشند. گول اتاقی که به ظاهر تمیز دیده می شود  را هرگز نخورید. حتی گران‌ترین و جذاب‌ترین اتاق‌های هتل هم دارای میکروب‌های مخفی هستند . اگر تخت‌ خواب‌ها به زیباییچیده شده اند، به معنای عاری از میکروب بودن  ملحفه‌ها نمی باشد.
اگر فرش بی‌عیب به نظر می‌رسد به معنای این نیست که با جارو برقی تمیز شده، معمولا مسافران رعایت نکرده و با کفش روی فرش ها تردد می کنند.

برخی از مکان‌ها و اشیا که بیشتر در تماس با دست ها می باشند مانند تلفن‌ها، کلید برق، متکاها به میکروب و باکتری‌های مضر آلوده می باشند. همیشه به یاد داشته باشید که به درستی اتاق خود را چک نمایید و در مسافرت دستمال مرطوب ضدعفونی کننده همراه داشته  باشید تا قبل از استفاده از کلیدهای برق ، تلفن و .... آلودگی را ازسطح آن پاک کنید.

در نظر داشته باشید که ممکن است کنترل تلویزیون به اندازه توالت  پر از باکتری باشد! واقعیتی ترسناک است اما باور کنید یا نه، کنترل تلویزیون یکی از کثیف ترین موارد در اتاق‌های هتل ها می باشد . کارکنان هتل به ندرت مواردی مانند کنترل را ضد عفونی می‌تمایند.

طبق یک بررسی از ۵ هتل زنجیره‌ای در کشور آمریکا، تلفن‌ها آلوده به باکتری بودند. تعداد کمی از مردم تلفن را لمس می‌نمایند ، اما آن‌ها با تنفس شان سبب ورود میکروب به به دهانی گوشی تلفن می شوند.در حقیقت اغلب خدمتکاران تلفن ها را تمیز نمی‌کنند.

اگر شما دوست ندارید مبتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی شوید ، دستمال مرطوب ضدعفونی‌کننده همراه خود داشته  و قبل از استفاده از تلفن آن را تمیز نمایید.

برای استفاده از حمام  شیر آلات حمام را با دستمال مرطوب ضدعفونی‌کننده تمیز کرده و  از وان  حمام استفاده نکنید. با توجه به مطالعاتی با عنوان هتل‌های در معرض کثیفی، در هتل‌های ۳ ستاره «مخمرها» (yeast)، «کوکسی‌های گرم مثبت» (gram-positive cocci) و «کوکسی‌های گرم مثبت نوع ۲» (gram-positive cocci, type 2) را که تست کرده اند این باکتری ها در حمام های هتل بوفور یافت می شوند.

قبل از خوابیدن روی تشک و فرش ، آن ها را چک نمایید. سعی کنید ملحفه همراه خود به هتل ببرید.

مورد غیر بهداشتی دیگر در هتل ها که معمولا خدمتکاران هتل از آن به سادگی گذشته و  پر از آلودگی و میکروب می ماند ، یخچال می باشد. از یخ های موجود در یخچال های هتل استفاده نکنید در صورت نیاز از کیسه پلاستیکی برای تهیه یخ استفاده کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟برای شما مفید بود؟لطفا با نوشتن کامنت درقسمت نظرات ما را مطلع کنید. (سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام