دانه این میوه را نخورید!


سیب علاوه بر آنکه  دارای مزایای بسیاری برای سلامتی بدن ما می باشد، اما مصرف بخش‌هایی از این میوه باعث  عوارض خطرناکی برای افراد می شود.

باوجود اینکه توصیه پزشکان به افراد برای حفظ سلامت مصرف روزانه سیب می باشد، اما توصیه می شود  دانه‌های این میوه اصلا مصرف نشود ، زیرا ماده شیمیایی آمیگدالین ، موجود در سیب عوارض خطرناکی را برای افراد بوجود می آورد.

ماده آمیگدالین  در دانه‌ میوه هایی مانند سیب، هلو و گیلاس به مقدار بسیار زیادی وجود دارد و در صورت استفاده هسته این میوه‌ها و جویدن و قورت دادن آنها، آمیگدالین که بی ضرر می باشد به سیانید هیدرو‍ژن تبدیل می‌گردد.

سیانید یا همان سیانور یک ماده سمی بسیارخطرناک می باشد و مصرف دوز‌های پایینی از آن  باعث مرگ افرادمی گردد.

 سردرد، تهوع، استفراغ، گرفتگی معده، سرگیجه، فلج اعضای بدن، نارسایی قلبی و ریوی، ضعف و سردرگمی  ، از جمله عوارض جانبی مصرف دوز پایین سیانید می باشد و در صورت مصرف دوز بالای این ماده شیمیایی و تاخیر در درمان امکان مسمومیت شدید و مرگ فرد ممکن است.

در بررسی های کارشناسان  مقدار ۴۱ الی ۲۸۶ میلی گرم ماده سیانید موجود در دانه سیب برای مرگ یک فرد بالغ با وزن ۸۱ کیلوگرم کافی می باشد.

 کودکان، زنان باردار، افراد دچار ضعف سیستم ایمنی، مبتلایان به سرطان و سالمندان  جزو گروه‌هایی می باشند که نباید هسته سیب را مصرف نمایند.

تنها حدود 0.2گرم الی 1.6گرم برای هر کیلو گرم از وزن یک فرد سیانید کافی می باشد تا فرد دچار مسمومیت شدید و حتی مرگ ناگهانی شود.

در صورت قورت دادن کامل دانه سیب و نجویدن آن، آنزیم‌های موجود در معده آن را هضم نمی کند و خطری برای انسان ندارند، اما توصیه شده است که افراد تا حد امکان از جویدن و خوردن هسته سیب خوددارینمایند.

 در صورتی که فرد بیش از ۱۵۰ دانه سیب  که به طور تقریبی ۱۰۰ گرم وزن دارد  را مصرف نماید با مسمومیت مرگبار ناشی از سیانید مواجه می‌گردد.

 پوست و گوشت این میوه کاملاً بی ضرر و برای سلامت بدن انسان بسیار مفید می باشد.

این تصور اشتباه رایج است  که مصرف مقدار کم سیانید موجود در سیب برای سلامت بدن مفیدمی باشد ، اما  این اشتباه می‌تواندباعث از دست دادن زندگی  آن‌ها شود.

اگر به اشتباه یک الی چند عدد دانه سیب را خوردید نگران نشوید، اما حتماً هنگام مصرف سیب دانه‌های آن را جدا نمایید و با آرامش از طعم و خواص درمانی این میوه پرخاصیت استفاده کنید.(سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید