چرا شنا در تمیز ترین دریاچه کره زمین ممنوع است

در

دریاچه

 

دریاچه ای روی زمین با آب شفاف ، تازه و خالص وجود دارد که در جزیره ای جنوبی در نیوزیلند واقع شده و Rotomayrevenua یا "دریاچه آب آرام" نامیده می شود. اما در اینجا یک واقعیت جالب وجود دارد: شنا در این مخزن ممنوع است. مسئولین از چه می ترسند؟

 

دریاچه
در اطراف دریاچه Rotomayrevenois یک جنگل کاملاً دست نخورده وجود دارد - پارک دریاچه های نلسون


اگر در بقیه قاره ها ، در کشورها و ایالت ها ، بسیاری از مردم ، به عبارت ساده ، منابع طبیعی را نابود می کنند ، در نیوزیلند آنها با تمام مسئولیت به این موضوع رسیدند. در اطراف دریاچه جنگلی کاملاً بکر و دست نخورده وجود دارد - پارک دریاچه های نلسون. حتی در این جنگل ، همه نمی توانند پا بگذارند.

دریاچه

آب دریاچه کاملاً شفاف است ، اما حتی لمس آن ممنوع است

 

این دریاچه در ارتفاع 1200 متری سطح دریا در کوهستان واقع شده است. آب موجود در آن کاملاً شفاف است ، اما حتی لمس آن ممنوع است. به نظر می رسد که هیچ چیز خطرناکی در این دریاچه وجود ندارد و ممنوعیت شنا فقط به منظور محافظت از طبیعت وجود دارد. اگر گردشگران دسته جمعی در اینجا شروع به استراحت کنند ، پس از یک ماه عملا چیزی از زیبایی طبیعی باقی نخواهد ماند.

 

دریاچه
شنا در استخر ناراحت کننده خواهد بود ، زیرا آب موجود در آن به اندازه کافی سرد است


 آب آن کاملاً سرد است. دمای آن از 8 درجه سانتیگراد بالاتر نمی رود.

 

دریاچه

دولت این کشور تعداد گردشگران  را که از این مکان بازدید می کنند محدود کرده است - بیش از 1000 نفر سالانه پذیرش نمی کنند.

 

روی دریاچه ، دوربین های فیلمبرداری و حسگرهای حرکتی در همه جای محیط وجود دارد. در صورت نقض این ممنوعیت ، باید مبلغ زیادی جریمه پرداخت کنید و ورود مجدد به کشور برای متخلف بسته خواهد شد.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

راز و رمز کره زمین بخش اول

در

زمین یکی از چندین سیاره منظومه شمسی است که در کهکشان راه شیری قرار دارد. در این منظومه زمین بعد از عطارد و زهره سومین سیاره و از نظر بزرگی در رده ی پنجم است که به دلیل فاصله ی مناسب از خورشید( 150 کیلومتر ) قابلیت حیات را دارا می باشد. برخی از سیارات منظومه شمسی سطحی سنگی و برخی سطحی انباشته از گاز دارند. سیاره های عطارد، زهره، مریخ و زمین سطح سنگی دارند و سیاره هایی مانند مشتری، زحل، نپتون، اورانوس و پلوتو سطحی گازی دارند. زمین و سایر سیارات منظومه شمسی در مدار هایی به دور خورشید در گردش هستند. زمین در هر سال یک بار به دور خورشید و سیصد و شصت و پنج بار به دور خود می چرخدکه هر بار گردش به دور خود یک شبانه روز می شود.

سیاره زمین یک قمر به نام ماه دارد که به دور زمین در گردش است و دانشمندان بر این باورند که این قمر پس از تشکیل زمین از تجمع اجرام در حال گردش دور زمین به وجود آمده است و در ابتدا درخشان تر از زمان حال بوده است. در سال های اولیه تشکیل زمین و ماه بمباران های شهابی فراوانی با زمین برخورد کرده اند که تاثیرات مهمی بر کره زمین داشته اند. آخرین فرضیه ای که درباره ی چگونگی تشکیل ماه بیان شده و مورد پذیرش همه قرار گرفته است فرضیه برخورد بزرگ است. این فرضیه می گوید که جسمی به اندازه ی یک سیاره ی کوچک با زمین برخورد کرد. پس از برخورد بخشی از آن در زمین باقی مان و بخشی از جرم آن به فضا رفت. مجموعه جرم های اطراف زمین یکی شد و ماه را پدید آورد.  زمین همیشه با جرم های آسمانی دیگر مانند ماه و خورشید و سایر سیارات جاذبه داشته است. ماه باعث کشش در آب اقیانوس ها یا جزر و مد و پایدار شدن زاویه انحراف محور زمین و آهسته تر شدن سرعت گردش زمین شده است.  در برخی از سیارات مانند مریخ آب وجود دارد ولی به دلیل فاصله زیاد از خورشید و سرمای زیاد یخ زده است و قابلیت حیات دیده نمی شود. دانشمندان بر این باوراند که حیات در سیاره زمین در حدود یک میلیارد سال پیش پدیدار شده است و این در حالی است که عمر سیاره زمین  نزدیک به پنج میلیارد سال قبل بر می گردد. در مورد تشکیل حیات در سیاره زمین نظر های متفاوتی وجود داردکه برای بررسی این نظریات در مقالاتی دیگر ، به آن ها پرداخته می شود.در هر حال یکی از موثر ترین عوامل وجود حیات در زمین دمای مناسب و آب است. که دمای مناسب با عث می شود آب به صورت مایع در سطح زمین جاری باشد. نزدیک به سه چهارم سطح زمین را آب و یک چهارم آن را خشکی تشکیل می دهد. آب های سطح زمین به طور کلی به دو دسته آب های شور مانند اقیانوس ها و آب های شیرین مانند رود ها و برخی دریاچه ها تقسیم می شود. البته در دو قطب زمین به دلیل سردی هوا یخ وجود دارد که با توجه به موقعیت فیزیکی زمین و تابش خورشید امری طبیعی است. یکی دیگر از مواردی که سبب پیدایش و حفظ حیات در زمین می شود وجود امواج مغناطیسی دور زمین است که ناشی از هسته آهن و نیکلی زمین می باشد که مانع ورود اشعه های خطرناک خورشید به زمین می شود. به طور کلی ساختار زمین را از دو نظر مورد بررسی قرار می دهند. از نظر فیزیکی زمین به بخش های سنگ کره، خمیر کره، گوشته زیرین، هسته خارجی و هسته داخلی تقسیم می شود. که حالت آنها به ترتیب جامد، خمیری، جامد، مذاب و جامد است. از نظر شیمیایی نیز به پوسته، گوشته و هسته تقسیم می شود.هر چند که فاصله سطح زمین تا مرکز زمین عددی ثابت نیست اما آن را به طور متوسط 6400 کیلو متر در نظر می گیرند. بلند ترین نقطه بر روی خشکی های زمین کوه اورست است که حدود نه کیلو متر از سطح دریا ارتفاع دارد. عمیق ترین قسمت دریا ها نیز در نزدیکی جزایر فیلیپین در اقیانوس آرام قرار دارد. عمق این ناحیه حدود 11 کیلومتر پایین تر از سطح دریا است و گودال ماریانا نام دارد. اتمسفر زمین نیز که شامل لایه اوزون است در این امر نقشی حیاتی دارد. جو زمین ترکیبی از گاز های نیتروژن، اکسیژن و ... است. اتمسفر نخستین زمین از بیرون زدن گازها و فعالیت های آتش فشانی به وجود آمد. (سیارک

پس از آن ، آب و یخ گرفته شده از سیارک ها و خرده سیاره ها و ستاره های دنباله دار و جرم های دورتر از نپتون ، میزان بخار آب فشرده جمع شده در زمین را بالا برد و در نهایت اقیانوس ها به وجود آمد. زمانی که گاز های گلخانه ای در زمین پخش شد در پرتو افکنی خورشید تغییراتی به وجود آمد که همه ی این موارد زمین را گرمتر می کرد و دمای سطح زمین بالاتر می رفت و مانع یخ زدن اقیانوس ها می شد. در حدود سه و نیم میلیارد سال پیش بود که اتمسفر تشکیل شد و باعث شد تا در اثر طوفان های خورشیدی اتمسفر زمین خالی نشود. محدوده دمای هوا بر روی کره زمین میان 89/2 زیر صفر در قطب جنوب تا 70/7 درجه بالای صفر در کویر لوت ایران قرار دارد. محیط استوای زمین 40/07516 کیلومتر است. میانگین فاصله ی کره زمین تا کره ماه 340 هزار کیلومتر می باشد. انسان ها نیاز های خود را از منابع، کانی ها و محصول هایی که از پوسته زمین به دست می آورند تامین می کنند. در جهان نزدیک به 200 کشور مستقل وجود دارد . انسان ها در زمان قدیم به صاف بودن کره زمین و مرکز بودن زمین در جهان معتقد بودند.ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

سیارک خطرناک GC6 در 19 آوریل از کنار سیاره ما گذشت

در
سیارک بالقوه خطرناک به نام 2019 GC6 در 19 آوریل از کنار سیاره ما گذشت و در نقطه حداکثر همگرایی فاصله اش بین فضا و زمین تنها 219 هزار کیلومتر بود. این تقریبا نصف میانگین فاصله زمین تا ماه است.

سیارک به ابعاد خانه ای بزرگ که به طور خطرناکی  نزدیک به زمین پرواز می کرد.فاصله این سیارک به زمین نزدیکتر از ماه بود. این سیارک، احتمالا به عرض 30 متر، تنها در 9 آوریل سال جاری کشف شد. سرعت نسبی آن بیش از 20 هزار کیلومتر در ساعت است. به گفته کارشناسان، اگر سیارک GC6 واقعا با زمین برخورد میکرد، آسیب می توانست بسیار قابل توجه باشد.

 
شایان ذکر است که هیچکدام از اجسام کیهانی در سیستم خورشید ی که تا امروزه شناخته شده اند، یک تهدید واقعا جدی برای زمین نبوده اند. در عین حال، بسیاری از کارشناسان به مدت طولانی نگران بودند که اجسام بالقوه خطرناک اغلب در مدت کوتاهی قبل از نزدیک شدن به سیاره زمین  دیده می شوند - این همان چیزی است که در  2019 GC6 اتفاق افتاد. بدین ترتیب، اگر زمین با برخورد با هر موضوعی تهدید شود، احتمالا بشر به اندازه کافی زمان برای آمادگی ندارد. در این راستا، دانشمندان از کشورهای مختلف به طور فعال بر روی ابزار جدید شناسایی اجسام آسمانی که به زمین نزدیک می شوند، کار می کنند.
 
خطرناک ترین سیارک ها در حال حاضر به عنوان سیارک Bennu شناخته می شوند. در دوره 2169 و 2199، احتمال برخورد با Bennu تقریبا یک تا چهار هزار خواهد بود. اگر بونو واقعا به زمین برخورد کند، این برخورد منجر به انفجار 1150 مگاتن در معادل TNT می شود - تقریبا بیست برابر بیشتر از دستگاه قدرتمند انفجاری که تاکنون توسط انسان آزمایش شده است. به منظور جمع آوری اطلاعات اضافی درباره سیارک، در سال 2016، کارشناسان پرونده OSIRIS-REx را به آن ارسال کردند .

نظرات

در ادامه بخوانید...

ایلان ماسک از ساخت نخستین موشک برای پرواز به مریخ خبر داد

در
ایلان ماسک از ساخت نخستین موشک برای پرواز به مریخ خبر داد
ماسک از تکنولوژی ساخت نخستین موشک برای پرواز به مریخ خبر داد
 
ایلان ماسک ، بنیانگذار این شرکت گفت: اولین پرواز آزمایشی وسیله نقلیه پرتاب فوق سنگین Starship ، که SpaceX قصد دارد از آن برای مأموریت به مریخ استفاده کند ، طی یک یا دو ماه آینده انجام می شود. آنها قصد دارند ظرف شش ماه موشک را وارد مدار کنند.
به گفته  New York Times : بنیانگذار SpaceX ، ایلان ماسک (شماره 40 در رده بندی میلیاردرهای جهانی Forbes ، با ثروت 22.3 میلیارد دلار) ، زمان نخستین پرتاب موشک فوق سنگین Starship را اعلام کرد ، وظیفه اصلی آن پروازها به سایر سیارات به ویژه مریخ است. به گفته وی ، در ارتفاع 20 کیلومتری ، این دستگاه در یک تا دو ماه آینده آزمایش می شود و پرتاب آن در شش ماه آینده انجام می شود ، 
 
ماسک برنامه های خود را هنگام ارائه در محل پرتاب SpaceX در بوکا چیکا ، تگزاس به اشتراک گذاشت. میلیاردر گفت: "این کاملاً دیوانگی به نظر خواهد رسید ، اما فکر می کنم که در کمتر از شش ماه سعی خواهیم کرد وارد مدار شویم." ایجاد دستگاه نسل جدید باید "پروازهای فضایی را به سفرهای هوایی" تبدیل کند. ماسك به نقل از بلومبرگ گفت: "ما واقعاً در آستانه اجرای این امر هستیم."
 
موتور پرتاب فوق العاده سنگین SpaceX دارای هفت موتور Raptor است. این برنامه به منظور ایجاد بار در مدار با امکان بازگشت و پرتاب بعدی طراحی شده است. در طول پرواز آزمایشی بعدی ، این موشک به ارتفاع حدود 20 کیلومتر بالا می رود و پس از آن دوباره به زمین باز می گردد. رئیس SpaceX در مورد فرود آمدن دستگاه توضیح داد: "این سرعت با سرعت زیاد در زاویه 60 درجه پایین می آید ، سپس شروع به کاهش می کند و مانند یک اسکاییدر سقوط می کند ، فقط خود را کنترل می کند و بعد می چرخد ​​و می نشیند."
 
به گفته ماسک ، این موشک دارای سه موتور متحرک است که می توانند تا 15 درجه و 3 استاتیک منحرف شوند و بدنه Starship از استیل ضد زنگ ساخته شده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

همه می خواهند به مریخ بروند

در
نمونه اولیه مریخ نورد برنامه ExoMars
در سال 2020 ، همه می خواهند به مریخ بروند. و ایالات متحده ، اتحادیه اروپا و چین و حتی امارات!
شیدایی بار دیگر سیاره زمین را فرا گرفت. ایالات متحده امیدوار است که هواپیمای بدون سرنشین را به مریخ بفرستد ، اولین هلیکوپتر فرازمینی. سرانجام چینی ها می خواهند وسیله مأموریت پرتاب خود را برای مأموریت مریخ آماده کنند ، و اعراب امارات که می خواهند بدانند از اکسیژن و هیدروژن رودخانه های مریخ بدانند.
در سال 2020 ، پروازهای فضایی اهداف بسیار متفاوتی خواهند داشت ، از کاوش در مریخ گرفته تا حفاظت از زمین.
برای طرفداران مریخ ، سال 2020 سال بسیار هیجان انگیزی خواهد بود. با بهره گیری از همگرایی زمین و مریخ ، که هر دو سال یک بار اتفاق می افتد ، آژانس های فضایی آمریکا ، چین ، اروپا و امارات متحده عربی قصد دارند مریخ نورد های بدون سرنشین را به سیاره سرخ ارسال کنند. هر پرواز به تشنگی دانش دامن می زند. اما همه آرزوهای زمینی بیشتری دارند.
آژانس فضایی ناسا در مریخ در حال حاضر ربات هایی دارد. اما مریخ نورد "مریخ 2020" نیز دارای یک بالگرد بدون سرنشین خواهد بود. در صورت موفقیت آمیز بودن پرواز در فضایی نادر از مریخ ، کشوری که هواپیما را اختراع کرده است ، افتخار بیشتری کسب می کند و اولین کسی خواهد شد که یک هواپیمای فرازمینی را به پرواز درآورد. تصاویر حاصل از این پهپاد بدون شک توجه همه را به خود جلب خواهد کرد.
همه می خواهند به مریخ بروند
آژانس فضایی اروپا (ESA) هنوز در مریخ فرود نیامده است. اولین تلاش وی در سال 2016 با شکست روبرو شد زیرا هواپیمای Skiaparelli سقوط کرد. این بار ایالات متحده و روسیه به اروپایی ها کمک می کنند ، اما ESA به خودی خود درگیر فرود این مریخ نورد خواهد بود. وی به نام دانشمند بریتانیایی Rosalind Franklin نامگذاری شده است ، که مشغول مطالعه ساختار DNA بود. فرمانده مأموریت ، پیترو باگلیونی ، گفت: اروپا باید ثابت كند كه قادر است بخشی از كار را به تنهایی انجام دهد.
 
اولین پرواز چین به مریخ در سال 2012 با ناکامی تمام شد که فضاپیمای روسی که وسیله نقلیه ساخت چینی که به آن وصل شد ، نتوانست مدار زمین را ترک کند. بنابراین ، پرتاب فضاپیمای بعدی به مریخ (آن را HX-1 نامیدند) ، چین به طور مستقل انجام خواهد شد ، همانطور که توسط Lan Tianyi ، رئیس شرکت مشاوره پکن با نام شاعرانه "سحابی نهایی آبی" رهبری می کند.
با این وجود ، چین علاقه خود را به همکاری های بین المللی اعلام می کند. معاون آژانس فضایی چینی Yanhua به طرز حتمی از ایجاد تلاش های بین المللی برای "جامعه سرنوشت مشترک بشر" در فضا "با کمک حکمت چینی" صحبت می کند.
 
کشوری به نام امارات متحده عربی (امارات) نیز با همکاری آمریکایی ها در حال آماده سازی پرواز به مریخ است و آنها یک موشک ژاپنی پرتاب می کنند. با این حال ، این اولین پرواز بین قاره ای است که توسط نیروهای جهان عرب انجام می شود. احمد بن عبدالله حمید بلهول آل فالاسی ، رئیس آژانس فضایی امارات ، پرواز آینده را یک دستاورد تاریخی رای اعراب خواند که "شکوه اجداد ما را بازیابی می کند."
 
در مورد تحقیقات علمی ، کاوشگر امارات متحده عربی با نام Hope از طریق طیف سنجی ماوراء بنفش ، جو مریخ را در تلاش برای درک چگونگی و چرایی هیدروژن و اکسیژن به فضا بررسی می کند. یکی از دستگاه های ناسا که "مانند درخت تنفس می کند" ، دی اکسید کربن را که به وفور در جو سیاره سرخ وجود دارد، می گیرد و اکسیژن وارد می کند ، که در آنجا بسیار کم است. فضانوردان آینده قادر به تنفس یا استفاده از آنها برای تولید سوخت موشکی خواهند بود.
مریخ نورد ESA دارای مته ای است که از عمق دو متری خاک از دهانه رودخانه سابق استخراج می کند که به خودی خود بی سابقه است. در یک کوره دوار ، نمونه های سنگ خرد شده و گرم می شوند تا گازهایی استخراج شوند که ممکن است نشانه هایی از میکروارگانیسم های فعلی یا باستانی باشد.
 
برنامه پرتاب به فضا برای سال 2020 نیز ممکن است شامل اولین پرتاب بزرگترین موشک جهان NASA SLS )Space Launch System) باشد. Virgin Galactic و Blue Origin می توانند پروازهای کوچکتر تجاری را برای ماجراجویان ثروتمند و جویندگان آدرنالین انجام دهند. اما مهمترین واقعه ممکن است پرتاب یک کاوشگر خورشید ی توسط آژانس فضایی اروپا باشد که برای فوریه 2020 برنامه ریزی شده است.
 
مدارگرد خورشیدی در مدار طولی پرواز می کند و هر پنج ماه یک بار به خورشید نزدیک می شود. حفاظت حرارتی آن دارای دهانه هایی برای مشاهده است که از طریق آن تجهیزات موجود ارتباط بین نوسانات در فضای خورشیدی و انتشار ناگهانی شدید دوره ای ذرات باردار را کنترل می کند. این انتشارات ، هنگامی که لایه ازن در بالای زمین ضعیف می شود ، از لحاظ تئوریکی می توانند شبکه های برقی و رایانه های روی زمین را غیرفعال کنند ، به همین دلیل تمام قاره ها می توانند وارد شرایط بحرانی و هرج و مرج شوند.
 
ایان والترز از ایرباس ، یک شرکت اروپایی ، می گوید: مدارگرد خورشیدی باید نوعی "دفاع سیاره ای" محسوب شود. داده های این مدارگرد خورشیدی به توسعه مدل ها کمک می کند تا چند روز قبل از برخورد به زمین ، رویکرد چنین ذرات نابود کننده الکترونیکی را پیش بینی کنند. به گفته وی ، در این حالت ، شبکه های برقی و سایر تجهیزات می توانند به طور موقت خاموش یا محافظت شوند. این مأموریت ممکن است برجسته ترین رویداد در سال 2020 باشد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟

در
اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟
مردم همیشه به این سؤال علاقه داشتند كه در صورت بروز هرگونه فاجعه ، سیاره زمین و ساكنان آن چه خواهد شد. این احتمالاً به همین دلیل است که هالیوود فیلم های زیادی درباره پایان جهان ساخته است. بسیاری از سناریوهای آخرالزمان برای توصیف همه عواقب وجود دارد ، بنابراین تصمیم گرفتیم دریابیم، اگر زمین به طور ناگهانی متوقف شود (و اتفاقاً واقعاً کند می شود) انتظار چه چیزی را داشته باشیم. در اینجا نحوه پایان جهان در این حالت مشاهده خواهد شد.

 

1. همه اشیاء بصورت ساکن با سرعت بالا به سمت شرق پرواز می کنند

اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟

استن اودوالد از ناسا می گوید: "ما سرعت زیاد چرخش زمین را متوجه نمی شویم. اما اگر به طور ناگهانی متوقف شود ،" همه اشیاء روی کره زمین از سطح آن بیرون می آیند و با سرعت زیاد به سمت شرق پرواز می کنند ، و سپس سقوط می کنند. در استوا ، سرعت  (حدود 1600 کیلومتر در ساعت) و نزدیکتر به قطبها به 1300 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. "
 

 

2. امواج عظیم جزر و مدی شروع به شکل گیری می کنند

نیروی ضربه باعث می شود آب در دریاها و اقیانوس ها جابجا شود و این به سونامی قدرتمندی منتهی می شود که به سمت شرق می رود و شهرهای ساحلی را از چهره زمین پاک می کند.
 

 

3. قدرت باد افزایش می یابد

اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟

با ادامه حرکت جو ، سرعت چرخش آن به دور سیاره چندین بار افزایش می یابد. سرعت شروع جریان هوا بسیار زیاد خواهد بود: در حدود 1800 کیلومتر در ساعت. این امکان وجود دارد که در نتیجه ، زمین بخشی از جو خود را از دست بدهد.
 

 

4- تمام آبهای این سیاره در دو اقیانوس جمع می شود که منجر به تشکیل قاره جدید خواهد شد

اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟

در حال حاضر ، به دلیل نیروی گریز از مرکز زمین ، آب در استوا جمع می شود. اما توقف ناگهانی آن منجر به توزیع مجدد زمین و آب خواهد شد و دو اقیانوس غول پیکر را در هر دو قطب تشکیل می دهد. زمین در خط استوا یک قاره جدید را تشکیل می دهد و کل سیاره را در بر می گیرد.
 

 

5- فوران های آتشفشانی ، طوفان ها و زمین لرزه ها شروع می شوند

اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟

نیروی عظیم جنبشی زمین و حرکت آن حتی می تواند هسته زمین را تحت تأثیر قرار دهد. نتیجه کاملاً قابل پیش بینی است: طوفان های قدرتمند ، فوران آتشفشانی و زمین لرزه های ویرانگر. و این در سراسر سیاره است.
 

 

6. زمین از یک ژئوئید به کره تبدیل می شود

زمین به دلیل ماهیت جنبشی شکل Geoid خود را دارد. اکنون آن را در قطب ها کمی مسطح کرده و در استوا گسترش می یابد. اما اگر چرخش سیاره متوقف شود ، شکل آن کروی خواهد شد.
 

 

7. در یک نیمکره سوزان مانند بیابان و در دیگری سرد مانند قطب می شود

اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟

اگر زمین همچنان چرخش را در اطراف خورشید انجام دهد ، فقط نیمی از آن گرم می شود. این بدان معنی است که دمای هوا در این نیمه بسیار بالا می رود ، به خصوص در استوا. نیمکره دوم به شب سرد و ابدی تبدیل می شود. ناسا نسخه متفاوتی دارد:اگر زمین فقط در اطراف محور  خود چرخش نکند ،  منجر به تغییر 6 ماه گرما و 6 ماه سرما می شود.
 

 

8- میدان مغناطیسی که زمین را در برابر اشعه خطرناک کیهانی محافظت می کند ، از بین می رود

میدان مغناطیسی عمدتاً به دلیل هسته بیرونی (که از آهن تشکیل شده است) و حرکت سیاره در اطراف محور آن شکل می گیرد. اما اگر زمین متوقف شود ، همانطور که استن اودوالد پیش بینی می کند ، میدان مغناطیسی نیز ناپدید می شود. این میدان ما را از باد های خورشیدی محافظت می کند - این ذرات از خورشید شارژ می شوند ، برای هر موجود زنده کشنده هستند.
 

 

9- اگر مردم بتوانند زنده بمانند ، فقط در مرز گرما و سرما می مانند

اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟

بشریت فقط در مرز روز و شب قادر به سازگاری با شرایط جدید خواهد بود. به دلیل تابش ، مردم مجبورند در زیر زمین زندگی کنند و فقط با لباسهای محافظ به سطح زمین بیایند.
 

 

10. ماه سرانجام به زمین سقوط خواهد کرد ، اما به زودی نخواهد بود

پروفسور ووگان پراتا از دانشگاه استنفورد می گوید که ماه به تدریج کند خواهد شد و فاصله آن از زمین کاهش می یابد. با گذشت زمان ، احتمالاً فقط در سیاره ما سقوط خواهد کرد.
 
در واقع ، چرخش زمین واقعاً در حال کند شدن است. در جوانی ، زمین خیلی سریعتر می چرخید: روز فقط 6 ساعت به طول می انجامید. در ناسا تخمین زده می شد که هر 100 سال ، طول روز 2.3 ms افزایش می یابد. به احتمال زیاد ، پس از میلیاردها سال ، روزها به حدی طولانی می شوند که زمین کاملاً متوقف شود.

 

 

آیا انسان ها می توانند زنده بمانند؟

امروز سرعت چرخش زمین کمتر از 1670 کیلومتر در ساعت نیست. هنگامی که سیاره به طور ناگهانی متوقف شود ، هر آنچه که بر روی سطح آن قرار دارد ، از جمله مردم ، به دلیل عمل نیروی گریز از مرکز فوراً از بین می روند. در واقع زمانی که زمین متوقف شود، اشیاء روی سطح آن به حرکت خود ادامه خواهند داد. این گزینه شاید برای افراد قابل قبول تر باشد ، زیرا همه چیز آنقدر سریع اتفاق می افتد که هیچ کس چیزی نمی فهمد. اما در صورت کاهش تدریجی زمین ، ما باید عواقب مخرب بسیاری را تجربه کنیم.
 

 

چه خواهد شد اگر زمین به تدریج چرخش خود را متوقف کند؟

حال بیایید به یک الگویی واقع بینانه تر از اوضاع بپردازیم اگر چرخش سیاره زمین به تدریج کند شود و بشریت لحظه توقف آن را پیدا کند. ما قبلاً می دانیم که سیاره ما فقط در میلیارد ها سال متوقف خواهد شد ، اما فرضیه این می تواند زودتر اتفاق بیفتد. دانشمندان این مسئله را رد نمی کنند که به عنوان مثال ممکن است سرعت چرخش این سیاره کاهش یابد ، به دلیل برخورد با یک سیارک. چنین رویدادی به خودی خود برای زمین کشنده خواهد بود و کاهش سرعت چرخش سیاره به یک امتیاز ناخوشایند برای همه چیز تبدیل می شود. اما بیایید تصور کنیم که این اتفاق بدون مشارکت سیارک های عظیم رخ داده است ، اما به دلایل بیشتر "دلخراش".
نور و تاریکی اولین چیزی است که به ذهن خطور می کند روز ابدی در یک نیمکره و شب ابدی در دیگری اتفاق می افتد. در حقیقت ، اینها چیزهای جزیی در مقایسه با سایر تغییرات جهانی است ، از فاجعه های وحشتناک شروع می شود و با توزیع مجدد آبهای اقیانوس جهانی خاتمه می یابند که منجر به کشته شدن جمعی کل زندگی در کره زمین خواهد شد.
اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟
مفهوم روز از بین می رود. در یک طرف زمین یک روز ابدی خواهد بود. در همین زمان ، خورشید ثابت گیاهان زیادی را از بین می برد و خاک خشک می شود و ترک می خورد. قسمت تاریک زمین مانند تندرا برفی خواهد بود. دانشمندان بر این باورند که یک منطقه واسط بین روز و شب کم و بیش برای زندگی مناسب خواهد بود.
 
آب اقیانوس ها مکان خود را تغییر داده و از استوا به قطب ها منتقل می شوند. یعنی خط استوایی به یک منطقه بزرگ زمین تبدیل می شود و بسیاری از مناطق سرزمین اصلی نزدیک به قطب ها پر از آب می شوند. واقعیت این است که سیاره ما به دلیل چرخش کمی محدب است ، بنابراین ، در امتداد خط استوا نوعی "هاله" دارد. بنابراین ، پس از توقف زمین ، آبهای اقیانوس جهانی به طور مساوی نگه داشته می شوند و در واقع از استوا جریان می یابند.
اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟
علاوه بر این که زمین و اقیانوس ها روی زمین متفاوت به نظر می رسند ، آب و هوا به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد. اکنون وزش باد به موازات استوا جریان دارد ، اما اگر اتفاقی بیفتد ، از استوا به قطبها می وزند. جریانات البته تغییر خواهند کرد. گفتن در مورد شرایط آب و هوایی در یک منطقه خاص دشوار خواهد بود ، اما می توانید مطمئن باشید که یک نیمکره خشک و دیگری بسیار سرد خواهد بود. جو زمین مانند آبهای اقیانوس به قطب نزدیکتر می شود و در استوا باریک تر می شود. به دلیل اینکه هسته فلزی زمین می چرخد  یک میدان مغناطیسی در اطراف آن وجود دارد. این هسته فلزی باعث محافظت در برابر طوفان های خورشید ی مخرب و ذرات پر انرژی در فضا است. بدون چرخش ، هیچ میدان مغناطیسی وجود نخواهد داشت و بنابراین ، همه موجودات زنده در نور مستقیم خورشید هلاک می شوند. انقراض گسترده در میان نمایندگان گونه های جانوری و گیاهی اجتناب ناپذیر خواهد بود. طغیان مناطق بزرگ ، تغییرات آب و هوایی ، بلایای طبیعی - همه اینها به وضوح تنوع زندگی در زمین را کاهش می دهد.
اگر چرخش زمین متوقف شود چه اتفاقی می افتد؟
مطمئناً مردم اگر بتوانند با شرایط جدید سازگار شوند. مکانهای زیادی وجود ندارد که بتوان در آن زنده ماند. مردم قادر خواهند بود در مناطق كوچك در مرز روز و شب زندگی كنند. در چنین مکان هایی بسته به نیمکره ، طلوع خورشید یا غروب خورشید وجود دارد. علاوه بر این ، در طول کل "خط واسط بین روز و شب" این امکان وجود خواهد داشت ، زیرا بخش قابل توجهی از زمین توسط اقیانوس ها پوشیده می شود ، و شما باید منطقه ای را انتخاب کنید که در آن فشار و دمای بهینه وجود داشته باشد.
این امکان وجود دارد که به دلیل تابش خطرناک کیهانی ، افراد مجبور شوند به زیر زمین بروند و فعالیتهای خود را در آنجا سامان دهند و لباسهای فضایی برای پیاده روی سطح زمین مورد نیاز باشد.
به طور کلی ، ارزش آن را دارد که بیشتر اوقات به این فکر کنیم که زمینی که در آن زندگی می کنیم چقدر با ارزش است ، زیرا فراتر از مرزهای سیاره ما برای صدها میلیون سال نوری ، هنوز هیچ مکان واحدی با شرایطی که برای انسان مناسب باشد، پیدا نشده است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر 1 در سال 1990 را به روز کرد

در

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر -1 را در سال 1990 به روز کرد
تصویر Pale Blue Dot توسط ماموریت Voyager-1 از فاصله 5.9 میلیارد کیلومتری زمین گرفته شده است. این عکس به عنوان بخشی از مأموریت به سرپرستی دانشمند کارل ساگان گرفته شده است ، در همان زمان کاوشگر عکس هایی از سیارات دیگر را ارسال کرد.

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر -1 را در سال 1990 به روز کر

ناسا تصمیم گرفته است به افتخار سی امین سالگرد این عکس ،آن را به روز کند. عکس اصلی شامل سه عکس گرفته شده توسط یک کاوشگر با استفاده از سه فیلتر رنگی بود. عکس جدید فیلترهای متعادل را بازسازی کرده است که به لطف آنها تصویر واضح تر می شود ، و پرتوی خورشید در اطراف کره زمین، دقیقاً مانند نور خورشید شروع به سفید شدن می کند. 

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر -1 را در سال 1990 به روز کر

Voyager-1 یک ایستگاه بین سیاره ای اتوماتیک است که از 5 سپتامبر 1977 در منظومه شمسی کاوش می کند. ماموریت اصلی برنامه فضایی مطالعه مشتری و زحل بود. Voyager-1 اولین فضا پیمایی بود که تصاویر ماهواره ای مفصلی از این سیارات گرفت. پس از اتمام مأموریت اصلی ، Voyager-1 ماموریت دیگری را برای مطالعه مناطق دور افتاده منظومه شمسی ، از جمله کمربند کوپر و مرز هلیوسفر آغاز کرد. Voyager-1 سریعترین فضاپیمایی است که از منظومه شمسی خارج شده و به  دورترین مناطق منظومه شمسی رفته است.

ناسا عکس فوری افسانه ای گرفته شده توسط ویوجر -1 را در سال 1990 به روز کر

عکس زمین ، زحل در پیش زمینه. عکس گرفته شده توسط ماموریت کاسینی در سال 2013.

عکس زمین ، زحل در پیش زمینه. عکس گرفته شده توسط ماموریت کاسینی در سال 2013.

نظرات

در ادامه بخوانید...