مزایای درمانی و عوارض جانبی ماسک زغال


یکی از جدیدترین تبلیغات در دنیای زیبایی و محافظت از پوست صورت، ماسک زغال است که با وجود مزایای درمانی، عوارض جانبی ناخواسته‌ای برای افراد ایجاد می‌کند.
برای محافظت از پوست صورت، لایه برداری، از بین بردن جوش‌های سرسیاه، حذف چربی‌های اضافی از سطح پوست و کم کردن چین و چروک‌ها انواع روش‌ها و ماسک‌های طبیعی و شیمیایی وجود دارد.یکی از ماسک‌های جدید که به تازگی در دنیا بسیار محبوب و مورد توجه دوستداران زیبایی قرار گرفته ماسک زغال یا بلک ماسک است.

 این ماسک از زغال چوب به دست می‌آید و بسیاری از شرکت‌های تولید کننده محصولات بهداشتی آرایشی آن را تولید و وارد بازار‌های جهانی کرده اند.

فایده‌ها و ضرر‌های ماسک زغال

این ماسک برخلاف سایر ماسک‌های گیاهی و شیمیایی که با آب به آسانی شسته می‌شوند بسیار سخت از سطح پوست پاک می‌شود و درصورتی که فرد دارای مو‌های زائد یا آکنه برروی صورت خود باشد پاک کردن ماسک می‌تواند بسیار دردناک و حتی گریه آور باشد.

کارشناسان استفاده از ماسک زغال را برای سلامت افراد بی خطر اعلام کرده اند، اما با وجود مزایای درمانی استفاده از آن می‌تواند دردناک باشد و سبب تحریک پوستی و حتی عفونت به دلیل ایجاد زخم در محل آکنه‌ها شود

در زمان برداشتن ماسک از روی صورت چربی‌های طبیعی و مفید برسطح پوست از بین می‌روند و به همین دلیل امکان خشکی و کشیدگی پوست وجود دارد.توصیه می‌شود قبل از استفاده از ماسک ابتدا صورت را شسته و خشک کنید و تمام مو‌های زائد بر سطح آن را حذف کنید تا در زمان برداشتن ماسک کمتر دچار درد شوید.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند ابتدا ماسک را بر روی بخش کوچکی از صورت خود آزمایش کنند و پس از نداشتن حساسیت از ماسک بر روی نواحی بزرگتری از صورت استفاده کنند.
متخصصان زیبایی توصیه می‌کنند افراد تنها بر روی ناحیه تی زون (T ZONE) صورت خود که اطراف بینی است از این ماسک استفاده کنند و پس از برداشتن ماسک صورت راشسته و از کرم‌های مرطوب کننده مخصوص پوست‌های چرب و جوش دار استفاده کنند.

در کنار استفاده از ماسک زغال برای درمان مشکل‌های پوستی استفاده از دارو و محلول‌های موضعی، اصلاح رژیم غذایی، انجام ورزش و خودداری از داشتن استرس سبب داشتن پوستی زیبا و بدون جوش می‌شود.

 

متخصصان به افراد توصیه می‌کنند در صورت داشتن آلرژی پوستی از این ماسک استفاده نکنند، همچنین حداکثر ضخامت ماسک بر روی صورت حدود یک میلیمتر باشد، زیرا ضخامت بیشتر سبب احساس درد فراوان زمان برداشتن ماسک می‌شود و در نهایت از خرید ماسک از برند‌های ناشناخته و غیر مشهور خودداری کنید، زیرا امکان ساخت نمونه‌های تقلبی و ایجاد واکنش‌های پوستی وجود دارد.

استفاده از ماسک به میزان زیاد توصیه نمی‌شود، همچنین پس از خشک شدن براساس دستور استفاده از ماسک آن را از سطح پوست بردارید.

 

اگر تمایل به استفاده از برندهای شیمیایی ماسک زغال ندارید می توانید با استفاده از مواد طبیعی این ماسک را در خانه تولید کنید . چندین نوع ماسک زغال می توانید تهیه کنید از جمله ترکیب زغال چوب ، آب، خاک رس، مقداری روغن جوجو با یا روغن نعناء، ترکیب مورد علاقه دیگر اضافه کردن سرکه سیب و عسل به زغال چوب و تهیه ماسک خانگی است.منبع:بهداشت نیوز

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید