ماسک های دست ساز برای پوست خشک

ماسک های دست ساز برای پوست خشک، آموزش نحوه ساخت ماسک های دست ساز برای پوست خشک، استفاده از مواد غذایی و طبیعی برای ساخت ماسک

در این مقاله طرز تهیه ماسک هایی برای پوست خشک را می گوییم که برای درست کردن آن ها تقریبا نیازی به چیزی جزچیزهایی که در یخچال شما پیدا می شود ندارید. این ماسک ها پوست صورت را مرطوب و تازه می کند.

با درست کردن ماسک در خانه نه تنها هیچ پولی خرج نمی کنید، بلکه از ماسک های آماده حاوی مواد شیمیایی نیز دوری خواهید کرد.(سیارک)

چطور ماسک های مخصوص پوست خشک درست کنیم؟

  • ماسک تخم مرغ و عسل برای پوست های خشک

۱ قاشق چای خوری عسل، ۱ قاشق چای خوری روغن آفتاب گردان و یک سفیده تخم مرغ را در کاسه ای بریزید و آنقدر هم بزنید تا غلیظ شود.

آن را روی صورت بمالید. بگذارید برای ۱۵ دقیقه بماند و سپس صورتتان با آب گرم بشویید.

  • ماسک موز، ماست و عسل برای پوست های خشک

۲ عدد موز رسیده، ۱ قاشق چای خوری عسل و نصف لیوان ماست را درون مخلوط کن بریزید. آنها را آنقدر مخلوط کنید تا خمیری شوند. خمیر را روی صورت بمالید و بگذارید برای ۲۰ دقیقه یا تا وقتی خشک شود روی صورتتان بماند. صورت را با آب گرم بشویید.

  • ماسک خیار و آلوئه ورا برای پوست های خشک

یک خیار را پوست بکنید و آن را آسیاب کنید. ۲ قاشق چای خوری آلوئه ورا به آن اضافه کنید. این دو را با هم مخلوط کنید تا سفت شود.

آن را روی صورت بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه باقی بماند و سپس با آب سرد بشویید.(سیارک)

  • ماسک عسل و آووکادو برای پوست خشک

این ماسک صورت عالی تنها نیاز به آووکادو و عسل دارد. این ماسک برای پوست های مسن، چروک و خشک بسیار مفید است.

شما نیاز به نصف یک آووکادوی رسیده و نرم دارید. آن را درون یک کاسه له کنید تا تبدیل به یک خمیر کرمی شود. سپس ¼ لیوان عسل به آن اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری نرم تشکیل شود. آن را روی پوست صورت بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه باقی بماند. سپس آن را با آب و یک حوله ی صورت نرم بشویید.

استفاده از ماسک صورت را خصوصا اگر پوست خشکی دارید هفته ای یکبار انجام دهید تا به پوستتان آبرسانی کنیدو از خشکی آن کم کنید.(سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید