نوشیدنی های خنک تابستانی 6 مورد

روز های گرم تابستانی که از راه می رسند همه به دنبال خنک کردن خود هستیم. از سر کار که بر می گردیم، مهمانانی که برای عصر کنارمان هستند و شب هایی که با خود خلوت می کنیم. هیچ چیز به اندازه ی یک نوشیدنی خنک و خوشمزه حال ما را خوب نمی کند.

نوشیدنی های خنک و خوشمزه ی تابستانی هم ما را سرحال تر می آورند و هم این که به آسانی نیز تهیه می شوند.

در این قسمت طرز تهیه ی شش نوع از خوشمزه ترین نوشیدنی هایی که می توانید در تابستان درست کنید را به شما آموزش می دهیم. با این نوشیدنی ها تابستان خودتان را خنک کنید. با ما همراه باشید.

شربت توت فرنگی

مواد لازم برای تهیه ی یک لیتر شربت توت فرنگی

نیم کیلو توت فرنگی

یک عدد پرتقال

یک عدد لیمو شیرین

قطعه های یخ

شکر به مقدار لازم(میزان شیرینی شربت به علاقه ی شما به مزه ی شیرین بستگی دارد)

طرز تهیه:

ابتدا توت فرنگی ها را خوب شسته و در یک قابلمه گذاشته و با شکر مخلوط کنید و بپزید. تا زمانی که شربت شما به خوبی قوام بیاید آن را بپزید. سپس زیر گاز را خاموش کرده و اجازه دهید که سرد شود. مایع به دست آمده را از صافی عبور دهید تا مخلوطی صاف و یک دست داشته باشید. پس از صاف کردن شربت توت فرنگی آب پرتقال را گرفته و به شربت اضافه کنید. لیمو شیرین را نصف کرده و آب نصف آن را به شربت توت فرنگی و پرتقال اضافه کنید.

(توصیه می کنم به سرعت نصف دیگر لیمو شیرین را مصرف کنید زیرا لیمو شیرین بعد از نصف شدن به سرعت در مجاورت با هوا بعد از چند دقیقه تلخ می شود).

آب لیمو شیرین، پرتقال و شربت توت فرنگی را به خوبی با یک دیگر مخلوط کنید و درون یک تنگ شیشه ای بریزید و با تکه های یخ تزئین کنید. می توانید برای این که نوشیدنی خود را زیبا تر کنید مقداری بستنی توت فرنگی آماده کرده و هنگام خوردن شربت یک مقدار از آن را با نوشیدنی خود مخلوط کنید. نوش جان.

نوشیدنی پرتقال و نعنا

مواد لازم برای تهیه ی دو لیتر شربت نعنا پرتقال

برای قسمت زیرین تنگ

دو عدد پرتقال ماندارین

20 گرم برگ نعنا

100 گرم شکر

یک قاشق غذا خوری سرکه سفید

برای قسمت بالایی تنگ

40 گرم شکر دمرارا(شکر خام یا قهوه ای)

120 گرم نعنا خرد شده به عنوان چاشنی

یک و نیم تا دو لیتر آب

چند قطعه خرد شده از پرتقال مانداراین

طرز تهیه:

ابتدا  یکی از پرتقال ها را خوب بشویید و آن ها را از عرض برش دهید. برش های حلقه ای را درون تنگ بچینید. کمی قبل از این کار لازم است که شکر و نعنا را با یک دیگر مخلوط کرده و آن را به مدت یک ساعت درون یخچال بگذارید. با این کار عصاره ی نعنا و شکر به خوبی با یک دیگر مخلوط می شوند. نعنا و شکر آماده ی خود را درون تنگی بریزید که قبلا پرتقال های مانداراین را در آن با برش های حلقه ای قرار داده اید. پرتقال دیگر را نیز به خوبی آب گرفته و درون تنگ بریزید. حال قسمت پایینی مخلوط ما آماده است. سپس برای قسمت بالایی تنگ لازم است که شکر دمرارا(شکر خام یا قهوه ای) و نعنا ی خورد شده را با یک مخلوط کرده و در یک و نیم الی دو لیتر آب بریزید. سپس آن را خوب مخلوط کنید حال چند پرتقال مانداراین را به قطعه های کوچک تقسیم کرده و درون نوشیدنی بریزید. نوشیدنی را برای مدت چند ساعت درون یخچال نگه دارید با آن کار شما به تمام مواد اجازه می دهید که به خورد یک دیگر رفته و به خوبی عصاره ی پرتقال و نعنا از آن آزاد شده و با یک دیگر مخلوط شوند. نوشیدنی شما آماده است.

نوشدنی انار و کلمانتین(یافا)

مواد لازم برای تهیه ی  650 میلی لیتر نوشیدنی

 6 یا 7 عدد انار بزرگ

یخ خرد شده یا یخ مکعبی

150 میلی لیتر آب یافا

150 میلی لیتر آب

قطعات خرد شده ی یافا و دانه های انار

طرز تهیه:

ابتدا دانه های انار را از پوشش سفید خود خارج کنید. برای این کار لازم است که انار را به دو قسمت تقسیم کرده و با یک قاشق به پشت پوست انار ضربه بزنید و انار دانه شده را درون یک کاسه بریزید. بخشی از انار های دانه دانه شده را جدا کرده و برای تزئین نوشیدنی بگذارید و بخشی دیگر را درون قابلمه ای ریخته و به همراه مقداری آب بپزید.با این کار آب دانه های انار خارج می شوند و هنگامی که کامل آب آن ها خارج شد آن را کنار بگذارید تا سرد شود سپس آن را از صافی عبور دهید تا هسته ها از آب انار جدا شوند. آب انار و آب یافا را با یک دیگر مخلوط کنید. قطعه های یخ را درون تنگی که نوشیدنی را در آن ریخته اید قرار دهید و با دانه های اناری که قبلا جدا کرده بودید، مخلوط کرده و با قطعه های خرد شده ی یافا آن را تزئین کنید. نوشیدنی شما آماده است.

نوشیدنی انبه و چای سبز

مواد لازم برای تهیه ی 750 میلی لیتر

250 میلی لیتر شربت چای سبز

1انبه

25 میلی لیتر ماست

60 میلی لیتر کرم

50 میلی لیتر شیر

یخ خرد شده یا یخ مکعبی

طرز تهیه:

برای تهیه ی شربت چای سبز، 250 گرم چای سبز را با 250 گرم شکر سفید و مقداری آب حرارت دهید تا شربتی غلیظ تهیه شود و بعد آن را از صافی عبور دهید و اجازه دهید که سرد شود. سپس انبه را پوست کنده و مقداری را برای تزئین نگه داشته و بقیه ی آن را به همراه شیر، کرم، ماست و شربت چای سبز با یک دیگر در مخلوط کن ریخته و به خوبی مخلوط کنید. سپس آن را درون ظرف ریخته با قطعه های یخ و انبه تزئین کنید. نوشیدنی شما آماده است.

 

نوشیدنی گریپ فروت و لیموناد

مواد لازم برای تهیه ی 1 لیتر

آب 2 عدد گریپ فروت

آب 1 عدد لیمو ترش

مقداری نعنا تازه ی خرد شده

4 قاشق غذا خوری عسل

500 میلی لیتر آب سرد

یخ خرد شده یا یخ مکعبی

تکه های لیمو گریپ فروت

طرز تهیه:

نحوه ی درست کردن این نوشیدنی بسیار ساده است تنها کافی است که آب گریپ فروت و لیمو ترش را با عسل و نعنا به خوبی مخلوط کرده و به آن آب سرد را اضافه کنید. برای تزئین آن نیز از یخ و تکه های لیمو و گریپ فروت استفاده کنید. نوشیدنی شما آماده است.

نوشیدنی آناناس و لیمو ترش خرد شده

مواد لازم برای تهیه ی 1.5 لیتر

1عدد آناناس کوچک

6 عدد لیمو ترش

2 قاشق غذا خوری شکر

1 لیتر شربت نعنا زنجبیلی خنک

یخ خرد شده یا مکعبی

طرز تهیه:

آب یکی از لیمو ترش ها را بگیرید و بقیه را پوست گرفته و به قطعه های مساوی تقسیم کنید. آناناس را پوست گرفته، خرد کنید و به همراه شربت نعنا زنجبیل، شکر و آب لیمو ترش درون مخلوط کن بریزید تا به خوبی با یک مخلوط شوند. لیمو های خرد شده را به همراه قطعه های یخ درون نوشیدنی بریزید تا ظاهر زیبایی داشته باشد. نوشیدنی شما آماده است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید