طرز تهیه خورشت آلو اسفناج

مواد لازم برای تهیه خورشت آلو اسفناج

- گوشت گوسفندی 300 گرم یا نصف سینه مرغ 
- اسفناج تازه 700 گرم
- تره 300 گرم
- آلو خورشتی 200 گرم
- پیاز 2 عدد
- سیر 1 عدد
- نمک و فلفل به مقدار لازم
- زعفران به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج : 
گوشت ها را درشت خرد کنید و بهمراه 1 پیاز ، سیر و چند لیوان آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بپزد ( در زمان پخت گوشت  قرمز نمک اضافه نکنید).
داخل ماهیتابه روغن ریخته و روی حرارت بگذارید. 1 عدد پیاز باقی مانده را نگینی ریز نمایید و در روغن با حرارت کم تفت دهید . سپس اسفناج و تره را که خوب ریز کرده اید، اضافه نمایید چند دقیقه تفت دهید و از روی حرارت برداشته کنار بگذارید.
پس از اینکه گوشت نیم پز شد مخلوط اسفناج تفت داده شده ، نمک و فلفل را به ان اضافه کنید و روی حرارت کم بگذارید تاخورشت حدود 3-2 ساعت با حرارت ملایم جا بیفتد و روغن روی خورشت جمع شود. آلوها را در دقیقه های آخراضافه کنید و پس از جا افتادن بهمراه برنج سرو کنید. برای کمی ترش شدن خورشت از آبلیمو ی تازه استفاده نمایید و برای رنگ و عطر خورشت از زعفرانی که قبلا آماده کرده اید مقداری به خورشت اضافه نمایید.اضافه کردن یک قاشق شکر به خورش باعث طعم ملس خورشت می شود که بسیار خوشمره است.(دهنم آب افتاد) من معمولا برای رنگ خورشت هایی که سبزی دارند از زعفران استفاده می کنم.
نکته ها : آلوها را پیش از اضافه کردن به خورشت نیم ساعت درون آب خیس نمایید. میتوانید بجای گوشت از مرغ هم استفاده کنید. طعم این خورشت با مرغ هم خیلی خوب می شود در صورت استفاده از مرغ نمک را می توانید اول اضافه نمایید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام