طرز تهیه پلو یونانی

(سیارک) : بجز ایرانیان که پلو یکی از غذاهای مورد علاقه شان می باشد ملل دیگر هم برنج را بصورت پلو های جالب و خوشمزه‌ای می پزند برای نمونه بد نیست پلو یونانی که ازمرغ و ذرت و نخودفرنگی برای تهیه آن استفاده می گردد را امتحان نمایید. تهیه پلو یونانی خیلی راحت می باشد و به خاطر تنوع در رنگ برای کودکان کم اشتها مناسب می باشد. در برخی از دستورهای پلو یونانی، مواد داخلی به طور جداگانه از برنج آماده شده و سپس با برنج مخلوط می‌گردد و یا بعد از سرو پلو روی آن ریخته می شود . اما در این دستور پخت ، مواد لابه‌لای  داخل پلو ریخته و دم میشود.

مواد لازم برای تهیه پلو یونانی:

برنج  *  فلفل دلمه‌ای از همه رنگ خرد شده  * نخود فرنگی نیم پز شده  * ذرت پخته نیم پزشده * قارچ خرد شده و تفت داده شده * هویج فرنگی خرد شده و نیم پز شده *سینه مرغ پخته خرد شده * آب مرغ* روغن *پیاز خلال شده * یک حبه سیر* زعفران سائیده * زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک به میزان دلخواه

تمام مواد به میزان دلخواه می باشد بسته به ذائقه از هر کدام که دوست دارید بیشتر بریزید. 
طرز تهیه پلو یونانی:  پیازها را در روغن تفت می دهیم تا سبک شوند سپس  با حرارت ملایم ، تکه های مرغ را در روغن و پیاز تفت می دهیم همزمان یک حبه سیر،کمی فلفل دلمه ای ریز شده(برای گرفتن بوی مرغ )، زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک را اضافه می کنیم کمی رب یا پوره گوجه فرنگی به مواد داخل قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم . در صورتی که آب مرغ داشته باشیم (در غیر اینصورت آب) اضافه می کنیم و می گذاریم تا مرغ بپزد و آب مرغ کاملا کشیده شود . حالا تمام سبزیجات نیم پز را اضافه کرده با هم مخلوط می کنیم.برنج را که از قبل با آب و نمک خیس کرده ایم ، آبکش می کنیم (من خودم برنج ایرانی را کته می کنم) 

کمی روغن در کف قابلمه ی مناسب می ریزیم یک لایه برنج  ، یه لایه از مواد مخلوط شده می ریزیم تا مواد تمام شوند . روی برنج را کمی روغن و زعفران آب شده ( پلو یونانی زعفران ندارد ) داده و روی شعله ملایم دم می کنیم. اجازه بدهید پلو یونانی به نسبت مواد داخل قابلمه در زمان مناسب  دم بکشد.بعد از دم کشیدن و خاموش کردن شعله 5 تا 10 دقیقه صبر کنید سپس ظرف را در دیس به آرامی برگردانید.این پلو مانند تمام پلوهای مخلوط با ماست موسیر چکیده و یا با یکی از این سالادها  خیلی مزه می دهد. پلوی یونانی شما آماده است بفرمایید نوش جان.

طرز تهیه پلو سبزیجات هند بدون گوشت

طرز تهیه کلم پلو شیرازی

طرز تهیه بادمجان پلو، غذای محلی قزوینی

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • فرزانه فرید :

    عالیه

    1395/12/18 13:23

بیشتر بخوانید