طرز تهیه پوره ی سیب زمینی کره ای برشته

مواد لازم
3/4 فنجان کره
4 پوند سیب زمینی طلایی  ، پوست کنده و برش خورده در قطعات دو اینچی (5سانت)
1 قاشق سوپ خوری نمک ، جدا شده
3/4 فنجان دوغ
1/2 فنجان شیر
1/4 قاشق چایخوری فلفل
ادویه : چندشاخه آویشن ، رزماری و جعفری


طرز تهیه
1. کره را در یک قابلمه ی سنگین دو کوارتری به مدت 6-8 دقیقه یا تا زمانی که به قهوه ای روشن تبدیل شود ، با حرارت متوسط پخته و دائما هم بزنید. فورا قابلمه را از روی حرارت برداشته و کره را در ظرف کوچکی بریزیدو (کره تیره تر می شود اگر در قابلمه بماند). یک تا دو قاشق سوپخوری از کره ی قهوه ای را برداشته و ذخیره کنید.
2. سیب زمینی ها ، دو قاشق چایخوری نمک و آب را در ظرفی در اجاق  با حرارت متوسط به بالا به مدت 20 دقیقه یا تا زمان ترد شدن ، بجوشانید. آبکش کرده و حرارت را کم کنید. سیب زمینی ها را دوباره روی اجاق قرار دهید تا پخته شود و هر از چندگاهی به مدت سه تا 5 دقیقه یا تا زمانی که خشک شوند ، با هم مخلوط کنید.
3. سپس زمینی ها را با گوشکوب کوبیده تا به نرمی مطلوبی برسدو در کره ی قهوه ای باقیمانده ، دوغ و شیر و فلفل و یک قاشق چایخوری نمک باقیمانده مخلوط کرده و این کار را تا زمانی که خوب با هم ترکیب شود ، ادامه دهید.
4. مواد را به ظرف غذا منتقل کنید. یک تا دوقاشق غذاخوری کره ی سرخ شده ای را که قبلا ذخیره کرده بودید ، روی آن بپاشید. در صورت لزوم می توانید آن را تزیئن کنید.
تذکر : برای ادامه ،  پخت را در سه مرحله تهیه کنید. در یک ظرف پیرکس 1/2 و 2 کوارتی سبک قرار داده و روی آن را پوشانده و به مدت دو روز بگذارید سرد شود. به مدت سی دقیقه اجازه دهید در دمای اتاق باقی بماند. سرخ کرده و در آن را برداشته و در دمای 350 درجه به مدت سی تا چهل دقیقه یا تا زمان گرم شدن کامل ، سرخ کنید. کره ی سرخ شده را روی آن پاشیده یا در صورت لزوم تزئین کنید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید