طرز تهیه مرغ بریان بدون نیاز به فر

در پست های قبلی طرز تهیه مرغ بریان در فر با فویل و مرغ بریانی در فر توضیح داده شد. در این پست طرز تهیه مرغ بریان بدون نیاز به فر، مرغ سوخاری بدون فر و طرز تهیه مرغ بریان را توضیح می دهیم به این علت که خیلی از گازهای خوراک پزی بخصوص گازهای صفحه تخت بدون فر هستند.

مواد لازم برای تهیه مرغ بریان بدون نیاز به فر

- مرغ (متوسط) 1عدد
- نمک به میزان لازم
- کره به میزان لازم
- زعفران (آبکرده) به میزان لازم
- آبلیمو 4تا5قاشق غذاخوری
- پیاز 1عدد
- فلفل دلمه ای 1عدد
- پودر سیر 2قاشق مرباخوری
- سیب زمینی به میزان لازم
- پوره گوجه فرنگی نصف لیوان  (سیارک)

طرز تهیه مرغ بریان بدون نیاز به فر

مرغ را کاملا شسته اماپوست آن را جدا نکنید.تمام سطح مرغ  و قسمت های داخل مرغ را کره بمالید. زعفران دمکرده،آبلیمو،نمک،فلفل و سایر ادویه دلخواه را با هم مخلوط و با قلموی آشپزی به همه قسمتهای مرغ می زنیم.
پیاز و فلفل دلمه ای را خرد می کنیم و داخل شکم مرغ را با پیاز و فلفل خرد شده پر می نماییم. مقداری پودر سیر ، موسیر ، برگ بو هم به محتویات داخل شکم مرغ اضافه کنید تا خوش طعم تر شود. مرغ  را داخل ظرف دربسته به مدت 8تا10ساعت داخل یخچال بگذارید.

کف قابلمه ورقه ای از فویل بگذارید و روی فویل را با مقدار زیادی نمک بپوشانید . روی نمک را صاف کنید. مرغ رااز یخچال درآورید و محتویات داخل شکم (پیاز و فلفل خرد شده )را خارج کنید پاهای مرغ را با نخ به یکدیگر ببندید  و بعد  مرغ را داخل فویل بپیچید .سیب زمینی را هم شسته  و با پوست داخل فویل بپیچید.

مرغ و سیب زمینی ها را  را روی نمک قرار دهید و دوباره مقدار زیادی نمک روی آنها بریزید بصورتی که کاملازیر نمک قرار بگیرند. روی قابلمه دمکنی قرار دهیدو 15دقیقه با حرارت بالا وبعد به مدت یک و نیم تا 2 ساعت با حرارت متوسط قابلمه را روی شعله قرار دهید. بعد از 2 ساعت مرغ را از فویل خارج کرده و مقداری کره آب شده و زعفران دمکرده و آبلیمو روی مرغ بمالید.

پوره گوجه فرنگی ، کمی آبلیمو ،نمک ومقداری روغن را مخلوط کرده به مدت 5 دقیقه روی حرارت هم بزنید تا کمی غلیظ شود سس آماده شده را در کنار مرغ سرو کنید. 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.   (سیارک)

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید