ترفند هایی در آشپزخانه

دانش زنان خانه دار که در طول سالها جمع شده بسیار شگفت آور است. با دانستن فقط چند راز ، شما نه تنها می توانید با پخت و پز و چگونگی پخت غذا را بیاموزید ، بلکه می توانید مواد غذایی را نیز ذخیره کنید و باعث شود تا زود از بین نروند. آشپزی هنری است که نیاز به صبر و حوصله و ساعت ها تمرین دارد. استفاده از دستورالعمل های مناسب تضمین تسلط در این موضوع نیست: شما باید بدانید که چگونه مواد غذایی را به درستی ذخیره کنید و همچنین بتوانید از ترفندهای مختلف برای سهولت در پخت و پز استفاده کنید.

sayarak.com  نکاتی را منتشر می کند که به شما کمک زیادی در آشپزخانه می کند به طوری که ماندن در آن به یک لذت بزرگ تبدیل می شود.

 

در صورتی که برای باز کردن یخ گوشت منجمد عجله دارید کمی سرکه سفید  روی گوشت بریزید این  به ذوب شدن یخ گوشت کمک می کند و همچنین باعث ترد  شدن گوشت می شود.(مخصوصا برای استیک) 

 

 

اگر بخاطر پخت و پز و شستشوی طولانی مدت، تابه آلومینیوم  یا قابلمه کدر شده و درخشش اولیه اش را از دست داده با این روش قابلمه را تمیز نمایید. آن را با آب پر کنید،  مقداری پوست سیب به آب اضافه کرده و آن را به جوش آورید.غلاوه بر درخشان شدن قابلمه آلومینیومی ، آشپزخانه هم عطر دلپذیر سیب را می گیرد.

 


اگر سبزیجات پژمرده شده اند.مقداری آب سرد با یک قاشق سرکه در طرفی ریخته و سبز هارا برای یک ساعت بگذارید خیس بخورند به سرعت طراوت اولیه را بدست می آوردند.  (سیارک)

 

هر گونه بوی سوختنی در آشپزخانه با گذاشتن یه ظرف کم عمق پر شده از سرکه سیب به مدت یک شب از بین می رود. 

 

چگونه دو لیوان شیشه ای را از هم جدا کنیم  ؟ دوتا لیوان توهم گیر کرده 
اگر دو لیوان در کابینت داخل هم گیر کرده اند ، درآمدون دو لیوان از هم ؟ مشکل خاصی وجود ندارد.این در درس علوم آمده است.  دو لیوان شیشه ای در هم گیر کرده اند چگونه آنها را از هم جدا کنیم علوم هفتم  . لیوان بالا را با یخ، و لیوان پایین را در یک کاسه کوچک آب گرم بگذارید. لیوان پایین منبسط و لیوان بالا منقبض شده براحتی از هم جدا می شوند. (دوتا لیوان توهم گیرنده کرده است)

 

دو لیوان شیشه ای در هم گیرنده اند و چگونه آنها را از هم جدا کنیم

چگونه دو قابلمه را از هم جدا کنیم

یک روش فوق العاده سریع برای جدا کردن 2 کاسه یا 2 قابلمه  که با هم گیر کرده اند
مرحله 1 - ظرف/کاسه را با آب گرم شیر پر کنید.
مرحله 2 - یخ را داخل کاسه بالا قرار دهید و 2 کاسه را داخل آب داغ قرار دهید.
مرحله 3 - کمی کاسه ها را تکان دهید و کاسه بالایی به آسانی بیرون می آید.

سینک ظرفشویی را با آب داغ پر کنید
مقداری یخ و آب سرد در قابلمه بالا بریزید.
چگونه دو قابلمه را از هم جدا کنیم
قابلمه زیرین را در آب داغ قرار دهید.
قابلمه بالا سرد و منقبض می شود ،
قابلمه زیرین گرم و منبسط می شود.
آنها باید در عرض چند دقیقه از هم جدا شوند.

در قابلمه گیر کرده  را چگونه در آوریم؟ به یک طرف در قابلمه ضربه بزنید تا درب به حالت عمود درآید کمی به راست و چپ تکان دهید تا در آزاد شود .کمی روغن پخت وپز هم کمک می کند با قطره چکان کم روغن دور درب بریزد.

در قوری گیر کرده 

آیا سعی کرده اید آنها را زیر آب واقعاً گرم قرار دهید یا آب جوش را روی آنها بریزید؟هر دو ، و فضای بین آنها گسترش می یابد.

 

یک بار در هفته یا بیشتر، ماشین ظرفشویی  را بصورت خالی  با یک فنجان سرکه که در داخل  آن می گذارید ، روشن نمایید تا برنامه شستشو را انجام دهد . شما می توانید سرکه را در یک ظرف کوچک در قفسه بالا قرار دهید، و یا در پایین ماشین ظرفشویی بریزید. با این روش هر گونه باقی مانده مواد غذایی و بوی نامطبوع در ماشین شما از بین می رود.

 

 

برای تازه تر ماندن کاهو و سبزی در یخچال بعد ازشستشوی سبزی و رفتن آب اضافی آن ، لابلای سبزیجات را حوله کاغذی بگذارید تا آب باقی مانده را جذب کند در غیر اینصورت آب باقی مانده در لابلای سبزی ها باعث پلاسیدگی آنها می شود.بعد سبزی ها را دریک کیسه Ziplock گذاشته و در یخچال نگهداری نمایید.

 

 

زمانی که موز بصورت خوشه ای ذخیره شود، سریعتر می رسد برای  به تعویق انداختن رسیده شدن موز  ، آنها را از همدیگر جدا نمایید. (سیارک)

 

 

برای آبگیری حداکثر ازمیوه های خانواده مرکبات مانند لیمو ، مایکروویو  یک راه آسان برای استخراج حداکثر آب است. لیمو را  به مدت 15-20 ثانیهدر مایکروویو بگذاریدو بعد  با کف دست خود راروی یک سطح صاف بغلتانید.

 

 

 از فولاد ضد زنگ( stainless steel)، شما می توانید برای خلاص شدن از شر بوی غذایی  هایی مثل سیر، پیاز، و یا ماهی دست های خود استفاده کنید. با و مالش ظرفی از جنس فولاد ضد زنگ( stainless steel) بین دست های خود ، از شر بو خلاص شوید.

 

 

و به این ترتیب می توانید سبدهای زیبایی برای میوه یا دسر درست کنید

سبدهای زیبا

 

برای اینکه آووکادو سیاه نشود ، سرکه سیب را بپاشید و یا با برش پیاز ذخیره کنید.

 آووکادو

 

صبحانه دلچسب برای آقایان: بیکن و تخم مرغ را به یک ظرف پخت اضافه کنید و سپس سرخ کنید.

بیکن و تخم مرغ

بیکن و تخم مرغ

آناناس باید وارونه نگهداری شود ، سپس آنها به سرعت رسیده و شیرین می شوند.

 

آناناس

 

برای آزمایش طراوت تخم مرغ ها ، آنها را در یک ظرف عمیق آب سرد قرار دهید. اگر آنها در حالت افقی در پایین قرار داشته باشند ، بسیار تازه هستند. تخم مرغ هایی که کمی با زاویه مبهم به سمت بالا چرخش کرده اند ، تازه و باطراوت نیستند ، اما هنوز هم می توان از آنها در پخت و پز غذاهای گرم استفاده کرد.تخم مرغ ها یی که روی سطح شناور هستند خراب شده و قابل خوردن نیستند! توصیه می کنیم هرچه سریعتر از شر آنها خلاص شوید.

تخمها به سطح شناورند زیرا با گذشت زمان رطوبت داخل از طریق پوسته تبخیر می شود و فضای "آزاد" حاصل با هوا جایگزین می شود. هرچه هوای داخل تخم مرغ بیشتر باشد ، بیشتر شناور می شود. و البته قدیمی تر است.

 

تخم مرغ

 

تخم مرغ را می توان تا 15 روز در یخچال تازه نگه داشت. در بخش  BioFresh یخچال های LIEBHERR ، آنها بهترین خصوصیات خود را برای مدت زمان طولانی تر - برای 45 روز حفظ می کنند.

 

چغندر

 

هر کسی که حداقل یک بار چغندر پخته باشد ، تأیید می کند که این روند ممکن است 4 ساعت طول بکشد. اما تعداد کمی از مردم می دانند که این روند می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد. اگر چغندرها را در آب جوش قرار دهید ، می توان فرآیند پخت را به یک ساعت کوتاه کرد. اما آشپزها می دانند که چغندر را حتی سریعتر بپزند. لازم است چغندرها را به مدت 30 دقیقه در آب جوش بجوشانید و سپس آب آن را تخلیه کرده و به مدت 15 دقیقه زیر یک جریان آب سرد قرار دهید (هرچه سردتر بهتر باشد). اختلاف دما چغندر را به آمادگی می رساند. و کل فرآیند 50 دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید. اگر لازم است چغندرها را حتی سریعتر بجوشانید ، آنها را روی حرارت زیاد قرار دهید ، بدون اینکه آن را کم کنید یا قابلمه را با درپوش بپوشانید. آب باید زیاد باشد ، باید 8 سانتی متر ریشه ها را بپوشاند. پس از 15 دقیقه ، چغندرها را به مدت 5-10 دقیقه زیر آب یخ قرار دهید.

20141807180423.jpg

 

تخم مرغ های مخلوط شده اغلب صاف و از نظر ظاهری زیاد اشتها آور نیستند. سرآشپزهای حرفه ای یک راز می دانند: برای اشتها آور شدن تخم مرغ ها ، باید 1-2 قاشق غذاخوری آب سرد به تخم مرغ ها اضافه کنید و توده را خوب بزنید.

 

20141807180447.jpg

هیچ کس از روند برش دادن پیاز خوشش نمی آید ، به این دلیل که نگه داشتن آن در دست بسیار دشوار است. اما تعداد کمی از مردم می دانند که اگر هنگام پوست گرفتن پیاز ، دم را جدا نکنید ، پیاز را می توان خیلی سریعتر برش داد و آن را با همان دم نگه داشت. سپس می توان آنها را به سادگی دور انداخت.

20141807180508.jpg

اگر خانواده شما عاشق پای کلم یا هر غذای دیگری هستند که حاوی این سبزیجات سالم است ، باید از راز زیبایی آن بدانید. کلم را برای پر کردن خرد کنید ، روی آن آب جوش بریزید ، سپس یک دقیقه روی آن آب سرد بریزید. در ماهیتابه تفت دهید یا بپزید. به لطف این ترفند ساده کلم قهوه ای نخواهد شد.

20141807180523.jpg

برای سفید و له نشدن برنج ، آن را فقط در آب نمک در حال جوش ریخته ، چند قطره آب لیمو یا اسید سیتریک محلول در آب اضافه کنید. روی ظروف جوشاندن برنج را نپوشانید. فقط در این حالت رنگ سفید ایده آل خود را حفظ می کند.

20141807180542.jpg

فکر می کنید فقط کالاهای پخته شده صنعتی که توسط آشپزهای حرفه ای تهیه می شود می توانند به زیبایی خوش بدرخشند؟ برای درخشش پای و نان های بسته ، آنها را قبل از پخت با تخم مرغ ، شیر ، آب قند چرب می کنند. با تشکر از این ، براقیت اشتها آور روی کیک آماده ظاهر می شود. بهترین درخشش در هنگام روغن کاری با زرده حاصل می شود.

20141807180554.jpg


ماریناد های بسیار متنوعی وجود دارند که به گوشت طعم لطیف می دهند و آن را بسیار نرم می کنند. یکی از این موارد ماریناد کیوی است. گوشت گاو را 2 ساعت قبل از سرخ شدن در کیوی ، ادویه و مخلوط شکر خیس کنید. اما مهمتر از همه ، گوشت را برای مدت طولانی در چنین ماریناد نگه ندارید ، در غیر این صورت گوشت شما به یک خمیر تبدیل می شود.

20141807180600.jpg

اگر گوشت چرخ کرده را مخلوط کنید خوشمزه ترین کتلت ، پنکیک سیب زمینی و سایر غذاهای پایه چرخ شده بسیار خوشمزه تر می شوند. به عنوان مثال ، می توانید سیب زمینی خام رنده شده ، هویج به کتلت اضافه کرده و پنیر رنده شده و خردل را داخل پنکیک سیب زمینی بریزید.

 

11 عادت بد آشپزی که باعث می شود به خود و غذایتان شک کنید

 عادت بد

 

افسوس ، شما نمی توانید خود را در برابر اشتباهات بیمه کنید ، به ویژه در مورد آشپزی. و در اینجا حتی موضوع دستور العمل ها و محصولات جدیدی نیست که برای اولین بار با آنها روبرو می شویم ، بلکه عاداتی است که آنقدر در ذهن ما جا افتاده است که ما آنها را از قبل به عنوان قوانین تزلزل ناپذیر درک می کنیم. sayarak.com به منظور محافظت از زنان خانه دار در برابر شکست احتمالی آشپزی ، در مورد آنها با جزئیات بیشتری صحبت می کند.

قرار دادن غذاهای یخ زده در یک ماهیتابه داغ

کتلت

ابتدا کتلت ها باید یخ زدایی شوند.

این امر به ویژه در مورد ماهی منجمد ، گوشت ، محصولات نیمه آماده ، به عنوان مثال ، کتلت صادق است. به جای اینکه یخ را کمی باز کنیم یا حداقل یخ را جدا کنیم ، بلافاصله غذا را در یک ماهیتابه داغ می گذاریم یا سرخ می کنیم. نتیجه واضح است - هنگامی که یخ باز می شود ، روغن شروع به پاشیدن در همه جهات می کند ، که مملو از عواقب ناخوشایند ، به ویژه سوختگی است.


ماکارونی را بعد از جوشاندن آبکشی کنید

ماکارونی

اگر ماکارونی را بشویید ، تمام نشاسته از بین می رود.


مادران و مادربزرگ ها این "ترفند" را به ما آموختند ، آنها می گویند ، اگر ماکارونی تمام شده را آبکشی کنید ، آنها به هم نمی چسبند. شاید در  زمانی که طیف وسیعی از ماکارونی که هر چه می جوشد خمیر نمی شود، موجود نبود ، این ترفند مربوط بود. با این حال ، در حال حاضر در فروشگاه ها مجموعه زیادی از انواع سخت ماکارونی وجود دارد که به هم نمی چسبند و بنابراین نیازی به آبکشی اضافی با آب ندارند. در فرایند شستشو ماکارونی  نشاسته را از دست می دهد که به جذب بهتر سس کمک می کند. بنابراین معلوم می شود که به جای یک غذای کامل ، دو ماده جداگانه روی میز می گذارید که عملاً با یکدیگر تداخل ندارند: اسپاگتی - جداگانه ، سس گوجه فرنگی - جداگانه.

توجه: اگر نگران این هستید که ماکارونی در حین پخت به هم بچسبد ، مراقب آب کافی باشید ، در چند دقیقه اول آن را هم بزنید و همچنین محصولاتی را از تولیدکنندگان معتبر انتخاب کنید.


 قرار دادن سیر در تابه ای با پیاز

 پیاز

سیر بسیار سریعتر از پیاز سرخ می شود.


در بسیاری از دستور العمل ها ، می توانید این نکته را بیابید که سیر و پیاز باید خرد شوند و همزمان در تابه بریزید. در نتیجه ، ظرف طعم ناخوشایندی پیدا می کند ، زیرا پختن پیاز زمان زیادی می برد و سیر بلافاصله می سوزد. برای جلوگیری از این امر ، سیر را در وسط یا بهتر است در انتهای سرخ کردن قرار دهید. سپس سیر عطر خود را کاملاً آشکار می کند و به غذای آماده  تندی می دهد.

 آرد را الک نمی کنید

dobavit-muku-v-testo.jpg

آرد الک شده باعث خمیر پف کردن خمیر می شود

 

بسیاری از زنان خانه دار صمیمانه معتقدند که برای گرفتن سبوس باید آرد را الک کرد. و از آنجا که فروشگاه ها معمولاً محصولات با کیفیت خوب و بدون ناخالصی خارجی را ارائه می دهند ، الک کردن به اتلاف وقت تبدیل می شود. با این حال ، متخصصان آشپزی با تجربه می دانند که به هیچ وجه نمی توانید از این مرحله بگذرید. طی فرآیند الک کردن ، آرد با اکسیژن اشباع شده و توده هایی از آرد که اغلب در بسته ها یافت می شوند باز می شوند. در نتیجه ، خمیر پفی  و پفی تر می شود و محصولات پخته شده به معنای واقعی کلمه در دهان شما آب می شوند.


غذا را مرتب هم می زنید

غذا

دسته ای از مواد غذایی وجود دارد که واقعاً باید در حین پخت به طور مداوم هم زده شوند. اما اگر این اطلاعات در دستور غذا ذکر نشده است ، نباید با یک کاردک در دست روی تابه بایستید. اجازه دهید مواد به طور معمول برشته شوند ، شکل و رنگ دلخواه را بدست آورید. در غیر این صورت ، نمی توانید یک غذای درجه یک رستورانی بپزید. بنابراین شما فقط محصولات را تغییر شکل می دهید.

کیک را بلافاصله پس از پخت می برید

کاپ کیک

بعد از خنک شدن کامل کیک را برش بزنید


نمی توان همه محصولات پخته شده را مستقیماً از ورقه پخت برداشت و بدون انتظار برای سرد شدن ، برش داد. ما موافقیم که مقاومت در برابر عطرهای نفس گیر که در آشپزخانه پراکنده شده اند بسیار دشوار است ، اما همه چیز زمان خود را دارد. در کیک ها باید به خصوص صبور باشند. واقعیت این است که یک شیرینی داغ هنگام برش شکل خود را از دست می دهد و علاوه بر این ، شما فرصت احساس طعم کامل غذا را از دست می دهید. کاپ کیک ها معمولاً گرم یا سرد مصرف می شوند و برخی از آنها در روز دوم بسیار خوشمزه تر می شوند.

گوشت را در یک ماهیتابه نچسب سرخ می کنید

skovoroda-s-keramicheskim-pokrytiem-na-p.jpg

گوشت در یک ماهیتابه نچسب قهوه ای نمی شود.


با وجود مزایای بسیار زیاد ظروف نچسب ، هیچ سرآشپز حرفه ای یک ماهیتابه نچسب را برای سرخ کردن گوشت انتخاب نمی کند. دلیل این دسته بندی این است که ماهیتابه نچسب  کمتر از مثلاً یک تابه چدنی گرم می شود ، بنابراین شما حتی نمی توانید رویای یک پوسته ترد را در خواب ببینید. ظروف نچسب برای تخم مرغ های همزده یا پنکیک ایده آل هستند ، اما برای استیک ، بال و .... بهتر است یک تابه گریل یا چدنی انتخاب کنید.


سبزیجات را داخل آب سرد نمی گذارید

سبزیجات

اگر به سبزیجات پخته با آب یخ شوک وارد نشود  رنگ پریده و بی مزه می شوند

 

سبزیجات روشن و ترد مانند رستوران؟ اگر یک راز کوچک را بدانید ، این امکان پذیر است. سرآشپزهای حرفه ای سبزیجات را حدود شش دقیقه پس از جوشاندن در آب یخ قرار می دهند. چنین "شوکی" به آنها اجازه نمی دهد رنگ اصلی خود را از دست بدهند. اگر فقط مارچوبه یا کلم بروکلی را در آب جوش بپزید و سپس روی بشقاب بگذارید و روی میز بگذارید ، شل ، تیره و کاملاً ترد می شوند. و نیازی به صحبت در مورد مزایای آنها نیست - پخت و پز طولانی مدت تمام ویتامین ها و مواد معدنی که بخشی از سبزیجات هستند را از بین می برد.


تخم مرغ ها را داخل کاسه  پخت می شکنید و به کار  ادامه دهید

 تخم مرغ

پوسته می تواند همراه با تخم مرغ وارد خمیر شود

حتی اگر شکستن تخم مرغ را تا حد امکان ماهرانه و دقیق انجام داده اید ، باز هم یک تکه پوسته می تواند به کاسه ای از خمیر یا گوشت چرخ کرده وارد شود. بهتر است تخم مرغ را با چاقو در یک کاسه جداگانه بشکنید ، مطمئن شوید که تازه است و طبیعی به نظر می رسد ، پوسته ها را بررسی کنید و سپس با سایر مواد به ظرف اضافه کنید. این کار باعث می شود کل ظرف را با یک حرکت اشتباه خراب نکنید.

 

غذا را یخ زدایی نمی کنید

گوشت

برای یخ زدایی باید به گوشت چرخ کرده زمان داد.


همه زنان خانه دار وقت و حوصله ندارند تا یخ غذا های فریزری را باز کنند ، مخصوصاً اگر تازه از سر کار به خانه آمده اند و شام باید حداکثر در یک ساعت روی میز باشد. بنابراین معلوم می شود که به جای یک استیک آبدار و نرم ، یک تکه گوشت سرخ شده به طور ناهموار روی بشقاب قرار می گیرد ، از بیرون سوخته و از داخل خام است. اگر چنین نتیجه ای نمی خواهید ، گوشت را عصر از فریزر خارج کرده و به مدت یک روز روی قفسه یخچال قرار دهید. در این مدت ، زمان برای یخ زدایی خواهد داشت ، به این معنی که گوشت به طور مساوی سرخ می شود. سعی نکنید با غوطه ور کردن غذای یخ زده در آب داغ ، این روند را تسریع کنید.


غذا را زیاد می جوشانید

سوپ


شعله را بیش از حد زیاد نکنید: ظرف باید در حد نزدیک به جوش پخته شود ، اما نجوشد و قل نزند. اگر همه شرایط برآورده شود ، هر دو ثانیه حباب های مایع روی سطح منفجر می شود ، در غیر این صورت ، بیشتر اوقات . اجازه ندهید مایع شروع به جوشیدن کند ، در غیر این صورت گوشت لاستیکی یا خیلی خشک می شود.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • ناشناس :

    یک تخم مرغ خام را به مدت یک دقیقه تکان دهید ، سپس آن را بجوشانید. بعد از پخت شما یک تخم مرغ طلایی واقعی خواهید داشت!

    1400/3/28 5:41
  • ناشناس :

    با یک چاقوی گرم و تیز بستنی را برش بزنید.نتیجه عالی خواهد بود.

    1400/3/28 5:43
  • ناشناس :

    قطعه پنیر مورد نظر را به همراه بسته بندی برش دهید. می توان از آن برای پوشاندن پنیر باقیمانده استفاده کرد.

    1400/3/28 5:44
  • ناشناس :

    سبزی که تازگی رو از دست داده را دور نریزید. بهتر است آن را با روغن زیتون مخلوط کرده و در سینی مکعب یخ بریزید. افزودنی عالی به ماکارونی و سالاد!

    1400/3/28 5:46
  • ناشناس :

    اگر وردنه در دست ندارید ، از بطری نوشیدنی استفاده کنید.ترجیحا شیشه ای

    1400/3/28 5:47
  • ناشناس :

    اگر می خواهید عطر و طعم اصلی را به پیتزای سرد برگردانید ، آن را در یک قابلمه گرم کنید ، نه در مایکروویو.

    1400/3/28 5:48
  • ناشناس :

    یک غذای سریع عالی نان پنیری است. روی نان را برش بزنید .پنیر و سبزیجات را داخل برش ها قرار دهید و نان را در مایکروویو یا اجاق گاز قرار دهید.

    1400/3/28 5:50
  • ناشناس :

    در بقیه نوتلای دور شیشه شیر داغ بریزید. نتیجه یک شکلات گرم داغ است!

    1400/3/28 5:52
  • ناشناس :

    برای اینکه کرفس و کلم بروکلی شما زمان بیشتری تازه بماند ، حتما آنها را در فویل بپیچید.

    1400/3/28 5:53
  • ناشناس :

    اگر سیب با سیب زمینی ذخیره شودسیب زمینی جوانه نخواهد زد.سیب حاوی اتیلن است که از جوانه زدن جلوگیری می کند.

    1400/3/28 5:54
  • ناشناس :

    توت های تازه اگر در محلول ملایم سرکه خیسانده شوند ، کپک نخواهند زد.

    1400/3/28 6:04
  • ناشناس :

    قبل از جوش آمدن ، تخم مرغ را با سنجاق سوراخ کنید تا بعداً بتوانید به راحتی آن را پوست کنید.

    1400/3/28 6:07
  • ناشناس :

    اگر از پیاز خام در ظرف خود استفاده می کنید ، آنها را در آب یخ خیس کنید. کمتر تند خواهد شد و از همه مهمتر ، طعم نامطبوعی بر جای نمی گذارد.

    1400/3/28 6:12
  • ناشناس :

    گر قهوه خیلی غلیظی خریداری کرده اید که طعم بسیار تلخی دارد ، ناامید نشوید . قبل از دم کردن ، کمی نمک و کمی دارچین اضافه کنید. این ترفند طعم لطیف و عطر و بویی خاص به نوشیدنی شما می بخشد.

    1400/3/28 6:14
  • ناشناس :

    برای اطمینان از اینکه بافت گوشتی ابریشمی است و به طور متوسط ​​سرخ می شود ، برش های خرد شده را با مخلوط نشاسته ذرت و سفیده تخم مرغ آغشته کنید. این ترفند به شما کمک می کند گوشت بسیار آبدار و لطیف بپزید که در دهان شما ذوب شود.

    1400/3/28 6:15
  • ناشناس :

    همیشه کمی نمک به خمیر پخت اضافه کنید. فقط نصف قاشق چای خوری می تواند طعم سایر مواد و ادویه ها را افزایش دهد. می توانید کاملاً از هر نوع نمکی استفاده کنید.

    1400/3/28 6:17
  • ناشناس :

    یک قاشق چای خوری کره بادام زمینی یا خردل به سس ها اضافه کنید تا طعم و رایحه بیشتری داشته باشید. این ترفند مخصوصاً در صورت نیاز به خورشت خوراکی بسیار مفید است

    1400/3/28 6:17
  • ناشناس :

    مقداری خرده نان برای گوشت کتلت به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. با این کار شکل آنها بهتر می شود و کمی ترد می شود

    1400/3/28 6:19
  • ناشناس :

    ظرف ها را همیشه گرم یا سرد کنید تا دمای ظرف را بگیرید. فر و یخچال به ترتیب در این امر به شما کمک می کنند. این ترفند به ویژه هنگامی که میز را برای میهمانان می چینید بسیار مفید است: به این ترتیب غذا دمای اصلی خود را حفظ می کند و طعم آن طولانی تر می شود.

    1400/3/28 6:20
  • ناشناس :

    چیپس خرد شده می تواند به ضخیم شدن سس چیلی کمک کند ، درصورتی که غلات ذرت در دست ندارید.

    1400/3/28 6:44
  • ناشناس :

    مقداری نشاسته ذرت را به تخم مرغ های مخلوط شده اضافه کنید تا لطیف شوند. علاوه بر این ، چنین ترفندی ظرف را از سوختن نجات می دهد.

    1400/3/28 6:45
  • ناشناس :

    کتلت ها را در دقیقه اول روی حرارت زیاد کباب کنید . سپس حرارت را کمی کم کنید ، بعد از 5-6 دقیقه برگردانید و دوباره به مدت 30 ثانیه حرارت را افزایش دهید.

    1400/3/28 6:53
  • ناشناس :

    برای جلوگیری از از هم پاشیدن ماهی هنگام سرخ شدن و پوشیده شدن از پوسته اشتها آور ، آن را از قبل با دستمال کاغذی خشک کنید و بلافاصله نمک بزنید.

    1400/3/28 6:54
  • ناشناس :

    در قابلمه گیرنده کرده است برای درآوردن در قابلمه که گیر کرده یه ضربه به یک سمت در بزنید تا در حرکت کند کمی در همان نقطه در قابلمه را بالا پایین کنید تا آزاد شود

    1400/3/28 6:58
  • ناشناس :

    در قوری گیرنده کرده است کمی آب زیر در قوری بریزید و کمی به راست و چپ بچرخانید.

    1400/3/28 7:00
  • ناشناس :

    سیب زمینی های قدیمی و چروکیده توصیه می شود که اینگونه طبخ کنند: هنگام پخت و پز ، 1 قاشق چایخوری سرکه سیب اضافه کنید. ، 2 حبه سیر و برگ بو ، یا در آبگوشت بجوشانید.

    1400/3/28 7:02
  • ناشناس :

    لوبیا قرمز وقتی در قابلمه در باز بپزد تیره نخواهد شد.

    1400/3/28 7:03
  • ناشناس :

    برای اینکه در حین سرخ شدن سیب زمینی ها به ته ظرف نچسبند و به هم نچسبند ، کافی است آنها را برای مدتی در آب نگه دارید و بگذارید تا آب آن گرفته شود یا حتی خیس شوند. این به شما کمک می کند تا از نشاسته اضافی خلاص شوید. یک پاداش اضافی کاهش کالری ظرف است.

    1400/3/28 7:06
  • ناشناس :

    سرکه به تازه شدن شوید یا جعفری کمک خواهد کرد. کافی است کمی سبزی ها را در آب با سرکه بریزید.

    1400/3/28 7:07
  • ناشناس :

    هویج نباید بیشتر از سایر سبزیجات ، 5-10 دقیقه جوشانده شود و فقط در پایان پخت نمک اضافه شود. در غیر این صورت طعم آن اشباع نمی شود.

    1400/3/28 7:08
  • ناشناس :

    برای نرم شدن جگر کافی است قبل از سرخ شدن کمی شکر بپاشید.

    1400/3/28 7:09
  • ناشناس :

    تخم مرغ ها را به درستی بزنید. به خاطر داشته باشید که سفیده ها باید قبل از زدن در سرما نگه داشته شوند و برعکس زرده ها باید تا دمای اتاق گرم شوند.

    1400/3/28 7:10
  • ناشناس :

    آیا می خواهید هنگام سرخ کردن از پاشیدن آن جلوگیری کنید؟ قبل از ریختن روغن در ظرف ، کمی نمک معمولی بپاشید.

    1400/3/28 7:11

بیشتر بخوانید