طرز تهیه کوفته مجلسی +ترفند وا نرفتن کوفته

کوفته تبریزی بزرگ

یکی از اشکال کوفته مجلسی که به اسم کوفته تبریزی معروف است، کوفته ای است که از نظر مواد و اندازه کوفته کمی بزرگ تر از کوفته ترکی های دیگر مناطق آذربایجان است.کوفته تبریزی یا کوفته ترکی از جمله غذاهای اصیل منطقه آذربایجان است که به شکل های مختلف تهیه میشود. دقیقا مانند طرز تهیه کوفته هایی دیگر که در شهرها و مناطق مختلف ایران به شکل ها و مدل های مختلف آماده می شود و هر کدام از این کوفته ها عطر و طعم بی نظیر خود را دارد. در این مطلب   آموزش طرز تهیه کوفته تبریزی مجلسی و اصیل را برای شما آماده کرده ایم که امیدواریم تهیه کرده و دوست داشته باشید.

دقت کنید که اگر قبلا کوفته تبریزی درست کرده اید و کوفته وا رفته است، بخش علت وا نرفتن کوفته تبریزی را به دقت بخوانید.تبریزی های عزیز اگر در دستور پخت کوفته تبریزی مغایرتی وجود دارد در بخش نظرات، فوت فن پخت کوفته  و  وا نرفتن کوفته تبریزی  را اعلام کنید تا اصلاح شود.

 

مواد لازم برای کوفته تبریزی مجلسی و اصیل

• گوشت چرخ کرده ۳۰۰ تا ۴۰۰ گرم
• برنج ۵ قاشق غذا خوری
• لپه ۴ قاشق غذاخوری (۱ پیمانه)
• تخم مرغ یک عدد : به ازای هر نیم کیلو گوشت یک تخم مرغ لازم است. پس اگر میزان گوشت شما بیشتر از نیم کیلو بود به تناسب تخم مرغ اضافه کنید. 
• پیاز دو عدد متوسط
• سبزی معطر به دلخواه ۲ قاشق غذاخوری : از میان سبزی ها، مرزه ، ترخون ، گشنیز و جعفری کوفته تبریزی شما را خوشمزه تر خواهد کرد. در صورت دلخواه به این سبزی ها میتوانید یک با دو پر نعنا هم اضافه کنید اما دقت کنید که زیاد کردن نعنا در سبزی های معطر، کوفته تبریزی شما را تلخ خواهد کرد.
• رب گوجه ۴ قاشق غذا خوری
• روغن و نمک و فلفل و زردچوبه و آب به مقدار لازم (ادویه کوفته تبریزی)
• مواد بین کوفته : به دلخواه . برای مواد بین کوفته تبریزی اصیل از آلو (آلو برغان یا هر آلویی که دوست دارید)، زرشک و گردو توصیه میشود و لازم است پیش از اضافه شدن به کوفته تبریزی آنها را خیس کنید.
• زعفران آب زده : در صورت دلخواه

 

طرز تهیه کوفته تبریزی مجلسی و اصیل

برای تهیه کوفته تبریزی اول باید تصمیم بگیرید که تمام مواد را برای پخت یک عدد کوفته خیلی بزرگ میخواهید استفاده کنید و با چند کوفته با سایزهای کوچکتر را ترجیح می دهید.

اگر یک کوفته با سایز بزرگ درست کنید کوفته تبریزی اصل است و اگر چند کوفته در سایزهای کوچکتر درست کنید کوفته اردبیلی خواهید داشت و لازم است تا همان ابتدا مواد اولیه را برای تعداد کوفته مورد نظرتان جدا کنید تا مواد یکسانی در همه ی کوفته ها داشته باشید.

ضمن اینکه در کوفته اردبیلی آلو برغان و زغال اخته و یا آلبالو خشک برای مواد میانی کوفته محبوبیت خاصی دارد. تهیه کوفته تبریزی شامل ۳ مرحله ی اصلی بعد از آماده کردن مواد اولیه ی کوفته است :
• آماده کردن مواد اولیه ای که نیاز به پختن دارند
• آماده کردن سس مخصوص برای پختن کوفته ها
• مخلوط کردن مواد کوفته
• گرد کردن کوفته و آماده کردن برای قرار دادن در قابلمه
آماده کردن مواد اولیه ای که نیاز به پختن دارند
• برنج و لپه را نیم پز و نیم کوب کنید : ابتدا لپه را برای مدتی خیس کنید (به خصوص اگر لپه ی شما دیرپز است). بعد به صورت جداگانه لپه و برنج را نیم پز کنید.

دقت کنید که حتما برنج و لپه را در ظرف های جداگانه نیم پز کنید تا اگر لپه دیرپز بود برنج بیش از حد نپزد و وا نرود. بعد از نیم پز شدن هر دو را در یک طرف مناسب ریخته و نیم کوب کنید. برخی از سایت ها توصیه به میکس کردن برنج و لپه میکنند در صورتیکه اگر بیش از حد برنج و لپه کوفته را له کنید، کوفته شما قیافه ی خوبی نخواهد داشت.
• آماده کردن سس مخصوص برای پختن کوفته ها : در حین خنک شدن برنج و لپه نیم کوب شده، یکی از پیاز ها رو رنده میکنیم و در مقداری روغن و زردچوبه تفت میدیم. بعد از اینکه پیازها کمی طلایی شدن رب رو اضافه میکنیم و باز کمی تفت میدیم و نمک و فلفل اضافه میکنیم. حالا چهار تا پنج لیوان آب میریزیم و میذاریم کمی بجوشه. بعد هم شعله رو خیلی کم میکنیم و میذاریم آب رب به همون صورت روی گاز باشه.
• مخلوط کردن مواد کوفته : یکی از پیاز ها رو با رنده متوسط (نباید درشت باشه) رنده میکنیم و آب اضافیش رو میگیریم. پیاز و گوشت و نمک و فلفل و زردچوبه رو حدود دو سه دقیقه ورز میدیم تا مواد کاملا به خرد هم برن. حالا لپه و برنجی که نیم کوب کردیم به مخلوط گوشتمون اضافه میکنیم و باز پنج دقیقه ای ورز میدیم. نکته مهم در کوفته اینه که مواد کاملا به خرد هم برن و ورز داده بشن. اینطوری هم طعم بهتری داره و هم وا نمیره. وقتی مواد به خرد هم رفتن سبزی رو اضافه میکنیم و باز ورز میدیم. در انتها هم تخم مرغ رو اضافه میکنیم و باز ورز میدیم. چند باری هم مواد رو با دستتون بردارید و به داخل ظرف بکوبید. کوفته رو اونقدر ورز بدید که مواد کاملا به خرد هم برن و به راحتی بتونید یک گلوله گرد باهاش درست کنید.
• گرد کردن کوفته و آماده کردن برای قرار دادن در قابلمه : اگر تصمیم به درست کردن یک کوفته تبریزی بزرک گرفته اید، تمام مواد را باید یکجا استفاده کنید یعنی باید از ترکیب ای که در مرحله ی قبل با استفاده از گوشت و لپه و برنج درست کرده بودید، یک گلوله ی بزرگ درست کنید و داخل آن رو با موادی که برای بین کوفته آماده کرده بودید (آلو و …) پر کنید و بعد گلوله ی کوفته را کاملا گرد کنید. بعد خیلی آرام و با دقت گلوله ی گرد شده ی کوفته را در قابلمه ای که سس کوفته در آن روی حرارت ملایم قرار دارد، قرار بدید. البته برای اطمینان میتونید اول گلوله ی کوفته را درون یک تنظیف تمیز قرار بدید و ببندید که این کار کاملا سلیقه ای است. اما اگر چند کوفته در اندازه های کوچکتر دارید که اصلا نیازی به تنظیف هم نیست. فقط دقت کنید که مرحله ی ورز دادن را کاملا با حوصله و دقت انجام بدید و گلوله ی کوفته کاملا منسجم باشد و کاملا آرام وارد قابلمه ی سس بشود.

 


کوفته باید حدود ۶ ساعت با حرارت ملایم روی گاز بپزد. پس باید کاملا حوصله به خرج بدهید. برای سرو هم ابتدا کوفته ها را به آرامی در ظرف مورد نظر بکشید و بعد آب کوفته (سس) را روی آن بریزید. البته برخی خانواده ها علاقه دارند در آب کوفته نون تیلیت کرده و بخورند که در اینصورت باید آب کوفته را در کاسه سر سفره ببرید. برای تزیین کوفته می توانید از زرشک و آلو ، نارنج و … استفاده کنید.

 

علت وا رفتن کوفته تبریزی چیست؟ و راز وا نرفتن کوفته

 

(دلیل وا رفتن کوفته)

• آب پیاز کوفته باید گرفته شود.
• لپه و برنج باید نیم پز شوند، خام ماندن یا بیش از حد پختن آنها باعث وا رفتن کوفته می شود. (پختن کامل لپه و برنج دلیل وا رفتن کوفته است.)
• متعادل نبودن نسبت مواد اولیه باعث وا رفتن کوفته می شود.
• مقدار لپه بیش از حد باعث وا رفتن کوفته می شود.
• چرب بودن بیش از حد گوشت : باعث وا رفتن کوفته می شود. به همین دلیل گوشت مصرفی در تهیه کوفته تبریزی بهتر است از تلفیق گوشت گوسفندی و گوشت گوساله انتخاب شود. نسبت استفاده گوشت‌ ها نصف و نصف خواهد بود . در صورت استفاده از چرخ‌ گوشت برای ترکیب مواد، برای اینکه مواد به راحتی از چرخ گوشت رد شوند و به دیواره‌های چرخ نچسبند، قبل از چرخ کردن آن‌ ها کمی فلفل سیاه روی آن‌ها بپاشید.
• درست ورز ندادن مایه کوفته باعث وا رفتن کوفته می شود. در هر مرحله از مخلوط کردن مواد باید کاملا آنها را ورز دهید. کوفته به طور کلی باید حدود یک ربع ورز بخورد و این مرحله مهمترین قسمت طرز تهیه کوفته است.
• استفاده از یک عدد سیب زمینی باعث می‌شود که احتمال وارفتن کوفته به حداقل برسد.
• برنج کوفته تبریزی باید به حالت کته پخته شود که چسبندگی بیشتری داشته باشد. بهتر است از برنج مرغوب ایرانی استفاده شود تا کوفته خوشمزه تری داشته باشیم. (حدودا به مدت ۸ دقیقه در آب جوش نیم‌ پز شود)
• گلوله های کوفته باید کاملا یک دست و گرد باشد و خیلی آروم وارد قابلمه بشوند.
• حرارت قابلمه ای که سس مخصوص برای پختن کوفته را در آن ریخته اید و کوفته ها در آن قرار داده خواهند شد، باید کاملا کم و ملایم باشد. چرا که اگر آب قابلمه یا همان سس کوفته در حال قل زدن باشد کوفته وا خواهد رفت.
• در قابلمه کوفته را به هیچ عنوان اصلا نباید کیپ کنید چون قطعا کوفته وا میرود.
• به هیچ وجه تا یک ربع اول به کوفته ها دست نزنید چرا که تکان دادن کوفته ها باعث ترک خوردن و وا رفتن کوفته میشود. برخی معتقدند که باید بعد از انداختن هر کوفته صبر کنید تا آب که دوباره به جوش آید و سپس کوفته بعدی را اضافه کنید و سس آن باید مقداری باشد که روی کوفته ها را بگیرد. 

چیکار کنیم کوفته ترک نخوره

وانرفتن کوفته

چیکار کنیم کوفته ترک نخوره ؟ حتما از برنج نیم دانه که نیم پز شده استفاده کنید اگر آلو داخل کوفته می گذارید زیاد بزرگ نباشد .سس  کوفته که در حال پختن است روی کوفته را بگیرد. و بهترین فوت و فن وا نرفتن کوفته این است که روز قبل کوفته را درست کنیم و داخل فریزر بگذاریم تا منجمد شود . و بعد کوفته منجمد را در سس در حال جوش قرار دهیم.  

 

با کوفته وا رفته چی درست کنم

در هر صورت اگر کوفته وا رفت می توانید دانه های آلو را درآورید و با میکس کردن یک سوپ خوشمزه درست کنید. 

 

برای سفت شدن کوفته چه باید کرد؟

طرز تهیه کوفته تبریزی سفت

 برای سفت شدن کوفته ترفند مفید یکی از کاربران در بخش نظرات برای وا نرفتن کوفته کاملا عملی بود.به نطرات مراجعه فرمایید.

 

تزیین کوفته مجلسی تبریزی

برای تزیین کوفته تبریزی بنا به سلیقه و ذائقه خودتان می‌توانید از گردوی سابیده یا گردوی درسته، زرشک تفت داده شده  سبزیجات بخصوص برگ نعناع ،جعفری ویا پیازچه، زیتون و.... استفاده نمایید.

 

کاربران گرامی لطفا طرز تهیه کوفته را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. طرز تهیه کوفته تبریزی مجلسی  ، موادلازم کوفته تبریزی مجلسی ، فوت و فن وا نرفتن کوفته و علت وا رفتن کوفته بر اساس ذائقه ها بسیار متفاوت است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • ویدا ویدا :

    راز خوشمزگی کوفته و وا نرفتن کوفته تبریزی .........یه ترفند یادتون میدم که اصلا کوفته تون باز نشه کوفته ها رو که اماده کردین یه شب توی فریزر بذارین تا یخ بزنه فردا سس کوفته رو که اماده کردین کوفته های یخ زده رو بریزین تو سس و بزارین بپزه اصلا باز نمیشه

    1397/7/11 20:09
    • Doraslasy 757 :

      طرز تهیه کوفته تبریزی مجلسی بیایید همه محصولات را آماده کرده و شروع به پخت کوفته گوشت چرخ کرده با برنج و آب گوشت کنیم. زمان پخت را می توان با جوشاندن برنج از قبل کوتاه کرد. اگر این کار را انجام نداده اید ، باید با تهیه برنج شروع کنید. برنج را در آب نمک در حال جوش قرار دهید تا پخته شود ، زمان پخت برنج را روی بسته بندی آن ببینید. کوفته قلقلی: گوشت گاو چرخ کرده- 500 گرم پیاز - 1 عدد. تخم مرغ - 1 عدد. برنج خام - 100 گرم آرد - 2 قاشق غذاخوری نمک و فلفل برای مزه سبزی کوفته 200 گرم سس کوفته: رب گوجه فرنگی - 1 قاشق غذاخوری خامه ترش - 1 قاشق غذاخوری آرد - 1 قاشق غذاخوری آب - 300 میلی لیتر نمک و فلفل برای مزه گوشت چرخ کرده را در یک کاسه بریزید ، پیاز ریز خرد شده را اضافه کنید. تخم مرغ ، نمک و فلفل را گوشت چرخ کرده اضافه کنید سبزی کوفته را با چاقو ریز خرد کرده و در ظرفی نیز قرار دهید. برنج آب پز شده را به همراه بقیه مواد در ظرفی بریزید. گوشت چرخ کرده برای کوفته را خوب ورز می دهیم. از گوشت چرخ کرده ، کوفته ، در اندازه - کمی بزرگتر از یک گردو ، کوفته تشکیل می دهیم. هر کوفته را در آرد بغلتانید. کوفته ها را به آرد آغشته کنید روغن را در ماهیتابه داغ کرده و کوفته ها را به مدت 4 - 5 دقیقه از هر طرف سرخ کنید. سپس رب گوجه فرنگی را به کوفته های سرخ شده اضافه کنید. 200 میلی لیتر آب جوش اضافه کنید. آرد را به خامه ترش بریزید و 100 میلی لیتر آب به آن اضافه کنید. همه چیز را خوب با هم ، هم بزنید ، این لازم است تا وقتی آرد به آب گوشت اضافه می شود گلوله آرد تشکیل ندهد. مخلوط حاصل را در ظرف روی کوفته ها بریزید. سس گوجه فرنگی را نمک و فلفل بزنید تا مزه دار شود. کوفته ها را به مدت 15 دقیقه در آب گوشت روی حرارت ملایم بپزید. کوفته های گوشت آماده را با برنج و آبگوشت در وعده هایی با پوره سیب زمینی یا سالاد تازه و نان سرو کنید.

      1400/3/14 8:54
      • Doraslasy 757 :

        فوت و فن وا نرفتن کوفته برای کوفته ، از یک تکه گوشت گوساله تا حدودی چرب و تازه استفاده کنید. آن را چند بار در چرخ گوشت چرخ کنید تا گوشت چرخ کرده یکدست و اندازه متوسطی داشته باشد. برنج را از قبل بجوشانید تا نیمه پخته شود ، از خام استفاده نکنید (به نظرکوفته با برنج خام، مثل جوجه تیغی است). پیاز را ریز خرد کنید ، سیر را از طریق یک پرس رد کنید. گوشت چرخ کرده را با برنج ، پیاز ، سیر ، نمک ، فلفل ترکیب کنید. کاملا مخلوط کنید تا یکدست شود. 1-2 تخم مرغ را بزنید (اگر تخم مرغ بزرگ باشد - یکی اگر کوچک باشد - دو عدد). گوشت چرخ کرده را خوب ورز دهید. با دستان خیس ، کوفته های متوسط ​​را درست کنید. آنها را در روغن نباتی سرخ کنید. برای کودکان ، آنها معمولاً کاملاً سرخ می شوند. رب گوجه فرنگی را در دو لیوان آب حل کنید ، برگ بو ، نمک اضافه کنید. کوفته های سرخ شده را با سس گوجه فرنگی ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد (از لحظه جوش آمدن کوفته ها را یکی یکی در آب در حال جوش بیندازید - به مدت 40 دقیقه). کوفته را با غذاهای جانبی مورد علاقه خود سرو کنید. نوش جان!

        1400/3/14 9:04
  • طاهره مصطفوی :

    سلام.این مقدار مواد حدودا برای سه تا 4 نفر است به همین نسبت تغییر بدهید.

    1397/11/18 16:48
  • مریم امیراحمدی :

    سلام یه سوال اگر این دستور رو بخوابم برای ۱۲ نفر درست کنیم چه قدر نسبت ها تغییر می‌کنه

    1397/11/16 13:07
  • مریم سیفی :

    ممنون دوست عزیز تاببینم موفق میشم موادش محکم میمونه اماترک ازکمر خوردنش رواعصابمه😩😩😩😩

    1398/6/9 1:29
  • طاهره مصطفوی :

    همون یک چهارم رو خرد کنید . در ضمن ترفند ویدا در بخش نظرات که گفته اند کوفته ها رو که اماده کردین یه شب توی فریزر بذارین تا یخ بزنه فردا سس کوفته رو که اماده کردین کوفته های یخ زده رو بریزین تو سس و بزارین بپزه. راه حل مناسبی است من امتحان کردم جواب داد.

    1398/6/7 22:49
  • مریم سیفی :

    گردو یک چهارمشو میذارم کوفتم

    1398/6/6 13:49
  • طاهره مصطفوی :

    مغز گردو رو خرد کنید ومقدار گردو نسبت به کوفته ، زیاد نباشه ، شاید گردو زیاده و باعث نصف شدن کوفته میشه

    1398/6/4 20:54
  • مریم سیفی :

    تمام اصولم رعایت میکنم بغیراز خیس کردن گردو اونوبصورت خشک وسط کوفتم میذارم میتونه دلیلش این باشه؟

    1398/6/4 15:41
  • مریم سیفی :

    سلام من موادکوفتم وانمیره اماکوفته هام میترکن ازوسط دلیلش چیه

    1398/6/4 15:40
  • سعید :

    برای وا نرفتن کوفته، سس کوفته باید در حال جوشیدن باشد و بعد به آرامی یکی یکی کوفته ها را داخل سس قرار دهید اگر دمای سس پایین آمد و جوشیدن متوقف شد ، بگذاریم دوباره شروع به جوشیدن کند ، بعد شعله را کم کنیم تا کوفته ها یواش یواش بپزد. در ضمن اگر گوشت کوففته یا سس آن زیادی چرب باشد کوفته باز می شود.

    1399/4/4 23:43
  • Doraslasy 757 :

    من اغلب کوفته کوفته با برنج و آب گوشت درست می کنم. آماده سازی آنها زمان زیادی نمی برد ، اما در حالی که آماده می شوند ، می توانید به سرعت هر یک از غذاهای فرعی را تهیه کنید و یک شام یا ناهار کامل آماده است! نکته خوب دیگر در مورد این دستورالعمل این است که کوفته ها را می توان درست و منجمد کرد و در صورت لزوم با سس بیرون آورد و پخت. اگر درباره سس صحبت کنیم ، پس من همیشه سس مورد علاقه خود را با رب گوجه فرنگی و خامه ترش برای کوفته آماده می کنم.

    1400/3/14 8:43
  • ناشناس :

    غذا با گوشت چرخ شده تقریباً بخشی از غذاهای همه جهان است. و این تعجب آور نیست ، زیرا مواد مغذی موجود در گوشت له شده ، به راحتی قابل هضم و فوق العاده خوشمزه می شوند. همچنین ، مخاطب اصلی چنین غذاهایی کودکان (حتی کوچکترین) در نظر گرفته می شوند . مواد لازم گوشت چرخکرده 0.5 کیلوگرم هویج 1 عدد پیاز 1 عدد برنج 1 قاشق غذاخوری. تخم مرغ 2 عدد رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری خامه ترش 2 قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان 4 قاشق غذاخوری ارد برای تهیه نان فلفل بنا به ذائقه نمک بنا به ذائقه سبزی کوفته خشک 2 قاشق غذا خوری زمان آماده سازی: 1 ساعت و 15 دقیقه اجزاء اصلی: گوشت چرخکرده طرز تهیه کوفته با علت وا رفتن کوفته با تهیه برنج کوفته را شروع کنید. برنج دانه گرد(یا نیم دانه) برای این غذا بهترین است ، چسبناک است ، این باعث می شود که کوفته بهتر نگه داشته شود. مرحله 1 آن را چندین بار با آب سرد بشویید و با حرارت ملایم بپزید. معمولاً نسبت برنج به آب 1: 2 است اما این نوع برنج به آب زیادی احتیاج دارد بنابراین مقدار آب را می توان کمی افزایش داد. مرحله 2 برای تهیه این برنج نیازی به پخت کامل نیست ، کافی است آن را به مدت 15 دقیقه بجوشانید ، سپس آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید. مرحله 3 حالا بیایید سراغ گوشت چرخ کرده برویم. این می تواند نه تنها گوشت گاو ، بلکه مرغ یا بوقلمون و کاملا بر اساس رژیم غذایی باشد - شما می توانید از هر نوع گلوله برنج با گوشت چرخ کرده تهیه کنید. مهم است که گوشت چرخ کرده یکنواخت باشد.. مرحله 4 پیاز ، هویج را خرد کرده و سبزیجات را روی حرارت ملایم تفت دهید. مرحله 5 حالا وقت آن است که کوفته ها را آماده کنید مرحله 6 پخت کوفته در یک کاسه بزرگ ، برنج نیم پخته ، گوشت چرخ کرده با سبزیجات ، تخم مرغ ، نمک و فلفل اضافه کنید. گلوله ها را شکل دهید ، آنها را در آرد بغلتانید و تا حد ممکن در یک ماهیتابه یا صفحه پخت ، که قبلاً با روغن آفتابگردان چرب شده ، کمی تفت دهید مرحله 7 در یک ظرف دیگر ، رب گوجه فرنگی را با خامه ترش مخلوط کنید ، کمی با آب رقیق کنید. به تدریج در آب بریزید ، اگر کافی نباشد ، همیشه می توانید مقدار بیشتری اضافه کنید.روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید مرحله 8 کوفته ها را در سس آماده ریخته تا کاملا در مایع قرار گیرند. مرحله 9 اکنون ظرف را با درپوش بپوشانید و بگذارید 40 دقیقه با حرارت کم بپزد ، یا آنها را در فر قرار دهید و برای مدت 40 دقیقه در 180 درجه نیز در آن نگه دارید. به یاد داشته باشید که سس در گوشت جذب شده و طعم شگفت انگیزی به آن می دهد ، مقدار مایع کاهش یافته و غلیظ می شود. مرحله 10 روی آن را با یک لایه پیاز و هویج ریز شده تزیین کنید . مرحله 11 می توانید کوفته را روی میز با ، پوره سیب زمینی ، یا فقط با سبزیجات سرو کنید. اگرچه این غذا به اندازه کافی خودکفا است که می توانید آن را با هیچ چیز و فقط آن را با نان و سس گوشت خوشمزه بخورید. مرحله 13 این غذای رژیمی محبوب هم برای ناهار و هم برای شام مناسب است (اگر زمان شام دیر نباشد). تهیه صحیح آن مرحله به مرحله کار دشواری نیست. کوفته توپ های گوشتی است که در سس خورشت تهیه می شود . تفاوت آنها با کتلت به این دلیل است که علاوه بر پیاز ، گوشت چرخ کرده نیز که باید تا نصف پخته و سبزیجات خرد شود ، اضافه می شود. گوشت و برنج نیم پخته شده از اجزای سنتی کوفته گوشت محسوب می شوند. بیشتر اوقات کوفته ها را ازگوشت چرخ کرده درست می کنند ، در وهله دوم کوفته های مرغ چرخ کرده هستند. می توانید کوفته را در ماهیتابه یا داخل فر درست کنید. در فر ، ظرف از نفوذ روغن سرخ شده غیر ضروری جلوگیری می کند و حتی از رژیم غذایی بیشتری برخوردار می شود. صرف نظر از نحوه انتخاب روش پخت کوفته ، بهتر است برای جلوگیری از ترک خوردن کوفته و برای وا نرفتن کوفته چه کنیم، ظرف گود انتخاب کنید. اگر قرار است ظرف شما در فر پخته شود ، یک ظرف پخت لیوان ساخته شده از شیشه مقاوم در برابر حرارت یا یک ظرف غاز عالی است. اگر می خواهید کوفته کوفته را روی اجاق گاز بخورید ، استفاده از دو تابه راحت خواهد بود - در یک ، ظرف کوچکتر ، سرخ کنید ، در دوم ، گودتر، برای پختن کوفته در سس.

    1400/3/14 9:49
  • ویدا ویدا :

    هنگامی که من نیاز به پختن یک غذای خوشمزه و دلپذیر دارم که تقریباً تضمین شده است و همه را راضی خواهد کرد - چه خانه و چه مهمان - اما به تلاش زیادی احتیاج ندارد ، به کمک کوفته گوشتی متوسل می شوم عناصر: 350 گرم گوشت چرخ شده پیاز بزرگ 1 عدد 2 عدد گوجه فرنگی 100 گرم خامه ترش تخم مرغ 1 عدد شوید 4 تا 5 شاخه کوچک مرحله 1 ما گوشت چرخ کرده را در یک ظرف گود ، مناسب برای مخلوط کردن ، پخش می کنیم. تخم مرغ را درون آن می شکنیم. گام 2 پیازها را ریز خرد کنید. اگر پیاز سرخ شده را ترجیح می دهید ، آنها را تفت دهید مرحله 3 پیاز را به گوشت چرخ کرده ، نمک ، فلفل اضافه کنید تا طعم دار شود ، کاملا مخلوط کنید. مرحله 4 کاسه را با گوشت چرخ کرده آماده در یک مکان خنک کنار می گذاریم و سس را آماده می کنیم. مرحله 5 پوست گوجه فرنگی ها را را برداشته ، آنها را برش داده و روی حرارت متوسط ​​بخارپز کنید تا غلیظ ، کم و بیش همگنی بدست آید. خامه ترش ، شوید ریز خرد شده را اضافه کنید ، کاملا مخلوط کنید و بگذارید تا با حرارت ملایم بپزد. مرحله 6 گوشت چرخ کرده را بیرون آورده و کوفته می کنیم. کوفته های متوسط ​​را ترجیح می دهم. کوفته های کلاسیک باید گرد باشند ، نه دراز. مرحله 7 کوفته ها را درون ظرف پخت قرار داده و آنها را با سس پر می کنیم. به مدت 45-50 دقیقه در فر با دمای 200 درجه سانتیگراد بپزید. از تجربه شخصی: می توانید از گوشت گاو ، گوشت مخلوط گاو و گوسفند، یا حتی مرغ چرخ کرده استفاده کنید. برای داشتن عطر و طعم خوش مزه تر ، شوید را به جای سس ، به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. اگر می خواهید کوفته آبدارتر شود ، کمی آب به گوشت چرخ کرده اضافه کنید ، فقط در این کار زیاده روی نکنید.

    1400/3/14 10:47
  • Barbie 728 :

    کوفته بدون برنج در سس گوجه فرنگی گوشت چرخ شده - 350 گرم گوجه فرنگی کنسرو شده در آب خود (برش داده شده) - 400 گرم نان سفید - 100 گرم یا خرده نان - 3 قاشق غذاخوری. تخم مرغ - 1 عدد. سیر - 2 حبه پونه کوهی خشک - 1 قاشق چایخوری نمک برای مزه و طعم دادن فلفل سیاه آسیاب شده - برای مزه روغن نباتی - برای سرخ کردن پیاز سبز (برای سرو) - برای طعم و مزه تمام مواد لازم را آماده کنید. نان را با استفاده از مخلوط کن یا چرخ گوشت خرد کنید. برای کوفته ، به 3 قاشق غذاخوری نیاز دارید. 3 قاشق پودر نان. سیر را پوست بگیرید و از طریق یک پرس له کنید. تخم مرغ ، خرده نان ، نیمی از سیر که از طریق یک پرس رد شده ، نمک ، فلفل سیاه و نصفه قاشق چای خوری پونه کوهی خشک به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. گوشت چرخ کرده را خوب مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود. از گوشت چرخ کرده کوفته کوچک درست کنید. در یک ماهیتابه روغن نباتی را گرم کرده و کوفته ها را با حرارت زیاد از هر طرف سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شود. کوفته ها را به یک بشقاب منتقل کنید. در صورت وجود چربی اضافی در ظرف ، آنرا تخلیه کنید. گوجه فرنگی های خرد شده را در آب خود درون تابه بریزید ، باقی مانده پونه کوهی و سیر را اضافه کنید. در صورت لزوم نمک و فلفل را و در حین هم زدن سس را روی حرارت زیاد بجوشانید. کوفته را در سس گوجه داغ قرار دهید. حرارت را کم کنید ، درب قابلمه را بپوشانید و کوفته ها را به مدت 20-30 دقیقه در سس گوجه فرنگی بپزید. کوفته های خوشمزه در سس گوجه فرنگی آماده است. هنگام سرو می توانید کوفته را با سبزیجات تازه تزیین کنید. کوفته را با نان سرو کنید. نوش جان!

    1400/3/14 12:49
  • Torn 401 :

    کوفته در فر کوفته با برنج به لطف سس گوجه فرنگی لطیف تر است. کوفته را می توانید به عنوان یک غذای مستقل و همچنین در کنار یک غذای دیگر سرو کنید. کوفته های گوشتی با برنج و آب گوشت در فر پخته می شوند ، که حتی تهیه آنها را راحت تر می کند و طعم آنها بسیار بهتر می شود. مواد لازم برای تهیه کوفته با گوشت گاو ، ما به موارد زیر نیاز داریم: 1 کیلوگرم گوشت چرخ کرده 1 فنجان برنج 1 پیاز 1 هویج 1 قاشق غذاخوری مایونز؛ فلفل نمک برای سس: 1 لیوان آب 0.5 فنجان سس گوجه فرنگی؛ 3 قاشق غذاخوری خامه ترش؛ 2 قاشق غذاخوری مایونز؛ 2 قاشق غذاخوری ارد؛ فلفل نمک طرز تهیه کوفته برای تهیه کوفته ، برنج را بجوشانید تا نیم پخته شود و با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید. پیاز و هویج را ریز خرد کرده و در ماهیتابه تفت دهید ، پیاز و هویج سرخ شده را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. سس مایونز ، نمک و فلفل را اضافه کنید ، همه چیز را خوب مخلوط کنید. از گوشت چرخ کرده کوفته درست کنید و آنها را در ظرف پخت قرار دهید. برای تهیه سس ، شما باید تمام مواد موجود در ترکیب را مخلوط کنید: آب ، سس گوجه فرنگی ، خامه ترش ، سس مایونز و آرد. نمک و فلفل تا مزه دار شود. کوفته ها را در سس بریزید. کوفته را با برنج و آب گوشت به مدت 30 دقیقه در دمای 180-200 درجه بپزید.

    1400/3/14 13:04
  • Reno 288 :

    بیایید سعی کنیم کوفته کوک را مرحله به مرحله درست کنیم - به عنوان مثال ، از گوشت گوساله. بله ، نه با سس مایونز - یک سس خوشمزه برای کوفته ، و بیش از یک مورد وجود دارد. این غذا را می توان روی اجاق گاز - در دیگ یا قابلمه یا در فر در ظرف پخت طبخ کرد. اگر در مورد خود دستور کوفته گزینه های زیادی برای پخت و پز وجود نداشته باشد ، گزینه های زیادی برای سس ها وجود دارد. ما در مورد محبوب ترین و خوشمزه ترین آنها به شما خواهیم گفت. اما البته در ابتدا باید کوفته کوفته بپزید. مواد لازم کوفته گوشت چرخکرده 0.5 کیلوگرم برنج 0.5 قاشق غذاخوری پیاز 1 عدد تخم مرغ 1 عدد نمک 1 قاشق چایخوری اب 0.5 قاشق غذاخوری خامه ترش 1 قاشق غذاخوری. ارد 1 قاشق غذاخوری. رب گوجه فرنگی 1 قاشق چایخوری زمان آماده سازی: 1 ساعت و 15 دقیقه روش پخت: در ماهیتابه اجزاء اصلی: گوشت چرخکرده طرز تهیه کوفته پیشنهاد ما این است که خودتان کوفته ها را درست کنید.ابتدا پیاز را خرد کرده و کمی تفت دهید. نیازی به پوسته طلایی نیست - شفاف شدن پیاز کافی است. اکنون پیاز را با گوشت چرخ کرده ترکیب کرده و برنج را در آن اضافه کنید ، برنج قبلا جوشانده شده تا پخته شود. تخم مرغ را اضافه ، نمک زده و مخلوط کنید تا یکدست شود. حالا از گوشت چرخ کرده کوفته درست کنید. ما توصیه می کنیم که آنها را بزرگ نکنید ، زیرا اندازه ایده آل آن یک گردو است ، بنابراین کوفته ها کاملا سرخ می شوند ، خرد نمی شوند و برای خوردن راحت خواهند بود. گلوله های تمام شده را در آرد مزه دار کنید و از دو طرف در یک تابه داغ سرخ کنید. کافی است آنها را به مدت 5 دقیقه در هر طرف نگه دارید. با استفاده از یک جفت کفگیر چوبی کوفته ها را با دقت برگردانید. هنگامی که کوفته های قرمز رنگ در یک ماهیتابه برای خورشت منتظر هستند (می تواند یک قابلمه باشد) ، یک لیوان آب جوش روی آنها بریزید، نمک ، رب گوجه فرنگی را فشرده کنید ، برگ بو را اضافه کنید. روی مخلوط را بپوشانید و به مدت 20 دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید. اگر به هر دلیلی نمی توانید گوجه فرنگی بخورید ، می توانید یک سس خامه ترش به همان اندازه خوشمزه برای کوفته ها تهیه کنید. سس خامه ترش برای کوفته برای این سس به موارد زیر احتیاج دارید: نیم لیتر خامه ترش یک قاشق غذاخوری آرد پیاز یک عدد هویج یک عدد روغن گیاهی. در حالی که کوفته ها مرحله دوم پخت و پز را پشت سر می گذارند ، آرد را با خامه ترش با 0.5 فنجان آب گرم مخلوط کرده و کاملاً مخلوط کنید - نباید هیچ توده ای وجود داشته باشد. پس از 20 دقیقه پخت و پز ، درب ظرف را باز کنید و مخلوط را درون آن بریزید. درب ظرف را ببندید و کمی ظرف را تکان دهید. این لازم است تا مخلوط آرد به طور مساوی در تمام کوفته ها توزیع شود. اکنون ظرف را با حرارت ملایم 15 دقیقه دیگر بپزید. قبل از افزودن سس ، می توانید کوفته را به آرامی برگردانید ، اما این لازم نیست - آنها هنوز هم از هر دو طرف خوب پخته می شوند. سس گوجه فرنگی برای کوفته حال بیایید سراغ انواع سس های کوفته برویم. برای تهیه کوفته در سس گوجه فرنگی ، از دستورالعمل فوق استفاده کنید تا لحظه ای که رب گوجه فرنگی به کوفته اضافه شود. پس از همه ، ما یک سس کاملا متفاوت خواهیم داشت. بنابراین برای آب گوجه فرنگی به موارد زیر احتیاج دارید: 50 گرم کره چند قاشق غذاخوری آرد 400 گرم خامه ترش کم چرب ، چند قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی ، فلفل نمک ، 4 برگ بو. کره را در یک تابه کوچک ذوب کنید. دو قاشق غذاخوری آرد در آن بریزید ، آن را سرخ کنید ، مرتباً هم بزنید تا از جمع شدن جلوگیری شود. وقتی آرد و کره شروع به کف کرد ، سس را از روی حرارت بردارید. یک قابلمه بزرگتر برداشته و 400 گرم خامه ترش را به جوش بیاورید. خامه ترش جوشانده را به کره و آرد اضافه کنید. خوب هم بزنید و رب گوجه فرنگی یا پوره را به مخلوط اضافه کنید. به مخلوط کردن همه چیز ادامه دهید. برای به دست آوردن قوام مورد نظر ، سس خود را با آب یا آب گوشت ، نمک ، فلفل رقیق کنید. سس حاصل را در کوفته های گوشتی در ماهیتابه بریزید و آنها را به مدت 40 دقیقه در آن بجوشانید. در دستور تهیه این سس ، می توانید از افزودن خامه ترش با جایگزینی آن با مقدار مساوی شیر یا آب درست کنید. پیاز خرد شده را در روغن گیاهی سرخ کنید ، تفت دهید تا نرم شود. حالا هویج های درشت خرد شده را به پیاز اضافه کرده ، هم بزنید و به مدت 4 دقیقه تفت دهید. آرد را به این مخلوط اضافه کنید ، هم بزنید و 2 دقیقه دیگر سرخ کنید. به تدریج خامه ترش را اضافه کنید ، به سرخ کردن ادامه دهید ، به طور مداوم هم بزنید تا گلوله نشود. سس را بجوشانید و روی کوفته ها بریزید. در این سس ، کوفته باید کاملاً "غرق شود" ، بنابراین اگر مقدار کافی از آن را ندارید ، آب را به ظرف اضافه کنید. فوت و فن وا نرفتن کوفته گوشت چرخ کرده برای کوفته می تواند هر چیزی باشد - به طور سنتی گوشت گوسفند یا گوشت گاو است ، اما همچنین می تواند مرغ یا بوقلمون باشد. اولین سرخ کردن را در ماهیتابه بدون درپوش و همیشه در دو طرف آن انجام دهید ، در غیر این صورت ممکن است هنگام انتقال به یک قابلمه و خورشت ، کوفته ها از هم بپاشند. غلظت سس به صلاحدید شما است ، اگر آرد زیادی اضافه کردید و آب گوشت غلیظ از آن خارج شد ، همیشه می توانید آن را به قوام مورد نظر رقیق کنید. برای این کار از آب جوش استفاده کنید. تخم مرغ یک ماده انتخابی در این غذا است. اگر تمام نسبت های پیشنهادی را رعایت کنید ، کوفته ها بدون افزودن تخم مرغ شکل خود را حفظ می کنند.

    1400/3/14 14:48
  • ناشناس :

    با کوفته وا رفته چی درست کنم

    1401/11/3 21:56
    • طاهره مصطفوی :

      اگر کوفته وا رفت چه کنیم ؟ بهترین کار اینه که هسته های آلو را و آلو ها رو جدا کنیم و بقیه مواد را با گوشت کوب برقی و کمی آب بزنیم تا سوپی خوشمزه درست شود

      1401/11/3 22:03

بیشتر بخوانید