نان و پنیر و سبزی مجلسی


نان، پنیر و سبزی را که دیگر همه بلا استثناء می شناسیم و با نان های مختلف خوردیم. در این مطلب می خواهیم به شکلی مدرن تر و متفاوت این نان و پنیرها را آماده کنیم. بقچه ی پنیر و سبزی! با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز:
آرد (الک شده): به میزان لازم
روغن مایع: ۱ ق س + یک دوم پیمانه
شیر ولرم: ۱ پیمانه
شکر: ۱ ق س
مایه خمیر: ۱ ق س
تخم مرغ: ۱ عدد
نمک: ۱ ق چ
پنیر فتا (خرد شده): ۱۰۰ گرم
سبزی (خرده شده): ۱۰۰ گرم
کنجد و سیاه دانه: به میزان لازم
زرده تخم مرغ: ۱ عدد
طرز تهیه:
۱ - شیر ولرم را داخل کاسه ای ریخته و شکر را به آن اضافه کرده و با استفاده از قاشقی هم بزنید تا شکر در شیر حل شود. مایه خمیر را به آن اضافه کرده و کنار بگذارید تا پف کرده و به عمل بیاید.
۲ - تخم مرغ را داخل کاسه ای شکسته، سپس با یک دوم پیمانه روغن مایع و نمک مخلوط کنید و با استفاده از چنگالی هم بزنید. بعد مایه خمیر را به آن اضافه کرده و با استفاده از قاشقی مخلوط کنید.
۳ - آرد را کم کم به مواد اضافه کرده و با کمک دست مخلوط کنید تا به شکل خمیری درآید که حالت چسبندگی نداشته باشد. سپس روی آن را با دستمالی پوشانده و به مدت ۳ ساعت استراحت دهید تا پف کرده و حجم آن دو برابر شود.
۴ - با استفاده از وردنه ای خمیر آماده شده را روی سطحی صاف و آردپاشی شده، به ضخامت ۰ -۵ سانتی متر پهن کنید.
۵ - با قالب گرد به قطر ۱۰ سانتی متر، از خمیر دایره هایی جدا کنید، با فاصله ۱ سانتی متر از مرکز دایره روی شعاع ها برشی ایجاد کنید (به این ترتیب روی هر دایره چهار برش خواهید داشت).
۶ - در مرکز دایره مقداری از مخلوط پنیر فتا (یا پنیر خامهای) و سبزی (شامل ریحان و پیازچه) گذاشته و برش های مثلثی را روی پنیر و سبزی آورده و به یکدیگر بچسبانید؛ به طوری که به شکل گل درآید (این کار را تکرار کنید تا مواد تمام شود).
۷ - سینی فر را با ۱ قاشق سوپخوری و روغن مایع چرب کرده، خمیر آماده را با فاصله درون آن بچینید.
۸ - با استفاده از قلم مویی زرده تخم مرغ (با چنگالی زده شده) را روی خمیر بمالید و روی آن را با کنجد و سیاه دانه تزیین کنید.
۹ - سینی حاوی خمیر را در طبقه وسط فر از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده، حدود ۳۰ دقیقه قرار دهید تا بپزد.منبع:ماهنامه سرآشپز

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید